Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren ook een foutje:
klant laat zijn motor achter voor 2 nieuwe noppenbandjes (winterbanden) met binnenbanden. Half drie zou het klaar zijn, en komt hij terug......
Om half drie was ik nog niet klaar (spoedje ertussendoor, rijschoolmotor moest examen doen met lekke band), maar wel bijna.
Achterband zit er op (rotklus, de binnenband ging erg moeizaam), met de voorband was ik nog bezig. Klant kijkt ernaar, en vraagt of de achterband niet verkeerd om zit i.v.m. het profiel. Nu had ik daar al 2 keer naar gekeken (gaat af en toe wel eens fout), dus ik vertel hem dat het profiel wel vaker de verkeerde kant op lijkt te staan, en ik laat hem een ander voorbeeld zien (Pilot Road 2 voorband). Vraagt hij heel droogjes of de pijl die op de band staat ook de verkeerde kant op hoort te draaien...... :o
Blijk ik (ondanks dus 2 keer gekeken te hebben) de achterband dus verkeerd om de velg gelegd te hebben, en het wiel gemonteerd (en dus niets opgemerkt.....).
Kon ik alsnog na het voorwiel afgemaakt te hebben het achterwiel er weer uithalen, band eraf, omkeren, opnieuw balanceren, en weer op de motor monteren.
Sorry voor de vertraging Edwin! Al met al bijna 3 kwartier.......
 
Eigenlijk te erg om te posten...

Voorbandje vervangen. Motor op de paddocks, remklauwen los, bout van de as er uit gedraaid, en aan de andere kant een enorme inbus in de as zien.
Deze opgemeten, bleek 24mm. Naar de eerste best automaterialen zaak:
"hebben jullie een inbus 24?" - "Hoeveel??" - "Laat maar... -O- "
Zo 4 verschillende zaken langs gegaan, uiteindelijk geholpen maar ik moest hem wel bij de leverancier ophalen.
Goed 15 min rijden, geen probleem. Kan ik in ieder geval verder! *O*
Zo gezegd zo gedaan, terug bij de motor enthousiast de inbus willen gebruiken....

PAST NIET! 23,5 mm!! :( :X '(

Komt er op dat moment een maatje aan lopen met een hamer en drevel...tik tik... as er uit.....
:N
 
Eigenlijk te erg om te posten...

Voorbandje vervangen. Motor op de paddocks, remklauwen los, bout van de as er uit gedraaid, en aan de andere kant een enorme inbus in de as zien.
Deze opgemeten, bleek 24mm. Naar de eerste best automaterialen zaak:
"hebben jullie een inbus 24?" - "Hoeveel??" - "Laat maar... -O- "
Zo 4 verschillende zaken langs gegaan, uiteindelijk geholpen maar ik moest hem wel bij de leverancier ophalen.
Goed 15 min rijden, geen probleem. Kan ik in ieder geval verder! *O*
Zo gezegd zo gedaan, terug bij de motor enthousiast de inbus willen gebruiken....

PAST NIET! 23,5 mm!! :( :X '(

Komt er op dat moment een maatje aan lopen met een hamer en drevel...tik tik... as er uit.....
:N


aiii that sucks -O- laatst verrekt kleine inbus ergens tusse me kappen/blok etc geschoven via kontkap,,, niet meer vindbaar...as long as it doesn't jam anything ;(
 
Verbeterde versie ;) [afbeelding]
111115_97351_fix_alles.jpg
O-)
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk te erg om te posten...

Voorbandje vervangen. Motor op de paddocks, remklauwen los, bout van de as er uit gedraaid, en aan de andere kant een enorme inbus in de as zien.
Deze opgemeten, bleek 24mm. Naar de eerste best automaterialen zaak:
"hebben jullie een inbus 24?" - "Hoeveel??" - "Laat maar... -O- "
Zo 4 verschillende zaken langs gegaan, uiteindelijk geholpen maar ik moest hem wel bij de leverancier ophalen.
Goed 15 min rijden, geen probleem. Kan ik in ieder geval verder! *O*
Zo gezegd zo gedaan, terug bij de motor enthousiast de inbus willen gebruiken....

PAST NIET! 23,5 mm!! :( :X '(

Komt er op dat moment een maatje aan lopen met een hamer en drevel...tik tik... as er uit.....
:N
10003198_910_FR_09.JPG
 
Eigenlijk te erg om te posten...

Voorbandje vervangen. Motor op de paddocks, remklauwen los, bout van de as er uit gedraaid, en aan de andere kant een enorme inbus in de as zien.
Deze opgemeten, bleek 24mm. Naar de eerste best automaterialen zaak:
"hebben jullie een inbus 24?" - "Hoeveel??" - "Laat maar... -O- "
Zo 4 verschillende zaken langs gegaan, uiteindelijk geholpen maar ik moest hem wel bij de leverancier ophalen.
Goed 15 min rijden, geen probleem. Kan ik in ieder geval verder! *O*
Zo gezegd zo gedaan, terug bij de motor enthousiast de inbus willen gebruiken....

PAST NIET! 23,5 mm!! :( :X '(

Komt er op dat moment een maatje aan lopen met een hamer en drevel...tik tik... as er uit.....
:N

Logisch nadenken much?

Je pakt een bout 24, zet die in de bankschroef, draait er 2 moeren op.. klaar..



Bolletjebas draait zo de veerpootdoppen los..
 
Laatst bewerkt:
Moet aan nog eentje denken opeens :')

Ik heb een auto op lpg. Maar, op onverklaarbare wijze wilde hij opeeens niet meer lopen op lpg. Vlak voor ik op wintersport zou gaan. Dus ik denk, verdeler effe reinigen. Daar zit een stappenmotor op die met 2 inbusjes vast zit, daaraan zit een plunjer, met er onder een veer.

Ik draai die 2 inbusjes los, de motor klemde in het huis door een oring. Dus draai me om om de inbusjes weg te leggen, hoor ik 'plop' achter me. De veer had de stappenmotor uit het huis gedrukt en de plunjer was nergens te bekennen. -O-

Na lang zoeken kwam ik op het geniale idee om naar voren te rijden, en hard te remmen. Als hij dan ergens op lag zou hij er wel af rollen op de grond. Gedaan, en na nog een tijd zoeken vond ik hem. Hij lag naast de aandrijf as. Welke door mijn geniale actie de plunjer plat gedrukt had -O-

Toen op veel te dure benzine op wintersport gedaan omdat een nieuwe plunjer opgestuurd moest worden. Die er in gezet en alles werkte weer?! Vreemd. Tijdje mee doorgereden en inmiddels ben ik er achter dat het in de stekkerverbinding naar de stappenmotor zat. Gewoon een slecht contact dus :P
 
[ ] Harley-pakket
[ ] Ducati-pakket


Kunnen ze er beter een lasapparaat bij doen, dan blijft de boel tenminste vast zitten :+

Heb een nieuwe buurman, die in Suriname bijna alle onderdelen van z'n Harley had vastgelast, omdat hij anders onderweg op de rammelwegen daar te vaak moest stoppen om alle moeren aan te draaien. :X
 
Meer een mc Gyver verhaal.

In het pré APK tijdperk was mijn mini zo verroest dat de rubberen bal die als vering dienst doet achter nergens zijn krachten kwijt kon.
Als motorrijder had ik nog wel schokbrekers liggen , je weet wel met een veer aan de buitenkant. ;)
Die veren pasten qua diameter goed om de schokbrekers van de mini , alleen waren ze wat tekort.
Gelukkig had m'n vader een paar stukken steigerpijp liggen en laat dat nou ook net de goeie diameter hebben!!!!
Dus twee stukken op de juiste lengte gezaagd en VOILA rijden maar weer! *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan