Hyosung dat is het deel 2 van 9

haha... ik wist dat die opmerking zou komen. Tja ik ben een mooi weer rijder en alhoewel het zonnetje vandaag lekker scheen had ik andere verplichtingen. Kheb wel net een nieuw jasje en helm gekocht waarvan ik niet kan wachten om uit te proberen.

2 weken terug trouwens wel even lekker een dagje gereden... :P
 
Blijf gewoon nog steeds bij mijn bike:

[afbeelding]

Wat is er nog veranderd: superbike stuur
waar ben ik nu mee bezig:-nieuwe 4-zuiger remklauwen d.m.v adaptorplaatjes op de voorvorkpoten
- ander zadel, wat hoger bij de tank, doordat hij voor dieper is gezet staathet zadel erg scheef.

Mag ik jou vragen welke maat die bouten hebben die jij gebruikt voor je paddock stand? Ik kan die maat niet vinden in de ijzerwaren zaak :S Lijkt wel amerikaanse maat of iets?

En die Hugger, is dat er eentje van een SV? Zo ja, van welk jaar? Lijkt mij ook wel wat!
 
Dus kan er mij iemand vertellen hoe die opti-unit van F. Cattier werkt?

Ja.............................
Nu werkt de injectie met een stationairsproeier, die heel zuinig staat afgesteld.
Voor de boompjes en de beestjes 8-)
De opti-unit omzeilt de stationairsproeier zodat alles via de injectie gaat :9
De injectie gaat dus bij elk toerental werken en kan het allemaal veel beter regelen.
Geen dip meer tussen de stationairsproeier en injectie.
Geen aan/ uit gedoe meer bij hetzelfde toerental.
Iets ruimere afstelling, dus meer koppel in het middengebied.

Nog meer vragen, bel Frans..................... :W
 
Ja.............................
Nu werkt de injectie met een stationairsproeier, die heel zuinig staat afgesteld.
Voor de boompjes en de beestjes 8-)
De opti-unit omzeilt de stationairsproeier zodat alles via de injectie gaat :9
De injectie gaat dus bij elk toerental werken en kan het allemaal veel beter regelen.
Geen dip meer tussen de stationairsproeier en injectie.
Geen aan/ uit gedoe meer bij hetzelfde toerental.
Iets ruimere afstelling, dus meer koppel in het middengebied.

Nog meer vragen, bel Frans..................... :W

Ik heb 'm gemaild maar ik denk dat ik toch voor een 1000 ga gaan. De hyosung voelde heel tam aan en ik vind overal dynocharts terug waaruit blijkt dat die motoren (zelfs met modificaties aan in -en uitlaat) niet boven de 60pk uitkomen...
 
Ik heb 'm gemaild maar ik denk dat ik toch voor een 1000 ga gaan. De hyosung voelde heel tam aan en ik vind overal dynocharts terug waaruit blijkt dat die motoren (zelfs met modificaties aan in -en uitlaat) niet boven de 60pk uitkomen...

Heb jij pech, ik heb net m'n gele TL1000R verkocht!!!

Foto-JRCG3EHC-D.jpg


Of ook dit moet niet je type zijn.
 
Ik kan je dan echt een suzuki TL1000S aanraden. Dit is een R, maar de zithouding van een S is super en zeker de gasresponse. Voor weinig geld heb je echt een top fiets met een goed blok. Het is niet voor niets dat HYosung toendertijd het TL 1000 blok in zijn motorfiets wou zetten. Iets wat jaren terug andersom was. (hyosung blok in SV)
Kijk maar eens op TL1000.nl, er zijn daar ook vele Belgische rijders.
 
Ik kan je dan echt een suzuki TL1000S aanraden. Dit is een R, maar de zithouding van een S is super en zeker de gasresponse. Voor weinig geld heb je echt een top fiets met een goed blok. Het is niet voor niets dat HYosung toendertijd het TL 1000 blok in zijn motorfiets wou zetten. Iets wat jaren terug andersom was. (hyosung blok in SV)
Kijk maar eens op TL1000.nl, er zijn daar ook vele Belgische rijders.

Klopt maar de VTR1000F is minder gewild en vind je in betere staat voor minder... De TL1000S komt er waarschijnlijk bij ons niet binnen dankzij de bijhorende wikipedia pagina ;) (die van ons heeft dat gelezen)
 
Heb jij pech, ik heb net m'n gele TL1000R verkocht!!!

[afbeelding]

Of ook dit moet niet je type zijn.

Gefelicitaart ;)

Trouwens iedereen hoor ik elke keer maar over pk`s en koppel praten.
Terwijf 99.9% van de motorrijders het niet/ nooit gebruikt.
Ik weet niet precies hoeveel pk/ koppel die van mij heeft.
Wat ik wel weet is dat een GS 1200 mij niet bijhoud tijdens het optrekken 8-)
( Je moet hem wel op toeren houden)
 
Laatst bewerkt:
Gefelicitaart ;)

Trouwens iedereen hoor ik elke keer maar over pk`s en koppel praten.
Terwijf 99.9% van de motorrijders het niet/ nooit gebruikt.
Ik weet niet precies hoeveel pk/ koppel die van mij heeft.
Wat ik wel weet is dat een GS 1200 mij niet bijhoud tijdens het optrekken 8-)
( Je moet hem wel op toeren houden)

Dan rij jij te veel rechtdoor... ;)
 
Mmmmm, wordt toch tijd voor een bril geloof ik ;)
Ik zie toch bochten 8-) 8-) 8-) en snelheden in mijlen i.p.v. kmters.
Da`s toch x 1.6 :]

Ik zie toch snelheden van 160 tot 180 kmters.
Dan zijn dit toch echt bochten hoor.

Als dit nou haarspeldbochten waren op een route over bv de Grossclockner, dan had de diegene die nu voorop rijdt het niet gered hoor.
Dan was de Hyo echt heer en meester geweest.


eigen ervaring............... _O- _O- _O- 8-)
 
Laatst bewerkt:
Mmmmm, wordt toch tijd voor een bril geloof ik ;)
Ik zie toch bochten 8-) 8-) 8-) en snelheden in mijlen i.p.v. kmters.
Da`s toch x 1.6 :]

Uhu maar ik versta onder bochten dingen waar je tegen de snelheden dat beide heren hier doen nooit door geraakt :) Als je 90km/h haalt ben je al goed bezig. Het stukje van mij thuis naar school kan je flink plat gaan maar daar is een motor zonder koppel onderin niet zo leuk...
 
Maar een ZX 10 is toch een 4 cilinder....................
Die heeft NOOIT de koppel van een 90 graden V- twin........echt nie

In vergelijking met die hyosung... Heeft de ZX10 nog steeds veel meer koppel onderin + de Hyosung heeft net zoals de SV een redelijk korte slag en is nog redelijk om toeren gemaakt. Mijn fireblade (ik heb nooit een ZX10 gereden) had onderin nog steeds meer pit als de SV. Maar had dan ook wel 60pk en 300cc long inhoud meer...
 
Het lijkt me logisch dat je geen hyo 650 gaat kopen om het op te nemen tegen de zwaardere bikes. Tis een lichte motor waar je gewoon heerlijk mee kan toeren en het ook goed doet qua koppel en het bochtenwerk op hogere snelheden, dat filmpje laat zien hoe heerlijk je ermee uit de voeten kan.

Zet dat af tegen de aanschaf prijs en je hebt gewoon enorm veel plezier voor weinig ;)

Ik rij altijd met een dikke smile op mijn hyo... heerlijk dat geluid als ik het gas lostrek... :)
 
je koopt een motor met een bepaald doel voor ogen. Het is dan ook zinloos lijkt mij een HYo met een zx10 kwa vermogen met elkaar te vergelijken. Wel de handling en het gevoel zegt altijd veel als je verschillende motoren vergelijkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan