Yamaha XV Virago topic [deel II]

Ik stap zo op m'n 1400 om de 920 te gaan bekijken en zie het wel. Wordt mijn 30e motor ongeveer, elk jaar paar leuke oudere motors uittesten en oppoetsen.
 
jurgenT: bedankt. Het is een XV920J volgens verkoper met 48kw op kenteken. Nu heb ik ergens gelezen dat er een MK is met maar 38kw, misschien tikfout op een site of waarvoor is die dan gemaakt? De adverteerder gaf 1988 op als jaar maar hij is dus van 1982 en wegenbelasting vrij. (alleen maar beter dus) 425euro is wel ok denk ik ? Alleen als hij zeer redelijk is neem ik hem geen zin te investeren in zo'n motor, vooral omdat te weinig mensen deze motoren waarderen heb ik het idee. Hoewel ik heel veel leuke verbouwde ben tegengegoogeld.


Dat is geen geld maar als je interesse hebt ik heb er nog twee te koop staan.
Na mijn weten zijn ze allemaal 48kw kan natuurlijk wezen dat het een TR1 was deze is naar genoeg het zelfde alleen ketting aan gedreven.
 
Ik ben wezen kijken en stukje rijden maar vond het tegenvallen. Op zich technisch best okej maar vooral omdat ze niet stuk zijn te krijgen, echt goed onderhouden zag hij er niet uit maar had niet het idee dat de motor het snel zou begeven ergens. Wel brande er de Warning lamp, weet niet wat dat is? Hij zij benzine die bijna op was. Hij startte ook niet op de accu maar hij rende hem aan. Startmotor klonk beetje vreemd met proberen te starten.

Tegenvallend vond ik het vermogen, mijn Suzuki intruder VS700 trok een stuk gretiger. Kan natuurlijk een exemplaar zijn die vermogensverlies heeft ivm oude bougies en dergelijke, de uitlaat wat ook open geroest aan de achterkant wat resulteerd in irritante geplof en geknal en dat betekend ook verlies.

Heb jij er ook een voor 425euro tekoop? Die Bulgaar gaat hem nu invoeren naar zijn eigen land.
 
Nou het is wat jij wilt kijk hier maar even.
De startmotor klinkt wal vaker raar en het aan rennen heeft die ook best moeite mee voor moeten doen lijkt mij. Al wel eens ge probeert maat zels met mijn 750 is het zwaar.
Warning lampjes branden kan van het controle lampje zijn van de accu en de brandstof.
Een VS700 heb ik nog nooit gereden dus kwa vermogen kan ik je niets vertellen.
Maar nieuwe bougies verse benzine en een goede uitlaat zou een hoop moeten doen al is het laatste moeilijk te vinden of best duur in verhouding met de motor van dit geld
 
Toch maar wat anders kopen voor de lol.. Ik zit echt naar vanalles te kijken maar neig toch altijd naar grappige choppertjes/cruisers. Van LTD454 tot Magna V30 of V65 lijkt me cool, Op zo'n LTD454 kan mijn vriendin ook rijden en die kan ik nog in de achtertuin manouvreren. Maar zou graag eens een tijdje willen blazen met een V65, hoewel ik dan mijn eigen ZZR blokkeer in de voortuin. Had ik maar een garage.. :D
 
Ik heb een 454 LTD gehad, zeer leuke brommertjes :Y alleen snelweg vond ik niet zo
lekker rijden door het hoge toerenblokje. Verder niks op aan te merken *O*
 
Mogu mensen,

het volgende;ik heb mijn motor(xv1100) rijdend weggezet en drie dage later start ik hem en loopt ie alleen op de achterste cilinder.Wat blijkt hij vonkt niet (voor) maar als ik terwijl ie aan is +/_ een cm van het blok af houd dan vonkt ie als de bliksem,hou ik hem tegen het blok aan vonkt ie niet....wat wil dat zeggen .Weet iemand dat?

alvast bedankt K-J
 
dan zou hij massa maken als het er niet is.............en is het er dus wel..........kijk je massa van de voorste bobine eens na?
 
Wynand, ja zoiets zou het moeten zijn..kan niet iets groots zijn dacht ik.zodra ik meer weet laat ik het je horen.

bedankt. :}
 
Wynand, ja zoiets zou het moeten zijn..kan niet iets groots zijn dacht ik.zodra ik meer weet laat ik het je horen.

bedankt. :}

kijk eens of je bougie kabel ergens spanning lekt , bijvoorbeeld ergens tegen je frame aan, beste is om vanavond in het donker even te kijken.
Dan zul je op vreemde plaatsen vonken zien langs de kabel.
Maar dat kan eigenlijk alleen als ze wat ouder zijn(wat in de meeste gevallen zo is!)
 
Vanmorgen in een waterkoud schuurtje geweest om eens te kijken of de XV er nog was. En ja hoor hij stond er, maar toen starten....... Na een maand of wat alleen in 't skuurtje te hebben gestaan starte ie na een keer of 4,wel liep ie eerst aarzelend om toen er vol voor te gaan . Verbaasd mij eigenlijk wel. Volgende maand nogmaals kijken of de XV weer wakker wil worden. 'T rijden dat duurt nog wel even.
 
Beste mensen,

ik heb een vraagje over mn Xv virago 535 2yl.
Mn benzinekraan (die onderop de onderste tank zit) was lek.
Deze verwijderd, maar er zit een magneetspoel (shutoff valve?) op, om hem van reserve te halen.
Ik wil dit verwijderen, ik weet namelijk gewoon hoe ver ik kan en echt grote stukken rijdt ik niet.
Ik wil er een gewone benzinekraan op zetten, zodat ik de magneetspoel/klep en reserve knop kan weghalen.

Kan dit zomaar, of geeft dit rare problemen? Ben ik wel gewend van t meissie :P

Greetz en alvast bedankt!
 
Vanmorgen in een waterkoud schuurtje geweest om eens te kijken of de XV er nog was. En ja hoor hij stond er, maar toen starten....... Na een maand of wat alleen in 't skuurtje te hebben gestaan starte ie na een keer of 4,wel liep ie eerst aarzelend om toen er vol voor te gaan . Verbaasd mij eigenlijk wel. Volgende maand nogmaals kijken of de XV weer wakker wil worden. 'T rijden dat duurt nog wel even.

Dat is heel slecht voor je blok om hem af en toe te starten tijdens langdurige stilstand.
Het blok wordt niet goed warm en bij de verbranding ontstaat er condens wat neerslaat in je blok en olie.
Er komt koolaanslag op je bougies waardoor hij steeds beroerder zal gaan starten.

Beter 3 maanden stil laten staan, met een volle tank, dan 'm tussendoor steeds te starten.
En als je dan weer een eind wil gaan rijden even de vlotterbakken van de carburateurs aftappen zodat deze zich kunnen vullen met verse benzine.
 
Dat is heel slecht voor je blok om hem af en toe te starten tijdens langdurige stilstand.
Het blok wordt niet goed warm en bij de verbranding ontstaat er condens wat neerslaat in je blok en olie.
Er komt koolaanslag op je bougies waardoor hij steeds beroerder zal gaan starten.

Beter 3 maanden stil laten staan, met een volle tank, dan 'm tussendoor steeds te starten.
En als je dan weer een eind wil gaan rijden even de vlotterbakken van de carburateurs aftappen zodat deze zich kunnen vullen met verse benzine.



Ik ben met je eens dat er koolaanslag op de bougies kan komen, maar in al die jaren dat ik een motor hebt is daar nog geen sprake van geweest. Als het echt koud wordt dan wordt er niets gestart. De olie ververs ik elk voorjaar, want ik heb het idee dat er toch vocht bij komt. Niettemin bedankt voor je reactie.
 
Merry Christmas everybody!

Ff mn vraag nog n kickje geven.... :+

Beste mensen,

ik heb een vraagje over mn Xv virago 535 2yl.
Mn benzinekraan (die onderop de onderste tank zit) was lek.
Deze verwijderd, maar er zit een magneetspoel (shutoff valve?) op, om hem van reserve te halen.
Ik wil dit verwijderen, ik weet namelijk gewoon hoe ver ik kan en echt grote stukken rijdt ik niet.
Ik wil er een gewone benzinekraan op zetten, zodat ik de magneetspoel/klep en reserve knop kan weghalen.

Kan dit zomaar, of geeft dit rare problemen? Ben ik wel gewend van t meissie :P

Greetz en alvast bedankt!
 
gewoon even proberen lijkt me.als ie na het loskoppelen toch nukken vertoont sluit je hem gewoon weer aan toch?

en verderr
evil_santa_by_black_charizard.jpg
 
Beste mensen,

ik heb een vraagje over mn Xv virago 535 2yl.
Mn benzinekraan (die onderop de onderste tank zit) was lek.
Deze verwijderd, maar er zit een magneetspoel (shutoff valve?) op, om hem van reserve te halen.
Ik wil dit verwijderen, ik weet namelijk gewoon hoe ver ik kan en echt grote stukken rijdt ik niet.
Ik wil er een gewone benzinekraan op zetten, zodat ik de magneetspoel/klep en reserve knop kan weghalen.

Kan dit zomaar, of geeft dit rare problemen? Ben ik wel gewend van t meissie :P

Greetz en alvast bedankt!

Kan.
 
Thanks Martell en Daltonimus.
Nu even op zoek naar een kraan die past :) Nog suggesties??

Oja: nog leuke kado's gehad?
 
schop zonder oma te raken

Heb gisteren de accu er weer ingehangen,en warempel choken starten en meteen lopen.De eerste km's van het jaar zitten er weer op. :]
 
Binnenkort heb ik een XV700 te koop.
Ik hoor het wel (PM) als er interesse is.

Weinig km's (miles in dit geval), keurige motor, alle onderhoud is gedaan incl nieuwe banden en tankcure.

Ong 1450 euro...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan