Honda Vision 110 (2011)

ja zeker maakt dat het verschil.
en na een drukke nachtdienst je longen eruit fietsen omdat je laatste spoedrit uitgelopen is is geen lolletje kan ik je vertellen.

of ik nou enkel een jas aan doe of een jas/helm handschoenen,dat maakt natuurlijk geen rukkie uit.
de 26 sloten tgen diefstal zal wel effe vragen,maarja dat doe je na een paar keer ook met je ogen dicht.

als ik een avonddienst heb dan moet ik om 17:00 uur beginnen en duik in precies de drukte in.
als ik een nacht begin dan start ik middernacht en kan ik altijd in 1 keer door crossen zonder oponthoud.
maar ga ik smorgens 08:00 uur naar huis dan duik ik weer de drukte in en dat schiet niet op aangezien mijn route een druuuuuuuuuuke weg is.
 
Maar het idee van gas kunnen geven op een motor om gevaar uit de weg te gaan gaat toch om luttele seconden? Zodra je tijd hebt om fatsoenlijk terug te schakelen heb je het naar mijn mening niet meer over een gevaarlijke situatie maar eerder over een oncomfortabele situatie. En mijn 125cc haalt de 120 niet hoor :+

Als je iets meer cc's hebt, hoef je niet terug te schakelen, dat was even als voorbeeld met de auto. Als ik 120 rijd en ik zie het voor me fout gaan en een optie is om er snel langs te vliegen omdat remmen geen optie is, doe ik een streepje gas erbij en ik ben al weg. Terugschakelen is zelden nodig.


Toen mijn broer nog een CBR125 had, stak hij een drukke kruising over en kwam er nog van links een vrachtwagencombinatie aan denderen die nog even lichtrood meepakte, voor ie echt donkerrood zou zijn. Als je dan voldoende koppel tot je beschikking hebt, draai je aan je gas en niets aan de hand. Hij moest dus dik in de ankers en had het geluk dat er niemand achter 'm zat, want die had echt niet op tijd geremd. Geloof dat dat ook een van de redenen was om zo snel mogelijk van de 125cc af te komen. Al vond ik die CBR125 echt fantastisch.. ik zou er nog steeds een bij willen kopen voor de lol.
Maargoed, nu was remmen wel een optie, maar die optie heb je niet altijd en wat moet je dan, in de flank geraakt worden door een vrachtwagen, omdat je simpelweg niet sneller kan accellereren of met je kont op de motorkap van je achterligger gaan zitten?


Maar waar maken we ons allemaal druk om. De Vision 110cc zal vast net als de Lead 110 een 85-90km/u kunnen rijden, in de stad snel zat, op 80km/u wegen kan je ook meekomen.. snelweg niet doen en hoe rustiger je rijd, hoe meer tijd je hebt om fouten van anderen te kunnen corrigeren voor ze jouw eigen probleem worden.
 
Laatst bewerkt:
Als je iets meer cc's hebt, hoef je niet terug te schakelen, dat was even als voorbeeld met de auto. Als ik 120 rijd en ik zie het voor me fout gaan en een optie is om er snel langs te vliegen omdat remmen geen optie is, doe ik een streepje gas erbij en ik ben al weg. Terugschakelen is zelden nodig.
Volgens mij blaten we langs elkaar heen :P Mijn punt is dat je met heel veel autos op snelwegtempo ook helemaal niks anders kunt dan remmen en sturen als het om een gevaarlijke situatie gaat, net zoals met 'trage' scooters. Dat is dus voor mij niet een argument om niet op de snelweg te rijden. Dat het de motoren kan waar een gemiddelde Nederlander mee rijdt wel kan is een voordeel waar je ook zeker van gebruik moet maken.

De situatie met de CBR125 die je beschrijft is ook precies de reden dat ik gekozen heb voor een scooter ipv. een lichte motor: acceleratie. Met een scooter kun je tot op zekere hoogte bij lage snelheden ook gewoon gas geven om uit een gevaarlijke situatie te komen, in tegenstelling tot een CBR125 waar je maar net in de juiste versnelling moet zitten. Met dikkere motoren maakt zo'n CVT automaat minder verschil, omdat je dan bij elk toerental wel een behoorlijk vermogen hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem binnen *O* Helemaal toppie. Hij trekt lekker op en je kunt lekker met het verkeer meerijden. Ook tegen heuveltjes op bleef hij goed op snelheid. Ben tot nu toe zeer tevreden. Hij slaat snel aan,moet wel de achterrem redelijk inknijpen. Remmen zijn trouwens zeer goed. Als je de knipperlichten aan hebt kun je getik horen zodat je ze niet vergeet uit te zetten. Display is overzichtelijk.Zal vanavond kijken hoe de verlichting is.
 
Lichtopbrengst is goed. Vooral groot licht schijnt zeer ver.
Foto's volgen.
 
Lichtopbrengst is goed. Vooral groot licht schijnt zeer ver.
Foto's volgen.

Dat is mooi, alvast veel rijplezier, met je nieuwe scooter. Ook mooi dat hij luchtkoeling heeft. Om de hoeveel km heeft hij onderhoud nodig, en wat moet er zoal dan gebeuren.b.v kleppen stellen. ;)
 
Heb vandaag ruim 100 km gereden. Rij je gemakkelijk weg. Heb voor het eerst getankt en gooide er 3.95 liter in. De meter stond op de rode streep. Dus daar vanaf zit er nog 1.5 liter in. Hij heeft zo'n 1 op 40 gereden maar kan ook zuiniger zijn want weet niet of de tank helemaal vol zat toen ik hem ophaalde gisteren. Dus bij de volgende tankbeurt kan ik het beter zien. Ik heb reuze schik met de scooter. stuurt erg plezierig en heb hem op de 90 gehad, was wel heuveltje af maar toch. Ging gisteren niet harder dan 80. Heb zelfs nog een paar auto's ingehaald die achter een traktor bleven hangen op een 80km weg. Volgens boekje moet hij na 1000km 1e beurt. Nieuwe olie enzo. Daarna om de 4000 km beurt. O.a. kleppen nakijken enzo, lijkt me wat overdreven eerlijk gezegd. Spreek ik verder nog af met de dealer.

Heb wat foto's gemaakt.
p1010434sf.jpg

By rhodi at 2011-09-22
p1010433m.jpg

By rhodi at 2011-09-22
p1010447i.jpg

By rhodi at 2011-09-22
p1010443hd.jpg

By rhodi at 2011-09-22
p1010437sf.jpg

By rhodi at 2011-09-22
p1010445l.jpg

By rhodi at 2011-09-22

p1010435p.jpg

By rhodi at 2011-09-22
p1010431ht.jpg

By rhodi at 2011-09-22
p1010439s.jpg

By rhodi at 2011-09-22
 
Laatst bewerkt:
ziet er gaaf uit hoor zo in het wit :)
hou ons op de hoogte van de komende verbruiken en eventueel gebreken.
heel veel rijplezier en veel veilige km's :)
 
ja leuk ding hoor.
nou hopen dat honda niet weer de fout ingaat zoals bij de PCX met alle mankementen.
heeft mij het vertrouwen in honda wel een beetje afgenomen om eerlijk te zijn.
 
Hij heeft zo'n 1 op 40 gereden maar kan ook zuiniger zijn want weet niet of de tank helemaal vol zat toen ik hem ophaalde gisteren. ...stuurt erg plezierig en heb hem op de 90 gehad, was wel heuveltje af maar toch. Ging gisteren niet harder dan 80.

Wellicht moet de boel nog inslijten, eerste tankje 1:40 is zeker niet slecht. :}
Misschien dat de top ook nog omhoog gaat.
 
Ja...eerlijk is eerlijk...het is een schattig, legaal en zuinig, opgevoerd brommertje om lekker mee op bospaden te toeren en op binnendoor wegen mee naar je werk te rijden. Zonde van die grote kentekenplaat achterop want dat ontsiert het ventje een beetje ;)
Max. 80 km/u is dan ook snel genoeg om er, voor de bestuurder, veilig mee te kunnen rijden
op de wegen buiten de bebouwde kom daar waar je max. 80 km/u mag, niet zijnde
auto(snel)wegen :N
Veel plezier *O*
 
Heb vandaag weer wat kilometertjes gereden. Het gemiddelde gebruik kwam op 1 op 37. Moet er wel bij vermelden dat ik absoluut niet zuinig rij. Zoveel mogelijk volgas rijden vind ik het leukst dus hou me alleen op de 80 km wegen aan de snelheid (nood gedwongen).
Link voor filmpje, voor de liefhebber. Sorry voor beetje bibberend beeld maar had de camera in de ene hand en met de andere gas geven en remmen.

 
nou duidelijk filmpje hoor :)
klinkt goed allemaal.
maar kwa prestaties niet veel spannender dan mijn piaggio zip 4t 50 cc zonder begrenzers.
maar blijft een erg leuk ding.

hou ons zeker op de hoogte van de dingen die je tegenkomt door de tijd heen.

gr nutty
 
mja...dat meot nog blijken natuurlijk ;)
bij de PCX 125 met de aantrekkelijke prijs mankeerd er ook veel meer dan we van honda gewent zijn...
ik hoop echt dat ze de vision beter doorgetest hebben voor deze verkocht ging worden.
 
Er is dit weekend opendag bij een motordealer en heb wat proefritten op diverse motorscooters gemaakt. En..ja...ik kon het niet laten...om ook even die Vision te pakken :Y
Ik struikelde er haast over want het was de zwarte uitvoering en valt een stuk minder op ;)
Het was echte jeugdsentiment om er op te rijden...even lekker op een opgevoerde bromscooter 80 km/u te rijden buiten de stad...er reed een politieauto achter me en dacht even dat ze me aan de kant zouden zetten...maar nee natuurlijk niet..ik rij nu op een legale opgevoerde bromscooter :')
Hij rijdt inderdaad niet verkeerd, lekker wendbaar, en verdomd...hij is erg rap...de kleine dondersteen. Kreeg wel een beetje last van m'n onderrug, ja..ik ben ook geen 16 jaar en 60 kg meer... ;) waardoor het tijd werd om hem weer terug te brengen.
Maar nogmaals...eerlijk...is eerlijk...Honda heeft een leuk stukkie brommert in elkaar geknutseld :]
 
Laatst bewerkt:
Heb vandaag weer lekker genoten van het weer en de scootaaa. Vind het geweldig om ermee te rijden. Het gaat allemaal zo ligt, het lijkt wel of je als het ware over de weg zoeft. Wordt soms zelfs begroet door tegemoet komende motorrijders. Met mijn rijstijl kan ik zo'n 200 km op een tank rijden. Heb vandaag weer 165 km gereden en de pijl stond net op de "E ". Gooide er 4.65 liter in dus kon nog zo'n 0.85 liter bij. Heb 1 op 36 gereden. Rij wel veel op 80 km wegen en dan moet je wel volgas gaan.Teller staat nu op 470 km, in 5 dagen. Hier wat foto's van de verlichting.

p1010486f.jpg

By rhodi at 2011-09-25
p1010487o.jpg

By rhodi at 2011-09-25
p1010488gh.jpg

By rhodi at 2011-09-25
 
Terug
Bovenaan Onderaan