Kawasaki Vulcan

Daar word je echt niet blij van '(
Tijdens het rijden gebeurd? Gevallen of kon je uitrijden?

Tijdens het rijden gebeurt (+- 100kph)
maar gelukkig niet bij mij. :X
de eigenaar is er zo van geschrokken dat het ding voor een spotprijs weg mocht.
(hij kon uitrijden maar het schijnt een bijzondere ervaring te zijn.)
 
nou, ik als zoveelste dan :P
ik heb een'85 Vulcan twee maanden geleden "op de kop getikt" voor 700 euro.
Hij tikte een beetje maar vol vertrouwen als ik was in mijn eigen kunsten, gokte ik erop dat het de kleppen waren;dus kopen met die handel.

Omdat alles gemillimeterd op elkaar zit bij dat blok, ben ik een spectaculaire dag aan het sleutelen te zijn geweest om de klepdeksles eraf te halen.
Nu bleek ten eerste dat het blok helemaal los moet(door de frame-buis rechts los te halen) en ten tweede...dat het rot-ding hydraulische kleppen heeft ;( :P
ach ja, het houdt je van de straat..
das goed en slecht nieuws tegelijk geweest; omdat die eigelijk altijd goed lopen, maar die tik dus iets anders moest zijn..

Door 2 dealers een een beun bang gemaakt te zijn met verhalen over loslopende lagers, kapotte dynamo's en niet werkende kettingspanners heb ik m geliiiijk te koop gezet.
Achteraf bleken het dus de kettingspanners te zijn(veel voorkomend probleem,reparatie bij de dealer: €35 euro=> Henk Hurx motoren Eindhoven,
maar ik zou deze typen fietsen zeker tot 86 laten staan.
Ellende waar je op kunt wachten!

Laten staan omdat jij je huiswerk niet doet :? wel komisch..heel blok slopen om erachter te komen dat het zelfstellende kleppen zijn :+

nou ja tot 86 laten staan.in 86 werd de 750 pas op de markt gebracht..alleen de 700 cc us versie is er van 85

en dan nog..700 euro aanschaf, nieuwe kettingspanner en klaar..mag je niet klagen vind ik
 
Laten staan omdat jij je huiswerk niet doet :? wel komisch..heel blok slopen om erachter te komen dat het zelfstellende kleppen zijn :+

nou ja tot 86 laten staan.in 86 werd de 750 pas op de markt gebracht..alleen de 700 cc us versie is er van 85

en dan nog..700 euro aanschaf, nieuwe kettingspanner en klaar..mag je niet klagen vind ik
daarom voor rond de 700euro een mooie vulcan, prima toch? :)
Enkel hopen dat je blok niet zo eindigt als het plaatje hierboven, dat is lastig te repareren, of niet te doen zeg maar
 
Ik heb een vulcan 1500 ook veel problemen op een cilinder lopen distrubutie ketting er af gelopen. Zeer weinig gereden maar een hoop kosten. ;(
 
Ik ook maar ff dan, AFBLIJVEN!!! |( de jongere type´s schijnen beter te zijn maar uit eigen ervaring? een kennis van mij is handelaar/dealer en heeft mij ooit een vn750 uit 96 aangeboden voor heeeeeeel weinig (fl 1500,-) in begin ´98 het blok was vastgelopen en hij vertelde me dat als ik hem kocht dat een gebruikt blok niet te vinden was, heb ´m dus lekker laten staan ookal was de prijs nog zo aantrekkelijk.
 
Ik ook maar ff dan, AFBLIJVEN!!! |( de jongere type´s schijnen beter te zijn maar uit eigen ervaring? een kennis van mij is handelaar/dealer en heeft mij ooit een vn750 uit 96 aangeboden voor heeeeeeel weinig (fl 1500,-) in begin ´98 het blok was vastgelopen en hij vertelde me dat als ik hem kocht dat een gebruikt blok niet te vinden was, heb ´m dus lekker laten staan ookal was de prijs nog zo aantrekkelijk.

een 96er?? ik heb zelf een 93er geen centje pijn hoor.ik heb nooit een oudere gezien als een 94er ook niet bij de vulcan club.
 
De Kawasaki VN750 Vulcan wordt in Amerika nog altijd nieuw verkocht. Ik meen zelfs dat ze nog altijd geproduceerd worden voor de eigen markt. Dus niet voor de export. Kijk maar eens op : http://www.kawasaki.com/index2.asp Dus ik vraag me af of het écht zo'n slechte motoren zijn. Ik vrees dat er ook veel "kroegpraat" is over die vastlopende blokken.
 
Dat denk ik er ook van, moesten die Vulcans 750 echt zo slecht zij
waren die al heel lang uit produktie genomen in de U.S.A.
En onderhoud zal ook wel veel doen om problemen te voorkomen.
 
full
 
heb sinds 4 jaar ook een vulcan uit 86
nou het eerste jaar heb ik geen problemen gehad maar daarna
eerst ging de dynamo kapot[niet goed willen starten halverwege de rit uitslaan ,(je staat dus compleet voor lul) maar goed dat was dus de dynamo.
gelukkig heb ik een heele handige vader en durf zelf ook wel wat,
zijn we met z'n twee'n 2 dagen bezig geweest om dat ding te vervangen.
als je DAT LAAT DOEN BEN JE 2000 gulden lichter.
dat ging goed tot de motor elfstedentocht van 2004 motor ging tikken en pof de balansas wilde naar buiten ,het ding had er in het motorblok raar wek van gemaakt ,dus dat werd een sloopblok van 1989 hoop meer geluk te hebben met dit blok . wie heeft ook zulke ervaringen met dit type motor
 
heb sinds 4 jaar ook een vulcan uit 86
nou het eerste jaar heb ik geen problemen gehad maar daarna
eerst ging de dynamo kapot[niet goed willen starten halverwege de rit uitslaan ,(je staat dus compleet voor lul) maar goed dat was dus de dynamo.
gelukkig heb ik een heele handige vader en durf zelf ook wel wat,
zijn we met z'n twee'n 2 dagen bezig geweest om dat ding te vervangen.
als je DAT LAAT DOEN BEN JE 2000 gulden lichter.
dat ging goed tot de motor elfstedentocht van 2004 motor ging tikken en pof de balansas wilde naar buiten ,het ding had er in het motorblok raar wek van gemaakt ,dus dat werd een sloopblok van 1989 hoop meer geluk te hebben met dit blok . wie heeft ook zulke ervaringen met dit type motor

Gelukkig geen soortgelijke ervaring mee. Ik vind het overigens knap, dat jullie een sloopblok op de kop hebben weten te tikken. Want die dingen zijn erg zeldzaam. Heb je een goed adresje voor slooponderdelen voor de VN750?
 
zelf ook een vulcan 750 gehad uit 93 amerikaanse uitvoering en ja ook deze balanser wilde naar buiten komen , gelukkig hoorde ik het geluid optijd en was de motor gemaakt voor 163 euries , niet bij een monteur dat kwam dan wel op 4000 euro's, mijn advies is niet kopen , nadien hoorde ik dat juist de vulcan vaak problemen had met de balanser.
 
Gatver, wat een rotverhalen. Ben zelf aan het orienteren, maar dan voor het type VN800 Classic. Hier ook enge verhalen over?
 
Gatver, wat een rotverhalen. Ben zelf aan het orienteren, maar dan voor het type VN800 Classic. Hier ook enge verhalen over?

nee.... de VN800 Classics zijn motoren "zonder" problemen.... althans, bij mij zijn ze niet of nauwelijks bekend!

ikzelf rij een 2002 uitvoering..... (met nog maar 4000 km op de teller... tijd om eens meer te gaan rijden denk ik dan!)
 
zelf ook een vulcan 750 gehad uit 93 amerikaanse uitvoering en ja ook deze balanser wilde naar buiten komen , gelukkig hoorde ik het geluid optijd en was de motor gemaakt voor 163 euries , niet bij een monteur dat kwam dan wel op 4000 euro's, mijn advies is niet kopen , nadien hoorde ik dat juist de vulcan vaak problemen had met de balanser.
[/quote
koop een ouwe Harley.Zitten geen balansdinges in.En wat d'er nie in zit komt d'er ook niet uit.
 
Nog ff doorzeuren hoor, ik vind de vulcan vn 800 classis een hele mooie evenals de grote broer de vn 1500. Bouwjaar vanaf 97. Budget 5000/6000 euri (volgend voorjaar). Afgezien van de looks heb ik de indruk dat de Vulcans wat goedkoper zijn dan Honda ACE of Volusia.
Nu lees ik hier dingen die mijn beslissing naar Honda of Volusia doet uitslaan.
Zijn er dergelijke problemen (of ander zwaar technisch ongemak) te verwachten van de types die ik heb genoemd? Kan m'n poen maar 1 x uitgeven
 
Een balansas die het blok uit wil? Ik heb nog nooit van dit probleem gehoord. Kan iemand uitleggen wat er dan precies mis gaat met deze as? Rollagerproblemen of zo? Hoe zie of hoor je dit aankomen (tikken?) en wat moet er precies gebeuren om het te repareren? Ik kijk en schrijf ook wel eens op het Vulcan-forum en daar heb ik nog nooit iets over dit probleem gelezen. Wel over de beruchte dynamo-problemen, dat wel. Maar volgens mij was dat het enige zwakke punt van de VN750 en dan vooral die van vóór 1993. Daarna is dit probleem toch door Kawa opgelost?
 
Terug
Bovenaan Onderaan