Het grote Yamaha Diversion topic deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Div riders

Even vraagje, gezien ik nieuw ben in 900 circuit , hoeveel km kun je +/- rijden als je reserve benzine lampje gaat branden

BVD

Paul
Je hebt zo’n 4 l aan reserve dus als je 1 op 17 rijd dan kun je 68 km op reserve rijden.
Ze geven van de fabriek op dat er 24 l in de tank gaat maar dat is maar 22 l,dus hou daar wel rekening mee.
 
Best veel! Lampje gaat aan als er nog 6 ltr in de tank zit, of 18 ltr eruit. Theoretisch kan je nog 90 km rijden, maar in de praktijk zal je dat niet zo snel doen. Maar 50 tot 70 km is zeker mogelijk.
 
Je hebt zo’n 4 l aan reserve dus als je 1 op 17 rijd dan kun je 68 km op reserve rijden.
Ze geven van de fabriek op dat er 24 l in de tank gaat maar dat is maar 22 l,dus hou daar wel rekening mee.

Huh? Ik heb toch echt weleens een dikke 23 ltr getankt hoor en tank regelmatig meer dan 22 ltr. Voor zover mij bekend gaat er 24 ltr in.
 
Volgens de handleiding kan de tank 24 l bevatten; als mijn reservelampje gaat branden, krijg ik er zowat 18 L bij.
In het beste geval heb je dus nog een dikke 100km te gaan.
:]
Ik speel op zeker en probeer toch binnen een afstand van 30 km verder bij te tanken. O-)
 
Heb nog eens gekeken wat er precies onder ligt bij mij en dat is de 150/70 Battlax BT020R

Nu staat die op de site van BT niet als standaard band voor de Div 900. Daar is het de BT021 of de BT023

Dus twijfel een beetje tussen die twee, de BT023 is dan 27 € duurder, maar wel Dual Compound. Dat is het naar mijn idee wel waard, als hij daardoor wat minder snel afvlakt.

Iemand enige ervaring met het verschil tussen deze twee?
 
crap, na het nodige speur, lees en verdiep werk ga ik nu twijfelen dat de Michelin Pilot Road 3 de beste keuze is :X B|

Leuk, zo'n forum, 1000 mensen 2000 meningen :+
 
crap, na het nodige speur, lees en verdiep werk ga ik nu twijfelen dat de Michelin Pilot Road 3 de beste keuze is :X B|

Leuk, zo'n forum, 1000 mensen 2000 meningen :+

Ik zou niet anders meer willen dan de Michelins
Hier alle drie de motoren mee uit gerust
Honda Vt 500
Honda CB 750 Night Hawk
Virago 750
En de Div 900 niet meer van mij maar wel in de fam gebleven
Zoon lief ook de keuze gemaakt voor de Michelins met zijn Kawa Z750
Maar ja het blijft heel persoonlijk hoor banden
Geld ook voor de motor olie kun je dagen over lezen en dan weet je nog niks eigenlijk
Ik ga op mijn eigen gevoel af met een hoop dingen
Succes met je keuze en laat nog even weten wat het geworden is
 
Net afspraak gemaakt voor komende zaterdag.

Er komt een Michelin Pilot Road 3 onder, 183 € inclusief montage (vanaf de motor)
 
@ Telt1986, nog geinteresseerd in mn linker knipper?? Anders kan ik er iemand anders namelijk ook erg blij mee maken.
 
Huh? Ik heb toch echt weleens een dikke 23 ltr getankt hoor en tank regelmatig meer dan 22 ltr. Voor zover mij bekend gaat er 24 ltr in.
Er zit volgens mij we verschil in bij de een of andere tank,maar heb zelf een keer droog gestaan toen ik dacht dat ik 6 l reserve had,maar dat was dus niet zo.
Kreeg er niet meer in dan 22.5 l.
Er zit een pijp onder je dop,dat is dat je de tank niet te vol doet,bij sommige is daar een gaatje in geboord en dan gaat er meer in.
 
Hello :W

Kan het zogauw niet vinden maar weet iemand waar je rem revisie setjes kunt halen(online) voor een achter voor de div 900 uit 95?

Alvast bedankt!!!
 
:^

Zit ook al weer drie dagen op de motor, heerlijk :]

Vanmorgen eens de motor uit laten rollen met losse handjes, en bij lage snelheid begon het stuur te slaan, niet oncontroleerbaar de motor bleef ook wel rechtuit gaan, maar toch.

Waar zou je dit het eerst in gaan zoeken? De voorband? Dat is een exedra, maar eigenlijk nog teveel profiel om hem te vervangen, al heb ik het van het begin af aan al een k*tband gevonden.
Of zoek je dit eerder in je balhoofd lagers? Dan zou ik meer problemen moeten hebben zou je zeggen.
 
Dat is op zeker je voorband. Ik heb die Exedra ook altijd Kooptechnisch Uitermate Teleurstellend gevonden. Mijn 900S deed exact hetzelfde, met topkoffer kon je het stuur bij 50 tot 60 km/h niet loslaten, want anders kwam het echt niet meer goed.
Na montage van nieuwe banden (jaja, die Dunlops) nooit meer problemen gehad, ook niet na 20.000 km.
Ik zou bij montage van je nieuwe achterband sterk overwegen om ook de voorband door een MPR3 te laten vervangen. Ja, dat kost je wel extra, maar dan heb je wel goede banden en is voor en achter in balans.
Dat extra kosten is overigens nog maar de vraag, want ik heb geen idee hoe de combinatie Exedra voor en MP3 achter rijdt, maar tussen die banden zit een wereld van verschil. MPR3 is een nieuwe moderne band en die is niet vergelijkbaar met een Exedra. Met name die meerdere compound technologie is enorm goed. Als je nu onderuit gaat omdat je nog een Exedra voorband hebt dan is je voordeel heel snel weg.
Ikzelf bezuinig niet op banden (eigenlijk bezuinig ik nergens op bij onderhoud, zowel bij de auto als bij de motor), dat is immers je enige contact met de weg.
 
Bij mij verdween het helemaal toen ik de vering van het voorwiel liet vervangen (= "verzwaren" met Wilbers-600-059) en een niewe voorband (Metzeler Roadtec Z6) liet steken. Sindsdien geen greintje trilling meer in het stuur. :Y
 
Vandaag bij 80 even losgelaten, maar dan was er niets aan het handje.

Als ik een rotonde met 1 hand neem, dan voel ik het ook. Lijkt dus alleen bij lage snelheden te gebeuren. Maar eens kijken hoe het gaat na de nieuwe achterband, anders gaat de voorband ook lekker :P
 
Zo weer een paar nieuwe accessoires erop gezet, te weten;

- een gearindicator (alleen nog instellen)
- mijn led achterlicht knippert nu een paar keer snel als ik rem, veel duidelijker nu!
- een 12 V aansluiting.

Nu de kappen er weer op en rijden!!!
 
Ben het met je eens dat je remlicht zo veel duidelijker is, maar mag het?
m.a.w. kan je hiervoor beboet worden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan