#34 Kevin Schwantz

voor de rossi's onder ons:


Kevin Schwantz Suzuki School: Motorcycle Race Track Tips, Texas-Style


1. Increase your speed incrementally.
2. Find and use reference points for braking, turn-in and apex.
3. Focus your vision way out front.
4. Select a gear that uses 60-80 percent of redline at the exit.
5. Be loose on the bike and bars, not rigid.
6. Get body position set for corners early.
7. Hang off slightly--and comfortably--in corners.
8. Use your legs to move you around the bike, not your arms.
9. Go slow when learning a new track. Get the flow first.
10. In the wet, be super-smooth with all control inputs.
11. Ride with the balls of your feet on the pegs at all times.
12. Weight the inside peg entering corners.
13. Weight the outside peg at the apex and exiting corners.
14. Perfect practice makes perfect--helps muscle memory.
15. Ignore the rear brake.
16. Walk the track if possible.
17. Don't apex early; late apex whenever possible.
18. Get to neutral throttle ASAP approaching the apex.
19. Apply smooth but forceful throttle exiting a corner.
20. Keep body movements small or smooth while cornering.
21. Braking distances increase exponentially with speed.
22. Monitor chassis feedback through hands, feet and butt when braking.
23. Ease off the brakes smoothly as you lean the bike into a corner.
24. Brake in segments: first 10 percent (to settle chassis), then 75 percent (hard braking), then 15 percent (releasing smooth toward apex).
25. Get hard braking done early; don't wait till you see God!
26. Passing tip: Let off the brakes sooner and carry a bit more speed into the corner.
27. Release the brake more slowly than you initially grab it.
28. Ride a bicycle for leg strength and cardiovascular training; it'll make you a better rider!
29. Control panic by being in control at all times; resist the temptation to go beyond your personal comfort envelope.
30. If you get in too hot, look where you want to go, relax and will yourself to make the corner.
31. Resist the temptation to tuck completely behind the bubble; sitting higher allows you to see more, which helps nail your braking and turn-in points.
32. If you crash, get wide. It resists flipping.



Read more: Consent Form | Motorcyclist
 
Ik lees Op het duitse motorsport magazin dat Kevin intresse heeft om over twee jaar als teambaas van het fabrieksteam van suzuki te opereren. Hij wil in de komende 2 jaar uitzoeken of er animo voor is en of de juiste mensen op de juiste plaats kunnen worden gezet. Eerst een voet tussen de deur krijgen bij suzuki zegt ie.

http://www.motorsport-magazin.com/m...hef-zwei-jahre-fuer-den-fuss-in-der-tuer.html

Ook lees ik dat er schijnbaar problemen zijn met de banden volgens KS.

http://www.motorsport-magazin.com/m...bridgestones-sind-ein-sicherheitsproblem.html

Ook nodigt KS Bradl uit om in texas te komen trainen, ziet hij hier een toekomstige kampioen?

http://www.motorsport-magazin.com/m...-einladen-winter-ist-in-texas-angenehmer.html

Ik zal vanavond de links effe erbij zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees Op het duitse motorsport magazin dat Kevin intresse heeft om over twee jaar als teambaas van het fabrieksteam van suzuki te opereren. Hij wil in de komende 2 jaar uitzoeken of er animo voor is en of de juiste mensen op de juiste plaats kunnen worden gezet. Eerst een voet tussen de deur krijgen bij suzuki zegt ie.

http://www.motorsport-magazin.com/m...hef-zwei-jahre-fuer-den-fuss-in-der-tuer.html

Ook lees ik dat er schijnbaar problemen zijn met de banden volgens KS.

http://www.motorsport-magazin.com/m...bridgestones-sind-ein-sicherheitsproblem.html

Ook nodigt KS Bradl uit om in texas te komen trainen, ziet hij hier een toekomstige kampioen?

http://www.motorsport-magazin.com/m...-einladen-winter-ist-in-texas-angenehmer.html

Ik zal vanavond de links effe erbij zoeken.

*O* Ik bied me aan als Windows-cleanert! :Y
 
Een grote teringzooi lijkt me. Maar wel met kevin aan het roer.

Ben benieuwd of suzuki het aan zou durven. Ik denk nietndat bijvoorbeeld rizla er na twee jaar nog zin in heeft. Nu lijkt het mij dat een naam als Schwantz natuurlijk vast nieuwe sponsoren aan zal/kan trekken. Maar alleen KS aan het roer wil niet zeggen dat de succesen vanzelf komen, er zal een goed technisch team moeten komen, en niet onbelangrijk, 2 goeie coureurs, wellicht een oudere rot en een jong talent. Ik ben benieuwd. Ik hoop ook dat suzuki open erover is, en zijn fans niet in het ongewisse worden gelaten.
 
Een grote teringzooi lijkt me. Maar wel met kevin aan het roer.

Ben benieuwd of suzuki het aan zou durven. Ik denk nietndat bijvoorbeeld rizla er na twee jaar nog zin in heeft. Nu lijkt het mij dat een naam als Schwantz natuurlijk vast nieuwe sponsoren aan zal/kan trekken. Maar alleen KS aan het roer wil niet zeggen dat de succesen vanzelf komen, er zal een goed technisch team moeten komen, en niet onbelangrijk, 2 goeie coureurs, wellicht een oudere rot en een jong talent. Ik ben benieuwd. Ik hoop ook dat suzuki open erover is, en zijn fans niet in het ongewisse worden gelaten.

in het verleden hebben ze hem al eens laten staan, waarom stapte KS dit jaar niet in de wsbk ( met zijn oude adres Yoshimura), dan kon hij over twee jaar instappen. Zijn protege Spies is toch na dit jaar een vrij man of heeft die nog een jaar en valt het daarmee samen?
 
Eerst maar eens zien hoe Suzuki en misschien andere motormerken de huidige crisis doorstaan. Het feit dat de motoren bij de dealer blijven staan, heeft namelijk uiteindelijk ook zijn uitwerking naar de fabrikanten toe. En dan nog de ellende in Japan...
 
Eerst maar eens zien hoe Suzuki en misschien andere motormerken de huidige crisis doorstaan. Het feit dat de motoren bij de dealer blijven staan, heeft namelijk uiteindelijk ook zijn uitwerking naar de fabrikanten toe. En dan nog de ellende in Japan...

de tegenvallende verkoop van dit jaar kwam gewoon door de natte zommermaanden, dat hoor je bij iedereen, voorjaar super en daarna samen met het weer.... huilen, huilen en huilen
 
de tegenvallende verkoop van dit jaar kwam gewoon door de natte zommermaanden, dat hoor je bij iedereen, voorjaar super en daarna samen met het weer.... huilen, huilen en huilen

De motormarkt ligt al langer op zijn gat, dan alleen het afgelopen jaar. Niet voor niets dat de ene zelfstandige na de andere verdwijnt...
 
Fetik_Luckystrike.jpg


Laat ik nou een K7 hebben......
 
Ach, als ik ooit eens de loterij win. Of een spuiter een hobby project zoekt :D wel in de wintermaanden natuurlijk.
 
Al zo vaak gezien en toch weer met de tenen samen geknepen en de billen krom zitten te kijken *O* :9~ :9~
 
Laatst bewerkt:
Momenteel ben ik aan het kijken of ik nog aan de Minichamps 1:12 miniatuur van Kevin Schwantz kan komen uit 1993 en wel deze:

[afbeelding]

Ik kan niks beloven, maar mocht ik aan meerdere modellen kunnen komen, zouden er hier dan meer mensen zijn met interesse?

Indien ja, laat het dan even weten want dan ga ik proberen of ik dat kan regelen.


Als je nog 1tje hebt...hou me warm aanbevolen

Leuk om te zien dat mijn favoriet coureur ook zijn eigen topicje hier heeft.....en we zijn bijna 2012!!!

Fantastisch die man te zien rijden. Geen enkele keer gemist op Assen.
Heb het geluk gehad om ook eens (zoals meerdere hier op het forum) het geluk gehad om eens met hem te praten.
Geeft maar weer s aan wat voor toegankelijk persoon hij is.

ik heb zelf nog een blauwe maandag in de ZAC gereden...helaas was #34 al in gebruik dus moest ik het doen met #134 (natuurlijk in Schwantz style) ...op een soes...grote gele ster op het motorpak genaaid...net echt (ahum...)

Maar groot bewonderaar van de man
Mijn collectie is door de jaren heen ook een beetje..eh....uit de hand gelopen.

Zal eens kijken of ik daar de komende tijd wat fotootjes van kan schieten en hier kan plaatsen.
 
Als je nog 1tje hebt...hou me warm aanbevolen

Leuk om te zien dat mijn favoriet coureur ook zijn eigen topicje hier heeft.....en we zijn bijna 2012!!!

Fantastisch die man te zien rijden. Geen enkele keer gemist op Assen.
Heb het geluk gehad om ook eens (zoals meerdere hier op het forum) het geluk gehad om eens met hem te praten.
Geeft maar weer s aan wat voor toegankelijk persoon hij is.

ik heb zelf nog een blauwe maandag in de ZAC gereden...helaas was #34 al in gebruik dus moest ik het doen met #134 (natuurlijk in Schwantz style) ...op een soes...grote gele ster op het motorpak genaaid...net echt (ahum...)

Maar groot bewonderaar van de man
Mijn collectie is door de jaren heen ook een beetje..eh....uit de hand gelopen.

Zal eens kijken of ik daar de komende tijd wat fotootjes van kan schieten en hier kan plaatsen.

Welkom hier en op MF!

Het is inderdaad nog steeds mooi om oude beelden van een racende Schwantz te zien :Y
 
Dank u,...is meer terug van weg geweest hier op het forum
Alleen ff een jaar of 3 er van tussen geweest...ouwe nick en wachtwoord vergeten
Dus hier ben ik weer met een nieuw pro'tje
Zat toen altijd in de race hoek....nu een beetje rustiger aan

Idd blijft het mooi om het terug te zien...altijd een leuke bezigheid in die lange winters haha.
Weet nog goed dat ie toen in Assen onderuit ging bij Duikersloot Mandeveen waar hij die vervelende polsblessure opliep...en achteraf misschien wel het begin van het einde was...
Geluk bij een ongeluk stond ik daar ook met mijn cameraatje en kon nog net 3 plaatjes schieten voor het rolletje op was.
Zal s kijken of ik die nog kan vinden en even inscannen.

Nog geluk gehad bij het vinden van de minichamps modellen?....is eigenlijk nog zo'n beetje de enige miniatuur die nog uit mijn collectie ontbreekt.

Voor de rest veel bekende dingen hier tegen gekomen ..zijn meer liefhebbers die spulletjes van Revin' Kevin verzamelen zo te zien....pff gelukkig...zijn meer mensen met dezelfde tik hahaha
 
Terug
Bovenaan Onderaan