CBR eigen verklaring

komt me bekend voor;


ik heb lichte ADHD; je voelt hem al aankomen.... maar het is de rustige versie ADD.


Ergens op het CBR-form. moest je invullen of je weleens medicatie enz had gebruikt en waarvoor :o
Mijn recept was af en toe Ritalin voor de ADD, en ik heb dit netjes gekruist/aangegeven....

stom!! |( |( |(

nooit doen als het niet nodig is..., :N
je gaat een hele mallemolen in, doktersonderzoek die moet uitwijzen of je wel "gezond" genoeg bent om aan het verkeer te kunnen deelnemen, en geeft deze uitslag door aan het CBR.

dit gaat door totaan dat je opgegeven moment zou moeten afrijden bij een speciale afdeling van het CBR..... -O- -O- en dat duurt lang jongen...... :$ -O- -O-


ik heb dit probleem getackled; *O* })
door te zeggen dat m'n moeder altijd zei dat ik ADHD zou hebben en dat zij me beïnvloed heeft, en maar een beetje raaskalde... _O- :P }) :z

[ik hou van het mens hoor , maar toen ff minder omdat zij tegen die dokter nog een keer bevestigde dat ik het had....... |( |( |( |( ]

de beste man geloofde me gelukkig, en speciaal onderzoek werdt gestopt....
ik was wel gelijk 3 mnd verder om "gewoon" af te rijden.... :') :') '(


Ik heb precies hetzelfde. een lichte vorm van AdhD. ik moet nog op voor Theorie dus ik moet de verklaring ook nog afleggen. Ze vragen of je medicijnen gebruikt die je rijvermogen verminderen.
Op mijn pillen staat:

Dit geneesmiddel kan het reactievermogen verminderen
(auorijden, bediening van machines, spelen op straat, Etc.)


ik heb hier zelf geen last van, ik bedien vaak zat machines en heb er geen last mee met m'n brommer.

Dus dat word dus waarscheinlijk een nee invullen. :)
 
bedankt voor jullie reacties :) ik begrijp dat ik niet de enige ben die geneuzel met het CBR heeft. Maandag zal ik maar weer een belletje doen. kijken of dit iets uit maakt. ik hou deze situatie wel op de hoogte hier op het forum.. in de hoop het ooit tegen de CBR te kunnen gebruiken als dat nodig is!
 
Ik heb precies hetzelfde. een lichte vorm van AdhD. ik moet nog op voor Theorie dus ik moet de verklaring ook nog afleggen. Ze vragen of je medicijnen gebruikt die je rijvermogen verminderen.
Op mijn pillen staat:

Dit geneesmiddel kan het reactievermogen verminderen
(auorijden, bediening van machines, spelen op straat, Etc.)


ik heb hier zelf geen last van, ik bedien vaak zat machines en heb er geen last mee met m'n brommer.

Dus dat word dus waarscheinlijk een nee invullen. :)
ik heb ook nergens last van als ik gezopen heb. Ik zou in dit geval toch echt even met 1 je arts en 2 je verzekeringsagent overleggen.

ik heb lichte ADHD; je voelt hem al aankomen.... maar het is de rustige versie ADD.
(

Ohw, vandaar. Ik zal er rekening mee houden.
 
Laatst bewerkt:
;''ik heb ook nergens last van als ik gezopen heb. Ik zou in dit geval toch echt even met 1 je arts en 2 je verzekeringsagent overleggen.''

Haha ik ook niet. maar dat heeft niet echt iets met het reactie vermorgen te maken, staat er los van :)

En het zou inderdaad wel goed zijn om dat even met de huisarts te overleggen! bedankt
 
Het gaat niet om de ritalin maar erom dat je adhd hebt zelfs een variant daarvan telt. Je moet naar een cbr psychiater, vervolgens een rijtest doen, vervolgens mag alleen een opgeleid persoon die ook die rijtesten doet je examinator zijn.
In mijn geval kreeg ik een brief van psychiater dat ik langs kon komen, ik geweigerd want vond het niet nodig, uiteindelijk moest ik een nieuwe afspraak maken. Op vakantie. Ik bellen, 2 weken later brief binnen van de volgende psychiater dat ik een afspraak moet maken. Ook op vakantie. Nou 1 maand later had ik dat gesprek gehad helemaal prima, Vervolgens was me theorie verlopen moest ik die opnieuw halen voordat ik me rijtest kon doen, uiteindelijk ook gehaald en dan examen eindelijk...
 
Ik heb precies hetzelfde. een lichte vorm van AdhD. ik moet nog op voor Theorie dus ik moet de verklaring ook nog afleggen. Ze vragen of je medicijnen gebruikt die je rijvermogen verminderen.
Op mijn pillen staat:

Dit geneesmiddel kan het reactievermogen verminderen
(auorijden, bediening van machines, spelen op straat, Etc.)


ik heb hier zelf geen last van, ik bedien vaak zat machines en heb er geen last mee met m'n brommer.

Dus dat word dus waarscheinlijk een nee invullen. :)

over het nee invullen ben ik het met je eens.

maar over het rijden met en zware machines bedienen met die medicijnen achter de kiezen weet ik het niet. is dat wel zo verstandig
het gaat toch om medicatie met de gele sticker erop waarop staat dat het invloed heeft op je rijgedrag toch?

dan zou ik me nog eens bedenken of het verstandig is...
volgens mij kan de verzekering het wel eens niet met je eens zijn als het om die medicijnen gaat
 
Ik ben ook ooit geopereerd aan mijn oog, niks aan overgehouden. Helemaal geen gezeik mee gehad :N

Maar moest van mijn instructeur alles beantwoorden met 'nee'
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie reacties :) ik begrijp dat ik niet de enige ben die geneuzel met het CBR heeft. Maandag zal ik maar weer een belletje doen. kijken of dit iets uit maakt. ik hou deze situatie wel op de hoogte hier op het forum.. in de hoop het ooit tegen de CBR te kunnen gebruiken als dat nodig is!
Succes... ;)

Ik ben ook ooit geopereerd aan mijn oog, niks aan overgehouden. Helemaal geen gezeik mee gehad :N

Maar moest van mijn instructeur alles beantwoorden met 'nee'
Bij mij vulde de vrouw die de administratie doet gewoon overal 'nee' voor me in. Ze had me alleen gevraagd of ik misbruik maak van drank. =p
 
Boeie tis toch winter voordat je je AVD kan doen.. :+ (ook als et nu wordt goedgekeurd)
 
Laatst bewerkt:
alvast van mijn kant een tip voor iedereen die wil beginnen met zijn of haar rijbewijs en nog niet bekend staat bij het CBR. vul gewoon in dat je niks mankeert. scheelt je een hoop stress. en komen ze er achteraf mee, gewoon een smoesje; oh ik wist niet dat mijn kwestie daar ook onder viel.

En vervolgens wel wat mankeren, Oei! Wat kun je een gezeik krijgen met je verzekering en je rijbewijs op het moment dat er iets gebeurd en je mankeert wel wat!
Bovendien snap ik ook niet als je als medisch bekend staat bij het CBR dat je opnieuw moet keuren .. Jouw rijschool hoort bij het aanvragen van je examen geen E.V. te krijgen, maar een verklaring dat je medisch bekend bent bij het CBR. Gaat automatisch volgens mij. Heb je dat weleens gevraagd? Succes met de afhandelingen hoop dat je er snel doorheen bent.
 
alvast van mijn kant een tip voor iedereen die wil beginnen met zijn of haar rijbewijs en nog niet bekend staat bij het CBR. vul gewoon in dat je niks mankeert. scheelt je een hoop stress. en komen ze er achteraf mee, gewoon een smoesje; oh ik wist niet dat mijn kwestie daar ook onder viel.

En vervolgens wel wat mankeren, Oei! Wat kun je een gezeik krijgen met je verzekering en je rijbewijs op het moment dat er iets gebeurd en je mankeert wel wat!
Bovendien snap ik ook niet als je als medisch bekend staat bij het CBR dat je opnieuw moet keuren .. Jouw rijschool hoort bij het aanvragen van je examen geen E.V. te krijgen, maar een verklaring dat je medisch bekend bent bij het CBR. Gaat automatisch volgens mij. Heb je dat weleens gevraagd? Succes met de afhandelingen hoop dat je er snel doorheen bent.

Volgens mij moet iedereen tegenwoordig voor een rijexamen een eigen verklaring aanleveren

Wanneer is een Eigen verklaring nodig

* Bij de eerste afgifte van een Nederlands rijbewijs en bij elke categorie-uitbreiding
* Bij aanvraag of vernieuwen van een rijbewijs, met categorieën C1, C, C1E,CE, D1, D, D1E en DE.(Keuring door Arbo-arts verplicht)
* Wanneer u bij de aanvraag de leeftijd van 65 jaar heeft bereikt en in het bezit bent van een rijbewijs waarvan de geldigheidsduur verstrijkt op of na de dag waarop u de leeftijd van 70 jaar bereikt.
* Wanneer u ouder bent dan 70 jaar en een nieuw rijbewijs nodig heeft.
* Bij het omwisselen van een op de Nederlandse Antillen of Aruba afgegeven rijbewijs.
* Bij het omwisselen van een rijbewijs, afgegeven door een land buiten de Europese Unie of IJsland, Liechtenstein, Noorwegen, Zwitserland.
* Bij aanvragen ingediend door diplomatieke of consulaire ambtenaren en hun gezinsleden.
* Om medische redenen.
* Als het overlegde rijbewijs is afgegeven met een kortere geldigheidsduur dan de in het land van afgifte gebruikelijke termijn van geldigheid.

bron
 
Laatst bewerkt:
dag allemaal!

ik zit een beetje in de knoei met het CBR. iedereen moet een eigen verklaring invullen of je wel of niet gezond bent om te rijden. nu heb ik in 1989 een operatie aan mijn oog spiertjes gehad omdat ik een lui oog had. scheel zeg maar. alles goed afgerond en mijn zicht is verder super. ik draag geen bril of lenzen en ben al 7 jaar in het bezit van mijn auto rijbewijs.

destijds met rijbewijs B had ik ook ingevuld dat ik geopereerd was en dat was met een simpele doktersverklaring afgehandeld binnen een week.

ik dacht doe nu het zelfde. en de huisarts dacht ook ik doe weer het zelfde. na 3 week een brief, onvoldoende informatie. dokter weer opnieuw opgestuurd en wederom na 2 week en een aantal telefoontjes niet goedgekeurd. ik moet een visus waarde door geven. Waarom? ik ben toch niet aan mijn oog zelf geopereerd? en als ik slechte ogen heb, dan mag ik toch ook niet autorijden? en had ik toch wel een bril of lenzen?

in middels 6 week verder.. visus controle gedaan en wederom opgestuurd. en gelijk maar ff naar het cbr gebeld of het nu ok is. Omdat ik klaar ben om mijn laatste examen te gaan doen. krijg ik een of andere chagrijnige troel aan de telefoon dat mijn brief klaar ligt en nog gecontroleerd moet worden. ik zeg waarom? mijn visus waarden staan er op. 1.0 en dat lijkt me uitstekend.. wat moet er gecontroleerd worden? kunt u me dan terug bellen zodat ik zo snel mogelijk m'n examen kan aanvragen. nou dat kan nog wel 4 week duren voordat we je aanvraag gecontroleerd hebben! ik zeg; je*us dat meen je niet. u ziet nu toch wat mijn waarden zijn.. ik vind dit wel wat amateuristisch. zegt mevrouw, ja meneer een totale aanvraag kan wel 4 maand in beslag nemen. toen werd ik zelf ook wat chagrijnig en hangt mevrouw zo maar de telefoon op zonder mij m'n verhaal verder af te laten maken.

ik begrijp echt wel dat er meerdere aanvragen zijn maar kom op! zo iets hoeft toch geen 4 maand te duren!? ik heb het AVB en theorie al op zak en zit nu gewoon al 6 week en misschien straks wel 4 maand te wachten tot ze geconstateerd hebben dat er op mijn formulier visus waarde 1.0 staat..

zoals jullie merken zit hier nu ff heel veel frustratie. het lucht ook wel een beetje op hier m'n ervaring kwijt te kunnen. hebben jullie hier misschien ervaring mee en eventuele tips?

alvast van mijn kant een tip voor iedereen die wil beginnen met zijn of haar rijbewijs en nog niet bekend staat bij het CBR. vul gewoon in dat je niks mankeert. scheelt je een hoop stress. en komen ze er achteraf mee, gewoon een smoesje; oh ik wist niet dat mijn kwestie daar ook onder viel.


Ik heb zelf een medische keuring moeten hebben om mijn B rbw terug te krijgen. Bij mij heeft die aanvraag een maand gekost. Ze zeggen wel dat het 4 maanden kan duren maar dat is echt bijna nooit zo.

Ik zou in jou geval gewoon veel bellen.
 
Ik heb ook een lui oog waaraan ik geopereerd ben. Visus links is 1.0 rechts 0.1.
Eerder (met het halen van mijn rijbewijs en na 5 jaar nog eens) moest ik naar het ziekenhuis om mijn oog door een oogarts te laten beoordelen. Het rijbewijs verliep dan na 5 jaar (stond genoteerd op het rbw). Dan moest ik steeds weer een nieuwe Eigen Verklaring invullen.
2,5 jaar geleden had ik mijn rijbewijs weer laten verlengen. Dus naar een vreemde huisarts, ogen laten testen (what's new, links is nog steeds goed en rechts is nog steeds niks) en ze heeft de visus op het formulier genoteerd. Na vele weken wachten kwam eindelijk de verlossende verklaring. Gelukkig hoefde ik dit keer niet naar een oogarts. Ik was het proces gestart 2 maanden voor mijn rbw verliep en 2 dagen voor het verlopen kreeg ik mijn nieuwe...

1,5 jaar later besloot ik motorrijles te nemen en met die ervaring besloot ik meteen het CBR-verhaal maar in gang te zetten. Was mijn oude geschiktheidsverklaring nog geldig? Nee, die was maar een jaar geldig... |(
Dus wéér naar een vreemde huisarts en wéér visus genoteerd. Ook gebeld met het CBR hoe lang het zou gaan duren en eenzelfde zure trut aan de lijn die zei dat het wel 4 maand kon gaan duren. Maar het gekke was, dat ik mijn verklaring een paar dagen later in huis had. Ze wist er dus niets van. En het mooiste was, dat ik nu geen beperkingen meer heb.
Dus....mijn rijbewijs verloopt nu niet meer en er staat géén aantekening meer op! *O*

BTW als je ooit gekeurd bent, verzwijg dit dan niet want je komt er nooit meer af. Als je bijv. vrachtwagenrijbewijs hebt, dan ben je ook gekeurd en sta je dus ook in het CBR-systeem. Ga je motorrijbewijs doen, doe dan zo snel mogelijk je eigen verklaring want tot die tijd kan de rijschool geen examen voor je aanvragen.

En als je net als ik en TS met je ogen zit: kijk wat de keurende arts op het formulier zet. Geen Bijzonderheden is te weinig, laat hem de visus noteren!!!
 
Laatst bewerkt:
Ach, het CBR liegt en bedriegt zelf ook alleen maar, dus die eigen verklaring(die al 25 euro kost :r ) even onjuist invullen is gunstiger voor jou, want zodra ze ook maar denken dat er iets mis met je is, dan ruiken ze geld en dan ben je heel lang bezig je rijbewijs te behouden/krijgen en heel veel geld kwijt( veel meer dan normaal).

Als je zelf het gevoel hebt dat er niks aan je schort, gewoon alles met nee invullen.
 
Ik heb een zeldzame vorm van aangeboren staar en afwijkende vorm van de lens in je oog...

Hierdoor zie ik met een bril zo'n 70% ten op zichte van iemand met goede ogen.....

Boven de 50 is goed voor je rijbewijs.

Ik laten keuren a €60,- en 5 maanden lang continu gebeld met cbr voordat ik eindelijk een muts aan de telefoon kreeg met het volgende bericht....

U aanvraag was 3 maanden terug al goedgekeurd!!!!!!!!!

Dus gelijk examen aangevraagd en een rijbewijs gekregen wat nog maar 8 maanden geldig was vanwege maar voor een jaar goedkeuring krijgen!!!

Dus CBR word vriendelijk bedankt!!!

K*T organisatie........
 
is er uberhaupt een mogelijkheid om langs te gaan bij "het CBR" voor informatie. ik heb altijd het idee dat persoonlijk er staan een vriendelijker gedrag oplevert.

plus, zoals ik al zei kunnen ze je dan nog wel ophangen maar het mag niet :P
 
Ik heb ook een lui oog waaraan ik geopereerd ben. Visus links is 1.0 rechts 0.1.
Eerder (met het halen van mijn rijbewijs en na 5 jaar nog eens) moest ik naar het ziekenhuis om mijn oog door een oogarts te laten beoordelen. Het rijbewijs verliep dan na 5 jaar (stond genoteerd op het rbw). Dan moest ik steeds weer een nieuwe Eigen Verklaring invullen.
2,5 jaar geleden had ik mijn rijbewijs weer laten verlengen. Dus naar een vreemde huisarts, ogen laten testen (what's new, links is nog steeds goed en rechts is nog steeds niks) en ze heeft de visus op het formulier genoteerd. Na vele weken wachten kwam eindelijk de verlossende verklaring. Gelukkig hoefde ik dit keer niet naar een oogarts. Ik was het proces gestart 2 maanden voor mijn rbw verliep en 2 dagen voor het verlopen kreeg ik mijn nieuwe...

1,5 jaar later besloot ik motorrijles te nemen en met die ervaring besloot ik meteen het CBR-verhaal maar in gang te zetten. Was mijn oude geschiktheidsverklaring nog geldig? Nee, die was maar een jaar geldig... |(
Dus wéér naar een vreemde huisarts en wéér visus genoteerd. Ook gebeld met het CBR hoe lang het zou gaan duren en eenzelfde zure trut aan de lijn die zei dat het wel 4 maand kon gaan duren. Maar het gekke was, dat ik mijn verklaring een paar dagen later in huis had. Ze wist er dus niets van. En het mooiste was, dat ik nu geen beperkingen meer heb.
Dus....mijn rijbewijs verloopt nu niet meer en er staat géén aantekening meer op! *O*

BTW als je ooit gekeurd bent, verzwijg dit dan niet want je komt er nooit meer af. Als je bijv. vrachtwagenrijbewijs hebt, dan ben je ook gekeurd en sta je dus ook in het CBR-systeem. Ga je motorrijbewijs doen, doe dan zo snel mogelijk je eigen verklaring want tot die tijd kan de rijschool geen examen voor je aanvragen.

En als je net als ik en TS met je ogen zit: kijk wat de keurende arts op het formulier zet. Geen Bijzonderheden is te weinig, laat hem de visus noteren!!!

dit geeft we mat meer hoop :) het gekke is dat ik al vanaf het begin een normale rijbewijs heb en niet 1tje die je om de 5 jaar moet laten herkeuren. het lijkt wel alsof ze daar werken naar hoe de wind waait. we doen maar wat :)
 
ik ben 2x langs gegaan.

Beide keren bij een andere vestiging.
Beide keren kreeg ik te horen dat ik daarvoor even met de klanten service moest bellen.....

En als je mij zou kennen weet je dat ik iemand ben die in persoon altijd vriendelijk is, zelfs als ik denk dat je ongelofelijke #@#@#@$%!! bent.....

Ik zal als je het vraag dan wel heerlijk bot en eerlijk antwoord geven wat veel mensen niet kunnen waarderen....

Maar zal dus niet aan mijn onvriendelijke gedrag liggen....
 
om hier nog is om terug te komen, de bijsluiter van AdHd pillen zegt:
Rijvaardigheid en het gebruik van machines
Je kan je duizelig voelen, wazig zien of problemen hebben met het scherp zien, wanneer je
methylfenidaat gebruikt. Als deze bijwerkingen optreden, kan het gevaarlijk zijn bepaalde
activiteiten te verrichten, zoals autorijden, machines bedienen, fietsen, paardrijden of in
bomen klimmen.

Tjah , Fietsen heb ik al teveel gedaan nog nooit ongelukken mee gehad, Boom klimmen iden dito (zal dit nog veel moeten gaan doen ik ga boomverzorging studeren :) )
Maar het gaat dus vooral om die bijwerkingen dat het gevaarlijk kan maken. ik betwijfel of het CBR dat wel weet/ er iets mee doet
 
als je dat wilt vragen bij het RDW, doe dat dan maar anoniem
anders krijg jij straks ook nog een kruisje achter je naam....
 
ik heb afgelopen vrijdag de RDW weer gebeld. voor de verandering een vrolijke dame aan de telefoon. ze klonk redelijk jong, ik denk dat, dat de reden is ;) maar ze kon me vertellen dat mijn verklaring onderweg is en dat ik geschikt bevonden ben voor het besturen zonder beperkingen! :D eindelijk :) Ik was werkelijk als een kind zo blij. op naar m'n eindexamen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan