Yamaha XV Virago topic [deel II]

De buitenmaat is 14cm. Ik wou er 30 eueri voor vragen hij is zwaar en duits,geen blik ofzo en praktisch zonder gebruiksporen.
Wat zou ik voor het geheel moeten vragen of moet ik het per stuk gaan prijzen?

hoe zit het met de bevestiging? aan de onderkant? of aan de 2 zijkanten?

hoor graag even van je

gr Wynand
 
Moi, ik was even weg.Crematie tussendoor, aan de lamp is een bevestiging gemaakt zodat je hem net als de originele lamp kunt monteren aan de onderkant dus.
 
Hey allemaal, ik heb laatsts een Virago 920 gekocht, hij is helemaal custom met mooie paintjob en ik ben dan ook erg tevreden. Ik heb er wel een paar vraagjes over: hij voelt nogal instabiel aan, dat kan komen doordat mn stuur een beetje los zat maar zelfs als ik recht reed voelde hij niet echt stabiel, wat kan dit zijn? bovendien houdt hij in als ik het gas helemaal open trek en ik kan daardoor niet harder dan 100 rijden, wat kan hier aan de hand zijn?
 
Hee, toch maar geen VF1100 magna?

Instabiel? Zijn de banden op spanning of heb je te maken met een plat gedeelte in je band wegens te lang staan. Maar ik zou eerst maar eens de voorvork en stuur nalopen of er meer los zit.

De XV's hebben allemaal last van de carburateurs, deze moet je eerst goed reinigen. kijk dan ook eens naar de membramen boven in de carbs. die willen weleens gescheurd zijn. Als je de topic's over de Virago doorleest dan zal je zeker eea tegenkomen.

Mocht dat allemaal te lastig/moeilijk/onbekend zijn breng hem dan naar een goede monteur en leg de situatie uit.........
 
Laatst bewerkt:
Nee de magna zat volgens mij nog meer werk aan dan aan deze, bovendien ben ik gevallen voor de mooie paintjob van de harley tank die erop zit. ik heb in de tussentijd eens even dit topic doorgenomen en hetvolgende ga ik doen: bougies nakijken, luchtfilters controleren, carb reiniger erin gooien, alles vastdraaien en banden op spanning brengen. Als het dan nog niet verholpen is ( de instabiliteit en/of het inhouden ) dan breng ik hem inderdaad maar even weg. Sleutelen is niet super moeilijk op deze fiets maar ik denk dat het voor de eerste keer maar goed is als iemand met verstand ernaar kijkt
 
En dit is hem trouwens
full
 
Nee de magna zat volgens mij nog meer werk aan dan aan deze, bovendien ben ik gevallen voor de mooie paintjob van de harley tank die erop zit. ik heb in de tussentijd eens even dit topic doorgenomen en hetvolgende ga ik doen: bougies nakijken, luchtfilters controleren, carb reiniger erin gooien, alles vastdraaien en banden op spanning brengen. Als het dan nog niet verholpen is ( de instabiliteit en/of het inhouden ) dan breng ik hem inderdaad maar even weg. Sleutelen is niet super moeilijk op deze fiets maar ik denk dat het voor de eerste keer maar goed is als iemand met verstand ernaar kijkt


T's wel een kikke ding. En patman heeft wel gelijk een lager stuurtje en risers geeft mogelijk meer stabiliteit en rust. Het klussen is niet moeilijk, maar je moet wel de tijd nemen, vooral als je aan de carbs begint. Bij twijfel niet inhallen is een goed motto, dus als je niet uitkomt dan naar de monteur.
 
Hey allemaal, ik heb laatsts een Virago 920 gekocht, hij is helemaal custom met mooie paintjob en ik ben dan ook erg tevreden. Ik heb er wel een paar vraagjes over: hij voelt nogal instabiel aan, dat kan komen doordat mn stuur een beetje los zat maar zelfs als ik recht reed voelde hij niet echt stabiel, wat kan dit zijn? bovendien houdt hij in als ik het gas helemaal open trek en ik kan daardoor niet harder dan 100 rijden, wat kan hier aan de hand zijn?

1 bandenspanning
2 wiellagers
3 balhoofdlagers
4 voorvering
5 achtervering
6 aandrijving
7 frame
 
Hee Martell, als je een haal- en brengservice (Marken/Tilburg)begint naast je motorshop dan heb je hier volgens mij wel een klant :+
 
Oh ik rijd hem wel even hoor, ik ben in regen/nacht/wind en kutwegdek van nijmegen naar huis gereden met dit ding, dan red ik Tilburg ook wel
 
heeft een xv920 niet altijd al een dubbele schijf voor gehad? is dit geen 750 voorkant?

XV750 en XV700 hadden volgens mij ook al dubbele schijven.

XV920 ook.

Enne, ophalen wil ik best doen, maar in de buurt. Kost gewoon te veel tijd, en ik ben ook nog eens niet bereikbaar/beschikbaar :)
 
De 920 heeft twee schijven en de 750 die ik heb heeft er echt maar 1 teminste de oudere modellen van begin jaren 80.

Maar kan natuurlijk een andere vork in zijn gekomen of een frame van een 750 met een 920 blok.
 
~
XV750 en XV700 hadden volgens mij ook al dubbele schijven.

XV920 ook.

Enne, ophalen wil ik best doen, maar in de buurt. Kost gewoon te veel tijd, en ik ben ook nog eens niet bereikbaar/beschikbaar :)[/quote


Ik heb het net opgezocht, de 1e series van zowel de 750 als de 920 hadden een enkele schijf aan de voorkant en nog een lullige trommel achter, advies: ga nooit plakken achter een auto met ABS, want dan kun je lekker rondscheuren wel vergeten!
 
Laatst bewerkt:
Hey nog even een vraagje over de XV, ik ben namelijk opzoek naar een goedkoop adresje voor een setje nieuwe banden. En ik ben een setje tegengekomen op MP maar de maat van de achterband is 140-90-16 ipv de 130-90-16 die er nu opligt. Is dat erg? En/of weten jullie misschien iets waar ik goedkoop een setje banden kan halen en erom kan laten leggen? Ik heb namelijk de laatste tijd wat kosten gehad aan mijn andere motor en kan nu niet echt veel geld missen voor nog een set nieuwe banden
 
Hey nog even een vraagje over de XV, ik ben namelijk opzoek naar een goedkoop adresje voor een setje nieuwe banden. En ik ben een setje tegengekomen op MP maar de maat van de achterband is 140-90-16 ipv de 130-90-16 die er nu opligt. Is dat erg? En/of weten jullie misschien iets waar ik goedkoop een setje banden kan halen en erom kan laten leggen? Ik heb namelijk de laatste tijd wat kosten gehad aan mijn andere motor en kan nu niet echt veel geld missen voor nog een set nieuwe banden

Tis dat Marken te ver van Tilburg weg is.....

Eén maatje groter kan hoor.

zelf bestellen via inet, en een zaak zoeken waar je ze op losse wielen voor ong 15 euro per stuk om kunt laten leggen?
 
Tis dat Marken te ver van Tilburg weg is.....

Eén maatje groter kan hoor.

zelf bestellen via inet, en een zaak zoeken waar je ze op losse wielen voor ong 15 euro per stuk om kunt laten leggen?

even goed kijken hoor, ik denk dat ik een mm of 6-8 aan de linkerkant tegen de cardan over heb, dan wordt 5mm breder wel erg krap als je er dus een 10mm bredere band om legt en heb je dus kans dat de boel elkaar raakt, dus meet even wat je kwijt kunt!
 
De man waarbij ik het ga kopen kan het er zelf omleggen maar hij heeft ook twee nieuwe velgen erbij ( waar ze dus al omliggen ) en daar hoef ik niets voor bij te betalen. Dan heb ik gelijk ook nieuwe velgen en dan kan ik dat van mijn lijstje van eventuele instabiliteit-veroorzakers afstrepen. Thanks voor de info en ik post wel een fototje van hoe het is geworden
 
De man waarbij ik het ga kopen kan het er zelf omleggen maar hij heeft ook twee nieuwe velgen erbij ( waar ze dus al omliggen ) en daar hoef ik niets voor bij te betalen. Dan heb ik gelijk ook nieuwe velgen en dan kan ik dat van mijn lijstje van eventuele instabiliteit-veroorzakers afstrepen. Thanks voor de info en ik post wel een fototje van hoe het is geworden


succes en ik ben benieuwd! heb je de rest van het lijstje hierboven allemaal nagekeken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan