Het grote Yamaha Diversion topic deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand een suggestie voor de 12V aansluiting?

Is nog niet zo makkelijk: op mijn vorige Div had ik de opbouw-contactdoos, ook van Conrad en dan de vrachtwagen-versie (boordspanning-stekker). In principe is het het makkelijkst om een gat in je kuip te maken, maarrr de lokatie komt erg precies want je wil per se niet dat de rijwind vat krijgt op je stekker of draad, want dat gaat een wiebelcontact worden.

Ondertussen heb ik besloten dat ik aan een USB-aansluiting meer dan voldoende heb, en ik overweeg sterk om die onder het zadel te laten zitten. Als ik dan de TomTom van stroom wil voorzien leid ik het kabeltje daar wel vandaan...
 
Laatst bewerkt:
OP8: Veel voorkomende problemen


XJ600 S/N

Shimmy is het "schudden" van het stuur bij bepaalde snelheden. Je merkt het eigenlijk pas als je het stuur even loslaat, wat best gevaarlijk kan zijn als je het niet verwacht.
Mijn ervaring: met Bridgestone BT45 voorband (en hoe meer cubbing hoe erger!), (zware) topkoffer en 60-70 km/h is dit op z'n ergst. Sinds ik een Michelin-bandje heb is het zo goed als verdwenen.


XJ900 S/N

Wie vult aan?

Toevallig heb ik dit gisteren voor het eerst meegemaakt met de Div 900. Heel licht, maar toch. Inderdaad, topkoffer zat er op.
 
Ondertussen heb ik besloten dat ik aan een USB-aansluiting meer dan voldoende heb, en ik overweeg sterk om die onder het zadel te laten zitten. Als ik dan de TomTom van stroom wil voorzien leid ik het kabeltje daar wel vandaan...
Ik heb een mini-USB-stekkertje aan m'n stuur zitten, de 7805 met koelplaatje (levert een stabiele 5V uitgangsspanning) zit ingegoten in lijm onder de kuip.
 
Laatst bewerkt:
woehoe, deeltje 13.. Weer paraat, ik zal nog even een foto sturen voor de OP.

Is het overigens veel moeite om Hyperpro vering te installeren? Ik zit me nog een beetje af te vragen hoe je de olie moet verversen van de vering. Het vullen / nieuwe veren erin schuiven zal wel vanaf boven kunnen, maar het verwijderen van de olie is nog mijn vraag.

Overigens kwam ik er bij het onderhouden van mijn motor achter dan de remlichtschakelaar van de voorrem overleden was. Bij de Yamaha dealer even een nieuwe gehaald, en alles werkt weer top. Schijnt niet vaak te gebeuren, maar ik had dan toch het 'geluk' om het mee te mogen maken.
 
oh echt??? ik wist niet dat je koper kon uitrekken?

En toch kan het (even off topic):
Neem maar eens een metertje installatiedraad neem die aan weerszijden in de tang,
(met zijn tweeën gaat dat het best) en dan maar flink zeulen. Draadje wordt dunner en langer. Maar je hebt natuurlijk gelijk zolang het geen krulsnoertjes zijn. :X
 
Iemand een suggestie voor de 12V aansluiting?
Ik heb 'm heel simpel met 2 tie wraps aan de framebuis gemaakt, rechts voor de tank, zit daar prima en geen last van vocht.
2011-02-19152926.jpg
 
@bensi ziet er eigenlijk mooier uit. Blijft ie goed zitten als je er iets in duwt? Of moet je dat met 2 handen doen? En met en relais of rechtstreeks met zekering op accu?
 
@bensi ziet er eigenlijk mooier uit. Blijft ie goed zitten als je er iets in duwt? Of moet je dat met 2 handen doen? En met en relais of rechtstreeks met zekering op accu?
Hij blijft wel zitten maar ik doe het idd meestal met 2 handen, het zijn tenslotte maar tie wraps ;)
En hij zit op een relais.
 
Laatst bewerkt:
Ik liep vandaag langs een 900 in Nijmegen.. (tegenover Broodje Horeca, zijstraat van de Burchtstraat) Ik kom daar regelmatig langs en word altijd een beetje verdrietig van de staat waarin die fiets verkeert.. Vol met roest, knippers liggen eraf, een rek zonder koffers, gaten in de seat, etc...
Die fiets staat er al jaren. Enkele jaren geleden heeft hij een keer een crash gehad en daarna is die nooit meer gemaakt. Erg zonde, want het was een mooi ding. Nu is het echter een oud verrot ding geworden waaraan je heel veel moet doen om hem weer netjes te krijgen (legaal ;)).

Dit blijft trouwens een topic met een geweldige op, hulde :)
 
Ik liep vandaag langs een 900 in Nijmegen.. (tegenover Broodje Horeca, zijstraat van de Burchtstraat) Ik kom daar regelmatig langs en word altijd een beetje verdrietig van de staat waarin die fiets verkeert.. Vol met roest, knippers liggen eraf, een rek zonder koffers, gaten in de seat, etc...
Dat was dus niet die van mij ...!
 
Shimmy is het "schudden" van het stuur bij bepaalde snelheden. Je merkt het eigenlijk pas als je het stuur even loslaat, wat best gevaarlijk kan zijn als je het niet verwacht.
Mijn ervaring: met Bridgestone BT45 voorband (en hoe meer cubbing hoe erger!), (zware) topkoffer en 60-70 km/h is dit op z'n ergst. Sinds ik een Michelin-bandje heb is het zo goed als verdwenen.


Ik ben er bijna twee keer bijna mee verongelukt
Top koffer in combinatie met BT45 banden die komen er bij mij nooit meer onder
Ik kreeg een High Speed Wobble met 110 km op de linkerbaan en ging op een haar na tegen de vangrail aan
Ik heb nu op alle drie de motoren Michelin zitten en dit bevalt me prima zeker met nat weer
Honda VT500
Virago 750
Honda CB750 Night Hawk
De Diversion 900 is niet meer in mijn bezit maar gelukkig nog wel binnen de familie en ook bij mij nog steeds in onderhoud
Maar goed banden is een heel persoonlijk iets maar ik zou zeggen durf eens iets anders te kiezen dan de BT45 Banden
En ik hoop dat ik mag blijven mee lezen op dit forum en af en toe wat positiefs mag in brengen ondanks dat ik geen Div meer heb
 
Helaas, de Dame had geen zin om te starten vandaag. Startmotor draait wel netjes rond, er lijkt benzine te stromen en je voelt plopjes uit de uitlaten komen. Maar toch geen moment dat ik dacht: "ja, ze wil". Volgende week nog maar weer eens een poging wagen, en wat punten stapsgewijs doorlopen. Ze heeft nu ook al bijna 3 maanden stilgestaan, dus ze zal wel beetje (terecht) boos op me zijn. :)

Mooie bekende OP weer, overzichtelijk en informatief.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan