Yamaha TMAX 2012

ik heb een 2011 techmax met 1000 km....overname 9000 euro bij aankoop
nieuwe tmax 2012 of honda integra.

Bij bmw moet ik nog informeren.
 
Voor een Aprilia of Honda zou je dan niet veel moeten opleggen Linusje,maar een nieuwe Max kost je 2500 Euro extra.Met mijn huidige ervaring van de Mana zou mijn keuze snel gemaakt zijn ;)
 
Particuliere verkoop of overname voor nieuwe scoot ?

Ik heb ook een 2008, maar met slechts 8200 km op de teller + verwarmde handvatten, JCosta en topcase... maar ja, die extra's brengen meestal hun geld niet voldoende op...

Particuliere verkoop, zeker in Franstalig Belgie staat men er voor te springen.Ik had als extra een Givi sportruit, hand en windbeschermers, origineel Yamaha, en een middenconsole bag,ook Yamaha.Ik wist dat Yamaha met wat nieuws zou komen, dus moest ik snel handelen, en ik kon een mooie Aprilia Mana(demo) kopen met slechts 15000 km op de teller, dus was de keuze snel gemaakt, anderzijds is het model niet spectaculair gewijzigd, vandaar dat ik denk dat de inruilwaarde hoog zal blijven voor het "oud" model.
 
Voor een Aprilia of Honda zou je dan niet veel moeten opleggen Linusje,maar een nieuwe Max kost je 2500 Euro extra.Met mijn huidige ervaring van de Mana zou mijn keuze snel gemaakt zijn ;)

Ik denk dat de Integra toch afvalt. Is niet mis maar een beetje stijl Deauville en dat bevalt mij zo niet. Pas op....elk zijn smaak....breek niks af.

Maar ......nieuwe tmax , nieuwe bmw c650gt of de srv 850.

Keus genoeg.....we zullen zien.

Heb wel veel opties op mijn tmax techmax maar ja....dat krijg je toch niet terug.
Hier onder zie je hem.

 
De bmw sport oogt niet zo heel groot op t promofilmpje?

Ikzelf vind de veranderingen juist wel fors...voorkant anders en riem
 
Zot zijn doet geen zeer.....enkel aan mijn geldbeugel...

Blijkbaar ja, maar je Max is prachtig,persoonlijk zou ik er Michelin schoeisel op leggen, maar goed dat is persoonlijk, voor de rest zou ik hem niet inruilen.Na 8 jaar Max te hebben gereden en nu Mana zou ik niet meer terug willen ook niet voor het 2012 model, zelfs als het me niets extra zou kosten. De Mana is op alle gebied superieur, behalve opbergruimte en windbescherming
 
Er zit wel waarheid in maar ja...

De nieuwe tmax valt bijna zo goed als af......is wel mooi maar de mijne moet
toch niet onder doen.

De zwarte aprillia srv850 is toch de max en de bwm c650gt in het zwart bevalt me ook wel.
Maar ja......eerst eens zien in het echt en proefrijden.

Welke michelins zou jij er opleggen misschien ??
 
Laatst bewerkt:
Neen, maar ik hoop dat de BMW SPORT toch voor forse Duitsers is ontworpen... Ik pas ook moeiteloos op elke BMW motorfiets....

@ Linusje : waarom zo snel reeds de TMax buitenkeilen ? Beetje nieuwsgezind ?

Probeer ook eens een Mana, desnoods kan je daar alternatieve bewegende voetsteunen bevestigen die dan wat lager kunnen gepositioneerd worden.Ik had na 170-200 km immer last van rugpijn,maar op de Mana geen probleem, zelfs na 500 km plus( Antwerpen- Darmstadt) voel ik me nog immer opperbest en geen beetje rugpijn, het comfort en zitpositie is top,zelf ben ik 1.78m en rijdt met de standaard voetsteunen
 
Bedankt voor de tip, maar ik heb voor mijn langere tochten reeds een BMW R1200GS.

De scoot is voor de korte en de stadsritten.
Ben dermate tevreden van mijn BMWdealer en wat teleurgesteld in zijn Yamaha-collega, dat ik de overstap naar de BMW-scooter overweeg, maar in geen geval de nieuwe TMax....

Daarvoor zijn de verschillen (zeker in vermogen) te klein.
 
Probeer ook eens een Mana, desnoods kan je daar alternatieve bewegende voetsteunen bevestigen die dan wat lager kunnen gepositioneerd worden.Ik had na 170-200 km immer last van rugpijn,maar op de Mana geen probleem, zelfs na 500 km plus( Antwerpen- Darmstadt) voel ik me nog immer opperbest en geen beetje rugpijn, het comfort en zitpositie is top,zelf ben ik 1.78m en rijdt met de standaard voetsteunen

Eh...de bescherming is werkelijk 0? Mooie fiets, maar laat mij maar een beetje uit de wind zitten :)
 
Blijkbaar ja, maar je Max is prachtig,persoonlijk zou ik er Michelin schoeisel op leggen, maar goed dat is persoonlijk, voor de rest zou ik hem niet inruilen.Na 8 jaar Max te hebben gereden en nu Mana zou ik niet meer terug willen ook niet voor het 2012 model, zelfs als het me niets extra zou kosten. De Mana is op alle gebied superieur, behalve opbergruimte en windbescherming

welke michelins stel je voor ?????

voordeel met deze michelins ???
 
Laatst bewerkt:
welke michelins stel je voor ?????

voordeel met deze michelins ???


Michelin Pilot Sport SC Radial. Voordeel, loopt als op rails en geeft zeer veel vertrouwen ook en vooral in regenweer. De natte kasseikoppen on de Antwerpse leien richting haven, kun je snel rijden terwijl de machine geen kik geeft. Dat was met de originele alsook andere merken niet het geval. Bridgestones zijn ook goed, maar bij hevige regen en op slecht wegdek gaat er niets boven Michelin.Ook op mijn Mana heb Michelins.
 
Eh...de bescherming is werkelijk 0? Mooie fiets, maar laat mij maar een beetje uit de wind zitten :)

Met een sportscherm kom je al een eind maar ik klaag niet, al kan je het niet vergelijken met de bescherming van de T-Max. Het voordeel van in de wind te zitten is dat je geneigd bent minder hard te gaan wat dan weer gezond is voor je beurs, want wie betaalt graag verkeersovertredingen? :]
By the way, ik heb je T-max nog eens goed in detail bekeken en inderdaad die moet voor de nieuwe niet onderdoen:-)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de nieuwe niets toevoegen op jouw techmax, zonde om in te ruilen.
De michellins verliezen wel na zo'n 5 a 6000 km de goede eigenschappen, Bridgestone blijven tot aan het eind goed sturen.En ik rij geregeld de middenbok aan de grond....
 
~
Ik vind de nieuwe niets toevoegen op jouw techmax, zonde om in te ruilen.
De michellins verliezen wel na zo'n 5 a 6000 km de goede eigenschappen, Bridgestone blijven tot aan het eind goed sturen.En ik rij geregeld de middenbok aan de grond....

Dergelijke ervaring heb ik niet en heb toch 8 jaar t-max gereden met meestal Michelins, op mijn 2008 zaten er origineel Bridgestones en die heb ik eers opgereden, het waar dat ze iets langer mee gaan, maar wie een heel jaar rijdt en ook door regen rijdt op alle mogelijke wegen is bestens bediend met Michelin, maar bon dat zijn mijn ervaringen, tenslotte heb ik geen aandelen bij deze fabrikant ;)
Op mijn Mana lagen ook Bridgestones, maar die heb ik nog uitgewisseld voor ik er de eerste km mee gereden heb.
 
Die uitlaat moet nog effen wachten.
Eerst kijken naar de nieuwe Bmw's en Aprillia.
Zou zonde zijn.

Klopt, en als je goed verhandeld met Aprilia zal een overstap bijna een nuloperatie worden en kan je beter op de Aprilia een andere uitlaat zetten,want de originele is spuuglelijk, maar vermogen zat dat is dan weer een pluspunt en ook de snuit is een stuk mooier dan die op de Nieuwe T-max waar men een R6 feeling heeft willen creeren maar de koplampen met de rest niet echt harmonieeren, vandaar dat ik de jouwe vooraan ook mooier vindt.Bij BMW lijken de prijzen nog niet gekend maar met 60PK slaagt de sportieve versie Yamaha over de hele lijn, in het opbergvak onder het zadel passen zelfs 2 integralhelmen,wat betekent dat men ook de sportieve versie met gemak kan inzetten voor woon-werk verkeer. Het worden harde tijden voor Yamaha en de T-Max hegemonie zal doorbroken worden, zeker als BMW zijn prijzen in de buurt van de T-Max blijven.
 
Volgens mijn BMW-dealer zullen de prijzen in België rond de € 11.000 schommelen.... reken daar in NL dan nog een € 1.000 bij (met jullie vermaledijde afleveringskosten en BPM)...

Dan wordt het inderdaad TMax-territorium....qua prijs en doelgroep.
 
Terug
Bovenaan Onderaan