Ervaringen met HP motoren Eemnes

Een paar jaar terug een CBR600F uit 2001 gekocht voor mijn vriendin.
Eigenlijk helemaal geen problemen gehad met die lui of de motor.
Motor was orgineel nederlands en alle papieren van de vorige eigenaar en onderhoudsgescheidenis zat erbij, dus wij durfden de gok wel te nemen.
Maat van mij had daar ook een motor gekocht, en die had ook een positieve ervaring.
Blijft altijd zo dat je erg goed moet gaan kijken naar een motor, en als je zelf niet zo technisch bent neem dan iemand mee met enige kennis.
Dot codes op banden, staat van de banden, staat van de ketting, balhoofdlagerring, vering, oliekeerringen en dergelijke zaken kun je zo op voorhand bekijken.
And last but not least, altijd een proefrit maken, dan voel je de motor, remmen, hoe hangt tie aan het gas en stuurt hij goed.

Over elke zaak zal er altijd wel iemand zijn met een negatieve ervaring, maar dit betreft niet alleen motor zaken. Kijk maar eens op (trosradar.nl) alleen maar ellende.
 
de vorige eigenaar van mn vtr sp1 heeft hem daar ook gekocht. geen problemen mee gehad en ik heb er ook nog geen problemen mee gehad.
 
Grappig om te lezen dat de eerste ander halve pagina iedereen nog positief is en daarna de ellende begint.

Mijn eigen ervaring is ook niet al te best met hun.

Speciaal naar Eemnes gereden om naar een grijze VTR te kijken.
Motor stond met foto op internet.

Had ze een foto van mn eigen motor gestuurd, zou ik 2500 euro voor terug krijgen zeiden ze.

Kom ik daar staat daar een grijze VTR met GELE wielen en GELE kuipruit ... :? (op de foto stond hij met zwarte wielen)

1000 % ex schade motor. Had nog gevraagd nette motor... Ja, hoor nix mis mee.

Ik zeg tegen die verkoper dit is niet de motor waarmee je adverteerde.

Zegt ie doodleuk je weet toch hoe een vtr er uit ziet.
Toch nog even vragen wat hij voor mijn motor overheeft, komt ie met een bedrag van 1500 euro aanzettten.

Toen zakte mij de broek helemaal af... :(
 
een vriend van mij wilde er een r1 kopen maar heeft zich toch bedacht toen hij hem van dichtbij zag staan het was gewoon een afgejakkerd ding maar ja dit kan je bij iedere zaak gebeuren natuurlijk maar ik hoor meer negatieve dan positieve dingen over deze zaak dus ik hoef er geen van in ieder geval.

groetz.
 
Tja, ik heb ze bezig gezien een Fazer op te bouwen uit minimaal twee fietsen.

Tank die ze op een eerste generatie FZS hadden gezet hoorde daar helemaal niet op.. Stickers waren aan één kant verwijderd, en dan wél verkondigen dat de fiets nog in originele staat verkeert.


:W


Aan de andere kant heb ik dan weer goede ervaringen met een Motoport zaak, een franchise die nou niet héél goed aangeschreven lijkt te staan. O-)
 
Ging vorig jaar een keer kijken voor een supermagna. Eerst gebeld, ja, mooi ding, mooi in de lak en chroom. Mooi, ik dus kijken, uur rijden, is het een restauratieproject eerste klas. Lak verweerd, choom verrot, tellers gebutst, deuk in de tank etc. Maar wel de hoofdprijs vragen. Dikke afrader deze zaak.
 
Laatst bewerkt:
HP motoren is niet echt een motorzaak. Het is een handelaar, die als enige doel heeft, inkopen en zo snel mogelijk weer verkopen. Het is geen zaak waar je je motor in onderhoudt doet of wat dan ook. Motoren komen daar binnen, ze worden gewassen en direct op de site geplaatst.

Je moet het daar treffen met je motor, er staan goed exemplaren tussen, maar ook zeer slechte. Een racer zou ik daar zeker niet kopen. De meeste racers hebben daar flink op hun donder gehad en de papieren ontbreken.

Maar goed, zoals eerder opgemerkt. Het is overal wel wat en de meeste willen zo snel mogelijk verdienen. Daar kan de consument dan wel eens de dupe van worden.
 
Klopt, hij handelt in alles wat maar los en vast zit, totaal geen verstand van wat hij heeft staan. Ben daar 3 weken geleden wezen kijken had hij net een ferrari 360 gekocht voor de handel, bij alles zit wel een mooi verhaaltje en zodra je met de eigenaar gaat praten begint hij meteen al over of je echt serieus ben en je hem ook echt wil kopen. Ik gewoon gezegd van wel om even een proefritje te maken maar ik wist toch al dat ik hem niet daar zou kopen.

Na de proefrit gezegd dat ik er nog even over na wil denken en vriendelijke gedag gezegd tegen die werkenemers en eigenaar maar bij helemaal niemand ook maar 1 reactie terug gekregen. Als je dus niet meteen na een proefrit een motor koopt dan zijn ze inbeens compleet veranderd en lijkt t alfsof je niet meer bestaat.
 
Geen enkel R6 of recente motor kan stikkerloos zijn omdat de stickers nu altijd onder een laagje blanke lak zitten. ik heb geen stickers dat komt omdat de motor gespoten is dat zal duidelijk zijn dan


het verkooppraatje destijds tegen mijn broertje was dat de vorige eigenaar hem stickerloos mooier vond en de stickers er dus afgehaald had.
tja, dat nam ik al met een zak zout maar mijn broertje had het in een opwelling gekocht.

het is dus ook gewoon een ordinaire oplichter.
 
baatsen.com


erg opmerkelijk.
heb nog adwords tegoed.
eens kijken hoe ze het vinden als ik "reclame" maak over hun handelpraktijken en doorlink naar dit topic...
 
Klopt, hij handelt in alles wat maar los en vast zit, totaal geen verstand van wat hij heeft staan. Ben daar 3 weken geleden wezen kijken had hij net een ferrari 360 gekocht voor de handel, bij alles zit wel een mooi verhaaltje en zodra je met de eigenaar gaat praten begint hij meteen al over of je echt serieus ben en je hem ook echt wil kopen. Ik gewoon gezegd van wel om even een proefritje te maken maar ik wist toch al dat ik hem niet daar zou kopen.

Na de proefrit gezegd dat ik er nog even over na wil denken en vriendelijke gedag gezegd tegen die werkenemers en eigenaar maar bij helemaal niemand ook maar 1 reactie terug gekregen. Als je dus niet meteen na een proefrit een motor koopt dan zijn ze inbeens compleet veranderd en lijkt t alfsof je niet meer bestaat.

die ferrari zie ik wel vaker door eemnes scheuren.. mooi geluidje :Y
 
ja dat geluid is wel netjes ja hij starte hem daar ook nog ff zou er best in willen rijden hoor met dat dakje naar beneden, maar ook hier zat weer een of ander vaag verhaal bij. En zal nooit begrijpen dat ook serieus iemand bij zo zaak die je niet eens kan zien maar verstopt achter een huis zit, een ferrari wil kopen
 
ja dat geluid is wel netjes ja hij starte hem daar ook nog ff zou er best in willen rijden hoor met dat dakje naar beneden, maar ook hier zat weer een of ander vaag verhaal bij. En zal nooit begrijpen dat ook serieus iemand bij zo zaak die je niet eens kan zien maar verstopt achter een huis zit, een ferrari wil kopen

Hij heeft wel meer mooie auto's staan zo nu en dan.. Zo ook een Mustang of een mooie Jeep.. En dan die Porsche, die was ook wel te hachelen :Y
 
ja dat geluid is wel netjes ja hij starte hem daar ook nog ff zou er best in willen rijden hoor met dat dakje naar beneden, maar ook hier zat weer een of ander vaag verhaal bij. En zal nooit begrijpen dat ook serieus iemand bij zo zaak die je niet eens kan zien maar verstopt achter een huis zit, een ferrari wil kopen


m1cypobwnkkj.jpg
 
Zelf een Honda CB600FA gekocht bij HP motoren, gewoon netjes gegaan bij mij en alle afspraken nagekomen, goede prijs en verder niks geks.. was ook nagenoeg nieuw en van iemand hier op MF opgekocht en gewoon 1 op 1 doorgezet. Dat doen ze volgens mij met al hun motoren.. ergens goedkoop oppikken / inkopen en weer met winst doorverkopen en als je geluk hebt is het een goede motor en heb je pech dan is het niks..

Maar van mijn kant niks meer dan positief, nette motor, nette prijs, nette verkopers alles volgens afspraak. Maandje laten staan was geen probleem omdat ik mijn zware RBW nog niet had. Alle originele spullen erbij en nog een klein afleveringsbeurtje gehad.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik mijn motor kwam ophalen, hadden ze een 20 cm hoge stapel aan nieuwe kenteken platen binnen gekregen voor de motoren die ze achter hadden staan,

Kreeg er wel een raar onderbuik gevoel van,

wat ze ook doen is, De verkoper loopt weg, en dan gaat de monteur tegen je zeggen over welke dingen je wat moet zeggen over de motor, ( hij zei tegen mij, je linker clipon is niet goed, die is met het aantrekken in de bus krom gegaan, je moet vragen dat ze die vervangen)
achteraf heb ik het gevoel gehad dat het in scene is gezet door hun 2, aangezien de clip on nooit vervangen is, maar er tegen mij gezegd werd van wel.

ook zou mijn motor geen schade hebben gehad, maar een jaar later kwam ik er achter, dat mijn koplamp unit inelkaar geplakt was met 1 of andere vieze zwarte troep, en dat de originele stekkers van de knipperlichten ook waren verwijdert
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het al eens eerder gezegd, als je je toekomstige motor wilt laten keuren door Erik van Lent dan is de zaak bijna te klein. Dan gaan ze het hebben over vertrouwen enzo. DAT heb ik dus niet. Als je zo reageert zeg dat voldoende.
 
Zelf een Honda CB600FA gekocht bij HP motoren, gewoon netjes gegaan bij mij en alle afspraken nagekomen, goede prijs en verder niks geks.. was ook nagenoeg nieuw en van iemand hier op MF opgekocht en gewoon 1 op 1 doorgezet. Dat doen ze volgens mij met al hun motoren.. ergens goedkoop oppikken / inkopen en weer met winst doorverkopen en als je geluk hebt is het een goede motor en heb je pech dan is het niks..

Maar van mijn kant niks meer dan positief, nette motor, nette prijs, nette verkopers alles volgens afspraak. Maandje laten staan was geen probleem omdat ik mijn zware RBW nog niet had. Alle originele spullen erbij en nog een klein afleveringsbeurtje gehad.

Zo is het met mijn oude motor ook gegaan.. Daar ingeruild op een (wat later bleek schadefiets) aprilia. Mijn oude motor was een SV650S, echt top ding helemaal niets mis mee.. Nieuwe eigenaar zit hier ook op het MF.
Je moet net geluk hebben
 
Ik heb het al eens eerder gezegd, als je je toekomstige motor wilt laten keuren door Erik van Lent dan is de zaak bijna te klein. Dan gaan ze het hebben over vertrouwen enzo. DAT heb ik dus niet. Als je zo reageert zeg dat voldoende.

Bij twijfel is het roepen van zijn naam voldoende.

Radartas-160_03.jpg
 
Ben daar zelf ook eens naar toe gereden vanuit Twente. Zonde van de tijd.
Wel mooie motoren hoor, de web-site kwam vertrouwd over, dus vrouw mee om onze eerste motor te kopen. voorkeur ging uit naar V-twin en ze hadden daar een mooie duc staan. Eenmaal daar aangekomen bleek al duidelijk dat het om een schadegeval ging. Het VORKBAD wat we met de theorie leerden, konden we op deze motor goed toepassen. Op zich geen probleem, je kan natuurlijk een schade motor kopen en deze mooi opknappen. Dat leek mij destijds ook wel leuk. Maar toen de verkoper maar bleef volhouden dat het geen schade motor was en dat hij altijd goed was onderhouden, gingen ook wij daar snel weg met een vreemd onderbuik gevoel.
Sindsdien lopen we altijd wel met een ander gevoel door de motorzaken als we iets anders zoeken.
 
Je moet ook nooit een motor kopen bij een motorzaak, is echt zonde van je geld.
Gewoon particulier kopen en dan heb je de zekerheid dat je het minste betaald en dat je niet wordt bedonderd, en als je nog garantie kan afdingen bij de particulier dan is het helemaal te gek.
Snap ook niet waarom er nog motorzaken bestaan, tegenwoordig verricht men wonderen met een wphb en internet, dan heb je zo,n veel te dure monteur ook niet nodig. :N
 
Je moet ook nooit een motor kopen bij een motorzaak, is echt zonde van je geld.
Gewoon particulier kopen en dan heb je de zekerheid dat je het minste betaald en dat je niet wordt bedonderd, en als je nog garantie kan afdingen bij de particulier dan is het helemaal te gek.
Snap ook niet waarom er nog motorzaken bestaan, tegenwoordig verricht men wonderen met een wphb en internet, dan heb je zo,n veel te dure monteur ook niet nodig. :N

wat een vervelend zeikverhaal, pffffffff
 
Terug
Bovenaan Onderaan