Jongelui op oude brikken III

Een Hercules is wel wat meer waard dan 200 hoor. Je betaalt, anders dan bv de CB750 die ik heb, sowieso een klein stukje geschiedenis mee... Voor 200 euro kan je er misschien eentje kopen die al 15 jaar stilstaat en compleet te renoveren is.

En ik heb minder dan 3 maanden ondertussen ;) De bedoeling blijft natuurlijk wel dat het een elefantenfiets wordt. Met als back-up plan de transalp. Op drie maand kan je heel wat doen hoor, dus dat moet wel nog lukken. Het is ook McGyver techniek, heel simpel allemaal.
 
Een brik kan toch wel echt wat tegen pekel? Gewoon volledig inspuiten met siliconenspray. doe ik altijd in de winter.

Die van Louis is niet echt een brik meer te noemen, uitlaatjes zijn al duurder dan de gpz van Plintum en je cb750, maar die houden zeker niet van pekel. ;)
 
Wedden dat je geen goedkopere vind dan de mijne? Die het nog doet!
is ook een kunst hoor.

Als je zo veel geld hebt staan, waarom koop je er dan geen speeltje bij, om mee te rijden?
Of je rijd alleen in de zomer. Dat kan ook.
 
Laatst bewerkt:
Een Hercules is wel wat meer waard dan 200 hoor. Je betaalt, anders dan bv de CB750 die ik heb, sowieso een klein stukje geschiedenis mee... Voor 200 euro kan je er misschien eentje kopen die al 15 jaar stilstaat en compleet te renoveren is.

En ik heb minder dan 3 maanden ondertussen ;) De bedoeling blijft natuurlijk wel dat het een elefantenfiets wordt. Met als back-up plan de transalp. Op drie maand kan je heel wat doen hoor, dus dat moet wel nog lukken. Het is ook McGyver techniek, heel simpel allemaal.

Dan kan je inderdaad beter voor die Medic-fiets gaan. 7000km en mooi in de verf. alleen wat geld appart zetten voor de ketting en dergelijke. Als het wat je zegt waar is, kan je deze weer voor 800 verkopen, als je er echt vanaf wil. En dan is ie goed.
 
Toen ik dit zag:
pim%20salabim.jpg


Was ik meteen weer terug in Normandie :z 8-)
IMG_4242.jpg
 
Was hem al aan het uploaden _O-

IMG_5002.jpg

IMG_5005.jpg

IMG_5007.jpg


Jammieee! Had ze zondag weer gegeten bij een chinees buffet. Smaakte nog precies hetzelfde :r .

Vergeten we bijna Volendam :9 !
IMG_4392.jpg


Kep ook nog fantastische beelden van Pim's fascinatie voor vlees. :z
 
Laatst bewerkt:
hahaha,
die visjes aan de seine waren wel de top vind ik!
pim salabim, dat zeiden mensen vroeger wel eens tegen mij:P

verder vind ik dat we een flink stuk rauwe ham moeten gaan kopen voor bij het elefantentreffen, lekker aan het vuur, bier erbij:D
 
Even flink balen op moment, want heb m'n scriptie niet op tijd afgekregen. Afstuderen +stage +bijbaan is toch een beetje te veel van het goede gebleken. Zwaaaar kut, want nu heb ik weer een studievertraging van een half jaar erbij. En precies op het moment dat ik het helemaal gehad heb met studeren en zo snel weg wil uit delft |( |( . Hoofd vandaag maar even op andere gedachten gezet door trudie te verwennen.

En ik heb haar nu twee jaar in bezit en heb de kmtellerstand zo goed als verdubbeld. 60000 km in twee jaar tijd erbij gezet *D . En om dat te vieren heb ik d'r verse olie en een filter gegeven + haar oude stembanden!

Nu nog de CB klaarmaken, maar daarvoor moet de nokkenas er weer uit, omdat de nokkenasketting versprongen was. In het handboek staat dat je de nokkenaskettingspanner met draaiende motor moet stellen, maar dat werkt voor geen zak. Met de hand werkte wel perfect, maar toen was het kwaad al geschiet, dus moet het allemaal weer open :Z .

Owjah; geen brik, maar wel kwijl. Paar mooie reisverslagen gevonden op advrider. Man, ik heb weer zin in een dikke reis, maar waar naartoe? Kep veel te veel ideeën...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook veel ideeën, maar het zal denk ik toch het stukje rusland worden.

Vandaag gaan kijken naar de andere hercules, maar dat wordt em niet.
Heb wel naar de medic een mail gestuurd dat hij verkocht is *O*
Nu enkel nog hem naar hier krijgen...

Balen dat je het niet op tijd hebt afgekregen peter...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook veel ideeën, maar het zal denk ik toch het stukje rusland worden.

Vandaag gaan kijken naar de andere hercules, maar dat wordt em niet.
Heb wel naar de medic een mail gestuurd dat hij verkocht is *O*
Nu enkel nog hem naar hier krijgen...

Balen dat je het niet op tijd hebt afgekregen peter...

Ja, tis een flinke domper! Ga maar weer brieven sturen naar architectenbureau's voor nog een stage. Maar dat valt nog niet mee, met alle ontslagen en bureau's die over de kop gaan op moment. En anders geld verdienen voor de grote reis. Spanje/Portugal lijkt mij ook wel gaaf.

Gefeliciteerd met de medic *O* ! Kom graag langs als je sleutelmaatje zoekt ;) .
 
Ja, tis een flinke domper! Ga maar weer brieven sturen naar architectenbureau's voor nog een stage. Maar dat valt nog niet mee, met alle ontslagen en bureau's die over de kop gaan op moment. En anders geld verdienen voor de grote reis. Spanje/Portugal lijkt mij ook wel gaaf.

Gefeliciteerd met de medic *O* ! Kom graag langs als je sleutelmaatje zoekt ;) .

Hulp is altijd welkom :) Ik kijk er echt naar uit om mij te gaan verdiepen in de wereld van de tweetakt :)

Eerst maar eens als hij hier is goed bekijken welke onderdelen ik nodig heb. Voorlopig zit ik aan 129 euro. Dat voor een nieuwe richtingaanwijzer, een nieuwe ketting en tandwielen en een batterij.
 
Vandaag de tank onder handen genomen van de CB250T. Na de tankcure ontroester was de tank helemaal zwart van binnen met rare witte poederige blaasjes. Tankcure gebeld en die man had geen idee waar ik het over had. Vandaag wat ingelezen en kom er achter dat de zwarte laag heel normaal is. De roest (Fe2O3) wordt omgezet in magnetiet, ijzererts, (Fe3O4) de harde zwarte laag. Dit alles las ik natuurlijk pas nadat ik samen met Lennart de tank met elektrolyse opnieuw aan het 'ontroesten' was. Toch laat ik de opstelling maar staan, want misschien laat de magnetiet ook wel los. Anders gaan we zoutzuur halen :9 .

Elektrolyse is echt bizar simpel. Eerst de tank afvullen met water en een paar schepjes soda toevoegen.

2011-12-04171216.jpg

Daarna een metalen strip knutselen die in het water hangt en niet de tank aanraakt.

2011-12-04163717.jpg

Daarna nemen we een acculader en doen we de +pool op de strip en de -pool op de tank.

2011-12-04165735.jpg

Bakkie koffie erbij.

2011-12-04165502.jpg

En rustig toekijken naar het gebruis.
 
Mooi hè, ik heb zo ook mijn uitlaat bochten en tank-panelen ontroest.
Daarna in de witte hamerite. :P

Met de nieuwe zuigerveren werkt de jawa nog niet naar behoren.
Zaterdag ga ik met Ruud W naar een oude motoren deviantst op Wieringen.

Hoe was de meeting eigenlijk?
 
Meeting is volgende week zaterdag!

Zeg Arjan, heb jij geen zin om mee te gaan naar Elefantentreffen in februari?

Edit; schiet al aardig op!
2011-12-04195306.jpg

2011-12-04195411.jpg

2011-12-04195424.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lol, ik had het er zaterdag nog met Ruud over. Toen stond ik doodleuk te vertellen dat het de 10 was. Ik bedenk me nu ook pas dat dat voor geen meter klopt.

Elephantentreffen lijkt me tof. Maar ik moet eerst wat meer zekerheid hebben mbt de werking van mijn motor.
 
Ja, tis een flinke domper! Ga maar weer brieven sturen naar architectenbureau's voor nog een stage. Maar dat valt nog niet mee, met alle ontslagen en bureau's die over de kop gaan op moment. En anders geld verdienen voor de grote reis. Spanje/Portugal lijkt mij ook wel gaaf.

Gefeliciteerd met de medic *O* ! Kom graag langs als je sleutelmaatje zoekt ;) .

Ik heb maar een klein stukje in Spanje gereden (naar Barcelona en Andorra) en dit is mij zeeeer goed bevallen! :) Lekker weer, mooie wegen, mooie vrouwen en je kan op de meeste plekken lekker doorrijden. *O* Ik zeg doen! En als je bij Barcelona in de buurt komt, is Lloret leuk voor 1 nachtje. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb maar een klein stukje in Spanje gereden (naar Barcelona en Andorra) en dit is mij zeeeer goed bevallen! :) Lekker weer, mooie wegen, mooie vrouwen en je kan op de meeste plekken lekker doorrijden. *O* Ik zeg doen! En als je bij Barcelona in de buurt komt, is Lloret leuk voor 1 nachtje. :+

Ben erg benieuwd. Mijn plan was eerst Schotland, maar dat is denk ik beetje dezelfde sfeer als mijn reis door Noorwegen. Denk dat Spanje ook wel toffe vibe heeft. Ben ook benieuwd naar de minder toeristische plekken. Barcelona ben ik al geweest. Op motorvakantie blijf ik liever in de natuur en kleinere plaatsen. Maar ik ga mij er zelf nog in verdiepen.

Afgelopen zomer waren ik, pimmoto en linking op reis naar de Balkan/Oost-Europa. Toen zijn we ook een dagje door Italië gereden en dat land beviel mij ook erg. Vond het er relaxter dan in Slovenië. Maar daar wilden de boeren ons maar niet op hun land hebben met ons tentje -O- . Het plaatsje Bled (SLO) was wel fantastisch. Na een lange dag naar een meer rijden boven op een berg, motorpak uit en erin springen. En het water was ongelooflijk warm!! Maar de hele schoen van Italië uitrijden lijkt mij een geweldige ervaring.

Dus ik ben er nog niet uit...

Tof filmpje tussendoor
 
Laatst bewerkt:
Ben erg benieuwd. Mijn plan was eerst Schotland, maar dat is denk ik beetje dezelfde sfeer als mijn reis door Noorwegen. Denk dat Spanje ook wel toffe vibe heeft. Ben ook benieuwd naar de minder toeristische plekken. Barcelona ben ik al geweest. Op motorvakantie blijf ik liever in de natuur en kleinere plaatsen. Maar ik ga mij er zelf nog in verdiepen.

Afgelopen zomer waren ik, pimmoto en linking op reis naar de Balkan/Oost-Europa. Toen zijn we ook een dagje door Italië gereden en dat land beviel mij ook erg. Vond het er relaxter dan in Slovenië. Maar daar wilden de boeren ons maar niet op hun land hebben met ons tentje -O- . Het plaatsje Bled (SLO) was wel fantastisch. Na een lange dag naar een meer rijden boven op een berg, motorpak uit en erin springen. En het water was ongelooflijk warm!! Maar de hele schoen van Italië uitrijden lijkt mij een geweldige ervaring.

Dus ik ben er nog niet uit...

Tof filmpje tussendoor

De link werkt niet bij mij :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan