Aankooptips: Suzuki intruder vs700 (chopper bobber)

Spoeffy

MF'er
16 dec 2004
190
0
Delft
Hoiiiii

een vriend van mij wil deze motor kopen, nu heb ik echt nul verstand van choppers. Waar moeten we technisch zo'n beetje op letten?

Suzuki intruder vs700
Bouwjaar:1986
Kilometerstand:72.000 km
Motorinhoud:700 cc
prijs:2500,-

Zijn dit erg veel kilometers? voor een racer bijv wel maar geld dit voor choppers ook?
Is dit een redelijke prijs?

Hieronder nog even een fotootje:

Hoop dat jullie ons wat tips kunnen geven!

Vast bedankt,

greetz,

Spoeffy
full
 
Tja, Kan de motor niet in het blok kijken maar 2500 voor eentje uit 86 is best wel aan de prijs vind ik. :/

Is wel wat verbouwd en dat moet je smaak maar net zijn dus is ook een beetje wat de gek er voor geeft.

Wat heeft ie aan het blok gedaan? revisie gehad? dat soort dingen zou ik ook wel willen weten.
 
Mijn eerste gevoel: das wel duur voor de leeftijd+kilometers.
 
vooral opletten met bijgeluiden wanneer de motor draait.....en dan heb ik het voornamelijk over de nokas van de voorste cilinder.....
verder natuurlijk opletten waar je bij een andere motor ook op zou letten...
prijs is te hoog....als ik hem zo bekijk dan zit je met 1500 tot 2000 euro eerder in de buurt van de juiste prijs...
 
Als je die kilometers deelt door 26 jaar kom je op lage kilometers per jaar uit, maar wel een blok dat gedurende de tijd is gebruikt door een mooi weer rijder en vermoedelijk niet lekt en geen vastzittende delen heeft.

Bij 1 van 15.000 km, dan heb je meestal uitgedroogde pakkingen en carbuateurs die je uit elkaar moet halen om weer aan de praat te krijg te doen lukken.

Kijken, ruiken en proefrijden is zeker weten.
 
Thanks voor de reacties, ik maak er dus uit op dat de kilometerstand niet echt heel erg veel uitmaakt voor deze motoren? een racer zou ik bijvoorbeeld bij 30.000 al niet meer kopen :) maar deze motoren rijden misschien met gemak een dikke ton??
 
Die blokjes staan erom bekend dat er bij 55.000 / 60.000 km en nieuwe nokkensasketting in gaat, dan zijn ze er aan toe, en ze gaan meer dan 100.000 km mee, ik ken ze met 135.000 km.

Ik sleutel veel aan intruder VS jes, eigenlijk zijn ze onverwoestbaar en lopen 1 op 20.
Ben zelf begonnen in 1991 met een 750 en nu heb ik een 1400, daar kom ik ook niet weer vanaf want na de 1400 is het intruder model veranderd in een uitvoering waar ik niet kapot van ben. Alleen VS slaat de klok hier sinds 1991.

Veel van dat model zijn wel omgezet naar handbediende koeling , dus de vin middels een schakelaar aanzetten. Oorzaak soms sensor kapot, andere oorzaak af fabriek slaan ze zeer laat aan, en als je vaak een brug moet wachten is / was dat gewoon niet handig daarom vaak handbediend.
 
Als ie goed op de banden staat, en goed in de remmen zit, vertelt dat ook veel over de eigenaar en hoe ie onderhouden is.
 
Een mooie met niet te veel kilometers is zijn geld zeker waard een beetje verbouwing kost een vermogen mits je het goed doet
Wij hebben er ook nog een te koop met 27000 km net grote beurt gehad en remolie remblokken en remschoenen vervangen is gewoon een schitterende vs 700 die zeeeeer laag is
Je mag altijd vrijblijvend komen kijken

Grt Johan
full
 
:?
Je bent niet goed...onderhoud zegt meer als km's B|



Volgens mij ben jij niet goed :)

Als iemand er namenlijk als een mongool mee rijdt en hem wel goed onderhoud, zou ik hem alsnog niet willen kopen............... Mijn gsxr was altijd goed onderhouden en toch vlak nadat ik hem gekocht had lag mijn versnellingsbak in duigen!
 
Volgens mij ben jij niet goed :)

Als iemand er namelijk als een mongool mee rijdt en hem wel goed onderhoud, zou ik hem alsnog niet willen kopen............... Mijn gsxr was altijd goed onderhouden en toch vlak nadat ik hem gekocht had lag mijn versnellingsbak in duigen!
Dan zeggen de kilometers nog steeds helemaal niets. Met als een mongool rijden (koud in de toeren jagen) kun je 'm ook binnen 10.000km naar de kloten hebben, ondanks onderhoud.
 
Die blokjes staan erom bekend dat er bij 55.000 / 60.000 km en nieuwe nokkensasketting in gaat, dan zijn ze er aan toe, en ze gaan meer dan 100.000 km mee, ik ken ze met 135.000 km.

Ik sleutel veel aan intruder VS jes, eigenlijk zijn ze onverwoestbaar en lopen 1 op 20.
Ben zelf begonnen in 1991 met een 750 en nu heb ik een 1400, daar kom ik ook niet weer vanaf want na de 1400 is het intruder model veranderd in een uitvoering waar ik niet kapot van ben. Alleen VS slaat de klok hier sinds 1991.

Veel van dat model zijn wel omgezet naar handbediende koeling , dus de vin middels een schakelaar aanzetten. Oorzaak soms sensor kapot, andere oorzaak af fabriek slaan ze zeer laat aan, en als je vaak een brug moet wachten is / was dat gewoon niet handig daarom vaak handbediend.

Is dat bij de 1400 ook zo? En de distributie? Of heeft de 1400 tandwielen?
 
1400 heeft ook een nokkenasketting, maar die gaat langer mee, er rijden er 3 in Nederland rond met echte kilometers van meer dan 175.000 km, en nog met de eerste ketting (leden van de Intriderclub)
 
Thanks voor de info!!!
Zijn vandaag gaan kijken en hij heeft hem gekocht, zag er super strak uit en was precies wat hij zocht :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan