Het Grote ONK Supermono topic deel 2

Lekker bezig wim, *D in maart ga ik ook aan een van mn blokies beginnen. Maar ga je de monos verlaten ;) :+ ik zie links een twin liggen die zal lekker draaien zo. _O- _O-

gr jeroen :W

Hoi,

Nou als ik dan de mono's zou verlaten dan om iets met een twin te doen, datdanweerwel! Maar als je goed kijkt zie je dat het ook een raptorkruk is, alleen moet de carillo eraf omdat er een titanium (lange) drijfstang op komt. Het zijn 3 raptorkrukken voor lange slag (88mm), 1 is met een WISECO stang lange slag en een XT550 met carillo standaard slag,

Wim
 
Welke stang is de WISECO?

Hoi,

De ongepolijste is de wiseco! Express zo gedaan om te kijken hoelang hij het volhoudt in volle racetrim!! Wordt een 88mm slag met 102 zuiger en de kop redelijk afgevlakt. En dan maar kijken hoelang het heel blijft!! Vorig jaar geprobeerd (+2000km) met een normale slag en 102 zuiger, toerental van 8500 en is heel gebleven!

Wim
 
Dank je Wim, ik had voor mezelf al besloten om voor mn 450 een WISECO stang en zuiger te gaan, met standaard maten.
Maar je vertelde mij ook een x dat mijn blokken aan te passen zijn met extra oliesmering?? Kun je hier iets meer over vertellen?
 
Dank je Wim, ik had voor mezelf al besloten om voor mn 450 een WISECO stang en zuiger te gaan, met standaard maten.
Maar je vertelde mij ook een x dat mijn blokken aan te passen zijn met extra oliesmering?? Kun je hier iets meer over vertellen?


Hoi,

Belangrijk om te weten welk bouwjaar is het blok? Geloof dat na 2004 alle blokken YZF/WR allemaal voorzien zijn van een extra olieleiding met sproeier. De sproeier is ingebouwd om de onderkant van de zuiger beter te koelen/smeren. Blok kan worden ge-update met een mod in de vorm van een ander zijdeksel,

Wim
 
Tja bouwjaren, de sm is een wr blok in een yz frame (stijver), en de andere wr komt uit amerika en is hier op een veiling gekocht. Allebei zonder kenteken, dat heb ik weer op een andere manier geregeld. Ik denk dat t bj van de Amerikaan wel te achterhalen is, maar die sm zal moeilijk worden.

Maar dat maakt ook niet uit igg bedankt Wim, als ze nu ga splitsen weet ik waar ik oa op moet letten, en eventueel moet aanpassen voor ik ze weer dicht schroef.
 
Goedenavond heren/dames supermonoristen...of hoe heet dat? Heb een vraagje waarvan ik denk dat de grootste kans om een antwoord te vinden in dit topic is. Ik heb enige tijd geleden een rijwielgedeelte kocht dat door "iemand uit de supermonowereld zou zijn gebouwd. Nu is het al enigzins aangepast maar de lijnen van het frame zijn nog wel te zien. Voorvork, wielen en achtervork zijn Suzuki GS500 en het balhoofd heeft een XT500 nummer..Kort door de bocht: Wie kent de bouwer?
full
 
Het geheel is bedoeld voor een XT500/SR500 blok wat er dus ook weer in komt te hangen (ben druk bezig dit op te bouwen "as we speak")
full
 
Goedenavond heren/dames supermonoristen...of hoe heet dat? Heb een vraagje waarvan ik denk dat de grootste kans om een antwoord te vinden in dit topic is. Ik heb enige tijd geleden een rijwielgedeelte kocht dat door "iemand uit de supermonowereld zou zijn gebouwd. Nu is het al enigzins aangepast maar de lijnen van het frame zijn nog wel te zien. Voorvork, wielen en achtervork zijn Suzuki GS500 en het balhoofd heeft een XT500 nummer..Kort door de bocht: Wie kent de bouwer?[afbeelding]
Wim riep toen dat het een Tigcraft was en ik meen dat in de advertentie Toen Bakker stond.
Mail deze twee bedrijven is met een foto en vraag of hun er meer van af weten, wellicht kunnen zij je op weg helpen. Het model komt mij niet bekend voor, maar leuk is hij zeker, veel plezier er mee ! :)
 
Hey Rockert, goed idee om hem hier te plaatsen. :+ ;)

@fighterfan, ik denk niet dat t een bakker is, bakker zou denk ik geen bestaand framenr gebruikt hebben, of balhoofd met framenr. Als t wel een bakker is heb je mazzel, t schijnt dat als de man hem herkent hij niet moeilijk doet om je te helpen.

En ik vraag me af of Tigcraft ook niet vanaf 0 begint. Ik denk toch echt dat een hobbyist dit gemaakt heeft.
 
Hey Rockert, goed idee om hem hier te plaatsen. :+ ;)

@fighterfan, ik denk niet dat t een bakker is, bakker zou denk ik geen bestaand framenr gebruikt hebben, of balhoofd met framenr. Als t wel een bakker is heb je mazzel, t schijnt dat als de man hem herkent hij niet moeilijk doet om je te helpen.

En ik vraag me af of Tigcraft ook niet vanaf 0 begint. Ik denk toch echt dat een hobbyist dit gemaakt heeft.

Zou het een creatie van Bert Bels kunnen zijn?
Hij is eventueel te traceren via marktplaats.
 
Hoi,

Heb de foto ook op de UK monosite gezet!!!

Wim

Helaas, is geen Bert Bels fiets...heb al contact gehad en hij bouwde "slechts" deltaboxachtige frames...in ieder geval niet deze motor. Met langzaamaan alle opties wegstrepen kom ik vanzelf dichter bij het eindpunt natuurlijk. In ieder geval bedankt voor het meedenken
 
Hey Rockert, goed idee om hem hier te plaatsen. :+ ;)

@fighterfan, ik denk niet dat t een bakker is, bakker zou denk ik geen bestaand framenr gebruikt hebben, of balhoofd met framenr. Als t wel een bakker is heb je mazzel, t schijnt dat als de man hem herkent hij niet moeilijk doet om je te helpen.

En ik vraag me af of Tigcraft ook niet vanaf 0 begint. Ik denk toch echt dat een hobbyist dit gemaakt heeft.

Dat Bakker helpt is ook niet helemaal waar. Vriend van me heeft een bakker 750 sohc Honda en zocht ook contact met de koning der framebouwers. Echter had hij totaal geen interesse in oude dingen..of hij had het toen misschien te druk, kan ook natuurlijk. Maar daar kwamen we niet echt verder voor wat betreft aanvullende informatie destijds
 
Helaas, is geen Bert Bels fiets...heb al contact gehad en hij bouwde "slechts" deltaboxachtige frames...in ieder geval niet deze motor.


full


Dit is een Bert Bels exemplaar met een Honda 600 blok.

Als ik het me goed herinner, won Jan van der Wal hiermee de Sound of Singles bij de Ducati-clubrace van 1990.
 
Laatst bewerkt:
bedenk nu net dat ik Bert vergat te bedanken voor de foto´s die hij me mailde...maar inderdaad. Dit is een BB creatuur. Hij had er een stuk of 6 gebouwd vertelde hij me, allemaal Honda blokken erin
 
zitten hier mensen die iets van injectie afweten? :+

ik heb dus op mijn ktm blok de originele keihin injectie staan. Ik kan deze nu volledig aanpassen met een programma.

wat ik ook kan doen is in dat programma de lambda sensor uitschakelen zodat hij niet zit te corrigeren voor de emissie dingen te halen.

OF zit ik daar fout? rekent de ecu heel de tijd op die lambda sensor om de juiste F/A waardes te controleren/meten/sturen of staat dit er los van en stuurt de lambda die enkel bij voor milieu normen te halen?

Ik kan dus naar gelang toerental en opening van de vlinderklep in een hele tabel alle waardes aanpassen van de F/A ratio maar vraag me af of de lambda sensor nodig is voor het injectiesysteem...?

graag hulp :)

grtz,

MJ
 
zitten hier mensen die iets van injectie afweten? :+

ik heb dus op mijn ktm blok de originele keihin injectie staan. Ik kan deze nu volledig aanpassen met een programma.

wat ik ook kan doen is in dat programma de lambda sensor uitschakelen zodat hij niet zit te corrigeren voor de emissie dingen te halen.

OF zit ik daar fout? rekent de ecu heel de tijd op die lambda sensor om de juiste F/A waardes te controleren/meten/sturen of staat dit er los van en stuurt de lambda die enkel bij voor milieu normen te halen?

Ik kan dus naar gelang toerental en opening van de vlinderklep in een hele tabel alle waardes aanpassen van de F/A ratio maar vraag me af of de lambda sensor nodig is voor het injectiesysteem...?

graag hulp :)

grtz,

MJ
Broertje van Borrol (ik meen dat hij hier fictionburn heten) is handig met dat spul. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan