Pan European Topic! deel 2

Je neemt de behuizing, die haal je uit elkaar. Vervolgens monteer je een printplaat die weer voorzien is met leds. De leds aansluiten op het licht en remlicht. enne klaar.

Nahja zo ongeveer dan.
 
ok, dat was voorlopig ook mijn manier.
ik wilde in elk geval over de volledige breedte rode leds hebben (ook in de knippers), en in de knippers rgb leds die dus ook oranje kunnen knipperen.
in princiepe wilde ik dus zelf gaan boren in de printplaat en daar de leds in zetten en alles aan elkaar bakken met de nodige weerstandjes :+

iemand nog een achterlichtbehuizing over toevallig?
 
Met gaatjes boren gaat het niet mooi worden, de achterwand is niet overal vlak en met twee grote gaten daarin (voor de twee lampen).


IMGP0219.jpg



Rode leds in achter het knipperglas geeft geen oranje kleur.
 
Laatst bewerkt:
ik wil een printplaat zagen die in princiepe tussen het zwarte en doorzichtige gedeelte past. en in die printplaat wil ik gaatjes boren. en dan achter de oranje gedeelte wil ik rgb-leds plaatsen die normaal rood zijn, en enkel oranje worden als ze knipperen. op die manier wil ik het rode licht-oppervlak vergroten.

bij mijn gtr had ik achterop ook een kerstboom zitten en wat me opviel is dat achterop-komend verkeer toch meer afstand hield.

hier een fototje hoe mijn gtr naast een tdm staat:
large

in de knipper-lichten had ik een rode ledringen geplaatst voor achter- en remlicht die uitgingen op het moment dat de knipper aanging, en op de koffers had ik rgb le-0strips zitten die als achter-, rem- en knipperlicht kunnen functioneren.
 
ic,..helemaal zo'n gek idee niet. Wat goed als remlicht kan werken zijn deze in het rood.


HighpowerFlash.gif



1 Watt is meer dan voldoende :Y
 
ik heb 2 van deze op mn mr2 gehad als drl's, maar das niet handig. Die van mij waren 5W en dan moet je serieus gaan nadenken over hoe je dat gaat koelen :X dus achterop lijkt me dat lastig.
Onder t koffer en onder de valbeugels lijkt me op zich wel n goeie plek :P
 
dat is opzich ook wel een idee. ipv een pintplaat een alu plaat tussen de lamp-delen zetten. ev met 2 pc-fannetjes erop :P


kijk, dat is geen gek idee.

dus, nogmaals, heeft iemand een achterlicht-behuizing over?
 
Stucgati in iedergeval niet zo snel :P

Nee, ik denk een nette prijs als het onderhoud wat in het lijstje staat daadwerkelijk is uitgevoerd.
Ook de geheel roestvrije, zo goed als nieuwe achterbrug klinkt mij goed in de oren, want bij die leeftijd hoort normaal gesproken een rotte achterbrug ;) (net als rotte uitlaten, maar ook al vervangen)

Controleer zelf even of je balhoofdlager nog goed is, dat maakt wel degelijk verschil in het rijden.

Eventueel zou je de veren voor en achter nog eens ooit kunnen vervangen, deze worden op den duur ook slapper, met een slapper rijgedrag tot gevolg. (heeft geen haast, zo'n achterbrug is veel belangrijker)

Gr. Vier

PS. het is de kleur van mijn oude pan, maar het is hem niet :D
 
Mijn ST1100 voorzien van LED achter- + remlicht. De gehele achterunit is nu voorzien van led's.
Ik begrijp :N helemaal niet waarom een ST1100 aangepast moet worden? Hij heeft 1 van de beste achterlichten die rond rijden.

Wat je hebt gedaan vind ik "te", maar misschien valt het in het echt mee........ Persoonlijk had ik het niet gedaan. ;)
 
Heb ik teveel betaald wat denken jullie? Rijdt prima overgens :)

1800 betaald btw.
Of je teveel hebt betaald blijkt altijd achteraf..... Als je na 1 of 2 jaar weinig kosten hebt gehad is het een goede koop. De prijs is goed geweest.

Met of zonder ABS? want dat maakt ook wat uit.

In ieder geval veel :] plezier....
 
Is er 1 zonder ABS-TCS.
Qua prijs, idd gedaan wat beschreven is, heb je niet te veel betaald.

En balhoofd is iets wat je goed moet controleren bij een 1100.
 
Of je teveel hebt betaald blijkt altijd achteraf..... Als je na 1 of 2 jaar weinig kosten hebt gehad is het een goede koop. De prijs is goed geweest.

Met of zonder ABS? want dat maakt ook wat uit.

In ieder geval veel :] plezier....

Zonder ABS, maar heb nog nooit een motor met ABS gehad dus ben het wel gewend.

Ben vandaag op mn werk aangekomen iig dus tot nu toe geen problemen ;)
 
abs gebruik je als het goed is ook niet.... helaas al wel teveel nodig gehad. godzijdank wel veel dingen gehad waar ik dus met de schrik vrijkwam ipv ongelukken...
 
HALLO ALLEMAAL, BEN NIEUW OP DIT FORUM EN HEB EEN VRAAG,

WIE KENT DEZE SCHADE ST1100 MET KENTEKEN MG-VX-23, :]

HEEFT EEN NUMMERPLAATHOUDER MET DE TEKST .PANRIJDER.INFO

WIE WEET WIE DE VORIGE EIGENAAR WAS.
full
 
HALLO ALLEMAAL, BEN NIEUW OP DIT FORUM EN HEB EEN VRAAG,

WIE KENT DEZE SCHADE ST1100 MET KENTEKEN MG-VX-23, :]

HEEFT EEN NUMMERPLAATHOUDER MET DE TEKST .PANRIJDER.INFO

WIE WEET WIE DE VORIGE EIGENAAR WAS. [afbeelding]

Goed dat je het topic hebt gevonden ;)

In vervolg wel even CAPS LOCK uitzetten... word doorgaans niet gewaardeerd hehe
 
Zo, er zit een revisie-setje in de pomp, en de koppelingscilinder (slave) is vervangen. Alles zou nu weer goed moeten werken, we gaan het vanzelf merken.
 
Ik begrijp :N helemaal niet waarom een ST1100 aangepast moet worden? Hij heeft 1 van de beste achterlichten die rond rijden.

Wat je hebt gedaan vind ik "te", maar misschien valt het in het echt mee........ Persoonlijk had ik het niet gedaan. ;)


Waarom aanpassen? Omdat het kan én omdat ik het leuk vind om te doen. Weet je sommigen plaasten een verhoogde voorruit of windkappen of nemen een andere buddysit, maar dit heeft nog niet eerder iemand gedaan ;)
 
ander probleem en net voor de vakantie (zaterdag a.s.).
pan 1300 uit 2007. Loopt alleen op rechter 2 cylinders. Wel vonk en lijkt benzine te krijgen (pitten nat). na paar minuten stevig gas loopt het mee, maar gaat ploffen en vervolgens stopt het er weer mee en slaat af.

wat kan dat zijn. dealers zeggen we zitten vol, kan hem neer zetten maar pas eind volgende week tijd...pppffff
Dit probleem had ik met mijn 2005 .

[*]Bij het starten 's morgens moest ik hem op toeren houden om hem aan de praat te houden. ?
[*]Echter het kon zomaar zijn dat hij bij het stoplicht gewoon weer netjes zijn toeren vast hield.
[*]Komende op het werk met het probleem, kon het ook gewoon weg zijn bij het naar huis gaan?

Heel raar, maar mijn vermoeden is dat de CPU van de motor op dat moment een "mismanagement" heeft als het ware. De motor werd dealer onderhouden dus daar lag het nit aan. Gewoon doorgereden, maar van de meeste tijd van het jaar deed hij gewoon normaal.

Wel deed hij het wel vaker tijdens de winterperiode of vochtig koud was als ik het me kan herinneren. Van mijn dealer hoorde ik dat de motor ergens ook iets meet, maar hoe? weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
@Fieldhouses

Ik reed ooit eens op de afsluitdijk in de stromende regen, zo'n stortbui zoals we de laatste tijd hadden. Dat was toen in het tijdperk van normale achterlichten. Toen was het enige achterlicht in de groep dat te zien was van achteren, die van de ST1100! Vandaar dat ik zo reageerde...En nog steeds is dit 1 van de beste achterlichten, omdat het zo'n lekkere grote balk is.

Wel mooi huisvlijt wat je daar gedaan hebt. :}
Misschien dat ik het eens kan bewonderen....... Mocht ik achter je rijden :Y dan weet ik tenminste dat jij het ben
 
En nog steeds is dit 1 van de beste achterlichten, omdat het zo'n lekkere grote balk is.

Wel mooi huisvlijt wat je daar gedaan hebt. :}
Misschien dat ik het eens kan bewonderen....... Mocht ik achter je rijden :Y dan weet ik tenminste dat jij het ben


En hoe, die twee lampjes geven samen inderdaad een hele bak licht af. Mocht je achter me rijden dan moet je maar even toeteren, lijkt me leuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan