Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Centraal verzekerings(vragen) topic

Pagina's:
«
»

Beter bekend als Mike Schenk

Reg. datum:
09 mei. 2005
Functie:
quote:
Hete post schreef op 06 januari 2012 @ 10:52:

[...]

< € 15k nieuwwaarde = een ART-goedgekeurd slot
> € 15k nieuwwaarde = een ART-goedgekeurd slot + werkvaardig en ingeschakeld SCM-goedgekeurd beveiligingssysteem of een af-fabriek systeem

Netjes, is beter dan mijn voorwaarden bij KNMV die eisen dat de motor of met 1 slot aan een nagelvast object staat of op 2 sloten als hij niet binnen staat 's nachts.
BMW R1200 GS Adventure 2007 | Honda XL600V Transalp 1997

Mooi groen is nie lelijk !!!!!

Reg. datum:
29 feb. 2004
quote:
Speedy33 schreef op 07 januari 2012 @ 21:22:
Hallo,
ik ben 18 jaar en ik heb onlangs mn praktijklessen voor de motor gevolgd. Nu mn 6u gedaan zijn mag ik met een L rondrijden. (ik woon in belgië).
Ik ben vandaag dus naar mn verzekeringsmaatschappij geweest (waar ik mn brommer ook had verzekerd) voor een offerte voor mn motor. Ik heb trouwens een gs500 op 25kw.
Toen ik die offerte kreeg schrok ik wel even: een goede 1000 euro. Als student kan ik dit onmogelijk betalen, wel een beetje stom dat ik hier nu pas achterkom, want als ik deze 1000 euro effectief ga moeten betalen kan ik beter mn motor weer meteen verkopen.
Ik vroeg me af hoe andere 18-jarigen dit doen? Dit is in mijn ogen echt onmogelijk.
Ik heb er ook al aan gedacht om de motor op iemand anders zn naam te verzekeren (bv. vader), maar de verzekeringsmaatschappij raadde dit heel erg af omdat als er iets zou gebeuren de verzekering waarschijnlijk zou onderzoeken of ik niet de primaire bestuurder ben.. en als dat het geval zou zijn, zou ik in de problemen komen.
Graag wat advies :)

Hier valt helaas weinig advies te geven, als beginnende bestuurder vorm je een hoger risico voor de verzekeraars en daar hoort (helaas) nu éénmaal een hoge(re) premie bij. ;(
naar mate je meer schadevrije jaren opbouwt krijg je meer korting (op motor en event. auto) en wordt het vanzelf wat beter betaalbaar. Helaas is de wetgeving in België omtrent aansprakelijkheid wat anders (uitgebreider) dan in Nederland, daarom zijn de verzekeringen bij jullie ook een stuk duurder. :X
Jouw verzekeraar heeft het tot slot ook bij het rechte eind, de regelmatige bestuurder moet de motor ook verzekeren, zo niet kan dit bij een ongeval tot zeer zware financiële gevolgen leiden. niet doen dus!! :N
ZX-9 Ninja

Reg. datum:
03 jan. 2012
quote:
Speedy33 schreef op 07 januari 2012 @ 21:22:
Hallo,
ik ben 18 jaar en ik heb onlangs mn praktijklessen voor de motor gevolgd. Nu mn 6u gedaan zijn mag ik met een L rondrijden. (ik woon in belgië).
Ik ben vandaag dus naar mn verzekeringsmaatschappij geweest (waar ik mn brommer ook had verzekerd) voor een offerte voor mn motor. Ik heb trouwens een gs500 op 25kw.
Toen ik die offerte kreeg schrok ik wel even: een goede 1000 euro. Als student kan ik dit onmogelijk betalen, wel een beetje stom dat ik hier nu pas achterkom, want als ik deze 1000 euro effectief ga moeten betalen kan ik beter mn motor weer meteen verkopen.
Ik vroeg me af hoe andere 18-jarigen dit doen? Dit is in mijn ogen echt onmogelijk.
Ik heb er ook al aan gedacht om de motor op iemand anders zn naam te verzekeren (bv. vader), maar de verzekeringsmaatschappij raadde dit heel erg af omdat als er iets zou gebeuren de verzekering waarschijnlijk zou onderzoeken of ik niet de primaire bestuurder ben.. en als dat het geval zou zijn, zou ik in de problemen komen.
Graag wat advies :)

ik weet niet of het erg veel uitmaakt, maar heb je al een beetje bij andere maatschappijen rondgesnuffeld?? Ik vind het een behoorlijk bedrag en vraag me af of dit bedrag voor elke maatschappij zo hoog is......
Eef

Reg. datum:
23 okt. 2007
Nee, bij sommigen is het hoger bij anderen weer iets lager, scheelt ook welke voorwaarden je afspreekt...

Reg. datum:
07 dec. 2009
zijn hier mensen die binnen 5 jaar na een rijontzegging hebben geprobeerd om een verzekering af te sluiten voor een motor (of auto)

ik heb zelf namelijk meerdere verzekeraars gebeld/gemaild en die begonnen er niet aan. ik kon wel mn bestaande polissen omzetten maar mn 2de motor wil niet lukken

Yamaha R6 2001

Reg. datum:
15 apr. 2011
Bij het invullen van schadevrije jaren bij het afsluiten van een verzekering, mag je daar ook de schadevrije jaren van de brommer bij optellen?

Reg. datum:
18 jun. 2011
quote:
Mert1991 schreef op 15 januari 2012 @ 17:14:
Bij het invullen van schadevrije jaren bij het afsluiten van een verzekering, mag je daar ook de schadevrije jaren van de brommer bij optellen?

en ook die van je auto? dan heb ik er namelijk al 8.

Reg. datum:
23 okt. 2007
Dat scheelt bij beidde per verzekering bij de een wel bij de ander niet...

In het geval van de brommer vraag het aan de verzekeraar waar je die brommer verzekert had grote kans dat ze je 2 jaar geven...

Bij de auto is het meestal zo als je daar ook de motor verzekert dat ze er wel iets mee doen, soms geven ze je ook gewoon die 8 jaar maar lang niet altijd...

ZZ-R 600. Knetterhard eitje.

Reg. datum:
11 apr. 2009
Leuk, leuk. Bericht gehad van me verzekeraar dat de bescherming van de No-Claim, iets waar je extra premie voor betaald, komt te verdwijnen.

Nou dan komt wat mij betreft mijn polis ook te verdwijnen en ga ik wel opzoek naar een andere verzekeraar. Iemand suggesties, wil er 2 fietsen onderbrengen waarvan 1 WA+ met maximaal ART4 eis (fiets is van 1993), geen winterstop en (maar dat hebben ze allemaal?) kleding en accessoires mee verzekerd.
Bij Kawasaki zijn groenen de snelste. Ik ben van DNA: National Dyslexic Association. Nu ook met een brommer: GS 500

CBR 1100 XX Super Blackbird

Reg. datum:
02 mei. 2005
www.bikerpolis.nl

Beide fietsen daar verzekerd! Gunstige premie en voowaarden. En nee, ik heb geen belang bij deze onderneming (wel bij Interpolis, maar die is wel wat duurder :+ )

Reg. datum:
23 okt. 2007
bij voogd kun je ook eens kieken...

CBR 900 RR

Reg. datum:
17 apr. 2010
ik schrik hier van! Als ik vergelijk tussen bikerpolis.nl en waar ik nu verzekerd ben (ASR).
Ik vul op beide websites dezelfde gegevens in op basis van mn CB Seven Fifty
Bij ASR: 13,88 per maand = 166,56 per jaar
Bij Bikerpolis: Uw premie (per jaar) 26,06

Dit kan toch haast niet?!?

Of maak ik nu ergens een denkfout?
Diversion 600
CBR 1000f
CB SevenFifty
CBR 900 RR

gs500f

Reg. datum:
17 jul. 2011
quote:
Eeva schreef op 13 januari 2012 @ 11:13:

[...]

ik weet niet of het erg veel uitmaakt, maar heb je al een beetje bij andere maatschappijen rondgesnuffeld?? Ik vind het een behoorlijk bedrag en vraag me af of dit bedrag voor elke maatschappij zo hoog is......

Ik heb uiteindelijk een verzekering van 490 euro. Ik ben naar zeker 10 verzekeringsmaatschapijen geweest, en deze was de goedkoopste. Bij ééntje schaamde ik mezelf in hun plaats, toen ze me emailde dat ik 1200 euro per jaar zou moeten betalen, wat een schande.

Mooi groen is nie lelijk !!!!!

Reg. datum:
29 feb. 2004
quote:
kermit de hond schreef op 29 januari 2012 @ 10:15:
ik schrik hier van! Als ik vergelijk tussen bikerpolis.nl en waar ik nu verzekerd ben (ASR).

geen idee, ik neem aan dat je e.e.a. goed ingevuld hebt en dezelfde dekking hebt gekozen?
aan de premie van BP te zien heb je gekozen voor alleen WA en dat is dan een normaal bedrag.
tot slot kan het nog met schadevrije jaren te maken hebben ( weet je zeker dat je het juiste aantal hebt ingevuld?) of met het aantal jaren rijbewijs. Als dit allemaal klopt dan zou ik zeggen: vraag niet hoe het kan maar geniet ervan!! :]
ZX-9 Ninja

Kloon

1000?-&gt;848-&gt;1000

Reg. datum:
05 nov. 2011
Functie:
Kloon
quote:

Kwestie van verschil in provisie, die variëren van 5% tot 3000%.
We're here, we're there, we're every-fucking-where.

CBR 900 RR

Reg. datum:
17 apr. 2010
tja, thuis toch de polis er maar even bijpakken... Kan haast niet anders dan dat ik toch iets verkeerd heb ingevuld...
Diversion 600
CBR 1000f
CB SevenFifty
CBR 900 RR

moderator

www.harleyuitlaten.nl

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
moderator
quote:

Lijkt mij een erg lage jaarpremie. Per maand klinkt het aannemelijker.
Motorbanden
Motoronderhoud in Tilburg

GSX-R 1000 K6

Reg. datum:
16 apr. 2009
Ik ben zojuist best wel geschrokken van een eventuele premie!
Ik ben op het moment aan het rondkijken voor een andere motor (die van mij is reeds verkocht), en dan bereken ik soms van een potentiële motor wat ik aan premie zou moeten gaan betalen omdat dit behoorlijk scheelt per motor/verzekeraar.

Mijn vorige motoren heb ik allemaal bij KNMV verzekerd, echter nooit voor all risk.
Meestal wil even snel een indicatie van de premie hebben dus vul ik zo weinig mogelijk in.

Zo had ik van een motor waar ik vandaag ben wezen kijken de premie p/m berekend voor een maximum kilometrage (per jaar) van 5.000.
De kale all risk verzekering (zonder "extra's") zou mij rond de € 68 (exclusief belasting) gaan kosten per maand. Vervolgens heb ik het maximum kilometrage aangepast naar 15.000 omdat dit meer in de richting komt. Ineens was de premie bijna verdubbeld, namelijk € 118 p/m!

Is het normaal dat het aantal kilometers zo'n grote impact heeft op de premie?
Dus wanneer het kilometrage verdrievoudigt verdubbelt de premie?
Of is dat alleen bij KNMV zo...?
Honda CBR600RR
Suzuki DRZ400SM
Honda CBR954RR Fireblade
Suzuki GSX-R 1000 K6

Reg. datum:
23 okt. 2007
Als jij drie x zo lang op de weg zit gaat je ongevalskans ook omhoog en dat zie je terug in de premie hier...

Of het bij alle verzekeraars zo is weet ik niet maar wel bij heel wat...

Kloon

1000?-&gt;848-&gt;1000

Reg. datum:
05 nov. 2011
Functie:
Kloon
quote:
artifex schreef op 11 februari 2012 @ 21:38:
Is het normaal dat het aantal kilometers zo'n grote impact heeft op de premie?
Dus wanneer het kilometrage verdrievoudigt verdubbelt de premie?
Of is dat alleen bij KNMV zo...?

daarom moet je ook gewoon 40+k per jaar rijden, dan haal je die premieopslag eruit :+
We're here, we're there, we're every-fucking-where.

4honderd4ever

Reg. datum:
10 apr. 2011
Situatie: mijn motoren (Nederlands kenteken) staan op naam van een vriend welke uiteraard in Nederland woont. Ik zelf heb Nederlandse nationaliteit maar woon in Belgie. De enige die dus op ''mijn'' motoren rijdt ben ikzelf. Is dit legaal ? ik bedoel zijn de motoren verzekerd wanneer iemand anders dan degene waar de tenaamstelling op staat ? En ja ik heb een geldig rijbewijs al ongeveer 46 jaar.

Aerospace to the max

Reg. datum:
22 okt. 2006
quote:
Ellan Vannin schreef op 12 februari 2012 @ 14:59:
Situatie: mijn motoren (Nederlands kenteken) staan op naam van een vriend welke uiteraard in Nederland woont. Ik zelf heb Nederlandse nationaliteit maar woon in Belgie. De enige die dus op ''mijn'' motoren rijdt ben ikzelf. Is dit legaal ? ik bedoel zijn de motoren verzekerd wanneer iemand anders dan degene waar de tenaamstelling op staat ? En ja ik heb een geldig rijbewijs al ongeveer 46 jaar.

http://tinyurl.com/7qjqydw

Het korte antwoord: nee.
Autoreply wijzigde dit bericht op zondag 12 februari 2012 15:04 (7%)
Don't believe everything you think, your opinion doesn't change the facts...

GSX-R 1000 K6

Reg. datum:
16 apr. 2009
quote:
1Paul schreef op 12 februari 2012 @ 09:55:
Als jij drie x zo lang op de weg zit gaat je ongevalskans ook omhoog en dat zie je terug in de premie hier...

Of het bij alle verzekeraars zo is weet ik niet maar wel bij heel wat...

Ja dat begrijp ik! Maar ik had nooit verwacht dat het zoveel invloed op de premie heeft.
Of is dat omdat ik nog "maar" 24 ben?
Honda CBR600RR
Suzuki DRZ400SM
Honda CBR954RR Fireblade
Suzuki GSX-R 1000 K6

Reg. datum:
09 mei. 2005
Functie:
quote:
Ellan Vannin schreef op 12 februari 2012 @ 14:59:

Zolang je in Nederland rijdt is sporadisch op die motor rijden legaal. Maar als inwoner van België daar rijdend op een motor met een niet-Belgisch kenteken is een overtreding van belastingwetgeving. En kan je, indien gesnapt, een paar duizend euro gaan kosten (over het algemeen het dubbele van wat ze aan belastinginkomsten zijn misgelopen omdat jij die motor niet hebt ingevoerd).

Daarnaast is verzekeringstechnisch sporadisch gebruik wel toegestaan door iemand anders dan de houder van de motor (die vriend dus). Daar zul je zolang je geen ongeluk hebt niet snel mee tegen de lamp lopen.

Echter, de verzekering heeft jouw vriend wel gevraagd wie de regelmatige bestuurder is, als hij dat zelf niet is. In die zin is er nu fraude gepleegd als die vriend niet heeft opgegeven dat jij dat bent.

In het geval van een ongeluk met forse schadeclaims van de tegenpartij (met onverhoopte letselschade kan dat zo in de tonnen lopen) gaat een verzekeraar wel degelijk onderzoek doen wie de regelmatige bestuurder is geweest en is de kans vrij groot dat ze er achter komen dat jij dat was. In dat geval zal de tegenpartij schadeloos worden gesteld maar worden alle kosten op jou en jouw vriend verhaald. Jij als bestuurder en jouw vriend omdat hij heeft gefraudeerd. Je zal niet eerste zijn die jarenlang voor zo'n akkefietje aan een loonbeslag vast zit.

Of jullie dat risico willen lopen voor beperkt financieel gewin moeten jullie uiteraard zelf weten. Ik vraag me alleen af of die vriend van jou zich realiseert wat hij zich op zijn hals haalt voor deze vriendendienst.

Reg. datum:
09 mei. 2005
Functie:
quote:
artifex schreef op 12 februari 2012 @ 15:04:

[...]

Ja dat begrijp ik! Maar ik had nooit verwacht dat het zoveel invloed op de premie heeft.
Of is dat omdat ik nog "maar" 24 ben?

De premie is zo hoog omdat je nog onder de 25 bent èn omdat je waarschijnlijk maar een klein aantal schadevrije jaren hebt. Maar ook voor mij als 44-jarige geldt dat het rijden van meer dan 15.000 km/jaar een flinke premieverhoging tot gevolg heeft. Ik zit op een dikke 600 euro/jaar voor mijn GSA.

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1

Hosting by True