Ervaringen met HP motoren Eemnes

Je moet ook nooit een motor kopen bij een motorzaak, is echt zonde van je geld.
Gewoon particulier kopen en dan heb je de zekerheid dat je het minste betaald en dat je niet wordt bedonderd, en als je nog garantie kan afdingen bij de particulier dan is het helemaal te gek.
Snap ook niet waarom er nog motorzaken bestaan, tegenwoordig verricht men wonderen met een wphb en internet, dan heb je zo,n veel te dure monteur ook niet nodig. :N

Kevin, er zitten ook echt wel voordelen aan het kopen van een motorfiets van een particulier.
Je kan namelijk zelf een indruk krijgen van de huidige eigenaar en hoe die met de motorfiets is omgesprongen, dat gaat vaak een stuk makkelijk dan bij een dealer.

Daarmee zeg ik niet dat je niet bedonderd kan worden. Over het algemeen is een particuliere fiets wat goedkoper dan bij de dealer, en kan je met het verschil indien nodig nog het een en ander laten uitvoeren of repareren.

Ik heb zelf een keer een belletje gewaagd naar HP voor inlichtingen naar een motorfiets, ik was daarvan nou niet echt onder de indruk.
 
Laatst bewerkt:
Een tijdje geleden stond daar een z750 uit 2005 te koop voor 2750. Dat is belachelijk goedkoop (ze zijn nog steeds niet onder de 4000 te vinden) dus ik belde ze gelijk op om wat informatie te vragen. Dus blabla hoeveel kilometers, zit er garantie bij, etc etc.

Ruim 10 minuten later heb ik alles gehoord wat ik wou horen, dus ik zei nou ik wil m wel, zal ik een aanbetaling doen?

Toen bleek de motor opeens al verkocht te zijn! Dus ik :? hoe kan dat nou.

Maargoed prima dan houdt het op. Maargoed ik was op dat moment actief op zoek naar een z750, dus ik keek af en toe op marktplaats. 3 weken later (echt waar) stond de motor er nog steeds op!

Daar snap ik dus echt niks van, die motor stond voor zo'n belachelijk lage prijs dat ze volgens mij helemaal platgebeld moeten zijn, en toch halen ze m er niet af.

Dus ik weet niet precies wat voor marketingtruck dit zou moeten zijn, maar volgens mij klopte er hier iets niet. Wie het weet, mag het zeggen...
 
Laatst bewerkt:
Je moet ook nooit een motor kopen bij een motorzaak, is echt zonde van je geld.
Gewoon particulier kopen en dan heb je de zekerheid dat je het minste betaald en dat je niet wordt bedonderd, en als je nog garantie kan afdingen bij de particulier dan is het helemaal te gek.
Snap ook niet waarom er nog motorzaken bestaan, tegenwoordig verricht men wonderen met een wphb en internet, dan heb je zo,n veel te dure monteur ook niet nodig. :N
Precies, daar haalt hp ze uiteindelijk ook vandaan.

Enige wat je mist zijn de bijbehorende fabeltjes.
Maar gelukkig kan je gratis en voor noppes een vergelijkbaar filmpje van meneer de uil downloaden.
 
Je moet ook nooit een motor kopen bij een motorzaak, is echt zonde van je geld.
Gewoon particulier kopen en dan heb je de zekerheid dat je het minste betaald en dat je niet wordt bedonderd, en als je nog garantie kan afdingen bij de particulier dan is het helemaal te gek.
Snap ook niet waarom er nog motorzaken bestaan, tegenwoordig verricht men wonderen met een wphb en internet, dan heb je zo,n veel te dure monteur ook niet nodig. :N

Jij hebt wel erg veel tijd om constant op MF dit soort verhalen neer te zetten.. Moet jij niet gewoon aan het werk?
 
Je moet ook nooit een motor kopen bij een motorzaak, is echt zonde van je geld.
Gewoon particulier kopen en dan heb je de zekerheid dat je het minste betaald en dat je niet wordt bedonderd, en als je nog garantie kan afdingen bij de particulier dan is het helemaal te gek.
Snap ook niet waarom er nog motorzaken bestaan, tegenwoordig verricht men wonderen met een wphb en internet, dan heb je zo,n veel te dure monteur ook niet nodig. :N

De meeste particulieren denken dat ze goud aan het verlopen zijn en zijn dan net zo duur als motorzaken, alleen die geven je dan nog garantie en kun je inruilen.
 
Ik heb in 2005 een bandit 1200s met 18 km bij HP gekocht voor best wel een scherpe prijs. Alleen op het linker scherm zat geen stikker en aan het uiteinde linksonder van de achter brug was een stukje afgeschaafd. Wie gaat er een gloednieuwe motor met 18 km weer inruilen, dat vond ik raar. Het verhaal wat ik kreeg te horen was, de vorige eigenaar vond hem toch te zwaar nadat hij de motor had laten vallen in de schuur. Er was dus een nieuwe zijscherm gemonteerd maar de stikker zal nagestuurd worden, dus niet tig keer gebeld zonder succes. Dan maar zelf besteld bij Bruggeman.

Voor de rest veel plezier gehad van de Bandit en het was ook eigenlijk een nieuwe motor en na 6 jaar en 17000 kilometer verder in geruild op een B-king bij Joop Hoekstra. Joop z,n nek haren gingen overeind staan toen hij zag dat de bandit bij hp vandaan kwam en ging er gelijk een stuk mee sturen of hij niet krom was. Ik verbaasd tis een prima motor. Joop nou hij is niet krom en rijd prima dus toch een goede inruil prijs pffffff
Joop zei dat die beschadiging aan de achterbrug echt niet is gekomen van alleen omvallen, waarschijnlijk is er toch een schuiver mee gemaakt.

Ik heb in dit geval geluk gehad en als je zelf weinig verstand heb van waar je op moet letten, een advies Laten keuren voordat je je spaarcentjes uit geeft.
 
Laatst bewerkt:
Suzuki drz 400 sm supermoto bj.05 bovaggarantie veel extra'S

Prijs:

Bekeken:183 keer sinds 12-01-12, 21:55
Meer foto's
KenmerkenSoort motor: SuperMoto Bouwjaar: 2005 Kilometerstand: 22.849 km Motorinhoud: 400 cc Beschrijving
TE KOOP : LET OP !!! NOG BIJNA NIEUWE SUZUKI DRZ 400 SM SUPERMOTARD BJ.2005 BOVAGGARANTIE VEEL EXTRA'S !!!

LET OP !!! HP MOTOREN WEER EEN VAN DE GOEDKOOPSTE OP HET NET MET NOG EEN BIJNA NIEUWE MOTOR !!!

LET OP !!! HP MOTOREN DE GROOTSTE EN VOORDELIGSTE BOVAG DEALER VAN MIDDEN NEDERLAND !!!

SUZUKI DRZ 400 SM SUPERMOTO
BJ. 07-05-2005
KM. 22849
KL. BLACK EDITION
PR. € 3950 EURO
BOVAGGARANTIE
VEEL EXTRA'S OA: LEO VINCE X3 TITANIUM SPORTDEMPER , ENZ.
ORIGINEEL NEDERLANDS KENTEKEN / ORIGINELE NEDERLANDSE MOTOR
HISTORIE BEKEND EN BOEKJE AANWEZIG
ALLE SLEUTELS AANWEZIG
SUZUKI DEALER GELEVERD EN ONDERHOUDEN
LET OP !!! NOG GEWOON EEN UNIEK MOOIE MOTOR FOTO'S ZEGGEN GENOEG !!! ( ZIE FOTO 1 EN 2 )


LET OP !!! KIJK ALTIJD EVEN VOOR DE LAATSTE UPDATE OP WWW.HPMOTOREN.NL

LET OP !!! KLIK OOK EVEN OP ALLE ADVERTENTIES VOOR NOG MEER ZEER SCHERPE AANBIEDINGEN !!!

LET OP !!! TEVENS NOG DIVERSEN GSXR600 , GSXR750 , GSXR1000 , GSXR1300 , GSX1400 , ENZ. TE KOOP !!! ALLE SCHERP GEPRIJSD !!! ZIE WWW.HPMOTOREN.NL


LET OP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WIJ KOPEN OOK MOTOREN IN ZIE TEKST HIERONDER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LET OP ! 12 MND.UITGESTELD BETALEN MOGELIJK
LET OP ! 60 EURO PER MAAND BETALEN OOK MOGELIJK
LET OP ! WIJ RUILEN OOK MOTOREN EN AUTO'S IN
LET OP ! WIJ KOPEN OOK MOTOREN IN
LET OP ! ALTIJD +-100 MOTOREN OP VOORAAD
LET OP ! ALTIJD ZEER SCHERP GEPRIJST
LET OP ! ALLE MOTOREN WORDEN MET BEURT GELEVERD

HP MOTOREN UW BOVAG DEALER

WWW.HPMOTOREN.NL
HP MOTOREN
BRAMENBERG 23 A
3755 BW EEMNES
TEL. 0355258485

OPENINGSTIJDEN: LET OP !!! DUS 3 AVONDEN GEOPEND !!!

MAANDAG: OP AFSPRAAK
DINSDAG: VAN 10.00 UUR T/M 17.30 UUR
WOENSDAG: VAN 10.00 UUR T/M 17.30 UUR EN AVOND VAN 19.00 UUR T/M 21.00 UUR
DONDERDAG: VAN 10.00 UUR T/M 17.30 UUR EN AVOND VAN 19.00 UUR T/M 21.00 UUR
VRIJDAG: VAN 10.00 UUR T/M 17.30 UUR EN AVOND VAN 19.00 UUR T/M 21.00 UUR
ZATERDAG: VAN 10.00 UUR T/M 16.00 UUR
ZONDAG: GESLOTEN

DE KOFFIE STAAT KLAAR !!!

GELIEVE TE BELLEN, DAN TE E-MAILEN !!!

UW MOTOR VERKOPEN ZONDER ZORGEN OP EEN PROBLEEMLOZE VEILIGE MANIER?
WIJ KOPEN ALLE SOORTEN MOTOREN IN.
WIJ BIEDEN U EEN GOEDE PRIJS.
WIJ ZIJN EEN ERKEND BOVAG BEDRIJF MET ORGINELE RDW VRIJWARING.
WIJ KOMEN DE MOTOR OP AFSPRAAK BIJ U THUIS OPHALEN.
KOMT U DE MOTOR ZELF BRENGEN KRIJGT U HIERVOOR EEN VERGOEDING.
BETALING ZOALS U WILT; DIRECT CONTANT OF VIA DE BANK.

HP MOTOREN
BRAMENBERG 23A
3755 BW EEMNES

TELEFONISCH BEREIKBAAR OP:

- 035 - 52 58 485
- 06 - 53 168 501


ALS U BELT ZORG DAN VOOR DE VOLGENDE GEGEVENS:

- TYPE
- BOUWJAAR
- KLEUR
- KM STAND
- EVENTUELE RICHTPRIJS
- EVENTUELE EXTRA?S
- STAAT VAN DE MOTOR WWW.HPMOTOREN.NL


Dit is toch geen advertentie man :')
Let op dit let op dat
Met zo een advertentie zoek je toch lekker verder?
 
Heb je wel goed opgelet? :+

'Nog bijna nieuwe motor.'
Ja, eentje van 7 jaar oud met dik 20.000km op de teller. Dat noem ik ook bijna nieuw ja. :')
 
Hoe zit het met HP Motoren als je je motor aan hun wilt verkopen?

Is dat allemaal wel vertrouwd?

Als je écht van je motor af wilt, en akkoord gaat met een (zeer) lage prijs, ben je daar aan het juiste adres.

Let op: Bij mij begonnen ze allerlei gebreken aan de motor te verzinnen, en wilden ze me hooguit € 1.200,- geven. Bij inruil heb ik er € 2.750,- voor gekregen. O-)

De grootste onzin werd verzonnen. Was wel grappig om te horen, maar eigenlijk diep triest dat er op zo'n oneerlijke manier wordt gepoogd zaken te doen.


Weet hoe je motor er technisch voor staat, ze proberen met een hoop bluf je zover te krijgen dat je de motor voor een prikkie afstaat.
De indicatie die ze van tevoren geven, daar gaat standaard € 500,- af.
 
Als je een goede prijs kunt krijgen waarom niet?
Ik weet alleen zeker dat ze nooit gek zijn naar zichzelf toe.

Die krijg je dus niet.

Maar aan de andere kant: zij hebben op dat moment de macht, als verkoper zijnde wil je tenslotte snel van je motor af en dat weten ze maar al te goed.
 
Ik ben wel tevreden met de prijs die HP wil geven voor mijn motor.

Ik ben er inderdaad ook wel een beetje huiverig voor dat hij straks een verhaal begint op te hangen en allerlei gebreken ziet aan de motor waardoor de prijs weer omlaag gaat.

Maar de prijs die zij dus bieden aan de hand van foto's en dergelijke hoeft absoluut niet de prijs te zijn die je uiteindelijk ook echt krijgt?
 
Ik ben wel tevreden met de prijs die HP wil geven voor mijn motor.

Ik ben er inderdaad ook wel een beetje huiverig voor dat hij straks een verhaal begint op te hangen en allerlei gebreken ziet aan de motor waardoor de prijs weer omlaag gaat.

Maar de prijs die zij dus bieden aan de hand van foto's en dergelijke hoeft absoluut niet de prijs te zijn die je uiteindelijk ook echt krijgt?

lol, nee... ik ben benieuwd naar het verhaal straks.

Wat hij doet is het lokken met een mooi bod.
Als jij straks daar straks staat dan krijg je te horen wat er mis is.
Ter plekke denk jij f*ck it, dan maar dat lage bedrag. (daar gokt hij op)

Als dat niet zo is dat stop ik met het zwartmaken en dan bied ik hier in dit topic mijn excuses aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wel tevreden met de prijs die HP wil geven voor mijn motor.

Ik ben er inderdaad ook wel een beetje huiverig voor dat hij straks een verhaal begint op te hangen en allerlei gebreken ziet aan de motor waardoor de prijs weer omlaag gaat.

Maar de prijs die zij dus bieden aan de hand van foto's en dergelijke hoeft absoluut niet de prijs te zijn die je uiteindelijk ook echt krijgt?


Nope, dat is gewoon een bedrag dat hij noemt. Zodra je er bent met je motor gaat hij op zijn hoofd krabben.
Uiteraard zal elke motorzaak proberen zo goedkoop mogelijk in te kopen en zo hoog mogelijk verkopen. Zij moeten ook eten he.

Maar jouw motor zal van alles mee mis zijn en de prijs zal met elke opmerking gaan zakken.

Motor kopen daar is ook geen probleem als je heel zeker bent wat je koopt.
Ik zou ALS ik daar iets zou kopen zeer zeker een aankoopkeuring laten doen. Dan ben ik minder kwijt dan wat ik kwijt zal zijn als ik na een koop achter dingen kom.
Zeker bij HP motoren.
 
Ik ben wel tevreden met de prijs die HP wil geven voor mijn motor.

Ik ben er inderdaad ook wel een beetje huiverig voor dat hij straks een verhaal begint op te hangen en allerlei gebreken ziet aan de motor waardoor de prijs weer omlaag gaat.

Maar de prijs die zij dus bieden aan de hand van foto's en dergelijke hoeft absoluut niet de prijs te zijn die je uiteindelijk ook echt krijgt?

Dat is hun truuk die ze continu toepassen.. Via de telefoon een goede prijs aanbieden zodat je lekker een dag vrij neemt en naar ze toe komt rijden. Eenmaal daar beginnen ze dingen te verzinnen als - banden op - ketting op - lak niet goed - stuur krom - enz enz allemaal ONZIN dus.

En dan hopen ze dat jij het allemaal maar slikt...

Succes, doe ze de groeten en gooi een steen door het ruit als je weg gaat :W
 
Uit bovenstaande stukken zijn het dus jongens op zoek naar een leuke omzet voor weinig moeite. Snelle jongens dus...

Ik ga liever voor de particulier, daarbij kan ik ook gelijk de persoon zien die op de motor heeft gereden, in plaats van een gladde verkoper.
 
HP Motoren, bah :r

Had al wat slechte ervaringen gehoord, maar ze hadden toch een motor die ik overwoog, dus ben langsgegaan. Bij aankomst bleek die motor net verkocht, dus vroeg ik wat ze nog meer hadden. "kijk maar even rond, komt er zo iemand bij je" zeiden ze. Heb vervolgens 15 min moeten wachten terwijl de verkoper een motor stond te wassen voordat ie bij me kwam.

Enfin, even met hem gebabbeld over een andere motor waar ik wel interesse in had, en gevraagd of een proefrit mogelijk was. "Ja, maar dan moeten we wel eerst weten wat je kwa inruil voor de jouwe wilt". Vreemd, gezien geld zaken naar mijn ervaring altijd na een (positieve) proefrit worden besproken.

Dus wij naar buiten en kijken naar mijn Aprilia. Ik heb nog nooit zoveel kromme verhalen gehoord! Mijn motor zou schade hebben gehad (echt niet), ketting bijna op (niet dus) lekke koppakking hebben (ook niet het geval), en allemaal andere mankementen. Het vreemdste was dat ie op een gegeven moment naar een punt op mijn frame wijst waar het frame een bocht heeft. "Kijk, je frame is krom" zegt ie. Dit was toch wel het toppunt, dus ik wijs hem naar de andere kant waar PRECIES dezelfde bocht zit, en vertel hem dat dat gewoon de vorm van het frame is. "Nee, dat kan echt niet, hij heeft 100% een klap gehad". Toen ik hem uitnodigde om in ZIJN showroom naar een identiek frame te kijken had ie daar geen zin in. Ik was er al redelijk klaar mee, maar dan zegt ie nog doodleuk "als je even wacht, kijk ik wat ik je er voor kan geven". Dus ondanks mijn kromme frame, rotte ketting, lekke koppakking had ie toch interesse. Vreemd, gezien een goede motordealer bij een echt krom frame toch echt heel snel de andere kant op loopt.

Loopt ie naar zn bureau, gaat ie VOOR MN NEUS marktplaats op, en doet me een bod dat €2000 onder de gemiddelde marktplaats prijs ligt.

Echt, wat een shit zaak. Kijken je in de ogen aan en lullen letterlijk een rechte lijn frame krom. :r :r :r
 
HP motoren zit hier in de omgeving en ik ken weinig mensen die daar zaken doen. Moet genoeg zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan