Jesse James vs PJD vs OCC

eizenmeister

Die hard MF'er
1 feb 2009
488
1
Holten
Afgelopen maandag werd op discovery channel een biker buildoff uitgezonden
tussen Jesse james , Occ en Jr designs.

Op zich wel verbazend want ikzelf heb die lui van occ nog nooit mee zien doen aan een bikerbuildoff.
Bang om door de mand te vallen wellicht, want de motoren die hun bouwen, met name de themebikes zijn niet altijd om aan te zien. (just my opinion)

Ik heb de aflevering zelf nog niet gezien deze zal denk ik over een tijdje wel op het nederlandse discovery channel te zien zijn.

Wel zijn er voorstukjes te vinden op youtube, waar ook een sterke uitspraak van Jesse James te horen was: '"I build my bikes around a motorcycle theme"
in reactie op de themebikes die z'n concurrenten samenstellen op discovery.

Klopt ook wel want zijn motor lijkt me als enige ook echt rijdbaar,hoewel ik me afvraag of je wel eens over het stuur kan kijken :?

De motor van PJD lijkt meer op een kunstwerk en wat OCC heeft gemaakt lijkt meer thuis te horen in de volgende batman film, ding heeft niks met een motor te maken.
Ik denk dattie bang was om af te gaan en daarom maar een sneeuwscooter heeft gebouwd.


30028_14.jpg


sr.jpg


jr.jpg


Ohja de PJD motor werd door het stemmend publiek als winnaar uitgeroepen.
 
vind ze alle 2 niet zo super (die sneeuw scooter is geen motor)
allebij een beetje uit vehouding getrokken, die pjd lijkt alsof er een mini blokje inzit
en die van jesse is neit echt iets vernieuwends, maar goed vanaf een plaatje oordelen is niet alles natuurlijk.
 
wow,

ik sta echt te kijken. OCC heeft echt wel iets radicaals anders gedaan. PJD is echt niet mooi qua lijn en verhouding, maar zit wel veel detail in en is volgens mij goed ingespeeld op het amerikaanse tv-publiek-met-weing-motor-verstand. JJ heeft een highneck showbike gemaakt en vind het meer motor, maar minder spectaculair dan de anderen.

Wil die uitzending wel zien, iemand een link of torrentje ?
 
Ik geloof niet dat ik ooit een groter gedrocht heb gezien dan die fiets van PJD. Afgrijselijk.
Die van Jesse James is minder spectaculair dan gehoopt, maar in ieder geval de enige die er nog enigzins rijdbaar uitziet. En zit ws gewoon fatsoenlijk in elkaar, en hij heeft het meeste zelf gedaan.
Het was een internet stemming, dus het feit dat PJD wint zegt alleen maar dat er meer mensen met een slechte smaak/weinig verstand hebben gestemd imho.
 
Lees die comments maar is op de discovery site. Die mensen hebben echt geen idee......

vind het beide niks, dat ding van die schreeuwopa laat ik er lekker buiten beschouwing.

aan de andere kant: paul en opa bouwen wel precies wat de klant vraagt, namelijk lelijke motoren.
 
Op de foto vond ik die van Jesse James het beste. Helaas is het ook zo'n ding waar je naar mijn idee weinig op zult rijden. Ding is zo hoog van voren dat je om de koplamp heen moet kijken.......
 
tussen de tank en het motorblok van de jesse is ruimte voor de andere 2 bikes.
Wat een gedrochten !
En de jaarvoorraad brandstof voor alle 3 de bikes past in de olietank van de jesse, kolere wat een groot ding is dat .
 
Laatst bewerkt:
Ik vind die fiets van Paul Junior wel origineel, niet perse mooi, maar wel de mooiste van de drie...(de foto hier doet hem alleen geen recht)
Die van Paul Senior is idd net een sneeuwscooter en zou niet misstaan als voertuig in een nieuwe Marvel-film. Die van jesse vind ik voor zijn doen niet echt mooi... lelijke verhoudingen en iets teveel bling...
 
Laatst bewerkt:
Die van senior heeft het probleem, waar meer van zijn huidige creaties last van hebben:
Dat snotjong op design afdeling. Die heeft totaal geen affiniteit met klasse, maar wel met puber/nerdachtige "cool".
 
PJD is echt niet mooi qua lijn en verhouding, maar zit wel veel detail in en is volgens mij goed ingespeeld op het amerikaanse tv-publiek-met-weing-motor-verstand.

Grappig dat jij dit weet.

Ik vind het toch wel een bijzonder creatie en daarom ook eigenlijk wel mooi. En als je dan toch moet kiezen uit deze drie......

Maarja ik zal dus ook wel weinig motor verstand hebben.

PJD10.jpg
 
Laatst bewerkt:
de trend bij de janky jups die allemaal op baggers rijden (het publiek waar PJ zich op richt) is dus precies wat paul JR incorpereerd in zijn bouwsel..

zo groot mogenlijke wielen, patriotistisch thema en bling bling.
zo groot en anders mogenlijk is het motto.
machines die op een aanhanger geduwt worden en ergens om de hoek van een evenement er weer af mogen om stoer een rondje te rijden en ergens in het zicht te parkeren, zodat iedereen jou en je fiets ziet. :/

de verhoudingen van de fiets zijn volledig zoek op het moment dat er iemand op zit.. zit er niemand op dan lijkt het alsof er een kleine motor in zit..

ik vind de motor als geheel he-le-maal niets. maar er zit echt wel behoorlijk wat werkmanschap in.
maar ik blijf het niets vinden.

de fiets van JJ is zoals een chopper hoort te zijn, maar ook net iets uit verhouding.
ook deze fiets zit vol met werkmanschap. de lijnen van die fiets kloppen veel meer en er is duidelijk over na gedacht.

JR is begrijpenlijk de winnaar gezien het stemmende publiek. (geen echte oldschool biker laat zijn hoofd daar zien) maar de beste fiets is die van JJ.
 
Doe mij die onderste maar, dat is tenminste iets "nieuws"
Oldskool choppers en sneeuwscooters zijn er al genoeg van in de wereld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan