[Upd] Aanpassing "Te Koop: Motoren", MET reactiemogelijkheid

Waarom was het vroeger makkelijker?

Dat is een goeie vraag die je stelt. Ja het voelt zo, dat had ik er niet bij gezet :)
Ik had het eigenlijk niet goed verwoord.

Maar dat is misschien een kwestie van wennen. Als je de topic`s weer als favoriet kan mankeren zou dat wel super zijn. Soms kan het interessant zijn om een topic wat langer te volgen. Of als je een vraag heb gesteld en de verkoper later antwoord geeft, je het topic weer terug kan vinden.

En zou je niet een filter kunnen maken dat je de topics/advertenties kan selecteren op datum of activiteit. Misschien dat daarmee ook het forum gevoel terug gebracht kan worden.
Ik weet niet hoe andere forum gebruikers hier tegenaan kijken.
 
Om nog even een duit in het zakje te doen mbt verbeteringen;
- Op dit moment zie je bij het topic onderwerp de prijs, klik je echter op het topic en zit je dus bij de reactie dan is de prijs niet meer te zien; je moet dus of naar MS of weer terug naar de het te koop subforum. Als je even snel naar de advertentie wil kijken/reacties wil lezen is dit niet zo handig.
- Kan de TS in 'mijn mf' zien wanneer de laatste reactie op zijn advertentie is geplaatst? Ik kan niet een advertentie bij favorieten zetten en dat bevordert het reageren niet. Je kan niet gelijk zien of er gereageerd is op de advertentie en moet dus telkens de advertentie handmatig opzoeken om hierachter te komen.

Dat waren even wat puntjes waardoor er misschien wat minder reacties zijn op huidige advertenties, ik vond het namelijk altijd wel relaxt om een beetje langs leuke advertenties te cruisen en reacties te lezen. Een verkoper die een leuk verhaaltje bij z'n motor schreef kon ik altijd wel waarderen. Nu zie je dat niet zo vaak meer, of je moet naar de advertentie op MS die altijd wat zakelijker is.

Grt
Maarten ;)
 
Wanneer doe je het niet zelf?

Niveau van webcare hier is echt om te janken :'). De manier waarop gereageerd wordt naar mensen die kritiek hebben en/of suggesties plaatsen is not done. Pas een beetje op met je merknaam.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil een advertentie plaatsen maar ik kom niet verder dan het 2e blad waar je in moet geven bouwjaar, kleur, land enz.

Alles ingevuld maar "verder" is niet aanklikbaar??

wat doe ik fout of is er fout :?
 
Ik wil een advertentie plaatsen maar ik kom niet verder dan het 2e blad waar je in moet geven bouwjaar, kleur, land enz.

Alles ingevuld maar "verder" is niet aanklikbaar??

wat doe ik fout of is er fout :?
Bekend probleem:

ik zal misschien iets fout doen, maar ik kan geen advertentie plaatsen.
Ik vul de gevraagde gegevens in: merk, type, bouwjaar, land van kenteken en dan stop het. De knop "verder" doet het niet.
Zoals gezegd: doe ik iets fout of klopt er iets niet?
Dit lijkt een bug te zijn, maar we kunnen het helaas niet reproduceren. In de tussentijd (terwijl wij het proberen op te lossen) adviseer ik je om de advertentie rechtstreeks via Motorshopper te plaatsen. Ik snap dat het vervelend is en we gaan nog eens kijken wat de oorzaak kan zijn; welke browser gebruik je?
 
Nuttige tip?
Hallo :W

is het een idee om een apart topic te openen onder gezocht/gevonden waar motorzaken en andere motor gerelateerde bedrijven vacatures kunnen plaatsen en werkzoekenden in de motorindustrie zich aan kunnen bieden?

Groeten jeroen
 
Laatst bewerkt:
Kan nog steeds posten in het "oude" TKM hoor... 8 feb is al ff geleden :P

De Achterhoek ligt nog steeds bij Amersfoort schijnbaar ;)




Er zit idd een max op, maar dit is dus te krap afgesteld. Gaan we aanpassen!

Klopt, mijn advertentie voor mijn sloop FZR moest ik ook al inkorten.

Heb ik ook nooit ontkend. Sterker nog, ik heb aangegeven (ook al eerder) dat het helemaal niet verkeerd hoeft te zijn dat er een klein drempeltje is. Er zitten altijd meer kanten aan een verhaal :)

:^
Hoeveel reacties in de oude stijl waren niet om te zeuren over prijs/staat/you name it? Heb je dat nu ook niet meer, dat doet een eventuele koper wel.

dat is goed, maar beter was om het intern te houden :) een dergelijk systeem binnen MF in plaats van daarbuiten. Mensen naar een nieuwe website leiden is toch weer één stap verder van het koopproces en je haalt ze uit een vertrouwde omgeving. Dat doet echt wel wat met de ervaring die een bezoeker heeft op dat moment. Volgens mij hebben jullie de gebruiker niet centraal gesteld bij het wijzigen van het systeem. Doorsturen van bezoekers naar een andere website wordt vaak gedaan uit winstoogmerk. Laagdrempelig en hoog affiliate gehalte. Mensen prikken daar zo doorheen.

Voorheen was het aanmaken van een advertentie waarin verwezen werd naar een marktplaats link not-done. Dit vernieuwde te koop gebeuren is een groot doorklik-systeem ;).

Zie het eens andersom, er zijn een heleboel mensen die wel naar een motor willen neuzen (en gericht willen zoeken) maar zich niet op MF willen aanmelden, een forum.
 
Laatst bewerkt:
Hoera, we kunnen posten op verlepte verkorte topics waar niks in te vinden is, en ons oude goude hoekje waar je liefhebbers die hun motor aanbieden kon vinden is finaal verkloot door Motorports die voor elk model een advertentie aanmaken, vaak zonder ook maar de moeite te nemen om er een foto van bij te zetten. Ik vind het (en ik probeer er echt al 2 maanden aan te wennen) echt verkloot!
 
Laatst bewerkt:
Hoera, we kunnen posten op verlepte verkorte topics waar niks in te vinden is, en ons oude goude hoekje waar je liefhebbers die hun motor aanbieden kon vinden is finaal verkloot door Motorports die voor elk model een advertentie aanmaken, vaak zonder ook maar de moeite te nemen om er een foto van bij te zetten. Ik vind het (en ik probeer er echt al 2 maanden aan te wennen) echt verkloot!

Kijk eens goed rond...

Dan zie je een mooie selectie waarbij je "alleen MF-ers" kan aangeven! Woooooooooow :+
Dat het nu topics zijn waar niets in gezegd word klopt, maar vind ik persoonlijk niet erg. 9 van de 10 keer is het toch alleen om te zeiken.
 
Hoera, we kunnen posten op verlepte verkorte topics waar niks in te vinden is, en ons oude goude hoekje waar je liefhebbers die hun motor aanbieden kon vinden is finaal verkloot door Motorports die voor elk model een advertentie aanmaken, vaak zonder ook maar de moeite te nemen om er een foto van bij te zetten. Ik vind het (en ik probeer er echt al 2 maanden aan te wennen) echt verkloot!
Als je niet eens de moeite neer om de topics hierover te lezen en eens uit je ogen te kijken, neem ik niet de moeite om verder dan dit te reageren. :W
 
Kijk eens goed rond...

Dan zie je een mooie selectie waarbij je "alleen MF-ers" kan aangeven! Woooooooooow :+
Dat het nu topics zijn waar niets in gezegd word klopt, maar vind ik persoonlijk niet erg. 9 van de 10 keer is het toch alleen om te zeiken.
Ik vind er ook niets meer aan. Er komt nu geen discussie meer los. Ook niet positief over staat of verbouwingen. Dat is volgens mij de bedoeling van een forum. Nu is het gewoon een verlengstuk van Marktplaats. Jammer, het was altijd een leuke sectie waar de Marktplaatsverkopers weg bleven of gingen omdat ze kritiek kregen. Deze natuurlijke selectie is nu weg.

Aan de andere kant, als deze verkoopsite het mogelijk houdt om MF gratis in de lucht te houden moet het maar. Ik heb er alleen niets meer te zoeken.
 
Ik vind er ook niets meer aan. Er komt nu geen discussie meer los. Ook niet positief over staat of verbouwingen. Dat is volgens mij de bedoeling van een forum. Nu is het gewoon een verlengstuk van Marktplaats. Jammer, het was altijd een leuke sectie waar de Marktplaatsverkopers weg bleven of gingen omdat ze kritiek kregen. Deze natuurlijke selectie is nu weg.

:^

Ik probeer er ook al een tijdje aan te wennen, maar 't lukt niet. "Vroeger" klikte ik TKM eigenlijk elke dag wel een keer aan om door de topics te bladeren en dan kwam je nog wel eens wat interessants tegen waar je eigenlijk helemaal niet naar op zoek was.

Nu kijk ik alleen als ik echt iets zoek, en het oude vertrouwde gevoel van TKM ontbreekt volledig. Eeuwig zonde, als je het mij vraagt.

Vernieuwing is prima, maar dit is een kwestie van het kind met het badwater weggooien. Spijtig.

Toegegeven, het ziet er allemaal prima uit en het werkt ook best netjes. Maar dat is niet uniek. TKM wel.

My 2ct.
 
Het kan ons moeilijk worden verweten dat mensen geen berichten posten. Wij plaats(t)en die namelijk niet. Wij bieden alleen de middelen om te reageren en advertenties te plaatsen. Er zijn nog kleine verbeteringen mogelijk, maar dat is in de marge da ik krijg intussen het gevoel dat sommige mensen gewoon een punt willen maken dat elke verandering per definitie k*t is. Let wel, dat gevoel heb ik niet bij iedereen.

En over discussies heb ik al vaker gezegd: er wordt nu gedaan of het uitsluitend positief was, maar dat is een romantisering van de werkelijkheid. We gaan nog wat wijzigingen doorvoeren omdat we heel goed luisteren naar feedback, maar daarna houdt het ook op omdat we dan zo goed als terug bij de oude situatie zijn - plus een aantal voordelen die in het ode TKM nooit mogelijk waren geweest.
 
Misschien dubbel, maar wat mij opvalt (nu ik wat actiever naar een andere motor aan het zoeken ben), sommige advertenties zijn al zo oud dat ik me afvraag of de verkopende partij nog wel op de advertentie let?
Oftewel, motor is allang verkocht, verkoper vergeet de advertentie en niemand let er verder op?
Misschien een soort reminder instellen dat je na een half jaar oid een berichtje krijgt van motorshopper..

Of praat ik nu p**p? :+
 
Merk zelf dat ik eigenlijk nooit meer reageer. Zie ook maar weinig reacties van anderen.

"alle verandering is k*t", misschien wel, misschien niet. Ik kan natuurlijk niet zien of er meer of minder verkocht / bekeken wordt dan voorheen.
Maar de community-activiteit in TKM is absoluut afgenomen, en de lol ook. En inderdaad, de negatieve aspecten ook.

Vind het wel jammer voor Banaan. Zo hard z'n best gedaan en ook z'n best gedaan om oa mij tegemoet te komen, doen we (ik) er niks mee...
 
Aan de enorme reclame uitingen op de motorbeurs te zien is er kennelijk geld te verdienen met een "marktplaats" voor motorfietsen.
Mijn onderbuik zegt dat dit toch een beetje wringt bij het vrijblijvende adverteren uit het vroegere "te koop" topic.
Het voelt een beetje als een energiebedrijf dat we met zijn allen hebben opgericht, waar nu de aandeelhouders geld mee gaan maken. Gelukkig hoeven we voor Motorshopper (nog) niet te betalen. Maar wat als Mobile.de straks met een miljoenenbod komt? Krijgen we dan ons oude "te koop" topic weer terug?
 
Terug
Bovenaan Onderaan