Honda Integra scooter-motor

...Sneu?! Eerst een reactie wat een Integra kost zonder DCT. Dat is hetzelfde als het vragen om een Prius zonder elektromotor en dan de uitleg wat DCT is, net alsof ik dat niet weet!...
Misschien moet je even teruglezen wie precies wat schreef ?

Heb ik ook gedaan, met wat je later schreef erbij denk ik te weten wat je toen waarschijnlijk bedoelde; zo duidelijk was je. Zeker met die :?
Best mogelijk dat je dat allemaal weet; iets goed en eenvoudig duidelijk maken is ook een kunst.

Zo vreemd zou het trouwens helemaal niet zijn als de Integra ook een schakelbak als optie zou krijgen; zijn broertje NC700 C kan daar immers wel mee geleverd worden.


Ach; ik behoor tot de groep die niet alles weet, wat ik wel weet probeer ik met de beste bedoelingen uit te leggen aan anderen en als ik dan zo'n reactie krijg dan komt dat raar over.
 
Laatst bewerkt:
Rustig rustig scooterexpress en hybride. Het mag wel een feit zijn en algemeen geweten hier op het forum dat beide van jullie zeer waardevolle bijdragen leveren aan het forum. Scooterexpress meer in de vorm van de laatste nieuwtjes en hybride meer de technische kant. Probeer niet tegen elkaar op te boksen aub. Ik lees van jullie beide even graag alle reactie's, daarvan heb ik al heel veel opgestoken. Bedankt aan allebei!
 
Ik denk dat de afwerkingskwaliteit van de integra een stukje lager gaat liggen... Beetje de keus aan de koper zelf overlaten. Kijk bv. Naar nc700 s,cbf600 en cb600hornet... Transalp en de nc 700 x. Bij suzuki de bandit en de gsr om maar iets te noemen.

Grtz
Tom

Ik weet niet of ik je begrijp. Honda's staan bekend om hun hoge afwerkingsniveau, hoewel mijn SW op dat gebied niet helemaal aan mijn erwachtingen voldoet. Bovendien neem ik aan dat bij een nieuwer model het afwerkingsniveau beter wordt. Dus een stapje terug tov de SW(T) lijkt me geen logische stap.
 
Ik weet niet of ik je begrijp. Honda's staan bekend om hun hoge afwerkingsniveau, hoewel mijn SW op dat gebied niet helemaal aan mijn erwachtingen voldoet. Bovendien neem ik aan dat bij een nieuwer model het afwerkingsniveau beter wordt. Dus een stapje terug tov de SW(T) lijkt me geen logische stap.

Je kan afwerken en je kan afwerken... De gebruikte materialen staan al voor een groot deel van de kosten. Net zoals de mijne heeft de integra een stalen achterbrug... De mijne was al aan het roesten na 2 jaar! De arbeiders die de motoren monteren die genieten bij honda een deftige reputatie, maar ze moeten het in geval van de integra met minder goede materialen stellen. Voorbeelden met betrekking vd metalen achterbrug zijn er genoeg. Kijk maar eens of je een model vindt van welk merk dan ook dat een stalen achterbrug heeft eens dit model boven de 10000 euro kost. Net als de upside down voorvork komt deze ook alleen maar voor in de hogere prijsklasse's. Om het een beetje grof te zeggen is de integra, cbf, bandit, diversion de Dacia van de grote merken. Dit wil niet zeggen dat deze modellen slecht zijn of een slechte reputatie moeten genieten... Wil gewoon zeggen dat deze niet de afwerkingskwaliteit genieten van een Deauville, hornet, gsr, fazer wat in weze dezelfde type van motoren zijn. En ik ben er ook zeker van dat de sw600-400 een betere afwerkingskw. heeft dan de integra. Een mens mag hopen van niet, maar de kostprijs geeft toch meestal een indicatie. Of het logisch is ... De sw wordt toch niet vervangen? Kwestie van de mensen de keuze te laten.
Of je koopt de dacia, of je koopt de renault (waar dat ik toch ook niet veel goeds over te zeggen heb). Jij bepaalt waar je hoeveel geld aan wil uitgeven.

Grtz
Tom
 
Een beetje naief om te denken dat mensen hun aankoop baseren op een stalen achterbrug. Wat telt is het rijcomfort en de specificaties. De integra is de enige scooter die:
- een DCT heeft zodat je kan rijden als een scooter maar schakelen als een motor
- een nieuwe motor die meer kracht heeft in het midden in plaats van in het hoog
- zuinig is
- klinkt als een motor en niet als een koffiemachien (zoals de BMW scooters)
...
Daarop baseren mensen hun aankoop.
 
Een beetje naief om te denken dat mensen hun aankoop baseren

Ik denk niet dat ik dit dan beweerd heb...
Het is gewoon een manier om de kosten te drukken of igv een racer of dergelijke de extreme eigenschappen te kunnen verhogen/verbeteren... Maar wie heeft nu een technologisch hoogstaande afwerking nodig op een middenklasse motor of scoot? En dat je dat wel wil, heb je de T-max, C600,c650 en spul nog voorhanden die dan een stevige cent meer kosten.

Grtz
Tom
 
Laatst bewerkt:
En even voor de duidelijkheid; Ik ben voor de integra! Ik ben zelf maar (zoals ze in nederland zeggen) Jan Modaal en zie liever iets betaalbaar met (eventuele)nadelen, dan een perfekte motor die een paar duizend euro's meer kost. Ik geef dan liever die extra euro's aan het reizen met de motor die ik dan juist heb gekocht. Alles heeft zijn prijs; Met die dikke bmw kan je net alles wat beter /comfortabel/ Luxueuzer dan met je tweedehands golfje ofzo, maar is het voor u(of voor mij) zijn (meer)prijs waard?
Daar heb je dus een deel van de keuze die je maakt... Een ander groot deel (en die verhouding is voor de éne belangrijker dan de andere) is de keuze van het hart. Als de t-max je droom is, zal je nooit tevreden zijn met je majesty (of stoppen met dromen)
Grtz
tom
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet je even teruglezen wie precies wat schreef ?

Oh ik weet precies wie wat schreef, GLS450 wou weten wat een Integra kost zonder DCT en topkoffer en jij wou mij uitleggen wat DCT is.

Sorry als mijn opmerking in verkeerde aarde viel maar de Integra heeft al twee broertjes die de motorrijders bedienen dus waarom zou je de Integra met een pookje uitrusten en nam aan dat jij wel wist dat ik de werking en betekenis van DCT zou weten.

En ook ik weet niet alles hoor!

@theridingman Probeer heus niet op te boksen maar wou dit gewoon even opgeklaard hebben, sommige dingen komen op scherm soms anders over dan dat de bedoeling is.
 
Die 'gave V-twin roffel' kan je hier horen

Welke roffel :? ...die "harde music beat" die nogal irritant aanwezig is bedoel je })
Zo'n beat zit trouwens in veel motor(scooter)fiets Youtube filmpjes.

In dit filmpje is die beat iets minder aanwezig en meer Honda Integra Scooter ;)


Vind die Integra, met die kuip, toch meer een motorscooter dan een motorfiets hoor.

( kan ik van m'n Mana 850 niet zeggen ;) )
 
Laatst bewerkt:
de prijs klopt...zonder topcase en koffers

Er staat ook vermeld ...max. snelheid 160 km per uur en dit voor een 700 cc ????
Ik zag een test van de NC700X die dezelfde blok heeft, dacht ik. Deze is vrij zuinig 1op30, dit komt doordat de maximum is 6500rpm en koppel zit bij 4000rpm. Dus wat gls450 al eerder zei, voor dit segment maakt men nu zuinige motoren in plaats van hoog toerige motoren met veel vermogen. Dus de inhoud op dit moment is misschien minder belangrijk dan de vermogen. (vermogen kost eenmaal energie/brandstof, dus een je kan moeilijk voor minder net zo hard optrekken)



Mijn mening nog over de Integra zelf. Ik vind de ketting aandrijving niet zo erg. Ik denk dat ook motorzaken die straks de onderhoud gaan plegen, het prettiger gaan vinden. Omdat zij hebben meer ervaring met zo'n opstelling. Ik denk voor een motorscooter heb je meer speciale gereedschap nodig.
 
Hoe meer je erover nadenkt, hoe meer je je realiseert dat de integra ( en de nc 700s/x) een allemansmotor (scoot) is. Het vermogen niet meer en niet minder dan dat je werkelijk nodig hebt, het koppelverloop zit op het juiste gebied waar je het meeste rijdt. Het blok doet me denken aan de eeuwigblijvende v-twin (vt500-750, transalp, tenere, ntv, deauville) die in alles goed is, maar in niets uitblinkt. Het geeft me ook een gevoel dat dit blok (in al zijn volgende evoluties) een ijzersterke reputatie gaat genieten. Volgens mij een regelrechte hit... Zowel de integra als zijn broeders (zusters)

Grtz
tom
 
Mijn mening nog over de Integra zelf. Ik vind de ketting aandrijving niet zo erg. Ik denk dat ook motorzaken die straks de onderhoud gaan plegen, het prettiger gaan vinden. Omdat zij hebben meer ervaring met zo'n opstelling. Ik denk voor een motorscooter heb je meer speciale gereedschap nodig.

Ik kan het nogal moeilijk onder woorden brengen hoe ik voel (denk) over kettingaandrijving... Voor ik mijn majesty kost dacht ik dat riemaandrijving (type scooter) het beste was qua gemakkelijkheid en spul. Toen dat ik hem had heeft dit gevoel ongeveer 10000km geduurd en dan was de pret er helemaal af. Het geeft gewoon geen eerlijke respons (motor doet toeren en aandrijving komt later) en had er eigenlijk serieus wat problemen mee ( die Hybride haarfijn kan uitleggen ). Ketting geeft op alle gebied een eerlijk gevoel... Het is wel pokke smerig soms, maar het onderhoud is eigenlijk beperkt en het hele systeem is niet echt duur..; Dat merk je ook in de prijzenpolitiek van de merken.
Dit systeem icm de dct ( dus geen cvt) lijkt mij zo eerlijk als maar zijn kan, dus voor mij ideaal en voor anderen wat minder

Grtz
tom

Ps; beter zou cardan zijn, maar dus ook duurder
 
Dat direkte gevoel ga je met een Integra dan dus wel hebben, juist omdat die geen CVT heeft. Dat de eindoverbrenging ook met ketting is maakt daarvoor niet zo heel veel uit, dat had net zo goed een cardan of getande riem kunnen zijn.
 
Ik heb even deze link gecopieërd, omdat in dat topic ook veel info en reactie's te vinden zijn over deze scoot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan