Trudy renovatie (VS750)

Allemaal leuk en aardig dat look & feel met het (HD) stuur maar daar moest ook nog het nodige mee gebeuren. Het belangrijkste, het maken van drie gaten voor de bedrading.

Begonnen met kleine gaatjes boren met een staalboor, en zo steeds iets groter.
B2887CA953.JPG

5C6BC6F988.jpg

01ABDF4A61.jpg


Net zo lang tot je er met een vijl tussen past om het gat op te vijlen.
19658C6EF5.JPG


En na veel vijlen…
203B8FD105.JPG


Heel veel vijlen…
74D4F5450C.JPG

BE375342B1.JPG

D222020DBE.JPG


Ook de gashandel moest nog worden aangepast want zoals ik hem had gekocht (tevens HD) ging dat niet passen. Op de foto is links de nieuwe, en rechts de oude gashandel te zien.
3591DE9C0B.JPG


Gelukkig was dat makkelijker dan het maken van de gaten en na een half uurtje had ik hem omgebouwd. Het aluminium op de foto moet nog verder worden gepolijst maar had het even nodig om te passen.
54B4532EC7.JPG
 
Allemaal leuk en aardig dat look & feel met het (HD) stuur maar daar moest ook nog het nodige mee gebeuren. Het belangrijkste, het maken van drie gaten voor de bedrading.

Begonnen met kleine gaatjes boren met een staalboor, en zo steeds iets groter.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Net zo lang tot je er met een vijl tussen past om het gat op te vijlen.
[afbeelding]

En na veel vijlen…
[afbeelding]

Heel veel vijlen…
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ook de gashandel moest nog worden aangepast want zoals ik hem had gekocht (tevens HD) ging dat niet passen. Op de foto is links de nieuwe, en rechts de oude gashandel te zien.
[afbeelding]

Gelukkig was dat makkelijker dan het maken van de gaten en na een half uurtje had ik hem omgebouwd. Het aluminium op de foto moet nog verder worden gepolijst maar had het even nodig om te passen.
[afbeelding]


Mooie ombouw :} , ondertussen al een stapje verder ?
 
Thanks.

Op dit moment weinig tijd voor de motor en datgene wat ik gedaan heb is toch vooral polijsten van kleine stuuronderdelen (dus more of the same). Tevens nogal veel werk, gezien de staat van het alu erg slecht is. Zit veel zogenoemde putcorrosie in, dit zit veel dieper dan de witte corrosielaag die er normaal op ligt en makkelijk weg te polijsten is. Maar goed gestaag gaan we verder en zal binnenkort wel weer even wat pica’s plaatsen.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Aze,
ik zie nu pas je topic over je renovatie.
Hoe heb je het geduld om al die losse parts te polijsten? Respect daarvoor.
Verder lijkt het project behoorlijk veel op die van mij, alleen ga je nog enkele stappen verder.
Succes met de wederopbouw.
 
Ja, ik weet t. maar heb helaas ook niet van alle stappen foto's gemaakt. heb in ieder geval wel iemand gevonden die voor mij de carbs synchroniseert. (in mijn eigen dorp nog wel!!)
verder heb ik alle kapjes opnieuw gespoten en het frame bij gelakt waar nodig. koel fan ook gespoten. Nu ben ook bezig met de stuur inrichting. De DOT 4 reservoirtjes worden mat zwart met een gepolijst dekseltje. Daarna alleen nog een paar mooie uitlaatjes zoeken of maken en hoogst waarschijnlijk het achterspatbord inkorten en verlagen.
Helaas heb ik geen 2e motor, al kan ik die van mijn pa zo nu en dan eens lenen. (maar daar wordt je ook niet gelukkig van, het is namelijk een virago 250 :S )
 
hey Aze,
hoe staat t met je renovatie project? nog opgeschoten deze week?
Die van mij is afgesteld maar er doet zich nu een of ander raar probleem voor. (zie techniek topic)
ben benieuwd hoe je ervoor staat.
 
Nou schiet op dit moment nog niet veel op. Heb vandaag wel de bedrading op het stuur aangesloten.. tjeemig wat een gepruts die knoppies.. :X Even doorgemeten of alles werkt en ja het werkt.. O-) levert alleen niet zulke spannende foto’s op met zo’n spanningsmeter.. :+
 
Die knopjes moet ik ook nog allemaal los halen.
Wellicht niet overbodig aangaande je laatste probleem.. ;)

Os die van jou motorisch helemaal in orde?
Toen ik hem weg heb gezet had ik wat last van een slippende koppeling bij zware belasting. En veel problemen met de accu door een defecte spanningsregelaar. Toen ik hem weer onder het zeil weghaalde tevens veel carburateur problemen. Verstopt / smerig en later een vastzittende choke.
 
Zoals al eerder aangegeven, de afgelopen weken sporadisch iets kunnen doen aan de motor, soms een half uurtje hier en een uurtje daar. De foto’s wilde ik jullie niet onthouden.. al was het vooral om het topic weer even naar boven te trappen.. })


Het vervolg van het stuur.
582A171421.JPG

A2555FBE24.JPG

79C4847AA2.JPG

091137C4D3.JPG


De veren die ik binnen had gekregen om de motor iets te verlagen (van een Savage LS650) waren redelijk maar niet in top conditie. Dus even bezig geweest met Commandant 4 en WD40.
8475FF3248.JPG

C4E7403CEA.JPG


En hier nog twee pica's van mijn knutselplek.
C20CA4F4DE.JPG

190C536620.JPG
 
Laatst bewerkt:
De afgelopen weken sporadisch iets kunnen doen aan de motor, soms een half uurtje hier en een uurtje daar. De foto’s wilde ik jullie niet onthouden.. al was het vooral om het topic weer even naar boven te trappen.. })


Het vervolg van het stuur.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De veren die ik binnen had gekregen om de motor iets te verlagen (van een Savage LS650) waren redelijk maar niet in top conditie. Dus even bezig geweest met Commandant 4 en WD40.
[afbeelding]
[afbeelding]

En hier nog een twee pica’s van mijn knutselplek.
[afbeelding]
[afbeelding]


full
 
Gezien ik de achterveren klaar had, vanmiddag ook de achterbrug er maar even in gezet.

6289C55BCE.jpg

BC25D0622C.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gister even “crea bea” geweest. Ben thuis aan het klussen en kwam laatst bij de bouwmarkt een verchroomde tafelpoot tegen met precies de juiste binnenmaat m.b.t. mijn voorpoot. Zat al een tijdje te denken om bussen te maken voor het bovenste deel van mijn voorvork poten. Deels om de roestpitjes te verbergen en deels om het wat robuuster te laten lijken. Met een pijpsnijder de vulstukken op de juiste maat gesneden en voila..!!

p.s. excuses voor de stoffige foto’s.


DF53CBC2CC.jpg


9FA46D0741.jpg


01B8B50755.jpg


E1143368AE.jpg




Vanmorgen lag overigens de volgende uitdaging al weer op de mat.. ;)

12B3E92851.jpg


Woensdag bij mopedreifen besteld, vrijdagmorgen in huis.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er allemaal veel belovend uit :Y

Alleen heb ik een klein vraagje :9 Ik zag dat je sleuven in je stuur hebt gemaat voor
de kabels doorheen te voeren. Wat ik me dan afvraag; ben je zo niet de stevigheid
van het stuur kwijt? Er komen toch wat krachten op te staan lijkt me. Ik kan het mis
hebben natuurlijk he, vroeg het me af.
 
Thanks.

Belangrijk zijn de verhoudingen aangaande breedte van de sleuf en dikte van het stuur, zowel qua diameter als materiaal. De sleuven mogen zeker niet te groot en ze moeten ten alle tijden met ronde hoeken worden uitgevoerd. Dit minimaliseert eigenlijk de kans op doorscheuren. Verder zit het enige echt grote gat tussen de risers en daar komt nagenoeg geen druk op.
 
Gister even “crea bea” geweest. Ben thuis aan het klussen en kwam laatst bij de bouwmarkt een verchroomde tafelpoot tegen met precies de juiste binnenmaat m.b.t. mijn voorpoot. Zat al een tijdje te denken om bussen te maken voor het bovenste deel van mijn voorvork poten. Deels om de roestpitjes te verbergen en deels om het wat robuuster te laten lijken. Met een pijpsnijder de vulstukken op de juiste maat gesneden en voila..!!

Ziet er strak uit hoor.....misschien leen ik dit idee wel van je om mijn eigen Trudy wat op te knappen.

Vanmorgen lag overigens de volgende uitdaging al weer op de mat..

Hoe groot is jouw brievenbus dan wel niet? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan