[Upd] Aanpassing "Te Koop: Motoren", MET reactiemogelijkheid

Aan de enorme reclame uitingen op de motorbeurs te zien is er kennelijk geld te verdienen met een "marktplaats" voor motorfietsen.
Mijn onderbuik zegt dat dit toch een beetje wringt bij het vrijblijvende adverteren uit het vroegere "te koop" topic.
Het voelt een beetje als een energiebedrijf dat we met zijn allen hebben opgericht, waar nu de aandeelhouders geld mee gaan maken. Gelukkig hoeven we voor Motorshopper (nog) niet te betalen. Maar wat als Mobile.de straks met een miljoenenbod komt? Krijgen we dan ons oude "te koop" topic weer terug?
Ja hoor, als wij straks Ferrari rijden krijg jij je oude "Te Koop" weer terug. Hopelijk stelt dit je gerust :)
 
ik zal misschien iets fout doen, maar ik kan geen advertentie plaatsen.
Ik vul de gevraagde gegevens in: merk, type, bouwjaar, land van kenteken en dan stop het. De knop "verder" doet het niet.
Zoals gezegd: doe ik iets fout of klopt er iets niet?
Dit lijkt een bug te zijn, maar we kunnen het helaas niet reproduceren. In de tussentijd (terwijl wij het proberen op te lossen) adviseer ik je om de advertentie rechtstreeks via Motorshopper te plaatsen. Ik snap dat het vervelend is en we gaan nog eens kijken wat de oorzaak kan zijn; welke browser gebruik je?
YoshimuraGixxer in "Welke Mod. kan mij helpen?" heeft ook last van dit probleem ...
 
als ik selecteer op particulieren, zie ik nog steeds allerlei motoren die door dealers worden aangeboden.. slechte zaak..

Ze gaan dan vaak onder de naam van een personeelslid...of de baas zelf..

Jammer...
 
als ik selecteer op particulieren, zie ik nog steeds allerlei motoren die door dealers worden aangeboden.. slechte zaak..

Ze gaan dan vaak onder de naam van een personeelslid...of de baas zelf..

Jammer...
Dit schrééuwt om voorbeelden ...
 
als ik selecteer op particulieren, zie ik nog steeds allerlei motoren die door dealers worden aangeboden.. slechte zaak..

Ze gaan dan vaak onder de naam van een personeelslid...of de baas zelf..

Jammer...
'k Heb zelf maar even gezocht, en ik vind tussen de particulieren maar één dealer.
large
Waar zie jij er dan nog meer? :?
 
Motorshopper: Nette R100 gs met garantie en inruilmogelijkheid.

komt van deze motorzaak:

Zenmotoren


Nu kijk ik alleen bmw motoren...maar het is jammer dat er vervuiling van de "particulieren "zijn..

Ik snap de dealers ook wel..die willen graag gratis adverteren..

zo kom je bij marktplaats ook bij 'onderdelen" vaak hele motoren tegen omdat je voor een motor moet betalen en voor onderdelen niet..


Misschien een idee om deze adverteerders er op te wijzen?
 
Laatst bewerkt:
Het kan ons moeilijk worden verweten dat mensen geen berichten posten.
Toch sluit ik me aan bij de poster boven jou: ik kom voornamelijk op MF binnen via Bookmarks. dat geeft een combinatie van actieve topics, en topics waar ik zelf regelmatig kom. De actieve topics geven random vaak "iets leuks" waar ik even ga kijken. Tot voor kort zaten daar de "te koop motoren"-advertenties tussen, en ik denk dat veel mensen (incl. ikzelf) op die manier bij die advertenties terechtkwamen. Nu kom ik alleen nog op advertenties als ik er speciaal voor ga zoeken, iets wat ik niet elke dag doe.
 
Er is nog iets wat me opvalt: ik heb nu wel gereageerd op een advertentie, maar nergens krijg ik te zien of daar een reactie op komt. Ik moet dus regelmatig zelf de advertentie weer opzoeken om te kijken of er een reactie is bijgekomen.
Ideaal zou zijn om dit in "myreact" op MF toe te voegen, alternatief zou zijn om in ieder geval een emailtje te krijgen als een advertentie waar ik op gereageerd heb een nieuwe reactie heeft. Krijgt de verkoper wel een email bij een reactie onder de advertentie?

Nu ik toch features aan het requesten ben: Als ik op een foto klik, kom ik daar alleen weg door "< Terug naar advertentie" aan te klikken. Is het mogelijk de Esc-toets daarvoor in te schakelen? Dat is de meest logische manier om een popup-foto weer kwijt te raken, en scheelt scrollen. Het lijkt me een kleine moeite om toe te voegen, juist omdat de pijltjestoetsen al werken.
 
Nieuwe TKM werkt inderdaad nog steeds niet onder mijn M-F.

De aantal posts in het nieuwe TKM is overigens niet tot nauwelijks verbeterd. (nog steeds bijna alles 0 posts)

Vraag me of/hoelang MF de nieuwe TKM behoudt ondanks dat bijna niemand er meer kijkt.
Heb zelf alleen een keer specifiek gezocht, maar nooit meer "even kieken" zoals eerder.
 
Nogmaals: het aantal postings is GEEN indicatie van "succes".

Desondanks gaan we op korte termijn nog e.e.a. aanpassen, waaronder het direct doorlinken naar het "topic" op MF in plaats van naar de advertentie op Motorshopper. Ook zal de hoeveelheid tekst in de "openingspost" worden aangepast, waarschijnlijk gaan we gewoon de gehele tekst tonen.
 
Klinkt goed :Y
Nogmaals: het aantal postings is GEEN indicatie van "succes".
Klopt, maar als je van gemiddeld 30 posts per topic naar 0-1 gaat, dan lijkt me dat toch wel een indicatie. Daarnaast zie je het ook in de feedback van dit topic.

Persoonlijk zou ik streven naar het oude systeem maar dan op de achtergrond een database (bijv TS moet wel merk/bj/prijs invullen bij plaatsen van post) zodat je wel kan sorteren/zoeken

Al denk ik dat de meesten het oude systeem helemaal niet vervelend vonden, dat gerotzooi hoort wel een beetje bij een forum
 
In het oude TKM kunnen in de loop van deze week vanaf nu geen nieuwe topics meer worden gestart; het is nog wel mogelijk een reactie te plaatsen in een bestaand topic. Op 8 februari zal het oude TKM read-only worden, je kunt dan ook geen reacties meer plaatsen. Tot slot zal op 8 maart het oude TKM geheel verdwijnen en zijn de topics die daar staan ook niet meer te bekijken.

Waarom werkt het nog wel dan? :?
 
blijf waardeloos, oude was beter
Probeer advertentie te plaatsen maar als ik bouwjaar en land van kenteken invul op tabblad wil hij niet verder.
Verplichte velden ingevuld....... kan er maar niet aan wennen, was vroeger zo klaar
 
Laatst bewerkt:
blijf waardeloos, oude was beter
Probeer advertentie te plaatsen maar als ik bouwjaar en land van kenteken invul op tabblad wil hij niet verder.
Verplichte velden ingevuld....... kan er maar niet aan wennen, was vroeger zo klaar
Is helaas een bekend probleem, maar nog zonder oplossing ...
Dit lijkt een bug te zijn, maar we kunnen het helaas niet reproduceren. In de tussentijd (terwijl wij het proberen op te lossen) adviseer ik je om de advertentie rechtstreeks via Motorshopper te plaatsen. Ik snap dat het vervelend is en we gaan nog eens kijken wat de oorzaak kan zijn; welke browser gebruik je?
 
werkt alleen via motorshopper maar dat zal wel bedoeling zijn???!?!?!??!?!@?@?!?!
 
Laatst bewerkt:
Opzich is het nieuwe concept wel leuk bedacht. Jammerste van alles is dat ze expres de site niet goed laten laden op het moment dat je adblocker aan hebt staan. Als ik nou functies mis, geen idee, ik vertik het om voor een site mijn adblocker uit te zetten!
 
Ik wil een advertentie plaatsen maar ik kom niet verder dan het 2e blad waar je in moet geven bouwjaar, kleur, land enz.

Alles ingevuld maar "verder" is niet aanklikbaar??

wat doe ik fout of is er fout :?

Ik dacht zal weer eens kijken we zijn 2 maanden verder.
maar het lukt nog steeds niet :?

Al vind ik het niet zo heel erg want waar ik vroeger elke dag ff door "te koop motoren"
snuffelde kom ik er nu haast niet meer.

Aan de reacties te zien denk ik dat er veel MF-ers zijn die hetzelfde hebben dus ja....
 
Misschien is het wat als je je motor wil verkopen deze op motormaf te zetten. daar kennen ze nog het oude principe. En wellicht als iedereen daar van op de hoogte word gebracht kan het net zo populair worden als de TKM van vroeger :)

Daar zit ten minste geen commerciële kant aan :)

http://www.motormaf.nl/forum/topiclist.php?forum=7

Voor de racers onder ons hebben ze daar een mooi ronde tijden systeem!
Super leuk en makkelijk om te zien wie en wanneer iemand een tijd heeft gereden.
Plus dat je ook nog een circuitagenda in kan vullen en zo kan zien wie er allemaal is de dagen dat jezelf ga.

http://www.motormaf.nl/circuitagenda/tijden.php
http://www.motormaf.nl/circuitagenda/
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het wat als je je motor wil verkopen deze op motormaf te zetten. daar kennen ze nog het oude principe. En wellicht als iedereen daar van op de hoogte word gebracht kan het net zo populair worden als de TKM van vroeger :)

Daar zit ten minste geen commerciële kant aan :)

http://www.motormaf.nl/forum/topiclist.php?forum=7
Ik citeer: Je hebt niet voldoende rechten om deze pagina te mogen bekijken.
Denk niet dat iemand daar iets koopt...
 
Ah dan moet je denk ik een gebruikers account hebben. Sorry :)

Ik ben standaard ingelogd, heb niet gezien dat het niet zou werken. Nogmaals sorry voor het ongemak. Met een account is het probleem opgelost :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan