Yamaha TMAX 2012

Ik liet nog 2 Bridgestone-bandjes steken en een oliewisseling uitvoeren op m'n T-Max (niet meer dan dat... enkel om 'm netjes klaar te hebben tegen de lente) :
500 euri + BTW = 600 kneuters !

Dat heb ik nog nooit betaald voor m'n BMW's => volgende scooter wordt dus OOK 'n BMW !

Echt waar?? Jezus, wat kost zo'n band dan??
 
nou zullen die prijzen komen door de afwijkende kleine maat die scooters hebben? Denk dat de banden bij bmw net zo duur zijn?

of misschien heb je gewoon een duur merk gekozen?
 
hmmm, geen idee wat nu even de banden kosten.
Maar 3 L Yamaha motorolie + Filter was ongv 34,-
Laat ie er een uur mee bezig zijn, komt er 60 euro bij.
100 euro moet dan toch het maximale zijn .....
 
voorband : 170,17 euro
achterband : 184,45 euro
btw inbegrepen

merk Bridgestone voor Yamaha tmax 2008 en +
 
De door mij geconsulteerde tarieven (op het internet BTW inclusief)geven :

BRIDGESTONE BATTLAX BT 011 FRONT

Type band: Scooterbanden
Maat: 120/70 D15 TL Lastindex:56 Snelheidsindex:H

97,11 € per band

en :

BRIDGESTONE BATTLAX BT 012 REAR
Type band: Motorbanden voor weggebruik
Maat: 160/60 D15 Lastindex:67 Snelheidsindex:H

112,07 € per band

Dat geeft volgens mij : € 209.18 voor particulieren, BTW inclusief

Zou een Yamahadealer een veel hogere prijs betalen bij een importeur, zonder BTW ?
 
Wat betreft de hoge onderhoudskosten, daar kan ik ook van meepraten. Ik heb in juli voor de 20.000-kilometerbeurt (uitgevoerd bij 22.000) 912 euro betaald, inclusief nieuwe voorband. Die was 181 euro, inclusief BTW.

In maart heb ik een nieuwe achterband gekregen bij km-stand 13.500, voor 185,70 inclusief BTW.
Twee weken geleden heb ik weer een nieuwe achterband gekregen, bij km-stand 26.500, en die kostte ineens 'maar' 165 euro inclusief BTW (in alle gevallen gaat het om de Dunlop Sportmax GPR100).

Allemaal niet echt goedkoop.
 
Zulke prijzen voor een beurt incl. riem vind ik ook hoog voor een T-max.
 
Wat betreft de hoge onderhoudskosten, daar kan ik ook van meepraten. Ik heb in juli voor de 20.000-kilometerbeurt (uitgevoerd bij 22.000) 912 euro betaald, inclusief nieuwe voorband. Die was 181 euro, inclusief BTW.

In maart heb ik een nieuwe achterband gekregen bij km-stand 13.500, voor 185,70 inclusief BTW.
Twee weken geleden heb ik weer een nieuwe achterband gekregen, bij km-stand 26.500, en die kostte ineens 'maar' 165 euro inclusief BTW (in alle gevallen gaat het om de Dunlop Sportmax GPR100).

Allemaal niet echt goedkoop.


OMG!!! :o
 
Yamaha en zijn dealers zijn zich aardig uit de markt aan het prijzen, me thinks !

Het was ook wel iets duurder dan ik had verwacht, moet ik zeggen.

Alleen het werkloon was al 350 euro, exclusief BTW.

Ik durf nu al niet te denken aan de kosten van de 40.000 beurt (maar die is pas volgend jaar, gelukkig).
 
Dealers hebben het moeilijk in deze tijden maar als ze dit soort prijzen gaan hanteren maken ze het zichzelf alleen maar moeilijker, op deze manier krijgen ze geen meter werk meer denk ik zo...
 
Deze som heb ik ook uitgegeven na een 60000 km beurt. Het probleem bij een T-max is, dat men nergens aan kan en alles moet demonteren, dit moet met de nodige omzichtigheid gebeuren, vanwege dat kliksysteem bij de plastic delen, dit is dus arbeidsintensief en bijgevolg ook duur.Wij betalen niet enkel het uurloon van de mechanieker, maar ook de andere bijdragen worden naar ons door gerekent, een werkuur ligt in Belgie bij een grote dealer om en bijd de 45 Euro per uur. Bij een Aprilia Mana is het eenvoudiger werken ,maar zijn de stukken weer een pak duurder en zo is het altijd iets, motorrijden is een dure hobby, tenzij als men als in Belgie de moto voor woon-werk verkeer benut, dan zijn de kosten fiscaal aftrekbaar
 
Motorrijden is een dure hobby ja, maar we hebben het hier over een2 cilinder met een louzy 500 cc blok hoor en geen 750cc viercilinder

900 euro vind ik absurd en ik begreep dat daar maar 1 band zijn ipv 2.
 
Dealers hebben het moeilijk in deze tijden maar als ze dit soort prijzen gaan hanteren maken ze het zichzelf alleen maar moeilijker, op deze manier krijgen ze geen meter werk meer denk ik zo...
Ik zie deze trend de laatste tijd met steeds meer dingen(dus ook niet motoren). De verkopen zijn matig tot slecht, dus om de toko draaiende te houden moeten de prijzen dan maar omhoog van de bestaande klanten.

Totdat...ze zich op deze manier helemaal uit de markt prijzen. Kan niet meer lang duren zo.
 
Bij de "dure" BMW-dealer heeft elke handeling in de werkplaats een code en een bijhorende kostprijs (uitgedrukt in eenheden van 5 minuten).
Je krijgt dus een heel gedetailleerde factuur die ietwat schrikaanjagend kan zijn, maar je staat niet echt voor verrassingen.
Bij Yamaha bepaalt de dealer blijkbaar zelf wat hij zoal aanrekent (mogelijk "selon la tête du client").
Ik geef de voorkeur aan het BMW-systeem en zal daar ook de keuze van mijn toekomstige scooter grotendeels laten van afhangen...

Enneuh, ook bij BMW is het geen groot feest qua verkopen meer, hoor...
 
Als de verkoop slabakt zouden ze ons een beetje beter moeten soigneren.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
ik moet ook aan de 40000 beurt geloven, de een vraagt 550 +- en mijn dealer 800.
ik ga wel in onderhandeling, ik ga mijn max inruilen voor het 2012 model als hij in het echt mooi is, ik ga donderdag kijken anders koop ik hem niet.
ik heb mijn twijfels over de achterpartij en de teller partij, de onderhoudskosten vind ik dan niet zo heel erg interesant meer, want ik ga hem via mijn werk leasen, lekker in drie jaar tijd 90000 km er op zetten.
gelijk een goede langduurtest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan