Honda Vision 110 (2011)

ja dat begrijp ik ook niet helemaal.....

........als de overheid het verbruik wil terug dringen,dan zouden ze de motorscoot juist moeten belonen en meer aanprijzen.
zou ook flinke file kilometers schelen :+

De groep scooteraars is te klein, bovendien verwacht ik niet (en een verdwaalde politicus waarschijnlijk ook niet) dat 7 euro p.m. voor de meesten de doorslag zal geven om een 110cc te kopen.
Onredelijk is het wel dat je met een halve auto a la goldwing net zo veel betaalt als voor een Honda vision.

Ik zou overigens veel meer voelen voor een regel als in belgie om de motor beschikbaar te maken voor het B-rijbewijs. De kans dat dat meer file-ellende oplost is groter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Al iemand een ritje gemaakt op de Vision?

Wat me trouwens opviel dat het vermogen van 8kW wat eerst op de Honda site stond, nu verlaagd is naar 6,2kW dus ruim 2kW minder dan de PCX.
 
Al iemand een ritje gemaakt op de Vision?

Wat me trouwens opviel dat het vermogen van 8kW wat eerst op de Honda site stond, nu verlaagd is naar 6,2kW dus ruim 2kW minder dan de PCX.

Ja, wij hebben hem een week op de redactie gehad. Super ding! Tuurlijk niet echt geschikt voor op de snelweg maar in de stad en net daar buiten is het goed te doen. Remmen doet ie als een gek, het gecombineerde remsysteem is echt geweldig voor zo'n geprijsde Vision.

Nou waren wij dat natuurlijk al gewoon bij de PCX maar deze is toch weer fors goedkoper. Onze Rick is er mee de snelweg op geweest en kreeg wel rare blikken onderweg. Verder moeten jullie maar wachten tot de nieuwe Scooterxpress uitkomt!
 
Givi heeft nu ook een doos en ruit voor de vision samengesteld.

Soft Bags, Cases, Hard Bags, Helmets, Motorbike Accessories - GIVI

De ruit en bevestigingsmateriaal lijkt mij 1 op 1 uitwisselbaar op een SH 300 van het vorige model.

full
 
Laatst bewerkt:
alleen jammer dat er maar 3 pakken melk in de koffer mogen kwa gewicht hihi.
das ook niet lekker boodschappen doen dan,maarja,de platte voetenplank bied weer ruimte voor een flinke shopper :)
 
Ik heb er vandaag 1 gekocht. Ga er woon/werk mee rijden. Dagelijks zo'n kleine 30 kilometer. Ging eigenlijk voor een brommerscooter maar toen ik op deze ging test rijden was ik verkocht. Wat een geinig dingetje zeg. Als je straatjes inrijdt die verboden voor aut's/motoren is valt het niet eens op dat je een motor bent :) . Is een nieuwe en de max. snelheid die ik haalde was 80 km/u. Ik weeg overigens ruim 90 kilo. Je moet er niet mee de snelweg op want dat is zelfmoord volgens mij. De wegen die ik er mee ga rijden zijn 50, 60 en 80 km wegen dus moet te doen zijn.
Bijkomend voordeel is dat je hem makkelijk op kan tillen (achterwiel) om hem op onmogelijke plaatsen te kunnen stallen.
Krijg hem woensdag en zal mijn bevindingen hier posten.
 
Ik heb er vandaag 1 gekocht. Ga er woon/werk mee rijden. Dagelijks zo'n kleine 30 kilometer. Ging eigenlijk voor een brommerscooter maar toen ik op deze ging test rijden was ik verkocht. Wat een geinig dingetje zeg. Als je straatjes inrijdt die verboden voor aut's/motoren is valt het niet eens op dat je een motor bent :) . Is een nieuwe en de max. snelheid die ik haalde was 80 km/u. Ik weeg overigens ruim 90 kilo. Je moet er niet mee de snelweg op want dat is zelfmoord volgens mij. De wegen die ik er mee ga rijden zijn 50, 60 en 80 km wegen dus moet te doen zijn.
Bijkomend voordeel is dat je hem makkelijk op kan tillen (achterwiel) om hem op onmogelijke plaatsen te kunnen stallen.
Krijg hem woensdag en zal mijn bevindingen hier posten.

Das heel mooi :Y Je hebt een follower!
 
wat was je nou kwijt voor de afleverkosten?
die staan niet echt in verhouding tot de aanschafprijs.
350 euro las ik ergens??
en dat op 1985 euro ?

ik vind het toch wel een grappig dingetje,best leuk modelletje.
en de prestaties....sja...voor waar hij voor bedoeld is zal hij prima voldoen heb ik het idee.

ook wel nieuwsgierig naar het daadwerkelijke verbruik.
de website zegt ''1 op 52 is haalbaar''

maar dat is volgens mij met een aziaat van 40 kg en mee wind tijdens een daling van 2 % hihi.
ben benieuwd
 
Afleverkosten rekende hij iets van 200€ . Weet het niet helemaal zeker want ik wilde gewoon de prijs weten die ik moest betalen na aftrek van inruil. Vind afleverkosten sowieso belachelijke onzin maar dat terzijde.
 
Ik heb er vandaag 1 gekocht. Ga er woon/werk mee rijden. Dagelijks zo'n kleine 30 kilometer. Ging eigenlijk voor een brommerscooter maar toen ik op deze ging test rijden was ik verkocht. Wat een geinig dingetje zeg. Als je straatjes inrijdt die verboden voor aut's/motoren is valt het niet eens op dat je een motor bent :) . Is een nieuwe en de max. snelheid die ik haalde was 80 km/u. Ik weeg overigens ruim 90 kilo. Je moet er niet mee de snelweg op want dat is zelfmoord volgens mij. De wegen die ik er mee ga rijden zijn 50, 60 en 80 km wegen dus moet te doen zijn.
Bijkomend voordeel is dat je hem makkelijk op kan tillen (achterwiel) om hem op onmogelijke plaatsen te kunnen stallen.
Krijg hem woensdag en zal mijn bevindingen hier posten.

Gefeliciteerd met de aanschaf. Ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben.
Ook ik ben heel erg nieuwsgierig naar jouw ervaringen.
 
Hier in België advertentie van Honda Center Antwerpen/Brussel : 1890 euries + 95 euries afleverkosten.
 
Hier in België advertentie van Honda Center Antwerpen/Brussel : 1890 euries + 95 euries afleverkosten.


Zo hoort het ook, die prijs moet gewoon onder de €2000 blijven, all in. :Y Nee, hier in NL moeten de afleverkosten minimaal 2 en eenhalve keer zoveel zijn... |(
 
Ik ben benieuwd wat het praktijkverbruik van deze scooter is :Y

Wij kwamen in onze testweek uit op 1 op 38, daarbij hebben wij veel stadsverkeer gereden maar ook snelweg (op top 95 km/h op de teller) en B-wegen. Wel een nieuwe machine met nog geen 100 kilometer op de teller.
 
Niet dramatisch beter dan de PCX dus. Zo lang je met beide dezelfde rijstijl aanhoudt zal het qua verbruik niet zo bijzonder veel uitmaken welke je kiest :)
 
Ik heb die Vision ook bekeken..hij paste nog net niet in m'n binnenzak van m'n motorjack ;)
Ik dacht nog..ach gossie...gossie...gossie...wat een lief motorscootertje is dat.
De 2 achterwiel zijwieltjes hadden ze er vanaf gehaald omdat hij, heel stoer, tussen de grote zware jongens stond 8-)
Wie hiermee de snelweg op durft...is een held :]
 
het is in feite een opgevoerde brommer waar je legaal overal op de weg mag rijden met de daarbij behorende snelheden (indien je die haald dan hihi)

je bent natuurlijk niet goed bij je hoofd als je hiermee de snelweg op gaat/wil !
 
Tja...de enige reden dat je voor dit, nog kleiner dan een "snorscooter", schattige scootertje een motorrijbewijs A _O- nodig hebt is omdat de cilinderinhoud (iets) meer is dan 49.9 cc en sneller gaat dan 45 km/u.
Maar dan mag je dan ook "legaal" op een opgevoerde "bromscooter" rijden })
 
het is in feite een opgevoerde brommer waar je legaal overal op de weg mag rijden met de daarbij behorende snelheden (indien je die haald dan hihi)

je bent natuurlijk niet goed bij je hoofd als je hiermee de snelweg op gaat/wil !

Nee hoor, niets opgevoerde brommer. Gewoon zo ontwikkeld om in stad en op B-wegen te vertoeven. Voor de snelweg is dit niet bedoeld.

Trouwens, de echte brommers zijn ook geconstrueerd om 60 tot 70 te kunnen lopen en dat doen ze in veel landen ook, niet gehinderd door 'beperkende' wetgeving zoals bv in Nederland.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie het al, de "echte "motorrijders lachen zich rot. Eens kijken hoeveel er nog op de weg rijden als het slechter weer wordt :X
Ik zie swinters meer scooterrijders op de weg dan "echte"motorrijders. _O-

Zie dit gewoon als een opgevoerd scootertje waarmee het gewoon leuk is om op te rijden. Doe niet zo wijs over de snelweg enzo, dat doet toch niemand op zo'n ding.Is die toch niet voor gemaakt of wel soms :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan