Hyosung dat is het deel 2 van 9

Laat ik het zo zeggen: met de Hyosung naar een TL vs SV meeting geweest (zou normaal met m'n tl gaan) Conclusie: je merkt echt de 10 pk meer met de hyosung, wheelie maakt niet uit, gaat met allebei ( met een beetje koppeling) maar je lacht de ballen uit je broek met onderdelen.

Trouwens: een sloopfiets (heb je max z'n fiets weer)van hysoung uit elkaar gehaald zonder moeite, m'n Tl zat hier en daar met een beetje te weinig vet in elkaar!!
 
Volgens de test zijn de remmen van het 2009 model niet optimaal. Aangezien ik dit wel een belangrijk onderdeel vind, zou ik graag willen weten of iemand al ervaring heeft met stalen remleidingen.
Bovendien wil ik de motor ook gaan gebruiken voor langere afstanden. Is de positie op de motor hier geschikt voor? Houd zelf wel van een sportievere houding.....maar het moet niet te worden.

Nu nog de juiste keus maken ( eerste motor)
Cbr600f
Gt650ir
Sv650s
Vfr800
Evt Firestorm, gsx-r,
 
remmen niet optimaal?
Hangt denk ik af van je referentie. Ik heb voor mijn hyosung, carb model, een kawa gpz500 en een gpz600 gehad met originele onderdelen en verbeterde remmen en rij regelmatig op een honda cb1 en heb ook een bmw c1 gereden. Overigens allemaal met goed onderhouden remmen en niet wat meestal het geval is nooit naar gekeken.
De remmen van de hyosung zijn beter.
De keuze van hyosung om gesinterde remblokjes te gebruiken is mij niet helemaal duidelijk ik heb zelf voor organische van feredo gekozen wat ik een beter compromis vind. Staat waarschijnlijk ergens in het vorige topic precieze model en nummer.
Al dit is over het vorige model ... er is inmiddels 2 maal een andere rempartij op de hyosung gekomen.
 
Volgens de test zijn de remmen van het 2009 model niet optimaal. Aangezien ik dit wel een belangrijk onderdeel vind, zou ik graag willen weten of iemand al ervaring heeft met stalen remleidingen.
Bovendien wil ik de motor ook gaan gebruiken voor langere afstanden. Is de positie op de motor hier geschikt voor? Houd zelf wel van een sportievere houding.....maar het moet niet te worden.

Nu nog de juiste keus maken ( eerste motor)
Cbr600f
Gt650ir
Sv650s
Vfr800
Evt Firestorm, gsx-r,

Als eerste motor zou ik idd kijken naar de eerste vier, eventueel de gsx-r maar de Firestorm is denk ik een behoorlijk pittige fiets als eerste. 2 cilinder, dus heel veel koppel onderin, dit vertaalt zich naar iets te hard aan het gas draaien en je hebt zo een wheelie in zn 1 en 2. De andere fietsen zijn meer beginners geschikt :)
 
Als je de motor voor langere afstanden wilt gebruiken dan raad ik aan om eens een dagje een motor te huren met zulk een sportieve zit (ik heb zelf ooit es een sv650 s uit 2007 een dag gehuurt) en daar een lange rit mee maken. Nu rijdt die sv heerlijk hoor, maar ik voelde het op den duur wel in de polsen. Ik heb daarna veel op een gsr gereden (die was niet van mij helaas) en moest toen eerlijk bekennen dat zo'n naked wel fijner rijdt op langere afstanden dan een sport of race model en dan doel ik op de rechte zit. Uiteindelijk ben ik dus voor een GT650 Naked gegaan... best of both worlds voor mij persoonlijk (v twin en een rechte zit). Lange tochten zijn een genot en alhoewel ik op de gsr na een uur een houten reet kreeg, moet ik zeggen dat ik hier op de Hyosung totaal geen last van heb (maar dan heb ik nog niet langer dan 2,5 uur achtereen gereden). Hopelijk helpt dit in je zoektocht. Succes ermee...
 
Volgens de test zijn de remmen van het 2009 model niet optimaal. Aangezien ik dit wel een belangrijk onderdeel vind, zou ik graag willen weten of iemand al ervaring heeft met stalen remleidingen.
Bovendien wil ik de motor ook gaan gebruiken voor langere afstanden. Is de positie op de motor hier geschikt voor? Houd zelf wel van een sportievere houding.....maar het moet niet te worden.

Nu nog de juiste keus maken ( eerste motor)
Cbr600f
Gt650ir
Sv650s
Vfr800
Evt Firestorm, gsx-r,

Heb zelf stalen remleidingen laten monteren en je merk wel degelijk verschil. Niet om de Hyosung af te kraken, maar 2 zuigerige remklauwen zijn bij sportief gebruik wel aan de matige kant. Ben momenteel mijn "oude"hyosung remmen om aan het bouwen naar de bekende 4 zuigerige van het nieuwe model door middel van adaptor-plaatjes (rempomp is groot genoeg). 1 remklauw van hyosung 4 zuigerig met remvoering voor 140 Euro: dus voor iets meer dan 350 Euro klaar hoop ik. Doe dat maar eens na met een ander merk.

ps. sportieve houding heb je vaak met clip-ons op een sportbike ( r-versie en s-versie), bij de naked een superbike stuur ipv. het orginele stuur en je hebt een sprotieve houding en geen stijve nek bij het staan voor het stoplicht met omhoog kijken.
 
Laatst bewerkt:
ps. sportieve houding heb je vaak met clip-ons op een sportbike ( r-versie en s-versie), bij de naked een superbike stuur ipv. het orginele stuur en je hebt een sprotieve houding en geen stijve nek bij het staan voor het stoplicht met omhoog kijken.

Alles is oplosbaar d.w.z dat ik mijn R versie heb omgebouwd; clip-ons er af en een gewoon stuur gemonteerd daar bij moest ik wel remkabels verlengen en een ander olie reservoir plaatsen.

Foto-CAMW6HQB-D.jpg


Ja ik moest wel, ik had 2 dubbelle nekhernia's waar ik 1 November 2011 aan geopereerd ben, en nu nog steeds van aan het herstellen ben.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan voor weinig misschien een GT650N van 2008 (eerste inschrijving zomer 2009) kopen. Ga 1 van de dagen is testrijden... Overweeg het al langer als jonge pekelmotor...
 
mmmm, is niet helemaal waar hoor. Marcel heeft een 2010 model met: vernieuwde injectiemodule,4 zuigerige remklauwen,ander zitje/achterpartij en bv. een dikkere koppelingskabel. Het 2008 model is alleen 1 van de eersten met injectie.Verder identiek aan oudere versies, al is wel het kleppenprobleem opgelost.
 
mmmm, is niet helemaal waar hoor. Marcel heeft een 2010 model met: vernieuwde injectiemodule,4 zuigerige remklauwen,ander zitje/achterpartij en bv. een dikkere koppelingskabel. Het 2008 model is alleen 1 van de eersten met injectie.Verder identiek aan oudere versies, al is wel het kleppenprobleem opgelost.

Mja achterste cilinder zat onder de olie en de kettingset was tot op de draad versleten (10k op de teller) voor band was volgens mij wel nog origineel (BT56R). Koppeling en achterrem maakte lawaai, zal nog even wachten worden op het antwoord op deze problemen. Trouwens zijn er hier nog mensen die een hyosung naast een SV hebben gelegd en hebben gemerkt dat de SV sneller van zijn plaats komt (meer trekkracht onderin) of was dit enkel op dit model het geval?
 
Ik kan je met 100 % zekerheid vertellen dat een hyosung sneller is. Bij een SV met big bore kit van 700cc lag het ongeveer gelijk, hij was sneller met hoge toeren, maar koppel bleef meer bij de Hyosung.

Dit was tijdens een meet van SV en TL rijders. Aangezien ik mijn TL aan het reviseren was , kwam ik op de HYosung tot grote ergenis van anderen: namaak, nep SV, etc. etc.
 
Ah trouwens de remmen zijn echt een ramp!

Nee hoor :N :N
Zelfs motorplus is vol lof over de nieuwe remmen van de Hyosung.
En dit is erg uniek voor motorplus omdat die eigenlijk alleen vol lof zijn over BMW. :?
De nieuwe Hyosung ( vanaf 2009 en dus niet overjarig 2009) hebben acht zuigers op de voorremmen.................. en die werken.
Moet je ook eerlijk zeggen dat de vier zuigers op mijn vorige Hyosungs het ook prima deden.

want:

Remmen is angst _O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor :N :N
Zelfs motorplus is vol lof over de nieuwe remmen van de Hyosung.
En dit is erg uniek voor motorplus omdat die eigenlijk alleen vol lof zijn over BMW. :?
De nieuwe Hyosung ( vanaf 2009 en dus niet overjarig 2009) heben acht zuigers op de voorremmen.................. en die werken.
Moet je ook eerlijk zeggen dat de vier zuigers op mijn vorige Hyosungs het ook prima deden.

want:

Remmen is angst _O- _O- _O-

Ik had al gezegd dat die waar ik naar gaan zien ben een 2008 is... Trouwens in Vlaanderen zijn voor zover ik kan zien nog nergens modellen 2010/2011 uitgeleverd geweest... Iedereen verkoopt overjaarse modellen... Wat zeer sympathiek is...
 
Mja achterste cilinder zat onder de olie en de kettingset was tot op de draad versleten (10k op de teller) voor band was volgens mij wel nog origineel (BT56R). Koppeling en achterrem maakte lawaai, zal nog even wachten worden op het antwoord op deze problemen. Trouwens zijn er hier nog mensen die een hyosung naast een SV hebben gelegd en hebben gemerkt dat de SV sneller van zijn plaats komt (meer trekkracht onderin) of was dit enkel op dit model het geval?

Een vriend van mij heeft een SV en we zijn wel eens gewisseld van fiets, ik kan je vertellen dat de Hyosung wel degelijk sneller is. Het vermogen komt wel wat geleidelijker bij de SV maar deze voelt veel tammer aan dan de Hysoung waarbij het vermogen meer in golven komt.
 
Ok ik zit nog met 3 vraagjes:
Hoe moeilijk is het om die motor om te bouwen naar carburatie (en te voorzien van een openluchtfilter/kelken + een ingekorte demper/aftermarket demper)
De remmen te verbeteren en indien nodig bv. een setje tokico's voor weinig op de kop te tikken en pas te maken?
Daar een serieus stuur op te zetten? Want dat stuur vond ik ook maar niks :)
 
euhhhh....
Waarom ombouwen naar carburateur?????
Takonni uitlaatdemper. goedgekeurd met DB-killer: nog geen 200 euro
En een grandioos mooi geluid, zelfs met demper
www.woesthoff.nl voor de remmen.............
 
euhhhh....
Waarom ombouwen naar carburateur?????
Takonni uitlaatdemper. goedgekeurd met DB-killer: nog geen 200 euro
En een grandioos mooi geluid, zelfs met demper
www.woesthoff.nl voor de remmen.............

Op deze zit de eerste versie injectie en die is niet echt denderend had ik de indruk. En carburatie is thuis gemakkelijk af te regelen... Of zijn er al powercommanders voor die dingen?
 
Nee, we zijn niet de snelste, anders zou het op een chatroom lijken. Wel 1 van de eerlijkste hoop ik.

Neem even contact op met FD motoren in Hillegom. Zij hebben de nodige ervaring met name met de eerste injectie-modules.
 
Terug
Bovenaan Onderaan