Het grote Yamaha Diversion topic deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan je hier iets meer details over geven? Ik neem aan dat je hier het deel tussen RVS uitlaatbochten en demper mee bedoelt? Die van mij is (links) behoorlijk aan het roesten, en ooit zit er een gat in. Wat valt er dan nog te lassen?
Bij mij waren ze al doorgeroest en zaten er al gaten in, maar ik heb ze aan een maat van mij meegegeven, hij heeft ze dichtgelast en mooi vlak geslepen. De linker was al zo ver heen dat het spruitstuk en de demper nu 1 geheel zijn geworden. Het probleem is nu dat als je hem wilt loshalen dat je de heelplate moet demonteren, maar hoevaak demonteer je nou je uitlaat? :+
 
Note to self: When transporting, among a host of other things, a container of home-made soup in a trunk on the back of the motorcycle, make sure the trunk is secured. Tight. Failing to do so will result in Soup Surprise.
 
Laatst bewerkt:
Ok, maar als ik de draad doorknip, dan is ie te kort om te strippen en aan elkaar te vlechten/solderen.

Dan zou ik gebruik maken van kabelschoentjes wel eerst krimpkous over de draad en dan aansolderen, wordt je draad ook weer langer.
Je kunt ook kunststof stekkers gebruiken en deze waterdicht maken.



Vanmiddag nog even 250 km :] gereden en o.a.naar Louis in Osnabruck geweest, heerlijk met de zon mee.
Wel een extra paar handschoenen aangehad in mijn winterhandschoenen, en een bodywarmer. Geweldig zo als mijn div bolderd, alleen het verbruik ligt wel een stuk hoger dan de 600 +- 1 op 16.
Ook nog even geprofiteerd van de aanbiedingen.
Gaan voor olie-luchtfilter, bougies, etc., en dan tegen een schnappschen aanlopen.
De handvatverwarming van Daytona was in de aanbieding van 59,95 nu voor 39,95.
En terloops nog een rek vol zomerkleding tegenkomen, compleet zomerpak met protectie van Probiker voor 89,90, was 300,00 dat is nog eens leuk.
Zit als gegoten en nu op naar de 30 graden. 8-)

En bij thuiskomst toch maar even de motor gewassen, lag in duitsland aardig wat zout op de weg.
 
Note to self: When transporting, among a host of other things, a container of home-made soup in a trunk on the back of the motorcycle, make sure the trunk is secured. Tight. Failing to do so will result in Soup Surprise.
:P

ik weet wel hoe een top koffer eruit ziet als je er drie taarten in stopt en dat onderweg vergeet.. Ik besloot ineens te genieten van het mooie weer en nam een omweg over een dijk (met drempels). :X

-O-
 
Ook nog even geprofiteerd van de aanbiedingen.
Gaan voor olie-luchtfilter, bougies, etc., en dan tegen een schnappschen aanlopen.
De handvatverwarming van Daytona was in de aanbieding van 59,95 nu voor 39,95.
En terloops nog een rek vol zomerkleding tegenkomen, compleet zomerpak met protectie van Probiker voor 89,90, was 300,00 dat is nog eens leuk.
Waar laat je dat allemaal?
 
Waar laat je dat allemaal?


Rugzakje mee voor de kleine spullen, en een beetje inventief zijn. :+ Ik had geen spin bij me. Maar in plastic zakken en met een rol breed plakbank en een rolletje touw kom je een heel eind.Vastgeknoopt op mijn baggagerekje.
 
Zo, ik ben er ook weer na een paar weken met andere dingen bezig geweest te zijn.
Schuur opgeruimd, nu past de Div. binnen om er aan te sleutelen, heeel erg belangrijk.
(gewassen grindtegels geven een rotgevoel aan je knieschijven als je dat ene kleine schroefje hebt laten laten vallen en je wanhopig probeert het terug te vinden.) :)
 
Rugzakje mee voor de kleine spullen, en een beetje inventief zijn. :+ Ik had geen spin bij me. Maar in plastic zakken en met een rol breed plakbank en een rolletje touw kom je een heel eind.Vastgeknoopt op mijn baggagerekje.

Haha! Bij Louis hadden ze toch wel een spin voor je? (Altijd handig voor onder het zadel voor onverwachte aankopen) :-)
 
Howto
Het was al zo'n tijd geleden dat ik een howto heb gemaakt. En gezien de weersverwachting is dit misschien wel een nuttige Howto.

Benodigheden:
- Schaar
- Rolmaat of liniaal
- Een stukje kunstleer. (Nog over van het opnieuw bekleden van het zadel.)

Een stuk karton mag natuurlijk ook. Geen plastic want dat kan smelten.

Instructies
Knip een rechthoek van 40cm bij 8cm. Heel nauwkeurig hoeft dat overigens niet.
oliekoeler01.jpg


Localiseer de oliekoeler. Neem tussen de werkzaamheden vooral af en toe even pauze. Het sleutelen moet natuurlijk wel leuk blijven.
oliekoeler02.jpg


Na de pauze schuif je het stuk kunstleer voor de oliekoeler.
oliekoeler03.jpg


Het zal vanzelf klemmen, vastzetten is niet nodig. Het voorkomt dat er lucht door de oliekoeler gaat.
oliekoeler04.jpg


Ruim het gereedsschap op, en pauseer wederom. O-)

De laatste tijd rij ik veel stadsverkeer en aanzienlijk minder snelweg. De olie komt met dit weer nooit lekker op temperatuur. Buiten dat dit qua slijtage niet bevoordelijk is, helpt het ook tegen sludge in de olie. (Condensvocht wat als een soort slagroom/schuim op de olie drijft.) Doordat de olie, door het afdekken van de oliekoeler, veel minder gekoeld zal worden, zal het sneller op bedrijfstemperatuur komen. Sludge zal dan verdwijnen.

*D
 
Hoi Kees, Keurig e How To en fotos doen het altijd goed.Begrijp niet goed hoe je dat vastzet. Vliegt dat niet weg tijdens het rijden?
En zou je a.u.b.een dichtbij foto kunnen en willen plaatsen van je handkappen?
Zodat ik bij de lokale motorsloper eens rond kan neuzen, op zoek naar deze.
Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Haha! Bij Louis hadden ze toch wel een spin voor je? (Altijd handig voor onder het zadel voor onverwachte aankopen) :-)

Heb er thuis meerdere zelf een bagagenetje, je weet wel vergeten, vrouwen eigen. ;) _O-
Zal er gelijk een onder het zadel stoppen, bedankt voor de tip. ;)
 
Ik weet niet of het al eerder gedaan is, maar is het misschien een idee om eens met z'n allen een tourrit te organiseren. Of als diversion garde mee te rijden met een andere tourrit? Zo kunnen we de gezichten achter de namen eens zien, en elkaars motor incl. aanpassingen eens van dichtbij bekijken. :)
 
Zo, ik ben er ook weer na een paar weken met andere dingen bezig geweest te zijn.
Schuur opgeruimd, nu past de Div. binnen om er aan te sleutelen, heeel erg belangrijk.
(gewassen grindtegels geven een rotgevoel aan je knieschijven als je dat ene kleine schroefje hebt laten laten vallen en je wanhopig probeert het terug te vinden.) :)
Bekend probleem ... Heb sinds vorige zomer een betonvloer met lichte coating. Scheelt zó veel!
 
Ik weet niet of het al eerder gedaan is, maar is het misschien een idee om eens met z'n allen een tourrit te organiseren. Of als diversion garde mee te rijden met een andere tourrit? Zo kunnen we de gezichten achter de namen eens zien, en elkaars motor incl. aanpassingen eens van dichtbij bekijken. :)
Het is al eerder gedaan en het is idd VEEL te lang geleden, goed idee om weer eens een rit te doen in het voorjaar of zo.
 
Net de dgi aangesloten maar hij gaat wel aan en het ledje knippert als het magneetje voorbij gaat, maar als ik de inleerdraad van massa haal dan verschijnt er geen N. Iemand ervaring met dit ding van Biketronix?
 
Net de dgi aangesloten maar hij gaat wel aan en het ledje knippert als het magneetje voorbij gaat, maar als ik de inleerdraad van massa haal dan verschijnt er geen N. Iemand ervaring met dit ding van Biketronix?

Ik heb een blauwe, rode, grijze en oranje draad.

De blauwe is voor de puls, grijs is massa, rood is plus en oranje is inleerdraad. Maar ik heb een gebruiksaanwijzing waarin zwart bij mij grijs is. Dus ben ik er vanuit gegaan dat grijs voor de massa is.

Als ik het contact aanzet dan verschijnt er wel een C en als ik het wiel draai dan komt het stipje op en weer weg als het magneetje voorbij is.

Zou ik de inleer en pulsdraad omgewisseld hebben??? :?

Hieronder een stukje uit de handleiding;
ROOD : aansluiting boordspanning (+12 Volt).
ZWART : aansluiting massa (0 Volt).
ORANJE: zogenaamde "inleerdraad".
BLAUW : aansluiting voor de pulsingang van de toerenteller.
Twee ZWARTE draden met aangegoten wielsensor.
De RODE en ZWARTE draad kunnen rechtstreeks worden gemonteerd op de boordspanning.
De reeds aanwezige zekering voor de boordspanning is voldoende om de DGI te zekeren.
Het meest voor de hand liggend is het monteren van deze RODE en ZWARTE draad
rechtstreeks op de voedingspanning van de toerenteller. De BLAUWE draad komt aan de
pulsingang van de toerenteller. Met klittenband kan de DGI worden gemonteerd op een
geschikte lokatie op het dashboard. Eventueel kan dit ondersteund worden met tiewraps.
De sensor dient (bij voorkeur) dicht bij de as van het voorwiel te worden gemonteerd,
zodanig dat het bijgeleverde magneetje de sensor passeert met een afstand van ca 3...5 mm.
Dit magneetje kan met tiewraps
of tweecomponentenlijm worden gemonteerd op bijvoorbeeld de
remschijf.
Voor de kleurcodes van de diverse bedrading van bestaande motoren, raadpleeg de
"knowledge base" op het internet. Zie de website van BiketroniX (www.biketronix.nl) voor
een verwijzing.
 
Laatst bewerkt:
Terugkomend op het aansluiten van de draden, als ik naar het schema kijk dan zijn de 3 draden toch gewoon op de toerenteller aan te sluiten en zitten deze 3 naast elkaar achter de tellerklok?

Daar zitten volgens mij naast de grijze (=puls), een bruine draad (=geschakelde +?) en een zwarte draad (=min?)
 
Terugkomend op het aansluiten van de draden, als ik naar het schema kijk dan zijn de 3 draden toch gewoon op de toerenteller aan te sluiten en zitten deze 3 naast elkaar achter de tellerklok?

Daar zitten volgens mij naast de grijze (=puls), een bruine draad (=geschakelde +?) en een zwarte draad (=min?)
De kleurcodes kloppen.

Ik denk dat de dgi de puls niet herkend. (Is mij eens door de dealer verteld dat een gear indicator op een div niet mogelijk is.)
 
Bedankt voor je reactie!

Nu ben ik de hele middag al aan het zoeken, en heb ik ook gelezen dat de blauwe draad de inleer draad kan zijn.
En deze dgi is nooit bij dealers te koop geweest. En er was iemand op het forum een paar jaar geleden die had hem ook op zijn diversion.

Ik heb toen nog fotos gezien, alleen niet van de aansluiting.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan