Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze mensen hebben een paar jaar geleden volgens mij mee gedaan aan dat programma Ik Vertrek, waarbij mensen in Nederland alles achterlaten en ergens in het buitenland hun droom achterna gaan. Vast nog wel ergens terug te kijken denk ik. Stond laatst ook een stukje over hun in de Moto73, dat is nog niet zo lang terug in ieder geval. Lijkt me wel heel gaaf inderdaad!
Geheel juist! *O* .........

Het leuke is dat dat filmpje van die 2 tenere's en die quad van diezelfde mensen is. :P .

Wat nog veel leuker is (voor mij dan :P ) , ik ga er naartoe over een paar maanden *O*

Gr Patrick
 
Geheel juist! *O* .........

Het leuke is dat dat filmpje van die 2 tenere's en die quad van diezelfde mensen is. :P .

Wat nog veel leuker is (voor mij dan :P ) , ik ga er naartoe over een paar maanden *O*

Gr Patrick

Je ging op deze dingen toch de bossen onveilig maken?

00000103_9.JPG



Gr. Johan.
 
Ik heb vandaag de modificatie aan de achternaaf maar eens gedaan, viel erg mee. Het oude originele lager was nog heel en niet versleten. Evengoed maar 2 nieuwe gemonteerd, voor de zekerheid :)
Wel zijn de oude rubbers compleet kaputt, vergruisd en versleten, zet ik ook gelijk nieuwe in dan kan ik over 10000 km mooi zien hoe ze zich gehouden hebben ;)
Was best opvallend, gisteren voor ik het achterwiel eruit haalde nog even gevoeld hoeveel speling erop zat, en dat was veel, als ik het kettingwiel boven en onder vastpakte kon ik hem een flink stuk kantelen tot ik een metalen "klonk" hoorde. Maar dat is nu verleden tijd *O*
Ik heb er een paar fotootjes van geschoten met mijn mobiel, zal straks nog even proberen er een paar te plaatsen als ze een beetje bruikbaar zijn :P ik ben niet zo'n superfotograaf :$
 
Ik heb vandaag de modificatie aan de achternaaf maar eens gedaan, viel erg mee. Het oude originele lager was nog heel en niet versleten. Evengoed maar 2 nieuwe gemonteerd, voor de zekerheid :)
Wel zijn de oude rubbers compleet kaputt, vergruisd en versleten, zet ik ook gelijk nieuwe in dan kan ik over 10000 km mooi zien hoe ze zich gehouden hebben ;)
Was best opvallend, gisteren voor ik het achterwiel eruit haalde nog even gevoeld hoeveel speling erop zat, en dat was veel, als ik het kettingwiel boven en onder vastpakte kon ik hem een flink stuk kantelen tot ik een metalen "klonk" hoorde. Maar dat is nu verleden tijd *O*
Ik heb er een paar fotootjes van geschoten met mijn mobiel, zal straks nog even proberen er een paar te plaatsen als ze een beetje bruikbaar zijn :P ik ben niet zo'n superfotograaf :$

Weet je ook toevallig maten van het freeswerk? *D


Gr. Johan.
 
Weet je ook toevallig maten van het freeswerk? *D


Gr. Johan.
Freeswerk is er niet aan te pas gekomen, alleen een beetje draaiwerk, dus een vriend/collega met een draaibank is handig :P
Het enige wat er feitelijk gebeurd is is dat de bestaande lagerkamer dieper is gemaakt zodat er achter het originele lager nog een past. En de kleine afstandbus die in dit lager hoort moet net zoveel worden ingekort als het nieuwe lager verder naar binnen steekt.
Lastig zo uit te leggen, ik moet zo even weg maar zal straks met een paar foto's proberen het wat duidelijker te maken en gelijk de maten er even bij zoeken. :Y
:W
 
He he, ze worden wakker. Drift heeft dat al vanaf hun eerste model en het is fantastisch, scheelt veel knippen en plakken. Maar wat moet je met 11Mpix foto's als je op een trillende motor zit. Beetje overkill.

Kijk, een BMW trilt niet }) })

@ Johan,

Waarom volgend jaar niet met een groepje Tenere's, XC'tjes en 1 bmw een weekje Zweden pakken ? Eind april of zo ?

Gr,
Spontaneous Spasticus,
 
Kijk, een BMW trilt niet }) })

@ Johan,

Waarom volgend jaar niet met een groepje Tenere's, XC'tjes en 1 bmw een weekje Zweden pakken ? Eind april of zo ?

Gr,
Spontaneous Spasticus,

Klinkt niet gek...maar heb nu echt helemaal geen zicht of ik dat ga redden... '(


Gr. Johan.
 
Poging om een en ander te verduidelijken :)
full


Als je goed kijkt zie je in het gat van het lager het randje van de afstandbus die er vanaf de achterzijde ingeschoven is
 
En dit is hem nadat er 15 mm afgedraaid is van de borst zodat het dunne deel 15 mm langer is geworden, nu kan het in 2 lagers geschoven worden :Y

full
 
Dit is het lagerhuis nadat het lager eruit is gehaald. Niet zo heel duidelijk maar je kunt op ca 20 mm diepte de rand zien waar het lager tegen rust. Nu is er ruimte voor 1 lager met de stofring die ervoor hoort :)
full
 
En dit is um nadat er 15 mm uitgedraaid is, de rand waar het onderste lager op komt te rusten ligt een stuk dieper nu :)

full
 
Het is helaas telefooncamerakwaliteit maar als je heeeeel goed kijkt zie je door het gat van het lager het andere lager ook liggen :P

full
 
Zo is-tie klaar, lagers heb ik in het huis gelijmd met een beetje loc-tite lagerlijm, voor het geval dat...en de stofring weer op z'n plekkie 8-)

full
 
Ik hoop dat het een klein beetje duidelijk is zo, voor vragen roept u maar :P
Alleen nog niet kunnen testen want de nieuwe transmissiedempers zijn er nog niet, dus als ik een fout heb gemaakt dan hoort u dat spoedig B|
Overigens is het volgens mij ook mogelijk om in plaats van de bestaande lagerkamer dieper te maken zoals ik heb gedaan aan de achterzijde een nieuwe lagerkamer te maken en een kleine ruimte tussen de 2 lagers open te laten. Dit heb ik echter niet gedaan omdat er dan ook weer een vulring voor gemaakt had moeten worden, bij het aandraaien van de wielmoer trek je immers de lagers en bussen tegen elkaar aan en als er ruimte tussen de lagers zou zitten was het gauw over met de lol ;(
:W
 
@Frazer: kijk even bij Van der Heijden in Den Bosch: een nieuwe rode voor 6990.

Had hem al gezien, maar bedankt voor de tip! Eigenlijk maar één ding op aan te merken, en dat is de kleur. Laat ik rood nou net de meest lelijke kleur vinden die er te krijgen is! Dit is ook niet eens mooi rood, maar een beetje een vies kleurtje. Vind ik persoonlijk, sorry voor iedereen die een rode heeft... Maar ik ga morgen even langs de blauwe in Alkmaar, om als het kan nog even een stukje snelweg te rijden, en dan eens proberen wat te onderhandelen. Kijken of ik nog wat van de prijs afkrijg, aangezien ik inderdaad voor 800 euro meer in Den Bosch een nieuwe heb. Laat ik nou net nog zitten twijfelen tussen rood en blauw, en het geen punt vinden om naar Den Bosch te rijden :+ Maar aangezien de prijs van deze ook al niet slecht is, weet ik niet of ik er nog iets afkrijg. Misschien anders kijken of ik er voor die prijs nog iets bij kan krijgen.

Maar wat ik me nog afvroeg, die rode die te koop staat is uit 2011, maar zonder ABS. Ik dacht dat ze in 2011 alleen nog maar met ABS te krijgen waren?
 
Oke, dat zal het zijn dan. Staat alleen bouwjaar 2011 bij, maar dat klopt dus niet.

Ik snap ook niet waarom sommige dealers hun demo's wel op kenteken zetten, en andere dealers niet. Ze kunnen toch gewoon allemaal met garageplaten rondrijden? De fabrieksgarantie gaat immers ook pas in op het moment dat de motor op kenteken gezet wordt, dus dat is later voor de verkoop alleen maar gunstiger.
 
Laatst bewerkt:
Oke, dat zal het zijn dan. Staat alleen bouwjaar 2011 bij, maar dat klopt dus niet.


Als je 'm nu koopt is ' m van 2011 he. Of die nu gebouwd is in 2009 of 2010 maakt weinig verschil.

Ik moest persé een witte (want iedereen weet dat die het snelst zijn) en heb in 2009 goed moeten zoeken om er nog ene te vinden. Is dus ook modeljaar 2008, maar ingeschreven in 2009 en dat laatste vind ik toch het belangrijkst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan