Honda Integra scooter-motor

Catalogus prijs

Alles is duur, daar gaat het hier even niet over... Maar hiermee heeft Honda volgens mij toch wel een winner mee. Hij kan hier zelfs mee concurreren tov de 400cc-klasse uit japan. Blijft een feit dat hij zo goed als geen opbergruimte heeft, maar ik denk dat je hem dat snel vergeeft indien je er een topkoffer op zet...

Grtz
tom
 
jongens het maakt in het geval van honda niet eens zoveel uit welke techniek erin schuilt.
we weten vaak 2 dingen van honda en dat zal hier niet veel anders zijn.
1 bijna alle modellen zijn qua rij beleving erg saai in vergelijking met de concurentie.
qua betrouwbaarheid van de onderdelen zullen ze natuurlijk gewoon weer de beste zijn en gaat deze blok minstens 300.000 km mee honda kennende,

en dat allemaal voor een prijs van inderdaad een 400cc dat is dan weer helemaal on typich honda.
 
Laatst bewerkt:
jongens het maakt in het geval van honda niet eens zoveel uit welke techniek erin schuilt.
we weten vaak 2 dingen van honda en dat zal hier niet veel anders zijn.
1 bijna alle modellen zijn qua rij beleving erg saai in vergelijking met de concurentie.
qua betrouwbaarheid van de onderdelen zullen ze natuurlijk gewoon weer de beste zijn en gaat deze blok minstens 300.000 km mee honda kennende,

en dat allemaal voor een prijs van inderdaad een 400cc dat is dan weer helemaal on typich honda.


Je hebt het toch over Honda SCOOTERS, neem ik aan ?

Vanwege een ex-Fireblade en VFR800-rijder die nog steeds weke knieën krijgt bij de gedachte aan deze HONDA's... :P :}
 
Je hebt het toch over Honda SCOOTERS, neem ik aan ?

Vanwege een ex-Fireblade en VFR800-rijder die nog steeds weke knieën krijgt bij de gedachte aan deze HONDA's... :P :}


neenee ik heb het over honda in hel algemeen.
dus de scooters en motorfietsen.
je leest dan ook steeds in vergelijkings testen van honda dus ook de vfr800 de 1200 en de fire blade altijd wel de zelfde conclussie in vergelijking met directe concurenten.
briljant blok soepel verast je nooit maar spannend word het ook niet.
en betrouwbaar als de hyptheek rente.
pak je dan een r1 og een gsx 1000 of kawasaki lees je toch hele andere conclusie maar saai kom daarin nooit voor.
nu zeg ik natuurlijk niet dat het slechte motoren zijn want de vissie van honda is juist veel realistischer dan de andere merken .
ze zijn niet voor niets de grootste een meest betrouwbare merk ter wereld.
 
Laatst bewerkt:
Man, toch niet weer zo'n macho-discussie van wie is de snelste?
Een integra koop je niet om de snelste te zijn, wel om te genieten van de eenvoud van rijden.
 
Man, toch niet weer zo'n macho-discussie van wie is de snelste?
Een integra koop je niet om de snelste te zijn, wel om te genieten van de eenvoud van rijden.

Nou...dan zijn we zo uitgediscusseerd...want ik heb de grootste, snelste, de mooiste, en uiteraard de beste ;)

Pasoos...ga jij nou maar voor "jouw keuze"...de Integra 700..dat is een prima keuze want een motorfiets met motorscooter kenmerken heeft
"The best of both worlds" :]
 
Even mijn gedacht zeggen he, daar gaat het hier toch om op een forum :Y

Ik vind de integra er goedkoop uitzien en dan heeft dat alles te maken met

- de simpele stalen achterbrug die ze nog voorradig hadden liggen in de rekken.
- de keuze voor een ketting.

Als je bijv kijkt naar de SW400/600 hebben ze een mooie achterbrug. De nieuwe NC700 reeks is uit het zelfde bedje ziek. Simpele stalen achterbrug. Het enigste innovatieve dat deze Honda's hebben is het nieuwe blok dat zo zuinig zou moeten zijn maar Honda kennende valt dat nog af te wachten.

Zelf heb ik voor Honda gewerkt en op het vorige autosalon in Brussel stond de Integra ook al te pronken, hetzij als prototype. Toen was mijn gedacht al, hopelijk voorzien ze deze scoot, die er voor de rest wel goed uitziet, toch van een andere aandrijving dan de ketting EN een mooie achterbrug.

Ja ik dram maar door over die achterbrug maar je moet er maar eens op letten bij andere motorfietsen. Achterbrug (frame in het algemeen) remmen, wielen zijn de onderdelen waar het meest op bespaard kan worden.

Een beetje raar vind ik hetzij op de internationale markt het alu voor het eerst in de geschiedenis goedkoper was dan het staal. Ik ken de huidige koers niet meer maar ze kopen het in dermate grote hoeveelheden aan dat ze wel even toekomen.

Mocht ik morgen beslissen om zo'n grote scooter aan te kopen dan laat ik deze Integra voor wat hij is of er moest toevallig snel een testrit mogelijk zijn en het blok moest dermate imponeren maar als je dan kijkt wat je nog allemaal hebt in deze prijsklasse. Aprilia met de nieuwe 850, in eigen huis de SW de T-max etc.

Als ik dan toch van plan ben om zo'n bedrag te spenderen dan zou ik persoonlijk eerder voor de Tmax of Aprilia gaan gewoon omdat (zeker in het geval van de Tmax) de afwerking zoveel beter is. De afwerking van de Honda zal ook heel goed zijn maar zoals al veel aangehaald, de gebruikte onderdelen zijn op de nieuwste Tmax van een hoger niveau.

Ik wil absoluut geen afbreuk doen aan bijv de CBF reeks die Honda heeft maar ook daar zie je een verschil tussen bijv de CBF600 en de Hornet 600. Ok, het blok van de hornet is krachtiger maar is fabriek af een kleine aanpassing maar let daar ook maar eens op de gebruikte onderdelen.

Honda's blijven goede motorfietsen maar mochten ze met de integra dezelfde afwerkingsgraad willen hebben als bijv de Tmax dan kwam hij een pak duurder uit en zou hij geen bestaansrecht hebben, zeker niet omdat er al een fantastische SW reeks in eigen huis is.

Even bekrachtigen. De DN-01 is een knappe motorfiets met hoogwaardig afgewerkte onderdelen. Zelfs het motorblok dat in wezen een Deauville, Transalpblok is, is voorzien van een mooi laagje verf en de eindoverbrenging met enkelzijdige ophanging is ook heel heel mooi.
Honda heeft hier zijn best mee gedaan en toch is dit model amper verkocht geweest. Oke, je kan zeggen dat het model op zich noch vis noch vlees was maar hij was gewoon veel te duur en daar hebben ze uit geleerd.

De opgegeven prijs kan best wel kloppen en ik vind deze prijs zelfs niet eens zo gek duur voor een Honda maar de prijs is gerechtvaardigd volgens mij. ;)

Just my 2 cents :W
 
Het maakt ook niet uit welk merk en type, zolang de motorfiets maar motorscooter kenmerken heeft profiteer je van het gebruikersgemak van beide soorten.
Bij de meeste is in die keuze de prijs vaak bepalend.
Als dat niet zo zou zijn zouden we allemaal de grootste, mooiste, snelste en beste nemen.
Want die past dan in onze ruime garage van onze vrijstaande bungalow, naast de Porsche, Ferrari en Mercedes..om maar wat merken te noemen 8-)
 
ben het helemaal met je eens wimper.

en wat die dn01 betreft daar kan ik mij ook nog steeds over verbazen.een schot in de roos en dan prijzen ze zichzelf zo erg uit de markt.
ik heb erop gereden en was er gelijk verliefd op.
maar ja dan rijd je de gp800 en de mana krijg je op vele vlakken meer voor een pakminder geld.
toch heeft de dn mij heel erg geraakt en voor de juiste prijs was het zeker iets voor mij geweest.
je kunt dan ook inderdaad stellen dat ze ervan geleerd hebben en het nu wat meer in de realiteit zitten.
ik ben dan ook benieuwd hoe hij rijd want ik vind alle nieuwe scooter modellen wel mooi moet ik zeggen.
 
Ik weet niet hoe het met de nieuwe TMax zit, maar de achterbrug van de mijne (2008) is ook maar een supersimpel gevalletje...

Alleen, door het scooterconcept, moet je al op je hurken zitten, om er iets van te zien (bij het poetsen, bijvoorbeeld).

Vind ik dus niet van doorslaggevend belang, temeer daar het frame van mijn TMax (dat je niét eens ziet) wel van licht en stijf aluminium is gemaakt.
 
en wat die dn01 betreft daar kan ik mij ook nog steeds over verbazen.een schot in de roos en dan prijzen ze zichzelf zo erg uit de markt.
ik heb erop gereden en was er gelijk verliefd op.
maar ja dan rijd je de gp800 en de mana krijg je op vele vlakken meer voor een pakminder geld.

Het is niet omdat hij beter reed (gp 800) ,dat hij dan beter is. Dit is iets wat voor ieder individueel is. Tuurlijk gaat de gp800 meer vermogen hebben en mss een snediger weggedrag, maar dit is iets dat de dn-01 niet ambieert. De dn-01 wil binnen 20 jaar nog betrouwbaar zijn en blinken, en ik twijfel eraan dat de gp 800 hierin gaat voldoen. De integra gaat binnen 20 jaar ook niet meer blinken door het gebruik van de iets goedkopere onderdelen. Daarom dus de dure prijs van de dn-01.
+ vind ik niet dat je mag vergelijken in concept= de gp800 is een race-scoot en de dn-01 wil vanalles zijn, behalve een race scoot. Je kan een racer toch ook niet gaan vergelijken met een shopper...

Grtz
tom
 
Het is niet omdat hij beter reed (gp 800) ,dat hij dan beter is. Dit is iets wat voor ieder individueel is. Tuurlijk gaat de gp800 meer vermogen hebben en mss een snediger weggedrag, maar dit is iets dat de dn-01 niet ambieert. De dn-01 wil binnen 20 jaar nog betrouwbaar zijn en blinken, en ik twijfel eraan dat de gp 800 hierin gaat voldoen. De integra gaat binnen 20 jaar ook niet meer blinken door het gebruik van de iets goedkopere onderdelen. Daarom dus de dure prijs van de dn-01.
+ vind ik niet dat je mag vergelijken in concept= de gp800 is een race-scoot en de dn-01 wil vanalles zijn, behalve een race scoot. Je kan een racer toch ook niet gaan vergelijken met een shopper...

Grtz
tom

ik zit ze hier niet te vergelijken als zijnde wie meer vermogen heeft etc.
ik probeer hier juist te llaten zien waar de dn01 de fout in is gegaan dus met de prijs tegen over de concurentie. in dat op zicht heeft de gillera en de mana niet alleen iets nieuws neer gezet maar dit ook prijs technische netjes in lijn gehouden met het publiek die graag op een automaat rijden.
scooterrijders in het algemeen kijken meer naar practiche zaken en de prijzen.
die willen geen 16.000 euro neer leggen voor een scooter.
anders dan een gs of ducatie kopers die wel 16 of 25.000 euro neer willen leggen voor hun product
in dit op zicht hadden ze bij honda wel kunnen bedenken dat de prijs voor hun doel groep te hoog gegrepen is.
 
Laatst bewerkt:
ik zit ze hier niet te vergelijken als zijnde wie meer vermogen heeft etc.
ik probeer hier juist te llaten zien waar de dn01 de fout in is gegaan dus met de prijs tegen over de concurentie. in dat op zicht heeft de gillera en de mana niet alleen iets nieuws neer gezet maar dit ook prijs technies netjes in lijn gehouden met het publiek die graag op een automaat rijden.
scooterrijders in het algemeen kijken meer naar practiche zaken en de prijzen.
die willen geen 16.000 euro neer leggen voor een scooter.
anders dan een gs of ducatie kopers die wel 16 of 25.000 euro neer willen leggen voor hun product
in dit op zicht hadden ze bij honda wel kunnen bedenken dat de prijs voor hun doel groep te hoog gegrepen is.

Ik denk niet dat we op dezelfde lijn aan het denken zijn...
Ik zie waarom dat de dn-01 zo veel geld kost... Ik zie ook dat Honda er geen goed aan heeft gedaan deze te lanceren. Indien ze deze aan een veel lagere prijs had (kunnen) lanceren, dan had je bv. mindere kwaliteit van onderdelen... Op deze manier had het mss een succes kunnen worden, maar dan had het niet het produkt geweest dat het nu is. Dat scooterrijders meer naar de praktische aspekten kijkt, weet ik ook wel. Maar indien jouw bm650 was uitgerust met upsidedown-voorvork, veelvuldig hoogwaardig chroomgebruik, bling-bling-velgen en standaard veel te dure gps zou het ook niet het produkt zijn dat het nu is met bijbehorende (veel) hogere prijs tot gevolg. Dat Suzuki dit niet gedaan heeft, is een goede zet van hen tov de flop van Honda. Er is een doelpubliek voor de dn-01, maar niet degene die honda dacht aan te spreken. Elk merk zal zo wel z'n flop hebben rondrijden...
Btw; Als je binnen 20jaar nog een perfekte dn-01 gaat vinden, die gaat een aardige cent moeten opbrengen :+
Ducati heeft ook gebruik van duurdere materialen en dus dat rechtvaardigt een deel van de prijs.
Honda gaat volgens mij het financieel verlies dat ze aan de dn-01 hebben geleden ruimschoots goedmaken met de serie integra/ 700 x en s.

Grtz
tom
 
sterker nog ik denk dat die dn01 kwalitatief op een hele hoge nivo staat.
en dat hij ook in de toekomst juist een cult status gaat bereiken.
ik denk als je er een uiteindelijk goed koop op de kop kan tikken en die goed bewaard dat hij in waarden ooit omhoog gaat.
want tenslote is de dn01 samen met de mana een van de eerste motorfietsen die als half automaat(jaja ik vergeet de fjr ook niet hoor)toch wel zeer verwelkomt is door het publiek en zij hier ware pionieren zijn.
en ja ik weet het de echte aan zet is jaren terug met honda piaggio en moto guzie ooit een eeuw geleden ook neergezet maar dan zonder succes.
in de toekomst als de dn01 5000 euro kost en ik krijg ooit de kans zal ik hem zeker kopen en ergens veilig stallen.
 
aha want de vorgie geplande test voor de interga was letterlijk in het water gevalen toch? en moesten ze iedereen weer met onverichte zaken weer naar huis sturen.
 
Laatst bewerkt:
aha want de vorgie gepande test voor de interga was letterlijk in het water gevalen toch? en moesten ze iedereen weer met onverichte zaken weer naar huis sturen.

Yep, slechts een iemand van de Nederlandse pers heeft er op gereden. Die was met eigen vervoer wel bij het hotel gekomen.
 
aha want de vorgie gepande test voor de interga was letterlijk in het water gevalen toch? en moesten ze iedereen weer met onverichte zaken weer naar huis sturen.


Jep, in plaats van de lang verwachte INTEGRA, stond er een totaal onbekende INTERGA, die geen kat interesseerde.

Iedereen pakte dus zowel zijn verrichte, als zijn onverrichte zaken in en slofte weer naar huis...(weer).

Triest, écht ! :+
 
ja dat stukje heb ik gelezen.
het was slecht weer veel wind en hij kon alleen de berg op en neer rijden.
dat beetje wat hij testen kon was positief maar uiteraart niet voldoende voor een totale beeld.
toch had hij hem ook tijdens de test nog op de gevoelige plaat wten te zetten.
ik kan niet wachten tot de eerste volledige test binnen komt.
ben benieuwd welke blad het eerste publiceerd van alle pers.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet wachten tot de eerste volledige test binnen komt.
ben benieuwd welke blad het eerste publiceerd van alle pers.

Dat is idd afwachten, veel bladen zullen het in ieder geval niet zijn. Moto73 en Scooterxpress waren aanwezig, zij vonden het meer een scooter en ik meer een motorfiets. Leuk ding!
 
vandaag even langs de honda stand op het autosalon in brussel gelopen. mooi ding die integra! weet niet waarom.. maar vind de nieuw tmax er nu goedkoper chinees uitzien en de honda kwalitatief. de grote wielen enzo zijn wat raar maar we weten dat dat goed is :-)

als ze dat ding nu ook nog zuinig houden.
prijs was geloof ik 8800 ofzoiets.

groeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan