GSX 750 E/ES/EF

:^
Het beste kan je de carburateurs afstellen volgens het europese model, de canadese en Japanse modellen hadden veel strengere milieueisen en waren/zijn daardoor wat schraal afgesteld.

Er is inderdaad verschil in het rijden van deze twee, het europeese model rijdt soepeler. Ik heb daarom ook de sproeierbezetting van mijn Canadees aangepast, hij reed daarna een stuk soepeler..De Japanner die ik heb, was al snel voor de sloop

Het is voor de naalden ook moeilijk aan te geven welke groef, mijn beide motoren hebben dezelfde sproeierbezetting, maar de naaldposities verschillen.
Zijn de nokkenassen wel hetzelfde? Of is de jappanner op een nog andere manier geknepen? En de canadees alleen via de carb afstelling?
Er zit best een behoorlijk vermogensverschil tussen mijn twee GSX'en.
 
Zijn de nokkenassen wel hetzelfde? Of is de jappanner op een nog andere manier geknepen? En de canadees alleen via de carb afstelling?
Er zit best een behoorlijk vermogensverschil tussen mijn twee GSX'en.


Ik dacht ook altijd dat er een verschil in blokken zat (ik heb die vraag al eens gesteld in dit topic, of iemand dit kon bevestigen), mijn 88-er was veel soepeler en krachtiger onderin dan mijn 83-er.
Nu heb ik een 83-er opgebouwd en daar zitten de 88-er carburateurs op, toen was deze 83-er soepeler en krachtiger onderin/middengebied dan mijn 'orginele' 83-er canadees.

Maar misschien zit er toch verschil in de blokken :? wie het weet mag het zeggen.

Het is alleen niet des suzukies, die houden niet zo van allerlei aangepaste spullen, zij gebruiken het liefst allerlei dezelfde onderdelen voor allerlei verschillende modellen
 
GSX750ES schreef op 07 februari 2011 @ 09:38:
[afbeelding]


Rustig hier, iedereen aan het[afbeelding]?


Openingspagina is klaar, nog meer GSX-en?

Weet iemand wat de verschillen (motorisch) zijn tussen een gsx van voor 1985 en van na 1985.
Ik heb zelf een 83-er en een 88-er, het rijgedrag is verschillend (wielbasis e.d is verschillend), maar je kan ook heel goed het verschil in vermogen voelen, de 88-er is veel soepeler.

Zijn de nokkenassen anders, compressie, carburateurs, wie weet wat er verandert is?


Een 83-er heeft volgens de gegevens 84 pk, vanaf 1985 hebben ze 90 pk, waar komen deze paardjes weg :?
 
Laatst bewerkt:
Volgens het blad motor in 1985:
full
 
:} :}

Dus op zoek naar 85 nokkenasjes, ......................... :N veel te veel werk


Goed dat je het gevonden hebt.

Het stukje plaats ik ook op de openingspagina
 
Ik denk alleen dat ik nog niet weet waar het verschil tussen de 84 pk en de jap (van 77pk, max 9.500 rpm ipv 10.000 rpm zit? Lijkt me verder niet echt zwaar de moeite maar daar heb ik buiten wat ik al heb gemeld nooit iets van gevonden.
 
Soms sta je wel raar te kijken als er iets niet lijkt te passen. Dit keer iets simpels als een oliefilter. Heeft het oude oliefilter een veel groter gat dan het filter wat ik moet monteren. En het filter wat ik moet monteren is hetzelfde als uit de andere GSX 750 ES kwam dus hoe kan dat nu?
full
 
Blijkt de onderkant van het filter los te zitten en nog in het blok te hangen, zo zie je maar....
full
 
Laatst bewerkt:
Soms sta je wel raar te kijken als er iets niet lijkt te passen. Dit keer iets simpels als een oliefilter. Heeft het oude oliefilter een veel groter gat dan het filter wat ik moet monteren. En het filter wat ik moet monteren is hetzelfde als uit de andere GSX 750 ES kwam dus hoe kan dat nu?
[afbeelding]


:? :? leg uit, je bedoelt dat de asjes waar je het filter overheen schuift, verschillen in diameter?
 
Ps, als ik naar de foto kijk, lijkt het alsof bij het hele filter het rubberen ringetje mist
 
Van het oude filter was het achterste deksel losgelaten en dit zat dus nog in het motorblok. Zoals je het op de onderste foto ziet liggen. In eerste instantie denk je dus dat er een ander filter in moet want als er nog wat in het blok blijft zitten past het nieuwe filter natuurlijk niet. Het gat in het oude filter lijkt groter.
Kwestie van kijken natuurlijk, maar ik had het nog niet meegemaakt dat het filter op deze manier uit elkaar viel.
 
Laatst bewerkt:
Rustig hier :W

Op beginpagina een link voor WPH bijgeplaatst, of hij verschillend is aan de ander weet ik niet, nog niet vergeleken, hij is 145MB
 
Rustig hier :W

Op beginpagina een link voor WPH bijgeplaatst, of hij verschillend is aan de ander weet ik niet, nog niet vergeleken, hij is 145MB


Duurde erg lang voor ik hem binnen had, pffffff
Hij is, volgens mij, helemaal compleet, het is wel van een Canadese oid uitvoering, dus met iets andere sproeier bezetting.
 
Van het oude filter was het achterste deksel losgelaten en dit zat dus nog in het motorblok. Zoals je het op de onderste foto ziet liggen. In eerste instantie denk je dus dat er een ander filter in moet want als er nog wat in het blok blijft zitten past het nieuwe filter natuurlijk niet. Het gat in het oude filter lijkt groter.
Kwestie van kijken natuurlijk, maar ik had het nog niet meegemaakt dat het filter op deze manier uit elkaar viel.


Dan heeft ie er lang genoeg ingezeten :X
 
Dan heeft ie er lang genoeg ingezeten :X
Nou, dat was dan geen overbodige handeling. Waarom is de olie van een luchtgekoelde motor trouwens zo "zwart" als je in het peilglas kijkt, terwijl dat bij een watergekoelde motor lang zo snel niet gebeurt, wordt de olie in een luchtgekoelde motor heter? Op de olietemperatuurmeter zou je denken van niet, maar wellicht op sommige plekken. Ik weet dat bij deze GSX'en de middelste 2 zuigers met een oliestraaltje tegen de zuigerbodem worden gekoeld, wellicht daar olie erg warm?
 
Nou, dat was dan geen overbodige handeling. Waarom is de olie van een luchtgekoelde motor trouwens zo "zwart" als je in het peilglas kijkt, terwijl dat bij een watergekoelde motor lang zo snel niet gebeurt, wordt de olie in een luchtgekoelde motor heter? Op de olietemperatuurmeter zou je denken van niet, maar wellicht op sommige plekken. Ik weet dat bij deze GSX'en de middelste 2 zuigers met een oliestraaltje tegen de zuigerbodem worden gekoeld, wellicht daar olie erg warm?


Verkleuring komt door opname van "rommel".
 
Deze er binnenkort maar eens opdraaien, hopelijk werk dat beter dan de orginele "schakelaar"
full
 
Hum, maar wat zijn het precies, een gever voor een drukmeter ipv de schakelaar? Ook een andere temperatuurgevert? Ben wel benieuwd wat er precies allemaal beter aan is.
 
Dag mensen, ik dacht, ik laat ook maar weer eens wat van me horen. Ik ben een tijd lang niet op het forum geweest...is misschien ook een goed teken namelijk...mijn gsx is nog steeds probleemloos en ik rijd toch echt 1000 km per maand!
Ik zie tot mijn groot genoegen dat het forum nog steeds leeft!
Tomcat, leuk stukje trouwens over de prestaties! Ik rijd met een blok uit 88 dus...nu blijk ik ook nog eens naast 90 pk uit het blok zelfs 78 pk op het achterwiel te hebben!
Vandaar al die boete's :-)

Groet,

Foxxxxx
 
Hé Foxxx,
Mooi dat alles gewoon prima werkt en dat de 1000 km per maand gewoon goed gaan!
Hopelijk blijven sneeuw en gladheid ver bij je banden vandaan.
Enne mocht je te veel pk's hebben, ik heb hier vast nog wel een rottig blok liggen met minder pk's :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan