Beter bekend als Mike Schenk
quote:Hete post schreef op 06 januari 2012 @ 10:52:
[...]
< € 15k nieuwwaarde = een ART-goedgekeurd slot
> € 15k nieuwwaarde = een ART-goedgekeurd slot + werkvaardig en ingeschakeld SCM-goedgekeurd beveiligingssysteem of een af-fabriek systeem
quote:Speedy33 schreef op 07 januari 2012 @ 21:22:
Hallo,
ik ben 18 jaar en ik heb onlangs mn praktijklessen voor de motor gevolgd. Nu mn 6u gedaan zijn mag ik met een L rondrijden. (ik woon in belgië).
Ik ben vandaag dus naar mn verzekeringsmaatschappij geweest (waar ik mn brommer ook had verzekerd) voor een offerte voor mn motor. Ik heb trouwens een gs500 op 25kw.
Toen ik die offerte kreeg schrok ik wel even: een goede 1000 euro. Als student kan ik dit onmogelijk betalen, wel een beetje stom dat ik hier nu pas achterkom, want als ik deze 1000 euro effectief ga moeten betalen kan ik beter mn motor weer meteen verkopen.
Ik vroeg me af hoe andere 18-jarigen dit doen? Dit is in mijn ogen echt onmogelijk.
Ik heb er ook al aan gedacht om de motor op iemand anders zn naam te verzekeren (bv. vader), maar de verzekeringsmaatschappij raadde dit heel erg af omdat als er iets zou gebeuren de verzekering waarschijnlijk zou onderzoeken of ik niet de primaire bestuurder ben.. en als dat het geval zou zijn, zou ik in de problemen komen.
Graag wat advies
quote:Speedy33 schreef op 07 januari 2012 @ 21:22:
Hallo,
ik ben 18 jaar en ik heb onlangs mn praktijklessen voor de motor gevolgd. Nu mn 6u gedaan zijn mag ik met een L rondrijden. (ik woon in belgië).
Ik ben vandaag dus naar mn verzekeringsmaatschappij geweest (waar ik mn brommer ook had verzekerd) voor een offerte voor mn motor. Ik heb trouwens een gs500 op 25kw.
Toen ik die offerte kreeg schrok ik wel even: een goede 1000 euro. Als student kan ik dit onmogelijk betalen, wel een beetje stom dat ik hier nu pas achterkom, want als ik deze 1000 euro effectief ga moeten betalen kan ik beter mn motor weer meteen verkopen.
Ik vroeg me af hoe andere 18-jarigen dit doen? Dit is in mijn ogen echt onmogelijk.
Ik heb er ook al aan gedacht om de motor op iemand anders zn naam te verzekeren (bv. vader), maar de verzekeringsmaatschappij raadde dit heel erg af omdat als er iets zou gebeuren de verzekering waarschijnlijk zou onderzoeken of ik niet de primaire bestuurder ben.. en als dat het geval zou zijn, zou ik in de problemen komen.
Graag wat advies
quote:Mert1991 schreef op 15 januari 2012 @ 17:14:
Bij het invullen van schadevrije jaren bij het afsluiten van een verzekering, mag je daar ook de schadevrije jaren van de brommer bij optellen?
quote:Eeva schreef op 13 januari 2012 @ 11:13:
[...]
ik weet niet of het erg veel uitmaakt, maar heb je al een beetje bij andere maatschappijen rondgesnuffeld?? Ik vind het een behoorlijk bedrag en vraag me af of dit bedrag voor elke maatschappij zo hoog is......
quote:kermit de hond schreef op 29 januari 2012 @ 10:15:
ik schrik hier van! Als ik vergelijk tussen bikerpolis.nl en waar ik nu verzekerd ben (ASR).
Ik vul op beide websites dezelfde gegevens in op basis van mn CB Seven Fifty
Bij ASR: 13,88 per maand = 166,56 per jaar
Bij Bikerpolis: Uw premie (per jaar) 26,06
Dit kan toch haast niet?!?
Of maak ik nu ergens een denkfout?
ik schrik hier van! Als ik vergelijk tussen bikerpolis.nl en waar ik nu verzekerd ben (ASR).
moderator
www.harleyuitlaten.nl
quote:artifex schreef op 11 februari 2012 @ 21:38:
Is het normaal dat het aantal kilometers zo'n grote impact heeft op de premie?
Dus wanneer het kilometrage verdrievoudigt verdubbelt de premie?
Of is dat alleen bij KNMV zo...?
4honderd4ever
quote:Ellan Vannin schreef op 12 februari 2012 @ 14:59:
Situatie: mijn motoren (Nederlands kenteken) staan op naam van een vriend welke uiteraard in Nederland woont. Ik zelf heb Nederlandse nationaliteit maar woon in Belgie. De enige die dus op ''mijn'' motoren rijdt ben ikzelf. Is dit legaal ? ik bedoel zijn de motoren verzekerd wanneer iemand anders dan degene waar de tenaamstelling op staat ? En ja ik heb een geldig rijbewijs al ongeveer 46 jaar.
quote:1Paul schreef op 12 februari 2012 @ 09:55:
Als jij drie x zo lang op de weg zit gaat je ongevalskans ook omhoog en dat zie je terug in de premie hier...
Of het bij alle verzekeraars zo is weet ik niet maar wel bij heel wat...
quote:Ellan Vannin schreef op 12 februari 2012 @ 14:59:
Situatie: mijn motoren (Nederlands kenteken) staan op naam van een vriend welke uiteraard in Nederland woont. Ik zelf heb Nederlandse nationaliteit maar woon in Belgie. De enige die dus op ''mijn'' motoren rijdt ben ikzelf. Is dit legaal ? ik bedoel zijn de motoren verzekerd wanneer iemand anders dan degene waar de tenaamstelling op staat ? En ja ik heb een geldig rijbewijs al ongeveer 46 jaar.
quote:artifex schreef op 12 februari 2012 @ 15:04:
[...]
Ja dat begrijp ik! Maar ik had nooit verwacht dat het zoveel invloed op de premie heeft.
Of is dat omdat ik nog "maar" 24 ben?

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1