Ervaringsvraag Anbergen motoren in Slagharen

Ik vind het bijbetalen voor een afleverbeurt eerlijk gezegd altijd een beetje onzin.
Als je veel geld voor een motorfiets moet neerleggen dan moet je er toch gewoon vanuit gaan dat alles nagelopen is en het goed doet.
Anders kun je er net zo goed 1tje particulier kopen.
 
Ben naar aanleiding van deze topic weer eens gaan kijken of mijn (schade)motor al gekocht is bij Anbergen. En ja hoor, onlangs verkocht zie ik via de RDW :X . Stond geadverteerd als motor met zeer lichte glijschade, weet ik nog, terwijl die destijds tot mijn ongenoegen TL was verklaard. Ca. 8K aan schade (alles wat gebogen kon worden was gebogen ;( ), voor de helft opgekocht en voor 7K in de etalage gezet :( . Ik hoop dat de nieuwe eigenaar weet wat 'ie gekocht heeft :N .

uhm, ik heb laast een ''lichte'' schade motor gekocht bij anbergen
zou ik mogen vragen om watvoor motor het hier gaat ? :?
 
Tsjah, bij een schademotor weet je dat er schade is en dat er dus nog veel meer aan de hand kan zijn. Neem aan dat je zoiets checkt voor je een bod doet :)

Dus zal de jouwe wel niet zijn!
 
Laatst bewerkt:
Leuke zaak bij binnenkomst.relaxte sfeer,koffie en cake staat klaar
Het aanbod van motoren valt ook niet tegen.
Nadat ik mijn keus heb laten vallen op een mooie occasion moet de inruil natuurlijk worden besproken,wegen omstandigheden heb ik alleen foto,s bij me,bovendien geef ik mondeling toelichting op de mindere punten van de door mij in te ruilen motor.
We komen tot een accoord en de orderbevestiging word uitgeprint en ondertekend.
In principe zouden we de motor ophalen op vrijdag 13 april j.l.,ik ben vanwege gezondheidsredenen afhankelijk van een vriend en kan zelf tijdelijk niet rijden.
Genoemde vriend belt op tijd af ,hij kan wegens priveomstandigheden vrijdag 13 -4 niet mee.
Zodoende bel ik op woensdag 11 -4 met anbergen om door te geven dat we i.p.v vr 13-4 de motor op zat. 14 - 4 komen ophalen.....tot mijn grote verbazing is dit onmogelijk ...
argumentatie: we zitten helemaal vol ect ect. nou rijd ik al vanaf mijn 18 de motor ,ben nu 54 heb zodoende de nodige motoren versleten en ben redelijk bekend met de motorbussiness in nederland...maar dit??? nog nooit eerder meegemaakt.
Ook de bij de onderhandelingen sympathieke verkoper komt ineens vrij kil over,maar goed...
Donderdag avond 12-4 belt mijn kameraad,hij blijkt toch de vrijdag beschikbaar te zijn.Ik bel s,morgen keurig op tijd door dat we toch komen ,is voor anbergen geen probleem en ze zetten mijn nw motor klaar.
We komen aan en inderdaad,de motor staat keutig gepoetst buiten in het zonnetje,na enige minuten achter de koffie hebben gezeten te hebben komt de baas van anbergen bij ons met het voorstel om meteen te gaan overschrijven,ik stel hem voor om mijn in te ruilen motor eerst eens te gaan bekijken,ze hadden hem immers alleen op de foto gezien..dat was wel een goed idee,vervolgens word dit gedelegeerd naar de verkoper met wie ik in eerste instantie onderhandeld had en met wie de orderbevestiging was gemaakt.
Het duurt allemaal nogal lang en er word druk overleg gepleegd.
Uiteindelijk komt de aap uit de mouw,mijn in te ruilen motor valt de heren verkopers zwaar tegen,ze willen kwaliteit in de showroom en mijn motor moet eerst naar een topspuiter,gaat ze zo,n slordige 1000 euro kosten..dus ik krijg 1000 euro minder inruil>
Omdat wij foto,s hebben laten zien en daarenboven verteld hebben dat 1 kuipgedeelte is overgespoten ect ect maken we bezwaar,afspraak is afsraak,orderbevestiging is ondertekend en al, dus....
Er word binnen weer overlegd...voorstel van anbergen...we delen het verschil ,dus ik moet nu ineens geen 1000 maar 500 euro laten vallen...ik herinner de verkoper aan de koopovereenkomst en dat afspraak afspraak is enz....maar niks, hier blijft het bij...
Het navrante van dit verhaal is natuurlijk dat wanneer je de regels v d orderbevestiging er eens goed op na leest blijkt dat wanneer de koper de overeenkomst ontbind er 15 % v d nw waarde in rekening kan worden gebracht,nu is het andersom..ik wil me houden aan de overeenkomst zoals afgesproken en zoals op papier ondertekend en wel staat,en ga naar huis met lege handen en met de woorden ..even goede vrienden,haha
Natuurlijk kan een motor die je ongezien hebt ingeruild tegenvallen,maar dat is het risico welke je bewust neemt als ondernemer,althans in mijn opinie..dus niet zeiken en staan voor hetgene wat afgesproken is...
Mijn kameraad en ik zijn vervolgens naar een andere motorzaak getogen ,alwaar wij ook al evt inruil besproken hadden en ook dezelfde foto,s hadden laten zien en dezelfde mondelinge toelichting hadden gegeven en zie...inderdaad ook hier zou wat spuitwerk moeten worden verricht,maar men maakte er geen punt van en binnen 5 min was de zaak beklonken...ipv zoals bij anbergen in eerste instantie 1000 euro en even later 500 euro moest ik 250 euro laten vallen en dat vonden mijn kameraad en ondergetekende billijk,vandaar.
Natuurlijk gaat er wel eens wat fout bij transacties en natuurlijk zal anbergen prima motoren verkopen over het algemeen..in ons geval...erg onproffesioneel en pardon de expression..erg hufterig..zowel ondergetekende alsmede mijn kameraad en onze motorrijdende vriendenkring zullen wel 2 keer acher onze oren krabben alvorens hier nog eens een motor te gaan aanschaffen...jammer, maar het is niet anders.
 
@ bassimo: het uiteindelijke verschil tussen Anbergen en Jager kwam dus uit op 250 euro, want daar moest je ook inleveren op je prijs, nadat ze je motor hadden gezien.

Ik vind het niet zo gek dat je bij Jager uiteindelijk meer kreeg: daar was je al geweest en had je al een optie op de motor willen plaatsen.Nu kom jij geagiteerd van een andere dealer en dan begrijpt iedere verkoper maar al te goed dat jij nog maar een héél klein zetje nodig hebt om direct tot zaken te komen.

Als het andersom was geweest was het misschien net zo gegaan en had je bij Anbergen minder hoeven inleveren.

ps: als je in twee dealertopics plaatst heeft het weinig zit om in het ene topic de naam van de ene dealer niet nader te noemen in in het andere topic de ander ;)

veel plezier en veilige kilometers met je motor!
 
Beste >MENS
Allereerst bedankt voor je reactie
Gelet op het feit dat jij er niet bij was{naar ik mag aannemen}is jouw gedachte dat wij geagiteerd bij de andere dealer aankwamen begrijpelijk,maar niet juist.
We kwamen relaxed bij de andere dealer aan ,hebben uiteraard geen woord gerept over de casus anbergen,maar kwamen gewoon terug op de eerste onderhandelingen,niets bijzonders dus.
Inderdaad als gezegd zou er evt wat spuitwerk aan te pas komen ,maar daar werd verder niet al te zwaar over doorgeouwehoerd.
Aangezien de inruilprijs zeer aangenaam was ,was de 250 euro voor mij geen tantallus .kwelling,en konden we dientengevolge snel een deal sluiten.
Het is geenzins mijn bedoeling om anbergen af te kraken,in ons geval hebben ze {naar onze stellige overtuiging }pretty much geblunderd.
Of het andersom ook zo had kunnen lopen>>>ik waag het te betwijfelen.
Als je de reacties leest zie je dat het afkraken van evt in te ruilen motoeren vaker voorkomt bij genoemde dealer.
En dat werkt niet bij iedereen,zoals je zult begrijpen.
Gelet op het feit dat deze topic over de diverse ervaringen van motorrijders met anbergen motoren gaat,zie ik geen enkel bezwaar om in deze topic het beestje bij de naam te noemen,bij de topic over de dealer in Hoogeveen leek het mij niet zo netjes om anbergen met naam en toenaam te vermelden.
Voor de rest..i rest my case
Ook voor jou..veel ,heel veel motorplezier en nog belangrijker..veel veilige kilometers.
 
Gelet op het feit dat deze topic over de diverse ervaringen van motorrijders met anbergen motoren gaat,zie ik geen enkel bezwaar om in deze topic het beestje bij de naam te noemen,bij de topic over de dealer in Hoogeveen leek het mij niet zo netjes om anbergen met naam en toenaam te vermelden.

Ook voor jou..veel ,heel veel motorplezier en nog belangrijker..veel veilige kilometers.

Ik zie daar ook totaal geen bezwaar in hoor, maar ik vond het wel grappig dat je dat zo keurig voor je hield en dat je hier de naam van de andere dealer weer niet noemde. En ik was er inderdaad niet bij, dus ik neem alles terug waarmee ik te snel tot conclusies kwam. ;)
 
Ook hier een helaas mindere ervaring.

Ze zijn wel aardig, alles is netjes en proffesioneel....MAAR GEEN SERVICE. !

Ik heb er in februari jl. een hayabusa gekocht.
Ik heb hier de volle aankoop prijs voor betaald, zonder af te dingen.
Ook heb ik voor € 250,- meer de grote (aflever) beurd laten doen. !

DIE HEBBEN ZE DUS NIET GEDAAN....!
De bougies zijn oud en vies, de olifilter is oud en beschadigd, en alle remblokken zitten op 50 % ( blokolie moet ik nog controleren, maar die zal ik morgen gewoon als prefentie zelf gaan vervangen) Verder is er een (kleine) lekkage aan een olie leiding.

(ok de luchtfilter was schoon , en de motor was zeer goed gepoetst.

Ook had ik een motor ingerolen, een 1992 fireblade, inderdaad ook zoals de andere mensen op dit forum op basis van een foto, en hierop de koopovereenkomst getekend.
En inderdaad bij aflevering waren ze toch wel enorg geschrokken van alle krasjes op mijn blade, dus ik moest minimaal 500 extra betalen, dit heb ik dus ook maar gedaan om
de goede harmonie te bewaren.

Ook hadden ze belooft om de manual, waarvoor ik 25 euro extra heb betaald, na te sturen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,NIET DUS.

Kortom..........Ze hebben mooie motoren, een goed aanbod voor een concurerende prijs (absoluut niet te duur) MAAR ABSULUUT GEEN SERVICE.

Ik kom er dus niet meer terug.

De winkel is wel perfect voor mensen die of losse acc. nodig hebben of een voordelige motor zonder garantie en afleverbeurt willen kopen.
 
Ook hier een helaas mindere ervaring.

Ze zijn wel aardig, alles is netjes en proffesioneel....MAAR GEEN SERVICE. !

Ik heb er in februari jl. een hayabusa gekocht.
Ik heb hier de volle aankoop prijs voor betaald, zonder af te dingen.
Ook heb ik voor € 250,- meer de grote (aflever) beurd laten doen. !

DIE HEBBEN ZE DUS NIET GEDAAN....!
De bougies zijn oud en vies, de olifilter is oud en beschadigd, en alle remblokken zitten op 50 % ( blokolie moet ik nog controleren, maar die zal ik morgen gewoon als prefentie zelf gaan vervangen) Verder is er een (kleine) lekkage aan een olie leiding.

(ok de luchtfilter was schoon , en de motor was zeer goed gepoetst.

Ook had ik een motor ingerolen, een 1992 fireblade, inderdaad ook zoals de andere mensen op dit forum op basis van een foto, en hierop de koopovereenkomst getekend.
En inderdaad bij aflevering waren ze toch wel enorg geschrokken van alle krasjes op mijn blade, dus ik moest minimaal 500 extra betalen, dit heb ik dus ook maar gedaan om
de goede harmonie te bewaren.

Ook hadden ze belooft om de manual, waarvoor ik 25 euro extra heb betaald, na te sturen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,NIET DUS.

Kortom..........Ze hebben mooie motoren, een goed aanbod voor een concurerende prijs (absoluut niet te duur) MAAR ABSULUUT GEEN SERVICE.

Ik kom er dus niet meer terug.

De winkel is wel perfect voor mensen die of losse acc. nodig hebben of een voordelige motor zonder garantie en afleverbeurt willen kopen.


Ook al contact met de motorzaak opgenomen. Met alleen hier je verhaal, krijg je natuurlijk nooit waar je voor betaald hebt.
 
Ook hier een helaas mindere ervaring.

Ze zijn wel aardig, alles is netjes en proffesioneel....MAAR GEEN SERVICE. !

Ik heb er in februari jl. een hayabusa gekocht.
Ik heb hier de volle aankoop prijs voor betaald, zonder af te dingen.
Ook heb ik voor € 250,- meer de grote (aflever) beurd laten doen. !

DIE HEBBEN ZE DUS NIET GEDAAN....!
De bougies zijn oud en vies, de olifilter is oud en beschadigd, en alle remblokken zitten op 50 % ( blokolie moet ik nog controleren, maar die zal ik morgen gewoon als prefentie zelf gaan vervangen) Verder is er een (kleine) lekkage aan een olie leiding.

(ok de luchtfilter was schoon , en de motor was zeer goed gepoetst.

Ook had ik een motor ingerolen, een 1992 fireblade, inderdaad ook zoals de andere mensen op dit forum op basis van een foto, en hierop de koopovereenkomst getekend.
En inderdaad bij aflevering waren ze toch wel enorg geschrokken van alle krasjes op mijn blade, dus ik moest minimaal 500 extra betalen, dit heb ik dus ook maar gedaan om
de goede harmonie te bewaren.

Ook hadden ze belooft om de manual, waarvoor ik 25 euro extra heb betaald, na te sturen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,NIET DUS.

Kortom..........Ze hebben mooie motoren, een goed aanbod voor een concurerende prijs (absoluut niet te duur) MAAR ABSULUUT GEEN SERVICE.

Ik kom er dus niet meer terug.

De winkel is wel perfect voor mensen die of losse acc. nodig hebben of een voordelige motor zonder garantie en afleverbeurt willen kopen.

Dus je betaalt voor een beurt, en vervolgens voel je je genaaid?
 
Ook hier een helaas mindere ervaring.

Ze zijn wel aardig, alles is netjes en proffesioneel....MAAR GEEN SERVICE. !

Ik heb er in februari jl. een hayabusa gekocht.
Ik heb hier de volle aankoop prijs voor betaald, zonder af te dingen.
Ook heb ik voor € 250,- meer de grote (aflever) beurd laten doen. !

DIE HEBBEN ZE DUS NIET GEDAAN....!
De bougies zijn oud en vies, de olifilter is oud en beschadigd, en alle remblokken zitten op 50 % ( blokolie moet ik nog controleren, maar die zal ik morgen gewoon als prefentie zelf gaan vervangen) Verder is er een (kleine) lekkage aan een olie leiding.

(ok de luchtfilter was schoon , en de motor was zeer goed gepoetst.

Ook had ik een motor ingerolen, een 1992 fireblade, inderdaad ook zoals de andere mensen op dit forum op basis van een foto, en hierop de koopovereenkomst getekend.
En inderdaad bij aflevering waren ze toch wel enorg geschrokken van alle krasjes op mijn blade, dus ik moest minimaal 500 extra betalen, dit heb ik dus ook maar gedaan om
de goede harmonie te bewaren.

Ook hadden ze belooft om de manual, waarvoor ik 25 euro extra heb betaald, na te sturen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,NIET DUS.

Kortom..........Ze hebben mooie motoren, een goed aanbod voor een concurerende prijs (absoluut niet te duur) MAAR ABSULUUT GEEN SERVICE.

Ik kom er dus niet meer terug.

De winkel is wel perfect voor mensen die of losse acc. nodig hebben of een voordelige motor zonder garantie en afleverbeurt willen kopen.


Okevoropgesteld heb je natuurlijk helemaal gelijk, je bent enorm genaait.
Maar hoe kan je voor €.250 een grote aflever beurt doen :? , matriaal kosten zijn al hoger.
Remmen zijn nog 50% dus gewoon nog voldoende, normaal gesproken is een afleverbeurt niet zo veel bijzonders, ze kijken de motor na zodat het veilig is en verder heeft het niet zo veel om handen.
De consument verwacht een grote beurt, nieuwe remmen, banden, olie, filters enz.
Maar dat is te mooi om zwaar te zijn, zelf geef je ook aan dat de motoren mooi zijn en de prijzen scherp.
Doe hier je voordeel mee en verwacht geen dingen die je voor die prijs ook niet kan verwachten.
Vaak is de consument van mening dat het allemaal wel zo moet en ziet het ook door de verkeerde bril.
Oja ik lever ze wel af met een grote beurt en alles erop en eraan, maar ik ben dan ook niet concurrerend.
Ik kan het doen omdat ik eigenlijk zo goed als geen verkoop doe, alleen werkplaats, en die enkele die ik dan toch verkoop wil ik het op mijn manier afleveren, dus ik verdien er helemaal niks op, vaak lever ik er op in maar ze komen wel tevreden terug voor onderhoud en dan heb mijn verlies er weer uit.
Anbergen is een verkoop winkel, marge van hun is klein maar gaat om de hoeveelheid die ze verkopen.
 
En dan betalen jullie ook nog eens het verschil vanwege de krassen _O-

Dan heb je als je het mij vraagt een gaatje in je hoofd.

Hij begon bij mijn keurige R6 ook te zeuren over twee krasjes, en daarbij zij hij de bekende woorden "Hij valt me niet mee"

Ik heb geen dubbeltje meer betaald, omdat ik vond dat hij onzin stond te verkopen.

Bovendien, na 2 weken was hij mijn oude R6 al weer kwijt, dus wat had hij nou te zeuren.

Waardeloze club.
 
Vandaag de olie gecontroleerd en zoals al gedacht...

.....inderdaad NIET VERVANGEN.....oud en zwart.

IK heb het dus maar zelf gedaan.
 
even een reactie op het verhaal van kevinblade
met alle respect...als je als verkoper 250 euro in rekening brengt voor een afleverbeurt,mag je als klant toch op zijn minst wel verwachten dat er nw.olie opkomt en {indien nodig}nw bougies...
zoals jij het brengt...alleen ff nakijken of de bike aan de veiligheidseisen voldoed,ja,dan is 250 euro wel heel veel geld.
Naar mijn mening heeft arthurross hier wel een steekhoudend verhaal,ook de toezegging om de manual na te zenden en vervolgens niet doen..getuigd nu niet echt van fatsoenlijk ondernemerschap,come on man..verder....veilige kilometers gewenst.
 
ps
Wanneer je tot aankoop overgaat bij Anbergen,en vervolgens navraagt wat er dan allemaal gebeurd bij de afleveringsbeur van 250 euries zeggen ze echt niet..nou,we kijken even na of de motor veilig is voor weggebruik...nee,er word letterlijk verteld dat er nw olie inkomt,bougies ect......duss..need i say more?
gewoon netjes de motor afleveren volgens afspraak,dan is er niets aan het handje,anders is het gewoon geld uit de zak klopperij.
 
Als ik het zo lees heb je een goedkope motor bij deze zaak maar moet je totaal geen service verwachten, wel als je dat weet en de prijs staat je aan dan moet je verder gewoon niet zeuren en dat hele ding ergens anders na laten kijken waar je dan weer de hoofdprijs voor mag betalen...

Anders koop hem ergens anders waar je meer betaald maar wel de service krijgt die je wilt, de meesten willen niets betalen en alles hebben, dat gaat gewoonweg niet samen, nooit gedaan ook trouwens!!!
 
@1paul, je betaald 250 euro voor een afleveringsbeurt, dan hoort de motor na gekeken te worden. Toen wij de motor van mijn vriendin ophaalden bleek dat het remvloeistof peil tegen het minimum aan zat. De vloeistof was zeer donker/troebel. Dus niet goed. Rem blokjes zaten bijna op de indicatoren. Mijn vriendin had een vn800 ingeruild in showroom staat! Zeg je wat van die remblokjes gaan ze zeuren over de vn800 zaten minime droogte barstjes tussen het profiel. Gelijktijdig kwam een andere man zijn motor ophalen, bleek het dashboard defect.... Spijt me zeer maar vraag dan geen geld voor een afleverbeurt. Zeg dan we halen er een doekje overheen en redt u er maar mee.
Remblokjes zijn overigens wel vervangen, maar ik stop nog liever met motorrijden dan dat ik daar ooit weer kom.
 
Wat ik dus wil zeggen is je betaald 250 euro voor service die je niet krijgt.
Off topic:
Was je bijna je punt vergeten! :)

on topic:
Er zijn talloze topics op het MF te vinden van deze strekking...
De strekking is dat als jij iets aanneemt en niet verder navraagt wat de details zijn, JOU aanname werkelijkheid wordt (in jou wereld).

Als je vraagt: Meneer de verkoper, u rekent hier XXX euro voor iets dat u als XYZ-beurt omschrijft, wat betekend dat (welke handelingen worden er verricht)?
Dan krijg je een antwoord, en als je dan vraagt om die puntje even op de afleverbon te zetten (voor je koopt) en dat kan... Goedzo, motortje kopen en blij zijn...

Kan dat niet.... WEGWEZEN.... (zoals in die Volkswagen reclame :) )...

Waarom? Heel simpel, als de verkoper niet zwart op wit wil stellen wat hij net vertelde, zit er geen enkele waarde aan de vertelde info. (liegen???) Dus wat is de rest van die informatie nog waard dan? (km-stand van de motor, onderhoudsgeschiedenis van de motor, aantal voorgaande eigenaren, schade? Garantie, etc... etc...)
 
Laatst bewerkt:
Die extra kosten voor onderhoud bij aflevering noemen wij (autobedrijf) "rijklaarmaakkosten". En natuurlijk kan een grote beurt niet uit voor 250euro. Er zijn bij ons auto's die hebben net een grote beurt gehad en die gaan na een vloeistof controle de deur uit. Andere auto's moeten een grote beurt, 4 nieuwe banden en een nieuwe distributieriem voordat die de zaak verlaat. Iedereen betaald dezelfde rijklaarmaakkosten (en geloof me de echte kosten liggen gemiddeld heel wat hoger dan wat de klant betaald onder de noemer 'rijklaarmaakkosten').

Zelfde als voor garantie. Als van de 10 auto's er 9 geen aanspraak hoeven doen op garantie en bij 1 heb ik 1000euro kosten. Moet ik voor elk van die 10 verkochte autos 100euro reserveren om die kosten te dekken.

Wil de klant geen extra kosten maar gewoon de scherpste prijs dan noemen we het een meeneemprijs en controleren we enkel de veiligheidsaspecten en het oliepeil/koelvloeistof.

De klant heeft de keuze maar waar ik voor sta is afspraak = afspraak. Of het nou op papier staat of enkel mondeling. Als er wat wordt afgesproken komen we dat na. Jammer alleen dat er altijd klanten blijven die bewust kiezen voor een meeneemprijs en dus afzien van garantie en vervolgens menen dat ze nog overal recht op hebben als er weken later iets mankeert. B| Wees gewoon een vent en leer er van. Als je de ellende niet kan of wil van iets zonder garantie te kopen. Koop dan niet zonder garantie.
 
Ik snap die hele "rijklaarkosten" niet. Begrijp me niet verkeerd Pim, heeft niets met jou te maken.
Je koopt een auto of motor in, ziet wat er aan moet gebeuren, maakt dat en rekent die kosten bij de verkoopprijs op. Volgens mij is het zo simpel. Bij goedkopere motoren en auto's vind ik het een slinkse manier om maar niet te hoeven voldoen aan de BOVAG-drempel.

Kan ik als klant ook aangeven dat ik geen "afleverbeurt" voor de auto of motor wil?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan