Ervaringen met elektrische mini bike?

26 jun 2008
39
0
Zevenhuizen (ZH)
Hey,

Mijn zoontje wordt binnenkort 4 jaar en ik ben eens gaan kijken naar een mini bike voor de kleine :P

Alleen wil ik niet gelijk een 50cc bike voor hem kopen, dus verder gekeken en een http://www.accuautoshop.nl/163/Mini_Bike_Zilver_250W (elektrische mini bike) gevonden.


Ik kan er alleen verder weinig over vinden op het internet, dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met dit soort mini bikes?
 
even gerekend en je kan er een uurtje volgas mee knallen voordat hij weer moet worden opgeladen :Y

wat voor china regelaars ertussen hangen kan ik op afstand niet zien :N
 
Hmm ja, dacht dat hij goedkoper was.

Maar goed, zo'n Chinese death trap zou ik mijn kind denk ik niet op zetten.


Koop je gewoon een Blata 2.5 met benzinemotor en kan je op veel indoor kartbanen rijden.
Deze zijn hele goede kwaliteit en duurzaam en misschien wordt het nog wel een wegrace topper
full
 
Hmm ja, dacht dat hij goedkoper was.

Maar goed, zo'n Chinese death trap zou ik mijn kind denk ik niet op zetten.

Wat is het ergste dat kan gebeuren? Hij gaat stuk :? Als je de remmen niet vertrouwd kan je controleren, beter vastzetten oid. De banden zijn vast ook niet fantastisch, maar zou junior dat merken? Zo ja zet je er voor een knaak en een bounty 2 nieuwe sloffen onder, maar ik kan het me haast niet voorstellen.

Daarnaast, gaat junior er fijn op rijden op zondag met pa en ma of ambieert hij een carriere als pro-minibike racer?
 
Laatst bewerkt:
Wat is het ergste dat kan gebeuren? Hij gaat stuk :? Als je de remmen niet vertrouwd kan je controleren, beter vastzetten oid. De banden zijn vast ook niet fantastisch, maar zou junior dat merken? Zo ja zet je er voor een knaak en een bounty 2 nieuwe sloffen onder, maar ik kan het me haast niet voorstellen.

Daarnaast, gaat junior er fijn op rijden op zondag met pa en ma of ambieert hij een carriere als pro-minibike racer?

Accu's die in de fik vliegen, assen die afbreken, allerlei scherpe randen, gashandels die blijven hangen, begrenzers die niet goed werken.
Combinaties van al die dingen?

Zoiets?

Kweenie, 165 euro is een hoop geld als het niks blijkt te zijn, maar ik ken het ding zelf niet, dus zijn het inderdaad aannames van mijn kant.
 
Zag dat de e-minibike, gewoon is toegestaan op de openbare weg... Opzich leuk speelgoed, ga me er is in verdiepen, misschien wel wat voor mijn zoon..
Ik vraag me wel af hoe dat ding dan is toegestaan op de openbare weg, het heeft geen kenteken, is geen brommer, geen fiets...
 
Wat is het ergste dat kan gebeuren? Hij gaat stuk :? Als je de remmen niet vertrouwd kan je controleren, beter vastzetten oid. De banden zijn vast ook niet fantastisch, maar zou junior dat merken? Zo ja zet je er voor een knaak en een bounty 2 nieuwe sloffen onder, maar ik kan het me haast niet voorstellen.

Daarnaast, gaat junior er fijn op rijden op zondag met pa en ma of ambieert hij een carriere als pro-minibike racer?

Junior gaat lekker op zondag rijden met pa en ma. Mocht hij het zo leuk vinden dat hij meer wil, kunnen we altijd nog verder kijken.

En dat er is ergens een boutje niet goed vast, is goed zelf te controleren net zoals de ketting en remmen ed. Ben zelf het meest benieuwd naar kwaliteit van bv de accu.

Waarom deze bike wel is toegestaan is op de weg weet ik ook niet. Het is wel alleen bij snelheidsbeperking van 7 km/h volgens de website, waarschijnlijk vergelijkbaar met die 6v accu wagentjes ofzo...
Daarnaast zijn dit soort bikes stil en gaan ze niet zo hard als brandstof bikes.
 
Accu's die in de fik vliegen, assen die afbreken, allerlei scherpe randen, gashandels die blijven hangen, begrenzers die niet goed werken.
Combinaties van al die dingen?

Zoiets?

Kweenie, 165 euro is een hoop geld als het niks blijkt te zijn, maar ik ken het ding zelf niet, dus zijn het inderdaad aannames van mijn kant.

Zou het omdat het elektrisch is, zaken als een begrenzer en hangende gashandel, juist niet beter moeten werken dan bij een brandstof type minibike?

165 euro blijft uiteraard een hoop geld, daarom wil ik er ook niet zomaar eentje aanschaffen. De kleine moet er, als het even kan, er wel een tijdje van kunnen genieten :)
 
Zou het omdat het elektrisch is, zaken als een begrenzer en hangende gashandel, juist niet beter moeten werken dan bij een brandstof type minibike?

165 euro blijft uiteraard een hoop geld, daarom wil ik er ook niet zomaar eentje aanschaffen. De kleine moet er, als het even kan, er wel een tijdje van kunnen genieten :)
Ding is 650 watt, dus zal allemaal wel loslopen, maar ben er professioneel een beetje mee bezig en laten we zeggen dat er een hoop mensen dingen produceren die niet weten wat ze doen.. En daar zelf heel anders over denken.
Het stomme is een beetje dat zolang het mechanisch is, jij zelf nog kunt zien hoe en of het werkt, als het electrisch/electronisch wordt ben je wat meer overgeleverd aan wat er in dat zwarte doosje gebeurt en dat is nog niet allemaal uitontwikkeld..
 
Overigens wil ik voor die kleine van mij straks ook een electrisch ding kopen hoor, lijkt me te gek, kan hij lekker rijden zonder dat er iemand gaat lopen mekkeren over geluidsoverlast.
 
Junior gaat lekker op zondag rijden met pa en ma. Mocht hij het zo leuk vinden dat hij meer wil, kunnen we altijd nog verder kijken.

En dat er is ergens een boutje niet goed vast, is goed zelf te controleren net zoals de ketting en remmen ed. Ben zelf het meest benieuwd naar kwaliteit van bv de accu.

Waarom deze bike wel is toegestaan is op de weg weet ik ook niet. Het is wel alleen bij snelheidsbeperking van 7 km/h volgens de website, waarschijnlijk vergelijkbaar met die 6v accu wagentjes ofzo...

Daarnaast zijn dit soort bikes stil en gaan ze niet zo hard als brandstof bikes.
Dat zou ik wel ff checken, iedereen kan dat wel roepen, maar als oom agent hem straks in beslag neemt krijg jij niet je 160 euro terug van meneer de internet winkelier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan