Andrea Dovizioso

ik moet bekennen dat Spies mij tegenvalt als je ziet hoe dominant hij in het wsbk was.
Dan zie je pas wat een grootheden Stoner,Lorenzo en Rossi zijn.

wat hebben Stoner,Lorenzo en Rossi gemeen?
iets wat spies niet heeft, kijk maar wat er met toseland is gebeurd, die had t ook niet.
 
wat hebben Stoner,Lorenzo en Rossi gemeen?
iets wat spies niet heeft, kijk maar wat er met toseland is gebeurd, die had t ook niet.

Ik denk dat de Superbike achtergrond niet ideaal is als voorbereiding op de MotoGP. Altijd hetzelfde paddock, vaak dezelfde mensen om je heen, dat zal heus wel uitmaken. Spies doet het erg goed, ben zeer benieuwd naar hoe hij op de 1000 gaat zijn, met een team dat een jaartje ervaring heeft etc...!

Wat is qua techniek de invloed van 125 > 250 > GP doen, in plaats van SBK > GP?
 
Ik denk dat de Superbike achtergrond niet ideaal is als voorbereiding op de MotoGP. Altijd hetzelfde paddock, vaak dezelfde mensen om je heen, dat zal heus wel uitmaken. Spies doet het erg goed, ben zeer benieuwd naar hoe hij op de 1000 gaat zijn, met een team dat een jaartje ervaring heeft etc...!

Wat is qua techniek de invloed van 125 > 250 > GP doen, in plaats van SBK > GP?


het is relatief gezien veel makkelijker rijden op een 4takt.
een power curve die veel vlakker is, remmen op de motor.
snel gaan op een 125 of 250 is een veel grotere uitdaging
als je snel bent op deze machines, dan ben je ook echt goed/snel.
het is DE racing education voor de hoogste klasse, hij was namelijk bedoeld om daarna een 500cc te temmen, dus om naar een vloeiendere 1000/800 4takt te gaan is al meer voordeel dan voorheen.
 
Ik schat Crutch hoger in dan Spies , zullen de meningen wel over verdeeld zijn. ;)

Crutchlow heeft echt dat beetje meer gif in zich wat Spies net niet heeft.. Crutchlow was in het jaar dat tie op de R6 kampioen werd echt als een beest tekeer aan het gaan.. Spies is iets beschaafder..

Maar ze staan bij mij allebei wel op het 'cool'bord geprikt hoor :+
 
Crutchlow heeft echt dat beetje meer gif in zich wat Spies net niet heeft.. Crutchlow was in het jaar dat tie op de R6 kampioen werd echt als een beest tekeer aan het gaan.. Spies is iets beschaafder..

Maar ze staan bij mij allebei wel op het 'cool'bord geprikt hoor :+

Bij mij staat Spies juist hoger aangeschreven. Ok vorig seizoen had ik meer van verwacht maar Crutchlow vond ik zelfs tegenvallen. Viel er toch regelmatig vanaf. Ben benieuwd hoe Dovi het t.o.v. Crutch gaat doen.
 
Laatst bewerkt:
Vergeet nooit meer dat Crutch in WSS op Assen in de laatste paar ronden op geen banden meer het ronde record aan bonken reed , dat was een race die ik niet zo snel meer vergeet.
Volgens mij een 1.38 er maar kan er naast zitten.
 
Bij mij staat Spies juist hoger aangeschreven. Ok vorig seizoen had ik meer van verwacht maar Crutchlow vond ik zelfs tegenvallen. Viel er toch regelmatig vanaf. Ben benieuwd hoe Dovi het t.o.v. Crutch gaat doen.

Ja die Crutchlow heeft geen indruk achtergelaten bij mij na zijn eerste seizoen.. viel er egt te vaak af, Spies daarintegen wel. Maar we zullen, Hopelijk weten beiden een goed seizoen te draaien.

en Dovi is duidelijk de betere coureur T.o.v Cruthlow, maar denk wel dat Dovi wat tijd nodig heeft.
 
en Dovi is duidelijk de betere coureur T.o.v Cruthlow, maar denk wel dat Dovi wat tijd nodig heeft.
Lastig die twee te vergelijken, maar dit jaar is er wel geschikt voor. ;)

Stoner had overigens geen tijd nodig bij zijn overstap.
De Puniet reed vorig jaar maar 1 test op Suzuki en was goed.

Maar dat zijn uitzonderingen. :}
 
P20120309153626643.jpg
 
Dovi zwart op wit bij de laatste test snelste Yammie rijder! :o
 
Gaaf dat Tech3 eens vasthoudt aan zo'n stoer zwarte livery. Ik ben erg benieuwd naar de strijd dit jaar tussen Andrea en Crutchlow. My money's on Cal, maar als Dovi zich een paar keer richting podium zou sjeezen, zou ik dat helemaal niet erg vinden. De jaren bij Honda waren het allemaal 'net niet', wat ik jammer blijf vinden na zijn rookie season, maar 't blijft leuk om Andrea bezig te zien!
 
Dovi volgend jaar naast Jorge? Hij is in elk geval goed bezig :Y
Andrea Dovizioso’s third place finish at the Catalunya Grand Prix was the first MotoGP podium by a rider on a non-factory bike since Colin Edwards finished third at the British Grand Prix last year.
 
Dovi volgend jaar naast Jorge? Hij is in elk geval goed bezig :Y
Hij gaf enkele grandprix geleden al aan dat hij niet volgend jaar nog in Tech-3 wil zitten.
Een fabrieksmachine is vereist om WK te worden. Dat is nog steeds zijn doel :? *O*
 
Weet ik :Y De vraag is dan ook waar hij een fabrieksmotor kan krijgen? Honda zal geen optie zijn en Ducati moet hij niet aan beginnen (tenzij Rossi en consorten daar dit seizoen een competitieve motor van kunnen maken). Dus de beste optie zou een fabrieks Yamaha zijn? Moet hij wel Cruthlow verslaan, lijkt me. Of toch op de Gresini fabrieks Honda?

Het silly season is alweer vroeg begonnen :Y
 
Weet ik :Y De vraag is dan ook waar hij een fabrieksmotor kan krijgen? Honda zal geen optie zijn en Ducati moet hij niet aan beginnen (tenzij Rossi en consorten daar dit seizoen een competitieve motor van kunnen maken). Dus de beste optie zou een fabrieks Yamaha zijn? Moet hij wel Cruthlow verslaan, lijkt me. Of toch op de Gresini fabrieks Honda?

Het silly season is alweer vroeg begonnen :Y

En toch zijn de laatste geruchten dat Dovi naar Ducati gaat......
 
Als ie een meerjarig contract tekent waarbij ie kan profiteren van het verlate effect van het voorwerk dat Rossi de afgelopen 2 jaar heeft gedaan (we wachten nu nog op de Laguna Seca updates toch?), plus een eventuele geldinjectie en R&D boost van de kant van Audi, is ie wat mij betreft niet per definitie afgeschreven voor podia.
 
Zelfs hier is er een Rossi 'naijl' effect gesignaleerd qua ontwikkeling.
De nieuwe Yamaha doet het ook al zo goed. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan