Remblokken: origineel honda of Carbone Lorraine?

msxx

MF veteraan
8 jun 2002
1.697
155
Hasselt, Belgie
Vandaag was ik bij Safe en werden mij een stel Carbone Lorraine remblokken aangeraden voor mijn Blackbird, het was 40% goedkoper....

nu ben ik van mening dat je op veiligheid niet bespaart maar om nou te zeggen dat mijn achterremmen zo enorm bijdragen aan mijn remvertraging???

wat is wijsheid?

iemand ervaring met deze blokken?

zijn hier testen van beschikbaar?

lots of questions for saving just a little bit of money...
 
Ik zou voor origineel gaan. Ik heb nu Carbone Lorraine A3 (straatversie) op m'n cbr600, maar had er toch meer van verwacht. Ze bijten minder en ik moet harder knijpen dan de originele blokken die er inzaten.
 
Heb eerst de A3 serie geprobeerd, maar dat was erg vaag remmen. Na 400 km heb ik de sbk3 serie erop gedaan en dat maakt een groot verschil. Erg goed remmen, zeer goed doseerbaar zonder te bijten. Maakt het bijremmen in de bochten veel meer beheersbaar.
Echt tevreden.
 
Voorheen met Ferodo race pads gereden. Nu heb Carbone Lorraine SBK-3 blokken. Ben er erg tevreden mee. Goed doseerbaar en remmen ook goed in de regen, in tegenstelling tot die Ferodo's. En dat kwam gisteren op Hockenheim wel van pas.
 
Vandaag was ik bij Safe en werden mij een stel Carbone Lorraine remblokken aangeraden voor mijn Blackbird, het was 40% goedkoper....

nu ben ik van mening dat je op veiligheid niet bespaart maar om nou te zeggen dat mijn achterremmen zo enorm bijdragen aan mijn remvertraging???

wat is wijsheid?

iemand ervaring met deze blokken?

zijn hier testen van beschikbaar?

lots of questions for saving just a little bit of money...

Bezuinig NOOIT op veiligheid zou ik zeggen al geef ik je zeker gelijk v.w.b. de achterrem, die gebruik ik persoonlijk nooit, als je vet remt dan zweeft het achterwiel toch al boven de grond dus dan heeft het weinig zin lijkt me.
Hooguit met twee personen kan het stabiliserend werken en geeft het ENIGE remvertraging.

Ik zou voor origineel gaan, de fabrikant heeft 'maanden' gedubt, gewikt en gewogen om het beste compromis te vinden tussen aanspreken (zowel droog als nat), remvertraging, slijtage van blokken ÉN schijven (vergeet dat niet, die zijn peperduur!!!). Meestal zul je erachter komen dat goedkoop duurkoop is, persoonlijk monteer ik nooit van die merk hemelvaart zooi!

Vergeet niet dat de paring blokken/schijven ook héél belangrijk is, een beetje pech en je schijven zijn krom waardoor je een soort ABS effect voelt, héél irritant.

Wat heb je aan blokken die in de regen eerst niets doen en dan toehappen, een valpartij is een stuk duurder dan het prijsverschil... :(

Kortom, het ligt eraan wat je ermee wilt. Kies je voor 'raceblokken' dan zijn die waarschijnlijk beter in het droog (de 'feel' is ook beter) maar ze slijten snel (en de schijven ook ;( ).
 
haha, ik heb gisteravond remblokjes vervangen, nu heb ik dus ook van die carbone lorraine voor 2x 35 euro voor voor, welk type weet ik niet zou het erg uitmaken?
ze voelen nu nog ff sponzig aan, dat zal denk wel verdwijnen met de loop van de tijd? toch?

kwakkie400..
 
Heb nu ook SBK-3 blokken. Ze remmen goed en zijn goed te doseren, ook in de regen. MAAR heb na een 10-tal rondjes circuit last van lichte fading, ook worden m'n remschijven blauw. Denk toch dat deze blokken teveel warmte doorgeven aan het remsysteem. Met Ferodo race pads had ik geen last van fading, echter deze remden absoluut niet in de regen. En moesten behoorlijk op temperatuur komen om goed door te kunnen remmen.

De remvloeistof (Bel-Ray superdot 4) was toen ik naar Zandvoort ging in goede conditie. Nu denk ik dat hij aardig gedegradeerd is. Verder is het systeem, op RVS remleidingen na, helemaal origineel.
 
carbon loraine kwamen ooit es als beste uit de test bij motorrad.
heb ze toen geprobeerd en bevielen prima...

groot voordeel is dat ze er niet zo'n zooitje van maken...
daarvoor moest ik me klauw erg grondig reinigen voor er een nieuw setje in kon, met CL blijft de klauw erg schoon, wat de werking alleen maar ten goed komt...
 
haha, ik heb gisteravond remblokjes vervangen, nu heb ik dus ook van die carbone lorraine voor 2x 35 euro voor voor, welk type weet ik niet zou het erg uitmaken?
ze voelen nu nog ff sponzig aan, dat zal denk wel verdwijnen met de loop van de tijd? toch?

kwakkie400..

Ik moet zeggen dat origineel ook niet (meer) duur is, vandaag 2 x 31,50 euro betaald voor blokken van de Blade. Men zegt in de magazines dat het de beste STANDAARD remmen zijn (330 mm en fijne tangen) dus het is een koopje.

Het zal met snoeidure componenten uiteraard nóg beter kunnen maar ik ben er zéér content mee, je kunt keurig gedoseerd het achterwiel omhoog remmen als je wilt dus power zat. Ik heb nog geen fading kunnen ontdekken al komen er wel blauwe vlekken op de schijven als je een paar pittige ronden Nordschleife achter elkaar rijdt maar je merkt er niets van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan