XTZ 750 Super Ténéré - Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Daan !

Ik heb nog steeds een piep in mijn oor van jou afterburner toen je em wilde starten , mooie steekvlam ook want die was zeker een halve meter _O- _O- _O-
Hehe ik was ervan overtuigd dat iemand een tufla had afgestoten achter mijn motor. schrok me kapot.

Nog een leuke vraag. Als ik mijn gas vol open draai schiet hij af en toe hoger in de toeren zonder dat ik sneller vooruit ga. slippende koppeling?
 
Toch lijkt me de haaksleutel (ben nog even verder gaan zoeken) een super oplossing!
[afbeelding]
ik pak altijd een dikke (botte) platte schroeven draaier en een hamer(tje). meestal is het maar 1 tikkie en hij is los.

Vast is ook zoiets... tis een beetje beun maar tot nu toe nog nooit problemen gehad of mensen die klaagde....
 
Hehe ik was ervan overtuigd dat iemand een tufla had afgestoten achter mijn motor. schrok me kapot.

Nog een leuke vraag. Als ik mijn gas vol open draai schiet hij af en toe hoger in de toeren zonder dat ik sneller vooruit ga. slippende koppeling?


Ik denk koppeling!Ik heb die van mij afgelopen zomer na mn zuid europa ritje ook moeten vervangen.
Als je het rustig aan doet is het max 2 uurtjes werk.Ik heb toen alles bij KEDO besteld.
 
Ja juist dan want dan komt de grootste kracht op de platen te staan en slippen ze merkbaar door!

Loshalen en dikte opmeten want meten is weten!

Succes!!
 
Het gebeurt namelijk ook op hogere snelheid.

Je kan ook wat stevigere veren nemen, dan houdt hij het wat langer vol, maar eerlijk gezegd kosten die frictieplaten ook niet de wereld.
Ik heb toen alles vervangen en stevigere veren erin gezet. Ik beul hem namelijk nog wel eens af.
Korfje moet ik ook weer eens gaan nakijken.. O-)
 
Zo... ik was er even uit, moest een hoop teruglezen.

...als ik gvd maar een klein beetje rijk was zou ik meegaan op reis in Canada... helaas.

Mijn contactslot was er ook uitgewipt. Met een schroevendraaier kon ik onderin het overgebleven cilinderhuis de contactschakelaar gewoon bedienen.
Inmiddels zit er weer een nieuw contactslot in het stuur gemonteerd. Wel een middag sleutelen. Echt niet grappig zo'n diefstal.

Mijn achterwiel is nog niet fris. Ik weet niet precies wat ermee is, ben ik nog aan het uitzoeken.
Ook mijn voorremmen voelen aan alsof er lucht in de leidingen zit, maar dat is niet het geval.

En er is sowieso een remmenrevisie in aantocht. Dat moet toch minstens een keer per jaar of na ca. 15.000 km.

Verder nog een puntje van discussie: ketting NIET smeren geeft een langere levensduur van ketting en tandwielen dan WEL smeren.

@Nomiss... je krijgt nog geld van me... ;-)

Heb je al de betaalgegevens al van me ontvangen?
 
Zadel = af.
Ben ik tevreden?
De looks vond ik wel ok. Ziet er netjes uit.
De zit weet ik nog niet...wellicht heb ik een teer achterwerk. het zadel is wat breder op de zitplaats, maar toch nog te smal. Zit ik helemaal achterop het zadel, waar het op zijn breedst is, dan zit dat beter, maar dat krijg je vooraan niet gefixt. Dan zal ik ooit een GS zetel moeten hebben. :P


IMG_4851.jpg


IMG_4852.jpg
 
Zadel = af.
Ben ik tevreden?
De looks vond ik wel ok. Ziet er netjes uit.
De zit weet ik nog niet...wellicht heb ik een teer achterwerk. het zadel is wat breder op de zitplaats, maar toch nog te smal. Zit ik helemaal achterop het zadel, waar het op zijn breedst is, dan zit dat beter, maar dat krijg je vooraan niet gefixt. Dan zal ik ooit een GS zetel moeten hebben. :P


[afbeelding]

[afbeelding]



Het ziet er netjes uit hoor *O* nu de zit nog even oefenen ;)
 
Kom je hier bij Antwerpen in april de Big5 meerijden.
Is 555 km op ene dag, is al een goed begin. :}
Dan rijden er 2 S10 mee

Maar het zadel ziet er heel netjes uit.

Zal over 2 weken de mijne ook in elkaar gaan proberen te zetten en weer goed rijdend
te krijgen.
Heb er tot nu echt geen tijd voor gehad en de temp. was in de garage ook te laag.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er mooi uit Nomiiss...

Goed zitten heeft niets met zitvlees te maken, maar meer met waar je OP zit....
(eigen ervaring)

Ik heb ergens inderdaad wat gegevens van je... nu nog geld... ;-)
 
Zadel = af.
Ben ik tevreden?
De looks vond ik wel ok. Ziet er netjes uit.
De zit weet ik nog niet...wellicht heb ik een teer achterwerk. het zadel is wat breder op de zitplaats, maar toch nog te smal. Zit ik helemaal achterop het zadel, waar het op zijn breedst is, dan zit dat beter, maar dat krijg je vooraan niet gefixt. Dan zal ik ooit een GS zetel moeten hebben. :P


[afbeelding]

[afbeelding]
ziet er goed uit!!!
 
Netjes gedaan hoor Nomiis.


Vandaag op de beurs een lading schroefjes ingeslagen voor het kuipwerk.
En wat vers motorbloed besteld, dat komen ze in de loop van volgende week afleveren.
Zal morgen eens kijken of dr nog wat leven in te krijgen is, staat al een aantal maandjes stil....
 
Netjes gedaan hoor Nomiis.


Vandaag op de beurs een lading schroefjes ingeslagen voor het kuipwerk.
En wat vers motorbloed besteld, dat komen ze in de loop van volgende week afleveren.
Zal morgen eens kijken of dr nog wat leven in te krijgen is, staat al een aantal maandjes stil....

Natuurlijk wel! Accu opladen, zorgen dat je carberateurs voorzien zijn van peut en hij gaat. Daar ben ik echt niet bang voor.
 
Die startkabels bleken helemaal niet nodig. *O*
(zou ik sowieso al niet gedaan hebben, beter ff opladen)

Meteen even de schuur leeg gehaald en de bezem er doorheen gehaald.

En natuurlijk alle motoren even gestart. :Y

Ik kocht mijn ST om te zien of het een betere toerfiets voor mij zou zijn dan de thundercat.
Sinds ik de st in bezit heb staat de thundercat eigenlijk alleen maar mooi te zijn.
Tja, ik heb nu 4 motoren en dat is er eigenlijk toch wel een teveel.

De ST mag in ieder geval blijven. O-)
 
Hi XTZ 750 liefhebbers;

Ik heb een XTZ 750 op het oog. Bouwjaar. 1996. Ze lijkt in ieder geval in prima staat en goed onderhouden.

Komende week eens proefrijden.

De KM stand is zo'n +90.000. Redelijk wat ervaring dus :). Echter de prijs is dan ook wel weer best oké.

Ik wil graag weten wat jullie ervaring is m.b.t. de betrouwbaarheid van die ST's. Lopen die (mits goed onderhouden natuurlijk) ook makkelijk over de ton?(zoals je ook wel hoort van de TA's en AT's). Of is het rond die 90.000 het einde wel een beetje in zicht.

Ervaringen zijn welkom. En heb je zelf een ST te koop staan? Laat maar weten.

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan