Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah joh... da's geen sleutelblunder... dat hoort...
Ik hou er altijd minstens een stuk of 3 over... waar ik ook aan sleutel, of het nou een motor, een auto, een fiets of zelfs een computer is.

Wordt ie lichter van :Y

:^

Laatste keer dat ik me topkuip er af had, alle schroefjes apart per kant en segment gelegd. Hou ik er alsnog 3 over, nog steeds geen idee waar ze in moeten alle gaten zitten vol :+
 
Is het raar om een tubeless band van een puch te plakken met duck tapen?
Wel aan de binnenkant natuurlijk...

Nee, en als hij gewoon luchtdicht was naderhand, hoort deze dus in het "hoe fix ik mijn motor met afval" MC Gyver topic.


Er zit een knop bovenaan ieder topic, waarmee je hem aan je favorieten kan toevoegen.
 
Ik ben er weer ingetrapt: onderhoud en reparatie aan een oude Goldwing uit 1883 :')

Baggerapparaten qua sleutelen, als het niet afbreekt, dan blijft het gewoon zitten. Eén van de twee.

Dat is mijn sleutelblunder :)

Ik zou een 'oude meuk toeslag' moeten gaan rekenen.
Maar goed, is weer klaar.
 
repair.jpg
 
Ik ben er weer ingetrapt: onderhoud en reparatie aan een oude Goldwing uit 1883 :')

Baggerapparaten qua sleutelen, als het niet afbreekt, dan blijft het gewoon zitten. Eén van de twee.

Dat is mijn sleutelblunder :)

Ik zou een 'oude meuk toeslag' moeten gaan rekenen.
Maar goed, is weer klaar.
_O-
 
hier nog 1 met het koekblik laatst.
na weekendje in het bos gestaan te hebben (huisjespark) wilde hij zondagavond 20:00 niet meer starten. het is nog een dusdanig oude auto dat de ontsteking nog met contaktpunten werkt.

Dus de verdelerkap maar eraf gehaald en flink met een doek erdoor om het droog te wrijven. iets te enthousiast waarbij ik het middelste contaktpuntje losdruk en hij in het pikke donker op de grond valt. zonder dat kleine dingetje krijg ik hem dus met geen mogelijkheid meer gestart.

dus maar met iemand meegereden naar huis en daar een oude verdelerkap opgescharreld. vervolgens weer terug (2 * 30 km :')) en na veel aandringer startte de auto uiteindelijk alsnog.

Nu elektronische ontsteking erop gezet. dat gezeik nooit meer.
 
ik heb altijd met veel plezier het vorige topic gelezen en ben hier weer van de partij, alleen dat ik hier nu moet beginnen met een blunder van mezelf vindt ik wel wat minder...

ik heb op mijn fireblade 1 remschijf welke niet helemaal recht meer is, dit resulteerde in een trilling in mijn stuur bij het remmen.
afgelopen zomer heb ik een andere set remschijven gevonden op het forum en was dan ook blij dat ik eindelijk van het trillen af ben.

schijven ontvangen, en met goede moed begin ik met sleutelen. voorwiel eronderuit en op dat moment kom ik erachter dat de nieuwe schijven niet goed zijn!
(asgat te klein, verkeerde boutgaten en de schijf ook nog eens een fractie te klein in diameter)

hup, de zooi weer teruggestuurd en op zoek naar een andere set, maar voor dit model motor valt het tegen om remschijven te vinden dus het heeft weer even geduurd voordat ik iets anders tegenkwam...

na een maand of 2 eindelijk een mooie set wave remchijven gevonden, en deze gekocht.
krijg ik de spullen thuis, en voordat ik begin met sleutelen heb ik eerst maar even gekeken of de boutgaten enz wel overeen komen.
dit klopt dus ik begin weer met het losmaken van mijn voorwiel.
heb ik het wiel eruit, en de eerste schijf eraf, leg ik de nieuwe schijf erop, wat gelukkig allemaal goed gaat...

... ter controle leg ik toch de oude schijf er maar even bovenop.... GVD! zijn de nieuwe schijven net te klein in diameter! |(

ook deze spullen weer teruggestuurd en weer verder op zoek.

afgelopen weekend eindelijk een et gevonden en deze gekocht, gisteren werden ze bezorgd.
helaas geen tijd om ze meteen te monteren dus dat heb ik net gedaan... ging allemaal erg lekker, en deze schijven passen eens een keer wél! :)

wiel weer er in, as erdoor en ik geef een zwieper aan het wiel: GELUKKIG! gaan slag meer!! *O* *O* *O*

hup, snel even verder om de boel af te ronden en een testritje te maken.
de borgboutjes van de linkervoorpoot vastdraaien... en die van de rechtervoorpoot ook nog ff..... KRAK!!

breekt gewoon mijn onderste deel van mijn voorpoot af!!! -O- :X
(en ik heb ze niet eens heel strak vastgedraaid)

krak.jpg


nu heb ik dus een motor waarvan de remmen in orde zijn, kan ik dit weer zien te herstellen, iemand nog suggesties voor wat ik het beste kan doen?
 
Laatst bewerkt:
Damn! -O-

Als er een stuk van je poot is afgebroken, kan je opzoek naar een nieuwe voorpoot denk ik. Werkte je wel met een moment sleutel?

En ik ben wel benieuwd naar een foto... ;)

op zoek naar een andere voorpoot ben ik inmiddels al, en met at mazzel heb ik er ook al eentje gevonden, fingers crossed!

ik heb niet met een momentsleutel gewerkt, maar ik had die boutjes echt niet strak aangedraaid, gewoon handvast gedraaid en met een rateltje een klein stukje verder gedraaid (iets meer dan een kwartslag)

foto komt eraan! ;)
 
Setje banden wisselen dat ik al honderd keer in handen heb gehad met vette vingers, en dan nog niet door hebben dat ze vet zijn... Het achterwiel gleed weg bij de eerste bocht. Kon nog maar net corrigeren, scheelde niks of ik was onderuit geschoven.

Ben.
 
ik heb altijd met veel plezier het vorige topic gelezen en ben hier weer van de partij, alleen dat ik hier nu moet beginnen met een blunder van mezelf vindt ik wel wat minder...

ik heb op mijn fireblade 1 remschijf welke niet helemaal recht meer is, dit resulteerde in een trilling in mijn stuur bij het remmen.
afgelopen zomer heb ik een andere set remschijven gevonden op het forum en was dan ook blij dat ik eindelijk van het trillen af ben.

schijven ontvangen, en met goede moed begin ik met sleutelen. voorwiel eronderuit en op dat moment kom ik erachter dat de nieuwe schijven niet goed zijn!
(asgat te klein, verkeerde boutgaten en de schijf ook nog eens een fractie te klein in diameter)

hup, de zooi weer teruggestuurd en op zoek naar een andere set, maar voor dit model motor valt het tegen om remschijven te vinden dus het heeft weer even geduurd voordat ik iets anders tegenkwam...

na een maand of 2 eindelijk een mooie set wave remchijven gevonden, en deze gekocht.
krijg ik de spullen thuis, en voordat ik begin met sleutelen heb ik eerst maar even gekeken of de boutgaten enz wel overeen komen.
dit klopt dus ik begin weer met het losmaken van mijn voorwiel.
heb ik het wiel eruit, en de eerste schijf eraf, leg ik de nieuwe schijf erop, wat gelukkig allemaal goed gaat...

... ter controle leg ik toch de oude schijf er maar even bovenop.... GVD! zijn de nieuwe schijven net te klein in diameter! |(

ook deze spullen weer teruggestuurd en weer verder op zoek.

afgelopen weekend eindelijk een et gevonden en deze gekocht, gisteren werden ze bezorgd.
helaas geen tijd om ze meteen te monteren dus dat heb ik net gedaan... ging allemaal erg lekker, en deze schijven passen eens een keer wél! :)

wiel weer er in, as erdoor en ik geef een zwieper aan het wiel: GELUKKIG! gaan slag meer!! *O* *O* *O*

hup, snel even verder om de boel af te ronden en een testritje te maken.
de borgboutjes van de linkervoorpoot vastdraaien... en die van de rechtervoorpoot ook nog ff..... KRAK!!

breekt gewoon mijn onderste deel van mijn voorpoot af!!! -O- :X
(en ik heb ze niet eens heel strak vastgedraaid)

[afbeelding]

nu heb ik dus een motor waarvan de remmen in orde zijn, kan ik dit weer zien te herstellen, iemand nog suggesties voor wat ik het beste kan doen?

Dit onderdeel kun je gewoon los bestellen.

http://www.hondaoriginalparts.com/honda_motorcycle_parts_catalogue_M01.php

En hier is het ook nog eens 25% goedkoper dan in nederland, succes.
 
Laatst bewerkt:
Ducati 848 kappenset wisselen voor een imi set die van een 1098 komt onder het mom van een leuke klus. Wat was dát een blunder zeg.. :') 2dagen lang staan vloeken, boren, vijlen dremelen en nog meer vloeken, maar het zit nu.. :+

a4o75g.jpg


vervolg erop:

Afgelopen donderdag tank vervangen voor een zwarte (originele!!11! :+) alles er af gesloopt. Beetje benzine geslikt na het bekende overheveltruukje met een slangetje, pomp en beugeltjes overgezet. Isolatie (zit zo een soort kussentje aan de binnenkant van de tank boven de luchtbox) eruit gevist en apart gelegd om niet kwijt te raken.

Tank erop, leidingen aansluiten (Bij aansluiten erachter komen dat een verschil in zit welke leiding je op welke nippel drukt.. :') goed gegokt) tank in het frame duwen (ja dat zit zo :+) en peut er in. Starten, lopen! woei!

Kijk naast me, isolatie van onder de tank.. :')

tank los, uit t frame getrokken, loer een beetje onder de tank om de benzine leidingen los te krijgen, sproeit dat kut ding zo een straal benzine in mn oog, branden dat dat spul doet gvd! Oog even uitgespoeld en maar even gaan roken :')

Later isolatie erin geprakt en weer snel teruggebouwd, liep nog steeds dus de rest van de peut uit de flessen cola in de tank gemikt en gereedschap opgeruimd.. :+

Moraal: Leuke klusjes aan een ducati bestaan niet :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan