Kymco Downtown 300i

ik wil wel een foto plaatsen van mijn DT maar ben bang van iets fout te doen.
even helpen zou welkom zijn

DMA


Op het MF is een topic waar je kunt oefenen met het plaatsten van (eigengemaakte) afbeeldingen. Klik hier.

Daar staat ook een verwijzing met de uitleg om afbeeldingen van je eigen PC direct aan je reactie toe te voegen.

Je afbeelding kun je ook aan een foto(album) site aanbieden en vervolgens in je reactie met de juiste stuurkodes laten verwijzen naar je afbeelding. Klik hier.
 
Je mag ook je scoot even hier neer zetten hoor; dan maak ik wel een paar foto's!
Ben je hem uiteraard wel een weekje kwijt :-)
 
ja,het heeft even geduurt maar ik heb afgelopen zaterdag mijn dt weer opgehaald. Het heeft bijna 4 weken mogen duren! stagnatie bij Kymco. Uiteindelijk is er een nieuwe waterpomp-as in gekomen en de nodige keeringen en pakkingen. De oude waterpomp was verroest en heeft de keering kapot gedraait. Toen uiteindelijk de nieuwe as geleverd was bleek deze zelfs in het zakje verroest te zijn en moest er weer gebeld worden voor een nieuwe.
Ik hoop voor ons allen dat dit geen Kymco euvel gaat worden.

In ieder geval is alles weer mooi droog onder het blok en kunnen we weer rijden.

Nee chopper ik ga geen pan inruilen op de kymco! ;) alhoewel hij wel lekker reed :]
 
e-mailtje ontvangen, dus eerste gevolg.
Ik heb mijn kawasaki VN 800 verkocht omdat mijn vrouw (64 jaar) er niet meer kon opstappen wegens een paar zware operaties.
Maar....op een scooter kon ze wel nog opstappen , via de opening tussen voorplaat en bestuurders zetel. Schuift dan achteruit op de pasagiersplaats.
ik heb wel al een box gekocht voor achter haar rug met aangebouwde zachte rugleuning.
een probleem was er nog, de voetsteunen waren veel te klein en waren zeer glad (voor mijn vrouw)
ik heb daarom de originelen pasagiersvoetsteunen gekocht voor de Kymco DT 300i.
twee metalen platen die op de bestaande pasagiersvoetsteunen worden geschroeft.
daar ze van metaal zijn heb ik er wel nog een uitgesneden rubbernoppenmat bovenop geschroeft.
is nu veel veiliger en een beter steun voor de pasagier en..als hij, de scooter, ooit eens op zijn zijde zou terecht komen, de voetsteunen steken wat meer opzij uit, kunnen ze misschien de eerste klappen opvangen.
die voetsteunen zijn wel aan te raden maar kosten nogal duur. daarom zou een zelf gemaakte plaat misschien ook voldoende zijn. een verschil, de gekocht voetsteunen zijn 1,5 centimeter dik en zijn dus evenhoog als de bobbeltjes vooraan op de voetsteunen, daardoor kan de rubbermat verder naar voor en over die bobbeljes geplakt of als bij mij geschoefd worden.
nu dit was een hele boterham en ik hoop dat er iemand er iets aan geeft.
groetjes

DMA
 
kan iemand mij het verschil zeggen tussen een nederlands 300i ABS en een belgische
juliie spreken in de nederlandse versie over de vier knipperlichten die u kunt gebruiken bij bijvoorbeeld fildes voorbijsteken.
persoonliijk heb ik ook een 300i ABS maar gevaarknipperlichten zijn er niet aanwezig.
in nederland wel???

groetjes
DMA

Ik ben in het bezit van een witte Downtown 300i en heb geen gevaarknippers.
 
e-mailtje ontvangen, dus eerste gevolg.
Ik heb mijn kawasaki VN 800 verkocht omdat mijn vrouw (64 jaar) er niet meer kon opstappen wegens een paar zware operaties.
Maar....op een scooter kon ze wel nog opstappen , via de opening tussen voorplaat en bestuurders zetel. Schuift dan achteruit op de pasagiersplaats.
ik heb wel al een box gekocht voor achter haar rug met aangebouwde zachte rugleuning.
een probleem was er nog, de voetsteunen waren veel te klein en waren zeer glad (voor mijn vrouw)
ik heb daarom de originelen pasagiersvoetsteunen gekocht voor de Kymco DT 300i.
twee metalen platen die op de bestaande pasagiersvoetsteunen worden geschroeft.

daar ze van metaal zijn heb ik er wel nog een uitgesneden rubbernoppenmat bovenop geschroeft.
is nu veel veiliger en een beter steun voor de pasagier en..als hij, de scooter, ooit eens op zijn zijde zou terecht komen, de voetsteunen steken wat meer opzij uit, kunnen ze misschien de eerste klappen opvangen.
die voetsteunen zijn wel aan te raden maar kosten nogal duur. daarom zou een zelf gemaakte plaat misschien ook voldoende zijn. een verschil, de gekocht voetsteunen zijn 1,5 centimeter dik en zijn dus evenhoog als de bobbeltjes vooraan op de voetsteunen, daardoor kan de rubbermat verder naar voor en over die bobbeljes geplakt of als bij mij geschoefd worden.
nu dit was een hele boterham en ik hoop dat er iemand er iets aan geeft.
groetjes

DMA


s_11020111129584139808.jpg


Hoeveel €'s?
 
Als er flinke wind staat dan moet je juist zo relax mogelijk zitten en rijden. ...maar
jah, wat doen sommige mensen tijdens harde wind: ze verkrampen (houden het
stuur stijf vast). Dat moet je dus nooit doen. Gewoon als een zak aardappelen
blijven zitten, met een ontspannen grip aan het stuur. No problem for me!

Hier moet ik -helaas- toch op terugkomen. Ik reed vorige week tijdens
stormachtig weer (inclusief grote tas achterop). Er kwamen af en toe stevige
windvlagen vanuit het westen terwijl ik 120 km/p.u reed. Deze strakke vlagen
kwamen precies op de rechterflank en ik vond het nodig mijn snelheid te matigen.

Ik moest gelijk terugdenken aan mijn eigen bericht: relax blijven zitten.... is
me in dit geval helaas niet gelukt. Het was beslist een minder leuke ervaring.
Ik vraag me wel af ik zonder de grote tas prettiger door de wind was gereden...
 
Hier moet ik -helaas- toch op terugkomen. Ik reed vorige week tijdens
stormachtig weer (inclusief grote tas achterop). Er kwamen af en toe stevige
windvlagen vanuit het westen terwijl ik 120 km/p.u reed. Deze strakke vlagen
kwamen precies op de rechterflank en ik vond het nodig mijn snelheid te matigen.
Harde wind kan erg gevaarlijk zijn op een scooter, vooral die zijdelingse windvlagen. Ze kunnen fors aan het stuur gaan rukken.

E.e.a heeft dan ook nog wel te maken met gewichtsverdeling, hoe groot de invloed daarvan is(of kan zijn). Ik weet dat met echt sterke wind, mijn vader vroeger echt heen en weer geslingerd werd met z'n Vespa p 200e. Hij had een groot scherm erop en moest soms zijn snelheid tot 80 km/h laten zakken, anders werd je er letterlijk vanaf geblazen en kwam je op de andere rijstrook terecht(op de autosnelweg).

Maar op een stevige motor en forse wind(vlagen), zit je met 140km/h(of harder) ook niet meer relaxt.
 
Windgevoeligheid kan onvoorspelbaar zijn. Zo kan het bij auto's gebeuren dat een vierkante bak er bijna geen last van heeft terwijl een gestroomlijnde wagen alle kanten op geblazen
wordt.
En ter vergelijk; mijn vorige motor was een degelijke BMW telelever boxer, dat type wordt geroemd om z'n stabiliteit maar ik vond hem ronduit windgevoelig, veel meer dan de Majesty.

Er zijn veel zaken die invloed hebben; natuurlijk de stroomlijn maar zeker niet alleen. Schokdempers, bandenspanning, soort banden; al dat soort dingen hebben invloed en vast nog meer.
Bij de Majesty merkte ik zelfs verschil toen er een andere transmissie in kwam, met meer koppel op het achterwiel voelde ie stabieler, ik was minder een speelbal van de wind.
 
Laatst bewerkt:
Deze strakke vlagen
kwamen precies op de rechterflank en ik vond het nodig mijn snelheid te matigen.
Dat is ook het meest verstandig om te doen.

Laat je niet gek maken, of je 100 of 120 rijdt maakt echt niet zo veel verschil, zeker niet met de meeste afstanden die men doet in Nederland. Met mijn auto kom ik alleen aan de 120 tijdens het inhalen. Geloof me, je rijdt dan veel relaxter en veel minder opgefokt(meestal ook veiliger op de rechterrijstrook). Als ik sommigen zie...tjonge, tjonge...
 
Hoi mannen,

Hoe geraak ik bij de accu van de downtown?
Als ik de 4 moeren van de binnenbak losdraai dan krijg ik de bak er niet uit.
Ik wil nl de accu aan de druppellader leggen.
Dit kan toevallig niet via de 12V plug?
Is iemand al in bezit van een repairmanual en wie wil hem met mij delen?

hoor graag van jullie.

Nico
 
Hoi mannen,

Hoe geraak ik bij de accu van de downtown?
Als ik de 4 moeren van de binnenbak losdraai dan krijg ik de bak er niet uit.
Ik wil nl de accu aan de druppellader leggen.
Dit kan toevallig niet via de 12V plug?
Is iemand al in bezit van een repairmanual en wie wil hem met mij delen?
hoor graag van jullie.

Nico
Sorry..., nu is dit wel te downloaden.

Klik hier

(eerst een (free) account aanmaken)
 
Goedensmiddags,

Als je de twee bouten waarmee het scharnier vastzit ook losmaakt dan komt de bak los.

12 v plug zit geschakeld via je contact.....


Groeten,

Sjakioo


Hoi mannen,

Hoe geraak ik bij de accu van de downtown?
Als ik de 4 moeren van de binnenbak losdraai dan krijg ik de bak er niet uit.
Ik wil nl de accu aan de druppellader leggen.
Dit kan toevallig niet via de 12V plug?
Is iemand al in bezit van een repairmanual en wie wil hem met mij delen?

hoor graag van jullie.

Nico
 
Laatst bewerkt:
Goedensmiddags,

Als je de twee bouten waarmee het scharnier vastzit ook losmaakt dan komt de bak los.

12 v plug zit geschakeld via je contact.....


Groeten,

SjakiooBedoel je de het scharnier van het zadel of de gasveer? die gasveer had ik los maar dan omt de bak niet los....
 
Heren, mss handiger om in het vervolg (een) afbeelding(en) te plaatsen bij de vraag/uitleg.

@NicoAruba,

Het volgende staat in de wphb;

full

full

full


Zo te lezen gaat de gehele zadel eraf, als er een demper aanwezig is (bij latere modellen?), die ook. Tevens wordt er gesproken over een "fastener" (bevestigingsplug).

We vernemen van je hoe het klusje vergaat.
 
Heb de binnenbak eruit. Het scharnier van de zitting moest dus ook los. daarna leek hij nog te klemmen maar met enige kracht kwam hij los. waarschijnlijk dus zo,n fasterner wat ik hier boven lees.
accu zit dus onder de kont. Accuklemmen eraan en aan de druppellader gelegd.

dank voor de tips.

Nico
 
Heb de binnenbak eruit. Het scharnier van de zitting moest dus ook los. daarna leek hij nog te klemmen maar met enige kracht kwam hij los. waarschijnlijk dus zo,n fasterner wat ik hier boven lees.
accu zit dus onder de kont. Accuklemmen eraan en aan de druppellader gelegd.

dank voor de tips.

Nico

Nu kan het zijn dat de instructies in de wphb niet juist zijn en de beschreven plug niet aanwezig is. Maar als dit wel aanwezig is, dan heb je mogelijk de plug en/of de bevestigingspunt beschadigd.

Zie in de bak de bewuste plug (fastener) liggen, helaas (nog) niet de bevestigingslocatie kunnen achterhalen. Zit dit mss in de omgeving bij het onderste bevestigingspunt van de gasdemper?


full
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat iedereen hier in winterslaap is
zelfs op mijn nieuwjaars wensen geen gespons gekregen
zal van de zomer misschien beter?
mijn scooter staat op stal, zijn er die deze winter door rijden
niet te glad of te koud
zie bij conrad goedkope handverwarmer voor de scooter, daar ieman ondervinding mee??

ik denk dat de antwoorden zullen komen als het buiten wat warmer wordt
wat niet in het vooruitzicht is.

groetjes

DMA
 
Terug
Bovenaan Onderaan