Yamaha TMAX 2012

Laat het ff weten wat je ervan vindt. Ikzelf vind alleen de tellers niet mooi.
Maar bij andere shots viel het wel mee, maar echt heel mooi zijn ze niet nee.

hm, 800 euro voor een grote beurt, dat is 1750 gulden....dat is toch gewoon absurd.

Voor mijn Skoda Fabia 1.4 4 cilinder kost een grote beurt 270 euro.
 
Laatst bewerkt:
Jammer van die snaar aandrijving, hoe ga je die schoonhouden in de pekel komende winter.
En al die scherpe hoeken, een dame heeft wat rondingen nodig.
Blok is opgeboord naar wat meer.
Maar de Max blijft het...... :}
 
Persoonlijk vind ik ze juist prachtig. Ze doen lekker serieus en niet zo speels en kitch aan.
Je kunt duidelijk aan deze hele "facelift" zien, dat ze meer motorrijders naar zich toe willen trekken. De scooter wordt nu echt volwassen.

Belangrijker is hoe snel die meter omhoog wordt geblazen. Volgens mij met een flinke stoot lucht :W
 
Het werkloon voor de beurt die ik heb laten doen, was 75 euro per uur. Dat tikt al flink aan bij zes uur werk.
Verder is er voor meer dan 100 euro nieuwe remblokken gemonteerd. De V-belt was ook ruim boven de honderd. En ga zo maar door.

De eerste kleine beurt voor mijn auto, een Skoda Octavia 1,4 tsi, kostte na 30.000 kilometer (!) nog geen 300 euro. Maar T-Max rijden is wel veel leuker dan rijden in m'n auto.

Ik overweeg om het onderhoud niet meer door de dealer te laten doen, want na 19 februari 2012 is de garantie er toch af. Dan ben ik niets meer verplicht.

En misschien ruil ik de T-max begin volgend jaar wel in. Waartegen, dat weet ik nog niet. Ik ben nogal weg van een Triumph Tiger 800. Die is nog goedkoper in aanschaf, ook. Of de nieuwe BMW sportscooter, afhankelijk van de prijs. Ben alleen bang dat mijn T-Max Packard Bell met 27.000 km een tegenvallende inruilprijs oplevert.
 
Laatst bewerkt:
~
Het werkloon voor de beurt die ik heb laten doen, was 75 euro per uur. Dat tikt al flink aan bij zes uur werk.
Verder is er voor meer dan 100 euro nieuwe remblokken gemonteerd. De V-belt was ook ruim boven de honderd. En ga zo maar door.

De eerste kleine beurt voor mijn auto, een Skoda Octavia 1,4 tsi, kostte na 30.000 kilometer (!) nog geen 300 euro. Maar T-Max rijden is wel veel leuker dan rijden in m'n auto.

Ik overweeg om het onderhoud niet meer door de dealer te laten doen, want na 19 februari 2012 is de garantie er toch af. Dan ben ik niets meer verplicht.

En misschien ruil ik de T-max begin volgend jaar wel in. Waartegen, dat weet ik nog niet. Ik ben nogal weg van een Triumph Tiger 800. Die is nog goedkoper in aanschaf, ook. Of de nieuwe BMW sportscooter, afhankelijk van de prijs. Ben alleen bang dat mijn T-Max Packard Bell met 27.000 km een tegenvallende inruilprijs oplevert

Ja, want je hebt nu een "oud" model,daar ik dit al aankomen zag en ook 70000 km op de teller had heb ik mijn T-max verkocht en kreeg er nog 5000 Euro voor. Met een beetje opleg heb ik me dan een Aprilia Mana gekocht, waar ik super tevreden mee ben by the way :]
 
Heb er misschien overgekeken, maar vind nergens hoeveel pk hij meer heeft dan het vorige model.
Ziet er in elk geval potent uit. Ga toch zeker nog wat de kat uit de boom kijken. model 2009 is fantastisch en zeer tevreden over zelf na 54.000 km.
 
De nieuwe motor levert 47 pk (34,2 kW) bij 6.750 o.p.m. en 52,3 Nm bij 5.250 o.p.m. - 3 pk en 5,9 Nm extra tegenover voorheen bij, in de respectievelijke volgorde, 750 en 1.250 o.p.m. lagere toerentallen.
 
Laatst bewerkt:
bij een auto hoeft vaak alleen maar nieuwe olie erin, kleppen zelfstellend , elektronische onsteking hoeft niks aan te gebeuren. distributie ketting hoeft niet vervangen.
ik koop een nieuwe auto rij 45000 km in 6 jaar en heb alleen maar kosten aan nieuwe olie.
hema sae 5 w 40 {= shell helix} verder hoeft er bijna niets te gebeuren.
tenzij je hem naar de garage brengt dan weten ze wel weer een paar honderd in rekening te brengen
voor 3 liter olie. mijn zien ze niet meer daar.
alleen als ik hem inruil voor een ander.
dan toch verkopen ze mijn oude auto met nap kilometer registatie
 
Ik had eens een artikel gelezen van een belgische koerier die 350.000 km gereden had met een tmax injectiemodel 2006 ofzo,hij had 'm nog steeds, ding liep nog als een trein
 
De nieuwe motor levert 47 pk (34,2 kW) bij 6.750 o.p.m. en 52,3 Nm bij 5.250 o.p.m. - 3 pk en 5,9 Nm extra tegenover voorheen bij, in de respectievelijke volgorde, 750 en 1.250 o.p.m. lagere toerentallen.

Hartelijk dank voor de info linusje. :Y
 
Daar kan je nog zeker 3 keers zo veel mee doen... Bijhouden en genieten :] is mijn advies

Grtz
Tom

Geniet er nog elke dag van, is wel maar 20 of 40 km per dag meer.
Dus ik denk dat ik u advies ga opvolgen, want de overname prijs zal toch maar voor te lachen zijn (en ikke bleiten).

Groeten
Jos
 
Laatst bewerkt:
Ik had eens een artikel gelezen van een belgische koerier die 350.000 km gereden had met een tmax injectiemodel 2006 ofzo,hij had 'm nog steeds, ding liep nog als een trein

Dit artikel zou ik ook graag onder ogen krijgen.
Is het mogelijk mij daar eventueel met een linkje naar toe te loodsen? :}
 
Het stond in een scooterblad uit België, volgens mij uit 2007 of 2008.De man in het artikel reed op 3 scooters, een X9, een Burgman650 en een Tmax.
Het blad heb ik helaas niet meer, maar ik zal mijn best doen om er iets over te vinden.
 
Het stond in een scooterblad uit België, volgens mij uit 2007 of 2008.De man in het artikel reed op 3 scooters, een X9, een Burgman650 en een Tmax.
Het blad heb ik helaas niet meer, maar ik zal mijn best doen om er iets over te vinden.

Was idd motoren en toerisme (stond trouwens ook id scooterspecial van het zelfde magazine), maar moet je wel tegenspreken dat het 350000km was... Het was iets over de 100dkm. Maar dit had hij wel voor elk model.
En over de burgman twijfel ik ook... Dacht dat het een silverwing was
Hij was (scooter) motorkoerier in het Brusselse.

Grtz
tom
 
bij een auto hoeft vaak alleen maar nieuwe olie erin, kleppen zelfstellend , elektronische onsteking hoeft niks aan te gebeuren. distributie ketting hoeft niet vervangen.
ik koop een nieuwe auto rij 45000 km in 6 jaar en heb alleen maar kosten aan nieuwe olie.
hema sae 5 w 40 {= shell helix} verder hoeft er bijna niets te gebeuren.
tenzij je hem naar de garage brengt dan weten ze wel weer een paar honderd in rekening te brengen
voor 3 liter olie. mijn zien ze niet meer daar.
alleen als ik hem inruil voor een ander.
dan toch verkopen ze mijn oude auto met nap kilometer registatie


Er is nog werk aan de winkel in de motorfietsindustrie die op gebied van prestaties immer evolueerd, maar verbruik,onderhoudsintervallen blijven ter plaatse trappelen.
 
Geniet er nog elke dag van, is wel maar 20 of 40 km per dag meer.
Dus ik denk dat ik u advies ga opvolgen, want de overname prijs zal toch maar voor te lachen zijn (en ikke bleiten).

Groeten
Jos

Ik heb van mijn 2008 met 70000 km+ nog 5000 Euro gemaakt Jos, toch niet om te lachen? Hij was dan ook perfect onderhouden, wekelijks gewassen en zag er bijgevolg nog heel goed uit.
 
Zooo, zeg...! dat zijn nog eens cijfertjes...

De integra-motor is afgeleid van de honda civic/ jazz (is eigenlijk de helft ervan)....
Hmmm, dan vraag ik me af of er wel kleppen gestelt moeten worden :? ... bij onze auto's is dit toch ook al jaren niet meer nodig?
Mss weet hybride of chopper-cooper hier iets meer van...

Grtz
Tom
 
Omgeving Oosterhout nb. T-MAX kleur Geel vannacht gestolen. Kenteken MV-BX-86 2009.
Km stand 24.350 km.
Bijzonderheid spatbord voorzijde ca 10 cm afgebroken, verwarmde handvaten en Garmin Navigatie. 3 schroefgaten achterspoiler voor e.v.t. rugsteun.

Wie maakt mij weer :-)
 
Ik heb van mijn 2008 met 70000 km+ nog 5000 Euro gemaakt Jos, toch niet om te lachen? Hij was dan ook perfect onderhouden, wekelijks gewassen en zag er bijgevolg nog heel goed uit.


Particuliere verkoop of overname voor nieuwe scoot ?

Ik heb ook een 2008, maar met slechts 8200 km op de teller + verwarmde handvatten, JCosta en topcase... maar ja, die extra's brengen meestal hun geld niet voldoende op...
 
Terug
Bovenaan Onderaan