Het grote Honda NX250 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee sorry, het achterwiel hou ik echt zelf. Ik was al langere tijd op zoek naar een extra achterwiel en dan zou ik 'm nu weg"geven" :N
De motor stapel onderdelen staat in Helmond.
Met het omzetten van het blok is het ook meteen de eerste keer dat ik kleppen mag stellen bij een blok met stelplaatjes. Joepie -O- , geef mij maar ouderwetse stelschroefjes, da's een bult minder werk.
Het was/is wel noodzakelijk, want de speling van Pens z'n blok zit er behoorlijk langs op 3 kleppen.
Spec is 0,23mm, de waardes zijn uit:0,23mm en 0,13mm, in: 0.16mm en 0.16mm

een paar plaatjes:
Foto-EXCGEADS-D.jpg

Foto-EENIPXP8-D.jpg

Noog voldoende profiel aan de voorband.
Foto-G3LJGH8A-D.jpg

zielig kaal frame in de tuin
Foto-Y4LPJN7R-D.jpg
 
Hoe ziet de demper r uit? Luchtdicht?

Voorderest compleet?

Moet ff overleggen, staat nog meer in de bestelling deze maand
 
De demper is door de vorige eigenaar al enkele malen gelast, hij is luchtdicht, maar er licht "iets" los in. Voorbocht is bij de krans ook al eens gelast, maar zover ik kan beoordelen (zit exhaustwrap omheen) wel dicht.
Tenzij ik iets vergeten ben in m'n lijstje issie verder compleet.
Van het vastgelopen blokje heb ik alleen het kleppendeksel los gehad, nokkenassen zien er nog goed uit, klepspeling was 1 maand geleden ook nog ok. Magneetje aan de carterplug zat vol vijlsel (DUH), verder heb ik het blok niet open getrokken, geen zin gehad aangezien deze geen losse carterpan heeft en de kop lostrekken had ik geen zin in.
 
dankje magicmaniac,

is btw het de koplamp er geschikt voor zoals de reflector enzo (voor xenon verlichtin)
 
Vrouwen kunnen dingen zeggen zonder woorden, met hun bepaalde manier van kijken :+

Kortweg: alleen de startmotor :+

Schuur en tuin staan al vol, geen idee waar ik eea kwijt ga maken.
 
Jammer KaWaReZ, dan gaat hety vooralsnog niet door.
@ToyotaBryan: geen idee, er zit een gewone H4 in. Natuurlijk is het mogelijk deze te vervangen voor een Xenon-set. De koplamp gaat daar echt niet kapot van.
 
Oke danke, naja dacht eerder dat de reflector zou kunnen kapot branden maarja xenon hebben er meerdere dus zal wel niet zo erg zijn]
 
heb nog een oirg uitlaat liggen , bocht is wel een keer gelast thv de demper maar is gasdicht. :) http://www.motor-forum.nl/global/smileys/smile.gif

toyotabryan, heb slechte ervaring met xeon, heeeel veel strooilicht (dus verblinding) en niet af te stellen :N
 
Laatst bewerkt:
Nee sorry, het achterwiel hou ik echt zelf. Ik was al langere tijd op zoek naar een extra achterwiel en dan zou ik 'm nu weg"geven" :N
De motor stapel onderdelen staat in Helmond.
Met het omzetten van het blok is het ook meteen de eerste keer dat ik kleppen mag stellen bij een blok met stelplaatjes. Joepie -O- , geef mij maar ouderwetse stelschroefjes, da's een bult minder werk.
Het was/is wel noodzakelijk, want de speling van Pens z'n blok zit er behoorlijk langs op 3 kleppen.
Spec is 0,23mm, de waardes zijn uit:0,23mm en 0,13mm, in: 0.16mm en 0.16mm

Dat achterwiel op de foto, is dat gespoten? Houdt dat een beetje die verf? Ziet er nog vrij OK uit op de foto, of ben ik mis?

Ik ben van plan mijn velgen te spuiten van mijn NX125.
 
Ja, dat wiel is blijkbaar gespoten. houdt dat? geen idee, ik heb er geen meter mee gereden :+
Maar als je GOED ontvet en helemaal als je dan nog wat opschuurt zal dat best goed houden.
 
heb nog een oirg uitlaat liggen , bocht is wel een keer gelast thv de demper maar is gasdicht. :) VERKOCHT

toyotabryan, heb slechte ervaring met xeon, heeeel veel strooilicht (dus verblinding) en niet af te stellen :N
full
 
Laatst bewerkt:
Gisteren eindelijk weer met de NX met z'n "verse" blok naar het werk kunnen rijden, hij loopt nu eindelijk netjes na een weekend druk sleutelen. In eerste instantie sloeg de motor steeds af na zo'n 2-3 kilometer en dan moest je een paar minuten wachten voor hij weer wilde starten (motor wel rondgaan, niet aanslaan) Of hij smoorde, gaf een luide knal en na gas dichtdraaien kon je weer verder. Niet goed dus. Wat nou precies de oorzaak was? geen idee.
Wat ik heb getest/geprobeerd/gedaan:
- nadat de motor af sloeg, meteen benzinekraan dicht en vlotterbak aftappen--> zat gewoon benzine in.
- nadat de motor af sloeg, bougie bekijken en testen of deze vonkte--> no problemo.
- CDI gewisseld--> geen verschil
- carburateur van m'n oude blok en pick-up van het oude blok gemonteerd--> nu loopt ie prima.
 
En weer van de sokken gereden...
Automobilist bij oprit van dijk zag me niet.
Been half geplet tussen motor en auto, enkel gekneusd, pols verstuikt, niks gebroken gelukkig.

En gelukkig reed ik niet op mijn NX maar op mijn enduro(die optisch al niet zo mooi was)
De schade aan de motor weet ik niet, die is op mijn werk gebracht (waar ik net 5 minuten vandaan was) en heb ik niet meer gezien.
 
Balen man...
Effe afwachten hoe je morgen wakker wordt, vaak ben je dan pas echt bont en blauw.
Het blijft klote, ik heb meer licht van voren, een open uitlaat en nog merken ze je niet op.
Laatst kwam ik de wijkagent op een klein off the roadje tegen, hij zei echter dat ook op een streepjes motor met een zwaailamp, met felle kleding je nogsteeds van de weg gereden wordt.
Het gaat je goed, o enne is de verzekering ook okee?
Dat zou wel dubbel klote zijn.
 
haha, je hebt helemaal gelijk, nu voel ik het pas goed!
Ja, ik heb van die spotjes van de voorkant, die zowel de sterrenhemel als mijn spatbord verlichten en alles ertussen. Ook had ik een reflecterend hesje aan, en nog extra lampjes op mijn armen (voor als ik niet naar de kant van de weg kan komen als ik ben aangereden en mensen mij dan toch nog zien liggen)
Dankjewel! We gaan vandaag schadeformulier invullen. Hij erkent schuld, er waren meerdere getuigen waarvan ik het adres heb, ik heb zijn adres, en hij werkt naast een verstiging van het bedrijf waar ik werk(daar ben ik naar binnen gesleept gestrompeld:P), dus dat komt wel goed hoop ik.
 
zwartwit, anders geldt t niet, en zelfs als t zwartwit is dan geldt t ook niet altijd. Soms worden die verklaringen helemaal ingetrokken.

succes

ps: je exnix staat hier in de tuin, lager van de startmotor verrot.

beterschap
 
oke, ik heb me een H4 xenon setje gekocht, nu nog een keer inbouwen, en idd die xenon geeft echt een hele mooi licht en veel :D
 
Aanrijding update: Bij controle in het ziekenhuis bleek dat mijn enkelbanden dusdanig beschadigd waren dat er gips om moest :(

Ontopic:
Weet iemand nog ergens een passend 17 inch trommelrem achterwiel te koop staan voor de NX250?
Bijvoorbeeld van de XL250R, XL350R, of de XL600
 
Dat is een bekent fenomeen, ik moest 6 weken in de tape, en nu vele jaren later is het nog steeds een zwak plek.
Als ik naar de sauna ga, kan ik ook nooit in dat dompelbad, dan zit namelijk meteen de rest van de dag die enkel op slot.
Oftewel geef die slecht doorbloede banden de tijd te genezen.
 
Aanrijding update: Bij controle in het ziekenhuis bleek dat mijn enkelbanden dusdanig beschadigd waren dat er gips om moest :(

Ontopic:
Weet iemand nog ergens een passend 17 inch trommelrem achterwiel te koop staan voor de NX250?
Bijvoorbeeld van de XL250R, XL350R, of de XL600

Even Woesthoff in Brummen bellen... die heeft veel "oud" spul

Iemand toevallig nog op zoek naar een NX250? Of weet iemand nog iemand die er 1 zoekt?

Mijne is overbodig geworden door een andere baan

full
 
Honda NX250 in onderdelen te koop wegens een vastloper. Het blok draait dus NIET!!!!!
kuipdelen zijn donkerblauw, deze hebben wel krassen/scheurtjes.
Het frame heeft nog een geldig kenteken
Alleen alles in EEN koop, geen losse onderdelen, ik heb geen zin om nog met losse zooi te leuren
Alles behalve onderstaande onderdelen is nog aanwezig:

achterwiel
CDI
spanningsregelaar
koppelingsplaten
ketting
tank

Doe een bod en wellicht is het van jou :+

o, nog wat plaatjes:
Foto-EENIPXP8-D.jpg

Foto-EXCGEADS-D.jpg

Foto-G3LJGH8A-D.jpg

Foto-Y4LPJN7R-D.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan