Start problemen Kawasaki ZX6R uit 1998

Bram87

Rookie
29 feb 2008
21
0
Zwolle
Help mijn motor start niet meer goed. Om tot een oplossing te komen leg ik hierbij mij verhaal uit en hopelijk weet ik op de antwoorden snel te kunnen achter halen wat het probleem is. Zodat ik volgend jaar gelijk weer kan rijden!

Voorheen zat er een alarm op met een start onderbreker. Deze heb ik 1.5 jaar geleden er tussen uit gehaald en daarna geen start problemen meer onder vonden. Weet niet of dit nu wel een storing op kan leveren?

Nu is het elke keer als ik de motor start (koud), hoor ik de start motor draaien maar hij slaat niet aan. Als ik hem aanloop gaat hij binnen 5 meter al aan. Vaak kon ik dan gewoon normaal rijden en onderving ik geen start problemen meer diezelfde rit.
Nu is het zo als ik elke keer de motor uit zet deze een zetje moet geven nadat hij warm is , 1 meter en gelijk aan slaat. Maar nu als hij warm is gaat hij elektrisch ook niet meer aan. Heel af en toe nog een keer wel.

Extra informatie hierop: Heb de accu vervangen en de nieuwe zowel de ouwe accu stop er na 5 a 6 keer starten er al mee. Terwijl motor van een kameraad de accu veel langer mee gaat qua pogingen om te starten.

Wie weet waar ik moet beginnen qua controle of wat ik als eerste kan vervangen en wellicht zijn er wel meerdere motor rijders bekend met dit probleem?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groet Bram
 
Nu is het zo als ik elke keer de motor uit zet deze een zetje moet geven nadat hij warm is , 1 meter en gelijk aan slaat. Maar nu als hij warm is gaat hij elektrisch ook niet meer aan. Heel af en toe nog een keer wel.

wat bedoel je met 'een zetje geven'?

en met elektrisch niet meer aan bedoel je dat als je het contact aanzet er geen lampjes of niks gaat branden?

misschien de contacten van je accu (+ en - ) controleren?

je kan ook nog een multimeter op je accu zetten kijken hoeveel spanning die geeft en hoeveel laadspanning hij krijgt. bij een veel te hoge laadspanning is je spanningsregelaar kapot, dit kan je hele elektrisch systeem om zeep helpen dus dan is het belangrijk om niet verder te rijden.

accuspanning en laadspanning kan je vinden in een WPH. als je die niet hebt die kan je online vinden op www.repairmanualclub.com

edit:
ik heb dezelfde WPH (ook ooit vandie site geplukt) en je accu moet 12V geven, en laadspanning is 14V bij 5000toeren. meer dan 15V is niet goed
 
Laatst bewerkt:
wat bedoel je met 'een zetje geven'?

en met elektrisch niet meer aan bedoel je dat als je het contact aanzet er geen lampjes of niks gaat branden?

misschien de contacten van je accu (+ en - ) controleren?

je kan ook nog een multimeter op je accu zetten kijken hoeveel spanning die geeft en hoeveel laadspanning hij krijgt. bij een veel te hoge laadspanning is je spanningsregelaar kapot, dit kan je hele elektrisch systeem om zeep helpen dus dan is het belangrijk om niet verder te rijden.

accuspanning en laadspanning kan je vinden in een WPH. als je die niet hebt die kan je online vinden op www.repairmanualclub.com

edit:
ik heb dezelfde WPH (ook ooit vandie site geplukt) en je accu moet 12V geven, en laadspanning is 14V bij 5000toeren. meer dan 15V is niet goed


Met een zetje geven bedoel ik een klein duwtje nog geen meter en hij springt gelijk aan.

Toen ik het alarm eruit haalde waren alle metingen goed en dit is ook nog gecontroleerd toen ik een nieuwe accu erop deed.

Er is wel spanning dus, lampjes branden ook en de startmotor draait.
Alleen de motor gaat niet aan.
 
Draait de startmotor "in de ruimte" zonder de motor mee te nemen?

Dat vindt ik lastig zeggen, laat ik het zo zeggen de startmotor maakt precies hetzelfde geluid als deze het nog wel heeft gedaan.

Ik hoor de startmotor aangaan. Hij draait zeg maar maar de motor gaat niet aan.
A|s ik de motor een zetje geef in de versnelling springt hij zo aan.
 
Vrijstand sensor kapot? Dat de motor niet goed detecteert dat hij in zijn vrij staat?

Dat zou een oorzaak kunnen wezen, dit omdat hij wel eens problemen heeft om in de vrij te komen en dat ik alleen in de versnelling kan starten.
Dit is wel een jaar geleden het geval en daarna niet meer.

Hoe kan ik dit checken ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan