Honda Vision 110 (2011)

Ik zie het al, de "echte "motorrijders lachen zich rot. Eens kijken hoeveel er nog op de weg rijden als het slechter weer wordt :X
Ik zie swinters meer scooterrijders op de weg dan "echte"motorrijders. _O-

Zie dit gewoon als een opgevoerd scootertje waarmee het gewoon leuk is om op te rijden. Doe niet zo wijs over de snelweg enzo, dat doet toch niemand op zo'n ding.Is die toch niet voor gemaakt of wel soms :o

Precies rhodi, en dit 'vlieggewicht' is met winters weer ook nog goed te beheersen lijkt mij.
 
toch is het een goed bedachte ontwerp,met in gedachte houdend waar hij voor bedoeld is uiteraard.
lekker de stad door crossen,50 tot 80 km wegen en lekker zunnig rijden,gemakkelijk in elke fietsenschuur te plaatsen en een aantrekkelijke aanschafprijs.

ik vind hem zeker erg intressant,maar ik blijf vast houden aan zijn iets grotere broertje de SH 150 i.
motor examen is aangevraagd dus lekker snel me pasje halen en dan op zoek naar een leuke SH scoot ;)
 
Ga dan gelijk voor de SH 300, past ook prima in de schuur, door zijn toch ook wel bromscooter look, maar is een echte wolf in schaapskleding..qua power, 300cc / 27 pk
Met de SH 300 kan je met een big smile..en veilig gevoel wel de snelweg mee op :Y
 
Ga dan gelijk voor de SH 300, past ook prima in de schuur, door zijn toch ook wel bromscooter look, maar is een echte wolf in schaapskleding..qua power, 300cc / 27 pk
Met de SH 300 kan je met een big smile..en veilig gevoel wel de snelweg mee op :Y

Is hetzelfde als ik tegen iemand zeg die een Mercedes A klasse koopt, waarom koop je geen S klasse? Kun je mooi een paardentrailer achtergooien en ook nog de bergen in!
Maarja, als je geen paardentrailer hebt...... :)


Waarom moet ik een 300 cc kopen als ik nooit op de snelweg kom. Ik heb nu een 500 cctje en heb de laatste 2 jaar welgeteld 0 kilometer op de snelweg gereden.

De mooi-weerrijders , dus degeen die niet een motor kopen voor een functie, zeggen altijd dat je iets anders moet kopen.
Tegen zulke zeg ik altijd, koop een motor met een dak :W

Ik heb deze ook nog trouwens. Dat is pas echt leuk rijden :] *D *O*

 
Je moet niets hoor ;)
Die Vision 100cc lijkt mij in jouw geval dan een prima keuze, kan je ook zomers in je zomerjurkje met bijpassende pumps op rijden *O*
 
als ik mezelf als voorbeeld zou nemen,ik moet dagelijks 7 km enkele reis rijden naar werk met de keuze alleen maar 50,60 en 80 wegen.
@ Nutty:

Ik begrijp alleen je beweegredenen niet zo goed om voor een motorscoot te gaan Nutty. Buiten de maar zeer korte afstand tot je werk, begrijp ik ook dat je het kostenaspekt belangrijk vindt.

7 kilometer is zelfs voor een brommer(scoot eventueel)een vloek en een scheet, in 15 minuten ben je daar. Je kunt je dan veel sneller aankleden omdat je minder beschermende kleding nodig hebt(met de motorscoot wil je immers over de snelweg gaan rijden)en het is, onder de streep, absoluut goedkoper rijden al helemaal als je voor een Vespa Ciao oid, zou gaan. Daarnaast is het bij drukte vaak gewoon een luxe om met en brommer over het fietspad te mogen. Maw, om de tijdwinst hoef je het nauwelijks te gaan doen.

Enig pluspunt is dat als er sneeuw ligt, je op de autosnelweg daar iets minder last van zult hebben(wordt beter geruimd), maar ik denk dat je de dagen dat je met de scoot kunt rijden met sneeuw en veel troep op de weg, met een hand kunt gaan tellen. Brommer of motorscooter maakt dan niet meer uit, je zult hoe dan ook zeer voorzichtig moeten zijn. Waarbij ik het over het horrorscenario, vallen met de motorscooter maar niet zal hebben(dan weet je pas echt wat het kost).

Ik denk dat je eens moet afstappen van het idee, dat motorscooterrijden zoveel leuker is dan brommer of bromscooterrijden. Ik kan je uit ervaring zeggen dat dat helemaal niet zo is. Als je alleen maar korte afstanden moet doen, zul je waarschijnlijk meer plezier nog aan een brommer beleven.

Gevoelsmatig begrijp ik je keuze(omdat je de verschillen nog niet kent), maar verstandelijk gezien kan ik het niet zo goed volgen, sorry.

Ik wil me niet bemoeien met je keuze maar wilde dit toch even kwijt.
 
7 kilometer is zelfs voor een brommer(scoot eventueel)een vloek en een scheet, in 15 minuten ben je daar. Je kunt je dan veel sneller aankleden omdat je minder beschermende kleding nodig hebt(met de motorscoot wil je immers over de snelweg gaan rijden).
Als je 50 km/u rijdt met je 50cc scooter heb je net zoveel beschermende kleding nodig als op de 110cc scooter hoor.

En 7km, dat doe je toch makkelijk op de fiets? Om alleen voor dat stuk een (motor)scooter te kopen is gewoon luiheid, dus als je het enigzins wilt verantwoorden dan moet je je ook bedenken wat je er nog meer mee wilt gaan doen. En dan is een motorscooter (als je er toch al op kunt rijden) wel praktischer dan een 50cc, puur om de snelheid en de mogelijkheid om grotere wegen te rijden. Met een 125cc op de snelweg kan ook prima hoor, gewoon een kwestie van je plaats weten (ofwel, haal die vrachtwagen liever niet in).
 
Met een 125cc op de snelweg kan ook prima hoor, gewoon een kwestie van je plaats weten (ofwel, haal die vrachtwagen liever niet in).

Technisch gezien kan het, je kan meekomen, maar je zit wel aan de top van je kunnen.
Bij gevaar kan je alleen remmen. Niet een streepje gas er bij om snel uit gevaarlijke situatie te kunnen. En soms kan je niet uitwijken (door snel verkeer linkerbaan) of geen mogelijkheid om naar rechts uit de wijken in geval van een stukje geen vluchtstrook/berm en een andere vrachtwagen in je nek. Want geen vrachtwagen inhalen betekent dat je wel eens tussen 2 vrachtwagens in gaat zitten. Daar wil ik niet eens met m'n auto tussen rijden, als het mis gaat zit je gewoon ingeblikt en in het geval van op een motor of motorscooter is dat gewoon het einde van je periode hier op deze aardkloot. Vandaar dat ik snelweg op <250cc buitengewoon onverstandig vind, tenzij het een rustig moment op de dag is.

Maargoed, dat is mijn mening en niemand hoeft het met me eens te zijn. :+
 
Ik als veel autosnelwegrijder ;) , ondersteun je volledig hierin...

Helemaal mee eens. Ik vond mijn burgman 400 in sommige situaties al te langzaam om vlot te kunnen inhalen op de snelweg. Maar dan heb ik het wel over de stukken waar je 120 mag, en dus vlot moet kunnen doortrekken naar minimaal 140.
Zo leer je het ook met lessen: de ruimte opzoeken, actief rijden, niet rechts blijven sukkelen tussen de meute.
Iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar het is beter voor je eigen veiligheid. O-)
 
Ik verplaats mij dagelijks woonwerkverkeer 9 km enkel.
Met de fiets, niet te doen, dan kom je zwetend als een paard aan, geen douchemogelijkheid.
Ik brom dit met mijn 50 cc in dik twintig minuutjes.
Ik maak afwisselend gebruik van fietspaden en de rijweg, dit hoe en waar het mij het beste/snelste/veiligste uitkomt.
Hier en daar mag ik ook straten in waar je met een motorplaatvoertuig niet in mag en dus moet omrijden.
Aangezien ik het meeste 'tweewiel' in functie van het omschreven woonwerkverkeer besloot ik dan ook mijn 250-scoot weg te doen om mij sneller/handiger/goedkoper met een 50cc-scoot te verplaatsen :] .
Besluit : ieder moet voor zichzelf eerst goed uitmaken voor wat je je aankoop gaat gebruiken.
(Niettemin blijf ik soms likkebaardend m'n 250 wel missen '( )
 
Laatst bewerkt:
@ Nutty:

Ik begrijp alleen je beweegredenen niet zo goed om voor een motorscoot te gaan Nutty. Buiten de maar zeer korte afstand tot je werk, begrijp ik ook dat je het kostenaspekt belangrijk vindt.

7 kilometer is zelfs voor een brommer(scoot eventueel)een vloek en een scheet, in 15 minuten ben je daar. Je kunt je dan veel sneller aankleden omdat je minder beschermende kleding nodig hebt(met de motorscoot wil je immers over de snelweg gaan rijden)en het is, onder de streep, absoluut goedkoper rijden al helemaal als je voor een Vespa Ciao oid, zou gaan. Daarnaast is het bij drukte vaak gewoon een luxe om met en brommer over het fietspad te mogen. Maw, om de tijdwinst hoef je het nauwelijks te gaan doen.

Enig pluspunt is dat als er sneeuw ligt, je op de autosnelweg daar iets minder last van zult hebben(wordt beter geruimd), maar ik denk dat je de dagen dat je met de scoot kunt rijden met sneeuw en veel troep op de weg, met een hand kunt gaan tellen. Brommer of motorscooter maakt dan niet meer uit, je zult hoe dan ook zeer voorzichtig moeten zijn. Waarbij ik het over het horrorscenario, vallen met de motorscooter maar niet zal hebben(dan weet je pas echt wat het kost).

Ik denk dat je eens moet afstappen van het idee, dat motorscooterrijden zoveel leuker is dan brommer of bromscooterrijden. Ik kan je uit ervaring zeggen dat dat helemaal niet zo is. Als je alleen maar korte afstanden moet doen, zul je waarschijnlijk meer plezier nog aan een brommer beleven.

Gevoelsmatig begrijp ik je keuze(omdat je de verschillen nog niet kent), maar verstandelijk gezien kan ik het niet zo goed volgen, sorry.

Ik wil me niet bemoeien met je keuze maar wilde dit toch even kwijt.

Ik vind dat bromscooter-rijden je toch meer beperkt dan motor-scooter rijden. Hier ook 3 jaar brom-ervaring dus kan ervan meepraten. Je bent toch grotendeels veroordeeld tot die vermaledijde fietspaden, met die rijdende obstakels daar. En die rare regelgeving qua snelheden hier met de bromfiets... Je kunt ook iets meer afstand doen met de motor-scoot. Maw, die Vision heeft hier gewoon bestaansrecht.
 
Laatst bewerkt:
Technisch gezien kan het, je kan meekomen, maar je zit wel aan de top van je kunnen.
Bij gevaar kan je alleen remmen. Niet een streepje gas er bij om snel uit gevaarlijke situatie te kunnen. En soms kan je niet uitwijken (door snel verkeer linkerbaan) of geen mogelijkheid om naar rechts uit de wijken in geval van een stukje geen vluchtstrook/berm en een andere vrachtwagen in je nek. Want geen vrachtwagen inhalen betekent dat je wel eens tussen 2 vrachtwagens in gaat zitten. Daar wil ik niet eens met m'n auto tussen rijden, als het mis gaat zit je gewoon ingeblikt en in het geval van op een motor of motorscooter is dat gewoon het einde van je periode hier op deze aardkloot. Vandaar dat ik snelweg op <250cc buitengewoon onverstandig vind, tenzij het een rustig moment op de dag is.

Maargoed, dat is mijn mening en niemand hoeft het met me eens te zijn. :+

Het gemiddelde belastingvrije koekblikje (denk Aygo) kan ook niets anders dan remmen, daar is met 120 de fut ook uit. Maar ik ben het verder wel met je eens hoor, als je elke dag op een druk stuk snelweg gaat zitten dan is een kleine scooter daar niet geschikt voor.
 
Ik heb er geen enkel probleem mee om met mijn PCX125 op de snelweg te rijden, maar zoals Fiah al noemde "weet je plaats". Oftewel neem er genoegen mee op de rechterbaan te blijven, hou fatsoenlijk afstand op je voorligger in geval van nood heb je dan de ruimte om een veilig heenkomen te zoeken. Met ongeveer 100km p/u op je teller rij je gewoon met de (langzame) stroom mee.
Ik weet niet wat de max. snelheid van de Vision 110 is, maar je moet m.i. wel tegen de 100 kunnen rijden. Anders kan je het beste wel de snelweg mijden.
 
Het gemiddelde belastingvrije koekblikje (denk Aygo) kan ook niets anders dan remmen, daar is met 120 de fut ook uit. Maar ik ben het verder wel met je eens hoor, als je elke dag op een druk stuk snelweg gaat zitten dan is een kleine scooter daar niet geschikt voor.

Op het gevaar af teveel off topic te gaan, mijn Peug 107 (het mooiere zusje van de Aygo)perst er nog makkelijk 160 uit hier in het vlakke Nederland. Bij onze oosterburen, bergje af windje mee en de staatsgrens in zicht, pers ik het ding volledig de teller uit 170+.
Met mijn SH300 kom ik zelden op de snelweg en dat is gewoon een keuze en je ziet nog eens iets. Ik deed dat trouwens ook al niet meer met mijn bandit 650, het voelt niet lekker meer (leeftijd?).

Met mijn WW-verkeer sjokte ik lekker (stress-loos) met de meute mee op de B-wegen en ik kwam zelden boven de 80km/u. Bij de gebruikelijke stoplichten stond ik prinsheerlijk vooraan en daar zat de winst voor mij (en een verbuik van 1:32). Ik zie geen belemmering om dit ook met een Vision 110 te doen met 30% minder vebruik.

Maarja,........ wil je het beste van alles, dan is de SH 300 een topper!
 
Laatst bewerkt:
Dat zo'n Aygo/107/C1 de 160 haalt wil nog niet zeggen dat gas geven bij 120 ook maar enig effect heeft! Het was meer bedoelt om je argument te ontkrachten dat je met een scooter geen gas kunt geven om uit een situatie te komen. Met de acceleratie van zo'n Aygo bij 120km/u is dat net zo het geval, je kunt wel gas geven en je komt ook wel eens een keer op de 160, maar tegen die tijd is de gevaarlijke situatie al 10km achter je..

BTW, ik heb het nog niet zelf mogen ervaren, maar ik denk dat het enige wat ECHT comfortabel op de snelweg rijdt het spreekwoordelijke bushokje is. Denk BMW K75RT, Honda Goldwing of andere fietsen met windbescherming van dat formaat.
 
Ik heb een 1 liter Cuore, deze haalt ook 170km/u op de teller, 160km/u op GPS.
Bij 120 schakel je terug naar z'n 4 en dan gaat ie nog vrij rap naar 140-150km/u, een 125cc zit al op z'n top. Je zou het moeten vergelijken met zo'n klein autootje wat op dat moment al 150 rijd en dan nog 170 moet gaan rijden, ja, dat duurt lang. Maar van 120 naar 140 doe ik echt nog vrij vlot, zeker als ik terugschakel. Maargoed, dat is ook weer een 3-cilinder, ik weet niet wat de Aygo's etc. hebben. Of was dat ook nog een 3-cil?

Maar dan nog, als je moet uitwijken heb je nog een kooi om je heen, dus kan je 'm wel naar links gooien met in elk geval minder gevaar dan dat je dat op een motor(scooter) doet. :)

Hoe dan ook, een 125cc heeft echt minder vermogen om nog te accellereren op de snelweg, dan een 1 liter koekblik bij zeg 100-120km/u. Echt waar! :) Ik zit dan met de Cuore regelmatig op de linkerbaan en op dubbelbaans knooppunten haal ik dan ook gerust auto's in, in de bochten. Simpelweg om dat dat ding echt meer vermogen heeft om enkel maar rechts te moeten rijden. Wat wel een traag hok is, is een 0.8 liter Matiz. Dan moet je de deuren open doen en mee rennen om vaart te maken. Maar een 1.0 Cuore? Vlot bakkie, helemaal als je 'm op z'n staart trapt.

Zo, nu genoeg auto-propaganda gedaan. :o
 
Ik heb een 1 liter Cuore, deze haalt ook 170km/u op de teller, 160km/u op GPS.
Bij 120 schakel je terug naar z'n 4 en dan gaat ie nog vrij rap naar 140-150km/u, een 125cc zit al op z'n top. Je zou het moeten vergelijken met zo'n klein autootje wat op dat moment al 150 rijd en dan nog 170 moet gaan rijden, ja, dat duurt lang. Maar van 120 naar 140 doe ik echt nog vrij vlot, zeker als ik terugschakel. Maargoed, dat is ook weer een 3-cilinder, ik weet niet wat de Aygo's etc. hebben. Of was dat ook nog een 3-cil?

Maar dan nog, als je moet uitwijken heb je nog een kooi om je heen, dus kan je 'm wel naar links gooien met in elk geval minder gevaar dan dat je dat op een motor(scooter) doet. :)

Hoe dan ook, een 125cc heeft echt minder vermogen om nog te accellereren op de snelweg, dan een 1 liter koekblik bij zeg 100-120km/u. Echt waar! :) Ik zit dan met de Cuore regelmatig op de linkerbaan en op dubbelbaans knooppunten haal ik dan ook gerust auto's in, in de bochten. Simpelweg om dat dat ding echt meer vermogen heeft om enkel maar rechts te moeten rijden. Wat wel een traag hok is, is een 0.8 liter Matiz. Dan moet je de deuren open doen en mee rennen om vaart te maken. Maar een 1.0 Cuore? Vlot bakkie, helemaal als je 'm op z'n staart trapt.

Zo, nu genoeg auto-propaganda gedaan. :o


Behalve als die 125, Gilera MXr heet O-)
 
Laatst bewerkt:
het ging hier over motorscooters toch en niet over de prestaties van auto's ?

maar goed,
de opmerking dan ga je toch met de fiets,en anders gewoon luiheid ?!!!

beetje domme en ondoordachte opmerking B|

ik werk alleen maar onregelmatig,dus enkel avond/nacht en weekend diensten en dat full-time.
mijn vrouw werkt 5 dagen doordeweeks.
als ik uit me nachtdienst kom,die stipt 08:00 uur eindigd dan moet ik als een zot naar huis scheuren want mijn vrouw moet half 9 de deur uit en dan moet ik thuis zijn om er voor onze bijna 4 jarige dochter te zijn.
ik zit altijd op eieren om weer op tijd thuis te komen.

dus met de fiets is geen doen hier in de bollenstreek waar lijkt wel altijd minimaal windkracht 4 staat !!

en brommer rijden??
ik ga niet voor jan ... mijn motorrijbewijs halen zeg.
ik ben nou bijna 30 en pieker er niet over om weer op een brommertje te gaan rijden.
een leuke motorscoot 2dehands kost hetzelfde ongeveer als een leuke goeie brommert.

de motorscooter is veel handiger aangezien je nog eens boven de 45 mag uitkomen.
ik rij voornamelijk binnen bebouwde kom en daar mag je zelfs met een brommert met helmplicht niet harder dan 30 !
buiten de bebouwde kom mag je max 45,nee dat schiet lekker op en voel er niets voor om steeds over me schouder te moeten kijken of ome snor ergens rijd.

de honda SH 150 I is de meest ideale scoot voor mij,bied precies wat ik ervan verlang.
ook het kostenplaatje.
''neem dan gelijk de SH300 ''
ja die zijn gelijk net effe duurder wat ik niet kan/wil betalen.

ik wil er lekker dagelijks mee naar me werk over 50,60,80 wegen en goh als ik er zin in heb een stukkie A44 eerste afslag weer ervanaf.
snelheid lekker boeie,ik rij met onze auto ook eigenlijk nooit harder dan 100 en bevalt me prima,zeker gezien het verbruik dan.
de scoot is lekker zuinig en zo ontzie ik de auto voor als het echt nodig is.

al met al een aardig doordachte keuze,dus de ondoordachte opmerkingen vind ik niet echt op z'n plaats gezien hen niet alle feiten kent.

zo 8-) lekker puh! _O-
 
Helemaal eens met Nutty, Vision is leuk ding voor in en om de stad, lijkt me trouwens wel een stunt om tussen de bromscooters gecontroleerd te worden op een rollenbank. SH150I natuurlijk een stuk vlotter, maar ook een flink stuk duurder.
 
Bij 120 schakel je terug naar z'n 4 en dan gaat ie nog vrij rap naar 140-150km/u, een 125cc zit al op z'n top.
Maar het idee van gas kunnen geven op een motor om gevaar uit de weg te gaan gaat toch om luttele seconden? Zodra je tijd hebt om fatsoenlijk terug te schakelen heb je het naar mijn mening niet meer over een gevaarlijke situatie maar eerder over een oncomfortabele situatie. En mijn 125cc haalt de 120 niet hoor :+

ik weet niet wat de Aygo's etc. hebben. Of was dat ook nog een 3-cil?
Dezelfde motor :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan