Het Grote ONK Supermono topic deel 2

Nieuw zitje besteld bij de sponsor van Maarten, Tyga Europe.
Het gaat om een zitje van een Rc211v ! Gister binnen gehad en er even globaal op gelegd.
Aan de voorkant van het zitje moet nog wel een stukje af zo dat hij niet verder dan het achterwiel uit steekt. Dat vind ik persoonlijk niet zo mooi. En als het goed is sluit het zitje dan ook mooi aan op de frame balk. Veel werk weer maar dat moet dan maar.
Van de week maar eens mee verder om de boel mooi in lijn te krijgen.

full


Dennis. :W
 
Laatst bewerkt:
Nieuw zitje besteld bij de sponsor van Maarten, Tyga Europe.
Het gaat om een zitje van een Rc211v ! Gister binnen gehad en er even globaal op gelecht.
Aan de voorkant van het zitje moet nog wel een stukje af zo dat hij niet verder dan het achterwiel uit steekt. Dat vind ik persoonlijk niet zo mooi. En als het goed is sluit het zitje dan ook mooi aan op de frame balk. Veel werk weer maar dat moet dan maar.
Van de week maar eens mee verder om de boel mooi in lijn te krijgen.

[afbeelding]

Dennis. :W

ziet er goed (lees lekker) uit! gaat ook nog mooier zijn als zitje aansluit aan de framebalk, gaat alles weer wat compacter zijn en ogen :Y

keep us posted ;)
 
Laatst bewerkt:
das geen geld verdomme en daar kom je nu met af! :( ik had het nog gevraagd een paar maanden gelden... DAMN!

(no hard feelings want heb nu het geld niet, anders kocht ik ze direct)

kan je ze 1 dagje opzij houden. ik ga misschien samen leggen met een vriend!

edit: sorry zie net dat ze leeg zijn. laat maar dan! :+
Vandaar die prijs ook. Is een Gp vorkje Maarten. :)
 
Vandaar die prijs ook. Is een Gp vorkje Maarten. :)

ja ik zeg het: nog niet veel geld, heel mooie vorkjes!
Die ene heeft trouwens die dubbele gaten omdat de carbon schijven een kleinere diameter hebben en ze daarvoor de klauwen dus dichter bij de as moesten monteren :Y
 
ja ik zeg het: nog niet veel geld, heel mooie vorkjes!
Die ene heeft trouwens die dubbele gaten omdat de carbon schijven een kleinere diameter hebben en ze daarvoor de klauwen dus dichter bij de as moesten monteren :Y
Thx...
Ja weet ik maar in de regen gebruiken ze geen carbon schijven maar van giet ijzer.
 
Laatst bewerkt:


de RMCA 4357 GP vork had idd 4 gaten in de asopname


is de afstand tussen de "middelste" gaten ter bevestiging remtangen in de asopname van die "250" vork 40mm?



heb je een foto van de vorkdoppen van die "250" vork? staat er ergens een nummer/code in?

als het een "GP 250" is..moet het een 43>57 zijn maar moet er tevens een high-low speed compressie versteller zijn maar ook een zowel high als lowspeed versteller voor de rebound!

moet je ff checken





wel erg jammer dat ze "leeg" zijn overigens.

cheers
 
Laatst bewerkt:
de RMCA 4357 GP vork had idd 4 gaten in de asopname


is de afstand tussen de "middelste" gaten ter bevestiging remtangen in de asopname van die "250" vork 40mm?



heb je een foto van de vorkdoppen van die "250" vork? staat er ergens een nummer/code in?

als het een "GP 250" is..moet het een 43>57 zijn maar moet er tevens een high-low speed compressie versteller zijn maar ook een zowel high als lowspeed versteller voor de rebound!

moet je ff checken





wel erg jammer dat ze "leeg" zijn overigens.

cheers
Ik ga even meten voor je, weet ik zo niet uit me kop.
Doppen zitten er niet in, zijn echt binnen poten en buiten poten.
Doppen zou je kunnen laten draaien.

Je hoort het van me.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga even meten voor je, weet ik zo niet uit me kop.
Doppen zitten er niet in, zijn echt binnen poten en buiten poten.
Doppen zou je kunnen laten draaien.

Je hoort het van me.
ik zou eventueel ook wel iemand weten die alleen schokbrekers doet
kan zelf alles op maat maken inregelbaar of niet etc

gr franky
 
Ik ga even meten voor je, weet ik zo niet uit me kop.
Doppen zitten er niet in, zijn echt binnen poten en buiten poten.
Doppen zou je kunnen laten draaien.

Je hoort het van me.


ook geen vorkdoppen?

weet ik, kan alles laten draaien ;)
maar ik zou ze dan graag origineel willen hebben maar als ik dan de complete GP cartridges plus de vorkdoppen erbij moet gaan zoeken wordt dat kostbaar.
 
ook geen vorkdoppen?

weet ik, kan alles laten draaien ;)
maar ik zou ze dan graag origineel willen hebben maar als ik dan de complete GP cartridges plus de vorkdoppen erbij moet gaan zoeken wordt dat kostbaar.
En een mooi setje Bitubo cartridges al eens over wogen. ;)
Ik heb je een mailtje gestuurd.
 
Ik heb ook nog een Honda rs125 (75,-)zitje te koop en me remus Demper.(130,-)

kom je nu mee af van dat zitje |(

heb er 1 laten maken op maat voor mijn project

zitje kan ik trouwens leveren als er mensen zijn die geintreseerd zijn

Afbeelding017.jpg


Foto van de demper ??
 
Laatst bewerkt:
ook geen vorkdoppen?

weet ik, kan alles laten draaien ;)
maar ik zou ze dan graag origineel willen hebben maar als ik dan de complete GP cartridges plus de vorkdoppen erbij moet gaan zoeken wordt dat kostbaar.

Ik heb even een vraagje, een aantal weken geleden had jij een mono te koop met een SP400 blok, nu ben ik zelf bezig met een SP370 blok (gewoon voor de fun, geen ambities :-) ).

Ik zag daar staan dat je een andere carburateur + nokkenas had gebruikt, zou je mij mogelijk kunnen vertellen waar je deze nokkenas vandaan hebt ? en eventueel wat voor carburateur je gebruikt hebt ? zou me een heleboel zoekwerk schelen.

:W :W
 
In de nieuwe moto73 staat een test van de nieuwe ktm duke 690.

over het uiterlijk gaan we het maar niet hebben :+

nieuw blok heeft zelf bekrachtigende koppeling en twin-spark. Zoals de meeste weten heeft het blok ook de langere slag die vroeger enkel in de R-versie zat, dus nu 690cc idpv 654cc.

Nog een grote wijziging is dat de balans as een paar graden verdraait is wat volgens de testrijder een merkbaar verschil geeft. Waarom hebben ze dit niet meteen gedaan :? ?

Er zit op het rechter oliefilterdeksel een aftakking naar een leidinkje dat onder de tank verdwijnt, ik denk voor een oliekoeler maar er wordt niets over gezegd in de tekst? Of heeft dat iets te maken met druk voor de zelf bekrachtigende koppeling misschien?

Op het (lelijkere) dashboard zit nu ook een versnellingsindicator en in de powerparts catalogus zit nu een schakelaar die je op het stuur kan monteren voor tussen mappings te schakelen zodat je dit niet meer moet doen met dat kleine roterende schakelaartje op een onhandige plaats aan de kabelboom.

In moto73 stond ook iets van een rechtstreekse inlaat nokkenas aandrijving maar ik denk dat dat eerder een typische moto73 fout is dan een noviteit...

Dacht dat er hier wel een paar mensen zijn die hier wat aan hebben!

grtz :W

MJ
 
In de nieuwe moto73 staat een test van de nieuwe ktm duke 690.

over het uiterlijk gaan we het maar niet hebben :+

nieuw blok heeft zelf bekrachtigende koppeling en twin-spark. Zoals de meeste weten heeft het blok ook de langere slag die vroeger enkel in de R-versie zat, dus nu 690cc idpv 654cc.

Nog een grote wijziging is dat de balans as een paar graden verdraait is wat volgens de testrijder een merkbaar verschil geeft. Waarom hebben ze dit niet meteen gedaan :? ?

Er zit op het rechter oliefilterdeksel een aftakking naar een leidinkje dat onder de tank verdwijnt, ik denk voor een oliekoeler maar er wordt niets over gezegd in de tekst? Of heeft dat iets te maken met druk voor de zelf bekrachtigende koppeling misschien?

Op het (lelijkere) dashboard zit nu ook een versnellingsindicator en in de powerparts catalogus zit nu een schakelaar die je op het stuur kan monteren voor tussen mappings te schakelen zodat je dit niet meer moet doen met dat kleine roterende schakelaartje op een onhandige plaats aan de kabelboom.

In moto73 stond ook iets van een rechtstreekse inlaat nokkenas aandrijving maar ik denk dat dat eerder een typische moto73 fout is dan een noviteit...

Dacht dat er hier wel een paar mensen zijn die hier wat aan hebben!

grtz :W

MJ

Hoi,

Vwb de balansas wil de praktijk nogal eens met de theorie conflicteren! En door voortschrijdend inzicht wil dan weleens wat veranderen. Zelf heb ik hier bij de Yamaha ook alleens aan gedacht en gerekend. Nou is 1 tand bij de Yammie al gauw meer dan een paar graden, echter het grootste probleem zit in de afstand tot de kruk en dan met namen de drijfstang. OP een bepaald punt past daar net een vloeitje tussen! Dus alvorens daar mee te gaan klooien.......... Ben benieuwd of ze ook nog wat aan de koppeling hebben gedaan, beetje power en hij ligt eruit.......blijft een mono he

Wim
 
Hoi,

Vwb de balansas wil de praktijk nogal eens met de theorie conflicteren! En door voortschrijdend inzicht wil dan weleens wat veranderen. Zelf heb ik hier bij de Yamaha ook alleens aan gedacht en gerekend. Nou is 1 tand bij de Yammie al gauw meer dan een paar graden, echter het grootste probleem zit in de afstand tot de kruk en dan met namen de drijfstang. OP een bepaald punt past daar net een vloeitje tussen! Dus alvorens daar mee te gaan klooien.......... Ben benieuwd of ze ook nog wat aan de koppeling hebben gedaan, beetje power en hij ligt eruit.......blijft een mono he

Wim

hey!

ja de koppeling had ik dus over gezegd dat ze nu zelf-bekrachtigend is. Ik denk dus dat ze oliedruk van het semi-dry sump systeem gebruiken om de platen op elkaar te drukken. Voordeel hiervan is dat je via een speciale valve deze druk kan wegnemen bij het ontkoppelen waardoor je een soepelere hendel krijgt. staat echter neit specifiek in het artikel hoe deze zelf-bekrachtiging nu net werkt op het vernieuwde blok...
Ik gok dat de aftakking van oliedruk aan de rechter oliefilter hier iets mee te maken heeft.

grtz!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan