KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu ik dat gekke boekje toch in m'n handen heb:

Klok instellen:


  • Display op ODO zetten
  • MODE en SET tegelijkertijd indrukken
  • Met MODE uren instellen
  • Met SET minuten instellen
  • MODE en SET tegelijkertijd indrukken om te bevestigen

Omdat het laatst ter sprake kwam en nog niemand de oplossing gepost heeft :9
 
Oke`dan heb ik dat dus verkeerd begrepen :$ (gelezen)

Maar dan nog ben ik niet tevreden over de achter kant , hij heeft inmiddels wel 32000km er op staan maar dat moet voor de veer op zich geen probleem zijn , dus ga in het voorjaar als ik weer rijden mag maar eens langs Rooske om de boel te laten bekijken .
 
Nu ik dat gekke boekje toch in m'n handen heb:

Klok instellen:


  • Display op ODO zetten
  • MODE en SET tegelijkertijd indrukken
  • Met MODE uren instellen
  • Met SET minuten instellen
  • MODE en SET tegelijkertijd indrukken om te bevestigen

Omdat het laatst ter sprake kwam en nog niemand de oplossing gepost heeft :9

Dat poste ik volgens mij dezelfde dag al :P
 
Ik heb ook een 990 SMR met Wings.
Heb ook lang zitten twijfelen tussen Akra's en Wings, inderdaad vanwege het e-keur.
Wij gaan 1 of 2 keer per jaar een weekendje naar Duitsland en daarvoor zou ik dus het e- keur nodig hebben.
We doen dit echter al een kleine 10 jaar en nog nooit aangehouden. (Ja 1 keer, omdat we ergens reden waar niet mocht, maar toen is er niet naar de uitlaten gekeken. Had toen overigens wel Akra's met e-keur)

Heb dus de gok genomen om Wings te kopen. En als ik in Duitsland rij, heb ik de kleinste van de twee killers erin. So far, so good.

Kwaliteit, afwerking en uiterlijk; zeker zo goed als Akra's.
Uiterlijk mooier als Akra's, vanwege de hoekige (KTM achtige) carbon eindkap.


Hehe vandaag mijn wings binnen met keur... Eenmalinge editie })
 
:^

RTFM! :+

Ik heb net de handleiding er bij gepakt :') . Die 11mm veervoorspanning die voorgeschreven staat is gemeten vanaf volledig ontspannen veer.
Dus je zou eerst de stelring los moeten draaien, dan aanzetten tot de veer. En vanaf dat moment 11mm veervoorspanning geven (of 13mm bij volledige nuttige belasting).

Aldus de KTM user manual :P .

_O-

dan ga ik binnenkort maar eens opnieuw meten :X
 
:^

RTFM! :+

Ik heb net de handleiding er bij gepakt :') . Die 11mm veervoorspanning die voorgeschreven staat is gemeten vanaf volledig ontspannen veer.
Dus je zou eerst de stelring los moeten draaien, dan aanzetten tot de veer. En vanaf dat moment 11mm veervoorspanning geven (of 13mm bij volledige nuttige belasting).

Aldus de KTM user manual :P .


Je hoeft de stelring niet helemaal terug te draaien, in het boekje staat dat de achterveer onbelast 200 mm lang is. draai de stelring omlaag tot de veer onbelast nog 189 mm is en je hebt 11 mm voorspanning.
 
Je hoeft de stelring niet helemaal terug te draaien, in het boekje staat dat de achterveer onbelast 200 mm lang is. draai de stelring omlaag tot de veer onbelast nog 189 mm is en je hebt 11 mm voorspanning.
Jaah, daar ben ik niet helemaal zeker van. Dat kon ik nergens vinden. Ondertussen gevonden...

En als je het helemaal officieel gaat bekijken... Een versleten onbelaste veer zal korter zijn :9 .
Maar ik denk dat die kans erg klein zal zijn bij deze jonge WP dempers :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Thanks voor alle tips mbt de vering en het remmen! Ga er naar kijken!

Ik heb een bedrijf in Engeland bereid gevonden om een mechanisme te ontwikkelen waarmee je het scherm zowel in hoogte als in schuinte kan stellen! Tevens zal hij naar verwachting een passend (groter) scherm ontwikkelen voor de geïnteresseerden. Hij vroeg mij een paar maten en foto's door te geven. Probleem is, mijn motor staat wegens stallingsoroblemen bij mijn ouders en daar kom ik voorlopig niet. Kan iemand mij (en wellicht uiteindelijk jezelf) helpen?

Dit is een gedeelte van zijn e-mail met de betreffende vragen:

"Hi, Niels,
Sorry but I forgot to ask if you could please measure the minimum distance between the hand-guards on left and right full lock – so I can work our how wide the screen can be. I think I will have to provide  cut-outs in the screen like I do for the Ducati Multistrada.
A couple of photos with the steering on full lock for both sides would also help.
 
Hope I have explained it clearly enough?"

Zou top zijn als iemand wilt helpen.

Groeten

Dit klinkt interessant. Ik heb belangstelling als het mechanisme voldoende verstelmogelijkheden biedt, dus niet dat je net een of twee cm kan verstellen, en als het mechanisme niet te prominent in het zicht zit.
Verder is het wel belangrijk dat je het kan verstellen zonder gereedschappen, zodat je onderweg makkelijk het ruitje kan verhogen/verlagen.

Helemaal cool zou zijn als het ruitje automatisch verstelt op basis van je snelheid }) :9
 
Laatst bewerkt:
De vraag is wat je verwacht van een ruit.
Dat die je hoofd uit de wind houdt? Dan moet ie flink hoog zijn! Of jij moet een kereltje wezen.
Of dat je hoofd in de wind zit en je bovenlichaam niet? Dan moet het gebied met turbulentie klein zijn of onder je helm liggen.

Ik heb afgelopen maandag even getest met het MRA prototype (waarover later meer, want nu erg druk) maar dat geeft mij nog geen oplossing. Mijn hoofd zit precies in het turbulentiegebied (al was dat wel minder dan met originele ruit), 5 cm hoger zittend is er niks meer aan de hand en zit ik in de wind. 10 cm lager is het windstil. Om met je hoofd in windstilte te zitten, moet de ruit dus 10 cm hoger?! Dat wil je niet....
 
Vooruit, een foto van de beste setup (die nog lang niet goed genoeg is).
Ik hoop dat ik vanavond tijd heb voor een goed verslag.


full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even wat gemodificeerd:
Ik zat al een tijdje naar een leuke modificatie te kijken:
Voor iets mooier geluid en een beetje pk erbij.
Zonder db-killer rond rijden vindt ik te, het geluid is echt aso als je door de bebouwde kom rijd.
Het aanzuig geluid van de motor vindt ik erg mooi dus ik heb wel gekeken naar een airbox, alleen ik vindt de prijs vrij fors.

Ik had al op ktmforum.eu al diverse maal tegen gekomen dat men de zijdeksels van de lucht filter aanpaste.
Dus vandaag even de deksels verwijderd en een rondje gereden.
Geluid zodra je gas geeft :9~ }) :} en voelbaar trok de motor ook beter door :) .
Dus ik heb de zijdeksels even aangepakt (open gezaagd en voorzien van fijn gas tegen grof vuil)

full

full


Ik zal het volgende voorjaar de motor nog iets fijn afstellen m.b.v een datalogger.
Mocht het zijn dat de lucht filter vochtig wordt dan vervang ik het orginele papier filter door een dna inleg filter.

En het mooiste is, als ik de motor weer orgineel wil maken hoef ik maar 2 nieuwe dekseltjes te bestellen a 4,- per stuk.
Dus het is ook nog eens goedkoop ;)
 
Laatst bewerkt:
Hou nou eens op vervelende broekvent.


Ho-ho, terug in je boek!

Vergeet ik nog aan jouw te melden;
Bij de dealer alvast de Duke 200 besteld, misschien nog dit jaar uit te leveren.
Leuk voor mij meissie ipv de Trickert.
 
Laatst bewerkt:
Goed zo Zen!
Daar hebben we wat aan, beter als onzin uitkramen..........
Kom Kom hdjan.. geen oude koeien uit de sloot blijven halen he! moet wel een leuk en informatief forum blijven! aan die opmerkingen van jou hebben we dus niet veel!

Vandaag even wat gemodificeerd:
Ik zat al een tijdje naar een leuke modificatie te kijken:
Voor iets mooier geluid en een beetje pk erbij.
Zonder db-killer rond rijden vindt ik te, het geluid is echt aso als je door de bebouwde kom rijd.
Het aanzuig geluid van de motor vindt ik erg mooi dus ik heb wel gekeken naar een airbox, alleen ik vindt de prijs vrij fors.

Ik had al op ktmforum.eu al diverse maal tegen gekomen dat men de zijdeksels van de lucht filter aanpaste.
Dus vandaag even de deksels verwijderd en een rondje gereden.
Geluid zodra je gas geeft :9~ }) :} en voelbaar trok de motor ook beter door :) .
Dus ik heb de zijdeksels even aangepakt (open gezaagd en voorzien van fijn gas tegen grof vuil)

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zal het volgende voorjaar de motor nog iets fijn afstellen m.b.v een datalogger.
Mocht het zijn dat de lucht filter vochtig wordt dan vervang ik het orginele papier filter door een dna inleg filter.

En het mooiste is, als ik de motor weer orgineel wil maken hoef ik maar 2 nieuwe dekseltjes te bestellen a 4,- per stuk.
Dus het is ook nog eens goedkoop ;)
Neem een voorbeeld aan Vonkenboer! daar hebben we wat aan!!!
Klinkt leuk.. het proberen waard! ckr voor dat geld!
 
Ga nou gewoon eens naar een dealer om te kijken en praten.
Als ik even op het forum kijk zie ik dat je dit jaar ook al een duke 3, drz400 en xt600 zou kopen. Dus ik geloof er geen reet van dat jij ooit op een sm-t komt.


Nee, na wat dit 'heerschap' heeft geschreven is dat niet meer mogelijk!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan