Honda Vision 110 (2011)

Ruit en handkappen gevonden! lijken sterk op die van de SH :]

full


En natuurlijk ook "het" honda alarmsysteem
 
Laatst bewerkt:
Zou het zo kunnen zijn, dat er een lead100cc + 10cc blokje onder de vision zit??

Ik sluit niet uit dat het een doorontwikkeling is van het bekende (en veel door china en andere rijststaten gekopieerde) gy6 blok is.
 
Laatst bewerkt:
Ik sluit niet uit dat het een doorontwikkeling is van het bekende (en veel door china en andere rijststaten gekopieerde) gy6 blok is.

Als dat zo is, dan trek je er nog geen worst mee van tafel, dan is de pcx een beter alternatief.

En de vision heeft een tankinhoud van 5.5 ltr. maar als tie echt zuinig is kom je er ver zat mee.
 
Laatst bewerkt:
leuk voor in de stad, zou eigenlijk zonder wegenbelasting en met auto rijbewijs en met bromfiets examen bereden moeten kunnen worden. {zeg ik dat goed?}
 
Bezit van de zaak is het einde van het vermaak. Geldt voor zoveel dingen. Lekker blijven fantaseren. :P
 
Als de Honda Vision 8 KW en 11 PK krijgt heeft hij evenveel vermogen als een Yamaha Cygnus en zal een top van 110 (Bij mij zonder veel tegenwind) mogelijk moeten zijn temeer hij grotere wielen heeft en lichter is.
 
Als de Honda Vision 8 KW en 11 PK krijgt heeft hij evenveel vermogen als een Yamaha Cygnus en zal een top van 110 (Bij mij zonder veel tegenwind) mogelijk moeten zijn temeer hij grotere wielen heeft en lichter is.

Ik durf er bijna om te wedden dat de snelheid zo rond de 95-100km pu. zal zijn.
Gelijk aan de pcx.
 
Ik durf er bijna om te wedden dat de snelheid zo rond de 95-100km pu. zal zijn.
Gelijk aan de pcx.

Ik blijf het wel een gekke zaak vinden dat op de site van honda-world Honda Worldwide | NSC110 | Technical Specifications een vermogen wordt opgegeven dat niet strookt met de Nederlandse http://honda.nl/motorfietsen/modellen_vision_110_technische_gegevens.php . Hebben wij mazzel voor een paar extra kilometers topsnelheid, gelijk aan die van de PCX en gelukkig niet gelijk aan die van de luchtgekoelde Lead 100?
 
Laatst bewerkt:
leuk, typisch voor nederlandse folders: de cijfers kloppen vaak niet. Wat de jongens bij honda gedaan hebben is: 100/75 en dan maal de pk's . Dat gaat goed als het kw 's waren. Maar hier heeft men twee keer de zaak verrekend. Dit kan niet kloppen en wel hierom: ik heb een 125 cc vierklepper met oliekoeling. Die heeft 11.4 pk. Een tweeklepper van 108 cc met alleen luchtkoeling haalt dus never nooit de 10 pk. Zie bijvoorbeeld de Suzuki address of de innova, wel injectie en 125 cc maar niet al te veel vermogen.
Deze slordigheden zie je wel meer in folders, bijvoorbeeld over het gewicht (droog of volgetankt ) en wielmaten, ook vaak slordigheden. Het loont dus op diverse plaatsen te kijken.
Maar ok, het blijft een ding met een brommergewicht, en zal dus tamelijk vlot zijn.
Ook een brommerprijs, wat wil je nog meer?
 
mwah, qua vormgeving mikken ze toch op heel verschillende kopers vind ik.
Dit. Neemt niet weg dat het een goed streven is van Honda om goedkope, zuinige scooters neer te zetten! Als ze nou ook eens de moeite deden om een zuinige motor neer te zettten..
 
Ik heb hem gister opgehaald voor de test, super ding! Natuurlijk geen strepentrekker en snelwegridder maar typisch een Honda, alles klopt aan de scooter. Honda is goed bezig en er komt nog meer aan ............ ;-)
 
Ik heb de Vision in zuid-holland nog niet ergens zien staan bij een dealer.
 
met groot windscherm erop en harde tegenwind zal je de 80 km/u zeker niet halen.
lijkt me niet zo fijn als er vlak achter je een vrachtauto wel 80 wil rijden.
meer een scooter voor hele grote steden zoals Londen , of Parijs.
 
ja het is geen scoot voor de snelweg natuurlijk,daar moet je lekker weg blijven met dit ding(etje).

doelgroep is binnen en buiten de bebouwde kom waar niet hander dan 80 gereden (mag) worden.
daar lijkt het me een prima scoot voor,en natuurlijk rete zuinig,en aangezien de liter prijs maar op de 1 euro 60 blijft hangen is het nog eens lachend tanken eens per 250 km A 8 euro _O-

als ik mezelf als voorbeeld zou nemen,ik moet dagelijks 7 km enkele reis rijden naar werk met de keuze alleen maar 50,60 en 80 wegen.
dat is 17 werkdagen naar me werk rijden voor maar 8 euro,ghihi.

klinkt lang zo slecht niet :P
 
ben wel nieuwsgierig naar hoe deze machine zich houd tot pak m beet 50.000 km.
is het ook echt de onbetwiste betrouwbaarheid die honda voor elkaar kreeg bij bv de beproefde dylan en de sh 150.
 
Bij Motor-Oost in Rijssen staan ze ook al, €1899 + €329 rijklaarmaakkosten das dus bijna 17.5% van de aanschafprijs. Te gek voor woorden.

Kort door de bocht. Ik rij een Seat Ibiza van een €19000. Als ik hetzelfde percentage afleveringskosten op die auto toepas kom ik aan €3325....
 
Ik durf er bijna om te wedden dat de snelheid zo rond de 95-100km pu. zal zijn.
Gelijk aan de pcx.

Met hetzelfde verbruik bij normale snelheden.
Blijft jammer dat er nog steeds 84,- per jaar aan wegenbelasting betaald moet worden voor <125cc scooters.
 
ja dat begrijp ik ook niet helemaal.
een auto die meer dan 1 op 20 rijd word beschoud als een ZEER ZUINIGE AUTO en word daarmee beloond door geen wegenbelasting te hoeven betalen.

nou heb ik me helemaal suf zitten inlezen over motorscooters,maar volgens mij is een motorscooter die 1 op 20 rijd een ZEER ONZUINIGE MOTORSCOOTER !

ligt niet helemaal op 1 lijn als je het mij vraagd.
als de overheid het verbruik wil terug dringen,dan zouden ze de motorscoot juist moeten belonen en meer aanprijzen.
zou ook flinke file kilometers schelen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan