2012 bmw maxi scooter

Echter, de scooterrijder is meer een practisch ingestelde mens die niet veel aan liflafjes voor zijn rijwiel uitgeeft, in tegenstelling tot de gadgetfreaks die de meeste motorrijders zijn.
Dat zou dus wel eens flink kunnen tegenvallen voor de dealers....
Je slaat de spijker op z'n kop ;)
 
Ik zit naar die opengerwerkte tekening te kijken en zie één zuiger in BDP staan terwijl de andere nog niet beneden is...
Dit lijkt mij op een 270 graden krukas, net als bij de Yamaha TDM en TRX.

Zei ik al..... :X

Klinkt wel lekker stoer natuurlijk dat geluid.
 
Laatst bewerkt:
ach....dat is interessant....heb ook nog geen foto gezien met de koffers open.

Maar ik heb toch mijn twijfels....heb nog eens verschillende detailsfoto's bekeken en denk
toch dat dit enkel zijpanelen zijn die niet open kunnen.
Hopelijk ben ik mis.
Persoonlijke smaak....die topkoffer......bwaaaaaaaa....afschuwelijk.
Nee, ik heb het mis.

BMW heeft best veel gedetailleerd (beeld)materiaal vrijgegeven en daar ontbreekt het openen van de zijpanelen.

Nu vermoed ik dat de extra opslagcapaciteit aan de achterzijde (zijpanelen) van binnenuit is aan weerszijde van de (achterste) helm.

Je link naar de BMW Media site heeft ook videomateriaal een 1 daarvan wordt GT onder de loep genomen.

Voor wie dit nog niet heeft gezien, zie hier (4de film)
 
Laatst bewerkt:
dacht zelf heel even dat deze panelen naar buiten geduwt konden worden en zo een bergruimte te creeëren.
Bij geen gebruik deze weer in te duwen zodat ze plat worden.

Misschien is het een dom idee en niet uitvoerbaar.
 
dacht zelf heel even dat deze panelen naar buiten geduwt konden worden en zo een bergruimte te creeëren.
Bij geen gebruik deze weer in te duwen zodat ze plat worden.

Misschien is het een dom idee en niet uitvoerbaar.

:N, niet dom.

Mogelijk ligt dit al op de plank bij BMW, mss vanaf 2013.
 
...Zei ik al..... :X .

Zie het als een aanvulling...

Wel apart dat dit type blok al verguisd werd voordat Yamaha het destijds uitbracht; dat vond de conservatieve motorwereld wel zo raar...

Nu komen precies tegelijk twee andere belangrijke fabrikanten, BMW en Honda met hetzelfde concept; blijkbaar was het toch niet zo'n raar idee.
 
Doe ik ook :+

Zo'n TRX configuratie in een Tmax had niet erg geweest, zou ie wat zwaarder geluid gehad hebben.

Ik vind de zwarte uitvoering van de BMW scooter echt wel mooi, ook dat zilvergrijs erbij.
Maar ik merk wel dat je er niet echt goed zichbaar mee bent.
Nou rij ik wel met een fluor-jack,maar nu de winter aanbreekt vind ik mijn zwarte pakje toch wel warmer.En past qua styling en kleur ook iets beter.
 
Ja erg mooi .
Lijkt eigenlijk nauwelijks nog op een scooter, vooral de C650GT lijkt 'gewoon' op een modern vormgegeven toerbuffel.
Verleidelijk moet ik zeggen :)
 
Met die veel te grote kuip kan je makkelijk tegen 180 met een jethelmpje ongestoord
op de snelwegen snorren terwijl de rest aan hun stuur hangt... ;-))
 
Met die veel te grote kuip kan je makkelijk tegen 180 met een jethelmpje ongestoord
op de snelwegen snorren terwijl de rest aan hun stuur hangt... ;-))

Absoluut waar... Maar waar iemand met zijn jethelmpje tegen die snelheid over de asfalt gaat tov iemand met zen integraal.... Maar dit is wat off-topic...

Grtz
Tom

Ps; Ik vind ze toch mooi (de r-serie en de scoots/ De k's wat minder)
 
Productie is begonnen en wordt gemaakt in Berlijn door 30 medewerkers:

hier en hier (video)
 
Laatst bewerkt:
Daar gaat het niet om, het is de naam. BMW

Dat is 1 voordeel, maar daarom moet hij nog wel goed zijn. Geloof me, ik heb net een kleine 500 kilometer met de 530 achter de rug en je merkt dat hier meer dan 10 jaar maxi scooter ervaring achter zit. 11 maart kan ik je vertellen of de naam BMW genoeg is ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan