2012 bmw maxi scooter

De F800 motor heeft zuigers die gelijktijdig naar boven en beneden bewegen, met een balans-arm.
De scooter heeft een 90/270gr krukas met 2 balansassen. en iets minder cc :+
 
Wat schuift die man nu opzij op 2.51???
Spoiler tegen wind???


Op 4 min zie je een reeds ingebouwde sigaretten aansteker oplader in het vakje zitten!
Dat is toch wel fraai hoor!
full


Mogelijk zitten daar een 2-tal aansluitpunten. 1 lijkt wel een mini-jack-female connector.
 
Waarvoor zou dat dienen dan? Geluid, maar waaruit?
Misschien voor die navigatie die op 1 van die foto's zat?

Ik zou dan wel hopen op ook een 12 volt aansluiting in het klepje. Voor een smartphone zoals ik die gebruik.

Maar tjonge tjonge...12.000 euro, daar heb je bijna een bmw 1200 gs voor.
 
Laatst bewerkt:
Waarvoor zou dat dienen dan? Geluid, maar waaruit?
Misschien voor die navigatie die op 1 van die foto's zat?

Ik zou dan wel hopen op ook een 12 volt aansluiting in het klepje. Voor een smartphone zoals ik die gebruik.

Linusje en Ladru hebben een link geplaatst, die verwijst naar documentatie over de Sport en GT.

Daar staat o.a. dat als optie of (indien er door gespaard moet worden) achteraf de BMW navigatie en/of de BMW communicatiesysteem wordt ingebouwd. Ook de USB connector staat in het rijtje van optie/accessoire.

Ik vermoed dat de getoonde modellen het complete pakket hebben.
De USB laad functie voor (o.a) de navigatie en een connectie met het communicatiesysteem.
Aangezien de (BMW) helmen uitgerust kunnen worden met een BT functie, zal het communicatiesysteem mogelijk ook een BT module hebben.

Voorlopig is het afwachten totdat hierover meer detail info vrijkomt.

Als je al uitkijkt naar een SRV850 of TMax500 of SW600 of Burgman650, dan zou 12K voor de C600/C650 reuze meevallen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het wel een hoop geld hoor. De t max lijkt me de mooiste van allemaal, echt ongelooflijk wat een ding zeg! Deze kost met ABS net zo veel als de BMW.

De Aprilia moet ik eerst zien, maar die is ook fraai, goedkoper en de snelste.

De BMW is alleen mooi in het zwart, de duurste...maar het is wel een BMW natuurlijk.
 
je hoefd denk ik niet bang voor het prijskaartje te zijn die zal net als de s1000r confomr zijn concurenten zijn.
wees meer bevreest voor de arbeidsloon uren als je eenmaal in een bmw garage bent voor onderhoud en onderdelen.

Mijn YAMAHA T-MAX kost meer in onderhoud bij de dealer dan mijn BMW R1200GS.... :(

Voor die scooter zal het bij BMW dan ook wel meevallen, zekers ? 8-)
 
Ik vind het wel een hoop geld hoor. De t max lijkt me de mooiste van allemaal, echt ongelooflijk wat een ding zeg! Deze kost met ABS net zo veel als de BMW.

De Aprilia moet ik eerst zien, maar die is ook fraai, goedkoper en de snelste.

De BMW is alleen mooi in het zwart, de duurste...maar het is wel een BMW natuurlijk.

Als de BMW prijs 12K zal zijn, dan is de Sport €500 meer t.o.v. de Tmax en de GT gelijk aan de prijs van de Burgman. Gezien het prijssegment waarin deze modellen zich bevinden vallen de onderlinge prijsverschillen relatief mee.
 
....De scooter heeft een 90/270gr krukas met 2 balansassen. en iets minder cc :+...
Ik zit naar die opengerwerkte tekening te kijken en zie één zuiger in BDP staan terwijl de andere nog niet beneden is...
Dit lijkt mij op een 270 graden krukas, net als bij de Yamaha TDM en TRX.

Het voordeel is de primaire balans, de beide zuigers staan niet gelijktijdig stil; dit geeft het smeuiige karakter van een 90 graden V-twin met de compactheid van een lijnmotor.
 
Ik ben precies eerder te vinden voor het uiterlijk van de sport al is de andere met z'n grotere bergruimte en zo ook zeker niet te versmaden. Allebei heerlijke dingen vind ik het, al zal zoiets er qua budget niet inzitten voor een motor.
 
die zwarte c 650 gt vind ik knap maar waarom niet volledig in het zwart....hier en daar een onderdeel in zilver...of welk kleur is dit

 
Hoe gaan er koffers op bij die tour??
EICMA-2011-BMW-C650-GT-tre-quarti-posteriore-2_horizontal_gallery.jpg


Zoals GLS450 al schreef 1 (top)koffer,. De beide zijpanelen aan de achterzijde, die iets weg hebben van koffers, zijn ook opslagruimtes.
Helaas nog geen afbeeldingen die de grootte en wijze van opslag tonen.
 
ach....dat is interessant....heb ook nog geen foto gezien met de koffers open.

Maar ik heb toch mijn twijfels....heb nog eens verschillende detailsfoto's bekeken en denk
toch dat dit enkel zijpanelen zijn die niet open kunnen.
Hopelijk ben ik mis.

Persoonlijke smaak....die topkoffer......bwaaaaaaaa....afschuwelijk.
 
Laatst bewerkt:
ach....dat is interessant....heb ook nog geen foto gezien met de koffers open.

Maar ik heb toch mijn twijfels....heb nog eens verschillende detailsfoto's bekeken en denk
toch dat dit enkel zijpanelen zijn die niet open kunnen.
Hopelijk ben ik mis.


Persoonlijke smaak....die topkoffer......bwaaaaaaaa....afschuwelijk.



Generous stowage space on the C 600 Sport with the world
premiere FlexCase.

The high touring and long distance capabilities of the C 650 GT are also
underscored by the generous stowage space consisting of a spacious storage
compartment (about 60 litres) under the seat and two smaller compartments
(locked on the left) in the front part of the leg well. The storage compartment
with internal lighting in the tail of the C 650 GT can also take two helmets
when the vehicle is stationary. In addition, the bulges on the left and right of
the tail offer additional stowage space for utilities.
The claims to comfort made
by the C 650 GT – also for two persons – are likewise corroborated by the
generously upholstered seat with the adjustable backrest for the rider.


Bron BMW Media informatie (linkjes zijn 2 pag. terug door Linusje en Ladru geplaatst)
 
die zwarte c 650 gt vind ik knap maar waarom niet volledig in het zwart....hier en daar een onderdeel in zilver...of welk kleur is dit

EICMA-2011-BMW-C650-GT-4_horizontal_galleryzoomer.jpg

EICMA-2011-BMW-C650-GT_horizontal_galleryzoomer.jpg

EICMA-2011-BMW-C650-GT-5_horizontal_galleryzoomer.jpg


Lijkt of bij de 3 kleurvarianten het zelfde gedeelte zilver-kleurig is. Op de video's van de rijdende 650 GT is dit zilver, dus zal dit ook zo bij de zwarte variant zijn.
 
Laatst bewerkt:

Hier zegt hij dat de prijs van de bmw scooters de prijs van de Tmax zal evenaren.....'k ben curieus.

En half maart te koop bij de leveranciers.
 
Dus ik begrijp dat de prijzen van deze scooters nog niet bekend zijn?(ben de laatste tijd maar sporadisch aanwezig geweest op dit forum ivm, kapotte pc).

De genoemde 12 duizend is me wel een bak geld zeg, neem me niet kwalijk. Ik ben wel benieuwd of ze tegen de (nieuwe)T max op kunnen concurreren, die heeft zich immers al bewezen. Het valt me ook op dat bij deze scooters wel erg veel plastic kleur kunstof wordt gebruikt(zwarte en grijze vlakken). Ik kan niet in een glazen bol kijken maar ik verwacht niet dat dit het succes gaat brengen wat Bmw hoopt.

Zelf denk ik niet dat Bmw veel overstappers(van hun eigen rijders) gaat krijgen naar deze scoots, ze liggen te dicht aan tegen hun gewone motor modellen. Zowel qua prijs/gewicht/uiterlijk.

Mooi overzicht heb je daar gemaakt Chopper van de verschillen(pagina terug).
 
BMW hoopt een nieuwe klasse van kopers aan te spreken... ook bij hen dalen immers de verkoopcijfers van de motorfietsen.
Hun dealers verwachten dan ook veel van de scooters.
Echter, de scooterrijder is meer een practisch ingestelde mens die niet veel aan liflafjes voor zijn rijwiel uitgeeft, in tegenstelling tot de gadgetfreaks die de meeste motorrijders zijn.
Dat zou dus wel eens flink kunnen tegenvallen voor de dealers....
 
Terug
Bovenaan Onderaan