#34 Kevin Schwantz

en leesvoer

http://www.kevinschwantz.com/book-pages/34to11.htm (Kevin Schwantz - The World's Champion - 34 to 1 Pg. 1)

Cornering Curriculum with GP World Champion Kevin Schwantz

http://www.superbikeplanet.com/2008/Aug/080810-34.htm

http://www.motorcyclemuseum.org/halloffame/detail.aspx?RacerID=268 (AMA Motorcycle Museum Hall of Fame | Kevin Schwantz)

http://www.sportrider.com/news/146_1108_kevin_schwantz_on_stoner_and_lorenzo_motogp_title_battle/index.html (Consent Form | Sport Rider)

en wat beelden
Kevin Schwantz 2

zeer interresaante joubuis achtige site
http://archive.tellytube.in/Kevin+Schwantz/

mjammieeeeeee ( en dan wetend dat er hier eentje in de schuur staat :9~ :9~ :9~
http://archive.tellytube.in/video/U8_MSGPBY9g/Suzuki-RG500-Lucky-Strike.html
 
Beetje jammer dat mensen in dit topic verschijnen en vervolgens direct weer verdwijnen zonder terug te komen. Feedback geven wordt dan een beetje zinloos. Just my two cents.

;) 't is MF heej..


de nieuwe generatie kent hem niet zoals wij oude liefhebbers.

Kevin Schwantz.. hij die het remmen voor een bocht een nieuwe dimensie gaf. :}

Puur op rijderskwaliteiten een mindere machine kampioen maken.. zijn er weinig die dat kunnen :} :}
 
Oude generatie ahum. Ik was 13 toen kevin kampioen werd. Ben op mijn derde een kwijt geweest op assen, zaten op de veenslang en mijn vader zegt straks gaan we in de strubben zitten ( al wijzend naar de bocht dan he) daar gaan ze keiplat. Opeens is kleine maikel kwijt, hele veenslang afgezocht, marshalls ingeschakeld ( " ouders zijn hun zoontje drie jaar met groen adidas trainingspakje en gele laarsjes kwijt" ) na de kwali werd ik gevonden in de strubben. Mijn reactie: " wat gingen ze plat he pap " mijn vader heeft de hele kwali niet gezien. Mijn eerste assen ervaring. Pfff toen reden onze hollandse helden nog in de 500 cc.
 
Oude generatie ahum. Ik was 13 toen kevin kampioen werd. Ben op mijn derde een kwijt geweest op assen, zaten op de veenslang en mijn vader zegt straks gaan we in de strubben zitten ( al wijzend naar de bocht dan he) daar gaan ze keiplat. Opeens is kleine maikel kwijt, hele veenslang afgezocht, marshalls ingeschakeld ( " ouders zijn hun zoontje drie jaar met groen adidas trainingspakje en gele laarsjes kwijt" ) na de kwali werd ik gevonden in de strubben. Mijn reactie: " wat gingen ze plat he pap " mijn vader heeft de hele kwali niet gezien. Mijn eerste assen ervaring. Pfff toen reden onze hollandse helden nog in de 500 cc.
_O- _O- _O- En het jaar daarop hebben ze je aan een riempje meegenomen zeker. :+
 
Laatst bewerkt:
Neuh hoor, echt verdwalen kun je niet daar he. En zo blijkt maar. Doe je kinderen de meest belachelijke kleren aan die je hebt, veel makkelijker terug vinden.

Wat ik me wel bedenk, als zoiets tegenwoordig gebeurd wordt meteen alles plat gelegd de politie erbij, media want het zal wel een kinderlokker zijn. Wat was het vroegâh toch mooi om een peuter te zijn.
 
Hulde voor het reanimeren van dit topic! Wat een mooie herinneringen *O*

Ik weet niet of TS nog mee leest? Indien ja, misschien leuk om al die mooie links in de OP te zetten?
 
Oude generatie ahum. Ik was 13 toen kevin kampioen werd. Ben op mijn derde een kwijt geweest op assen, zaten op de veenslang en mijn vader zegt straks gaan we in de strubben zitten ( al wijzend naar de bocht dan he) daar gaan ze keiplat. Opeens is kleine maikel kwijt, hele veenslang afgezocht, marshalls ingeschakeld ( " ouders zijn hun zoontje drie jaar met groen adidas trainingspakje en gele laarsjes kwijt" ) na de kwali werd ik gevonden in de strubben. Mijn reactie: " wat gingen ze plat he pap " mijn vader heeft de hele kwali niet gezien. Mijn eerste assen ervaring. Pfff toen reden onze hollandse helden nog in de 500 cc.


_O- Haha mooi verhaal, man!
 
;) 't is MF heej..


de nieuwe generatie kent hem niet zoals wij oude liefhebbers.

Kevin Schwantz.. hij die het remmen voor een bocht een nieuwe dimensie gaf. :}

Puur op rijderskwaliteiten een mindere machine kampioen maken.. zijn er weinig die dat kunnen :} :}

Mijn reactie was gebaseerd op een persoon die welgeteld 2 posts op MF geplaatst heeft en ook nog eens met een niet al te snuggere vraag. We waren nagenoeg tegelijk online. Ik antwoord direct en vervolgens nooit meer een reactie gezien. Dan denk ik: Meld je dan ook niet aan ;)

En mbt de rijderskwaliteiten van Kevin: :^ :Y
 
Laatst bewerkt:
Ze, en dan zeg ik Ze hebben het altijd over VR maar ik vond hem toch .............meer zeg ik niet.
Zo heb ik toch ook altijd veel respect gehad voor Spencer , ....ondanks zijn vreemde houding super coureur.

Hej 1 topic is voldoende om VR te bashen! ;) En misschien ten overvloede, maar Kevin is altijd een voorbeeld voor Vale geweest :Y
 
Kevin was de Valentino van zijn generatie, een rijder die zijn gevoel volgde en ook met een inferieure fiets kon winnen. Zelfs dat irritante gedoe met die vlaggen vindt zijn tegenhanger in de toneelstukjes van Rossi.
 
Kevin was de Valentino van zijn generatie, een rijder die zijn gevoel volgde en ook met een inferieure fiets kon winnen. Zelfs dat irritante gedoe met die vlaggen vindt zijn tegenhanger in de toneelstukjes van Rossi.


:^
 
Kevin was de Valentino van zijn generatie, een rijder die zijn gevoel volgde en ook met een inferieure fiets kon winnen. Zelfs dat irritante gedoe met die vlaggen vindt zijn tegenhanger in de toneelstukjes van Rossi.

Ik heb VR dit jaar nog niet zien winnen met een voor hem misschen inferieure machine ( terwijl Stoner er nog wel mee won)

Niet om te bashen, maar KS stond nog een heel stuk boven VR.

Ik kan me nog herinneren dat Zeel de RGV250 mocht besturen en niet verder dan het middenveld kwam.... KS had zijn testprogramma al afgerond ( of tijd over ivm bepaalde langdurende aanpassingen en W.C. was er ook met de 250 en klaagde nog steeds.

Toen vroeg KS of hij ook even mocht proberen, het antwoord was positief en hop daar ging hij op de 250 op pad.......


Na een aantal rondes kwam hij binnen met de mededeling dat het wel een aardige machine was en er inderdaad el een paar puntjes waren waar aan gewerkt kon worden....... het werd voor Zeel pas vervelend toen bleek dat KS wel ruim 1,5 seconden sneller rondreed dan Zeelenberg. Hoe ziek kun je je dan voelen ???


KS heeft eigenlijk ieder jaar met een 20-30 pk minder rondgereden tov de concurrentie en dan toch iedere keer strijden om de winst...... :} :} :}
 
Ik heb VR dit jaar nog niet zien winnen met een voor hem misschen inferieure machine ( terwijl Stoner er nog wel mee won)

Niet om te bashen, maar KS stond nog een heel stuk boven VR.

Ik kan me nog herinneren dat Zeel de RGV250 mocht besturen en niet verder dan het middenveld kwam.... KS had zijn testprogramma al afgerond ( of tijd over ivm bepaalde langdurende aanpassingen en W.C. was er ook met de 250 en klaagde nog steeds.

Toen vroeg KS of hij ook even mocht proberen, het antwoord was positief en hop daar ging hij op de 250 op pad.......


Na een aantal rondes kwam hij binnen met de mededeling dat het wel een aardige machine was en er inderdaad el een paar puntjes waren waar aan gewerkt kon worden....... het werd voor Zeel pas vervelend toen bleek dat KS wel ruim 1,5 seconden sneller rondreed dan Zeelenberg. Hoe ziek kun je je dan voelen ???


KS heeft eigenlijk ieder jaar met een 20-30 pk minder rondgereden tov de concurrentie en dan toch iedere keer strijden om de winst...... :} :} :}

Net Lorenzo dus :}
 
Ik heb VR dit jaar nog niet zien winnen met een voor hem misschen inferieure machine ( terwijl Stoner er nog wel mee won)

Niet om te bashen, maar KS stond nog een heel stuk boven VR.

Ik kan me nog herinneren dat Zeel de RGV250 mocht besturen en niet verder dan het middenveld kwam.... KS had zijn testprogramma al afgerond ( of tijd over ivm bepaalde langdurende aanpassingen en W.C. was er ook met de 250 en klaagde nog steeds.

Toen vroeg KS of hij ook even mocht proberen, het antwoord was positief en hop daar ging hij op de 250 op pad.......


Na een aantal rondes kwam hij binnen met de mededeling dat het wel een aardige machine was en er inderdaad el een paar puntjes waren waar aan gewerkt kon worden....... het werd voor Zeel pas vervelend toen bleek dat KS wel ruim 1,5 seconden sneller rondreed dan Zeelenberg. Hoe ziek kun je je dan voelen ???


KS heeft eigenlijk ieder jaar met een 20-30 pk minder rondgereden tov de concurrentie en dan toch iedere keer strijden om de winst...... :} :} :}

Dat Kevin een geweldige coureur was en nog is staat buiten kijf. Maar om nu te melden dat hij een heel stuk boven Vale staat, is dan weer overdreven. Het is een hele andere tijd en m.i. niet vergelijkbaar met elkaar.
 
Als Kevin iets zadelvaster was geweest en ook eens genoegen nam met tweede of derde plaatsen had hij wellicht meer titels gewonnen.
 
@#34 klopt idd, geheel andere tijd, super gevuld veld met meer talenten dan er nu motogp motoren zijn. Wie zie je tegenwoordig nog in de warm up lap crashen omdat ie wheelies aant trekken is voor het publiek ( een zekere heer randy m. )

KS is altijd een voorbeeld/idool geweest van VR. Maar vroeger kon je op een inferieure bike gewoon meeknokken als je "ballen" maar groot genoeg waren ( kijk een boet van dulmen). Het amerikaanse era was een mooi era met aan elkaar gewaagde janks. En ik heb ervan genoten, alleen al omdat er toen nog vaker een echte kopgroep was en niet eentje voorop met 2 man erachter aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan