" KTM 690 Duke III #2 "

Eral

MF veteraan
25 sep 2010
1.196
0
Zaandam
ktm_690_duke_r-2010-3_zpsec73abff.jpg


Specificaties

Motortype Single cylinder, 4-stroke
Cilinderinhoud 654 cc
Boring x slag 102 x 80 mm (4.01 x 3.15")
Vermogen (homologeerd) 48 kW @ 7500 rpm
Max. koppel 67 Nm @ 5500 rpm
Compressieverhouding 11.8:1
Starter E-Starter
Transmissie 6 gears, dog-clutch engagement
Bediening 4 V / OHC with roller rocker levers
Smering Pressure lubrication with 2 Eaton pumps
Motorsmering 10W60
Primaire transmissie 36:79
Secundaire transmissie 16:40
Koeling Liquid cooled
Koppeling APTC Wet multi-disc clutch, operated hydraulically
Motorbeheer Keihin EMS with EPT (Electr. Power Throttle)


Frame Chromium-molybdenum trellis frame, powder-coated
Subframe Aluminium 7020
Stuur Aluminium, Ø 28 /22 mm (1.10 / 0.87")
Voorvering WP USD Ø 48 mm (1.89")
Achtervering WP monoshock
Veerweg voor/achter 140 / 140 mm (5.51 / 5.51")
Voorrem Brembo 4-piston radially bolted caliper, brake disc Ø 320 mm (12.6")
Achterrem Brembo single-piston floating caliper, brake disc Ø 220 mm (8.66")
wielen, Voor/achter 3.5 x 17"; 5 x 17"
Banden, Voor/achter 120/70 R 17"; 160/60 R 17"
Ketting X-Ring 5/8 x 1/4"
Accu 12 V / 8.6 Ah
Einddemper Stainless steel underfloor silencer with integrated catalytic converter
Balhoofdshoek 63.5°
Naloop 115 mm (4.53")
Wielbasis 1472±10 mm (57.95±0.39")
Grondspeling (onbeladen) 155 mm (6.1")
Zithoogte 865 mm (34.06")
Tankinhoud approx. 13.5 liters / 2.5 liters reserve (3.56 / 0.66 gal)
Gewicht (zonder brandstof) approx 148.5 kg (327.4 lbs)

KTM690DukeFrame-1_zps5e8954d6.jpg


KTM690Engine-1_zps30215d91.jpg


Met de Duke 690 heeft KTM een motor gemaakt die niet alleen Highway proof en City proof, maar ook nog eens Stunt proof is. Wat ons betreft kan het conceptmodel van KTM´s stuntfiets op de tekentafel blijven; wheelie-bar monteren en klaar is kees. Ben je op zoek naar een niet alledaagse fiets met hoge funfactor die ideaal is voor in de stad, waarmee je het leven van menig sportieve motorrijder op een bochtige weg zuur kunt maken, dan is deze Duke 690 iets voor jou.






Alle kleurstellingen van 2008 tot 2011 waarbij de R uitvoering erg zeldzaam is​
2008690DukeOrange.jpg


2008690DukeWhite.jpg


2009690DukeBlack.jpg


2011690DukeBlack.jpg


2011690DukeR.jpg



ktm_powerparts_zps32186291.png









1680x1050-ktmi-duke-690-r-tapeta-motocykowa_zpsc5c7675e.jpg

 
Laatst bewerkt:
Dank jullie beide :)

Uiteraard zal ik in de loop van de tijd wat handige links e.d. plaatsen in de OP van het topic.

Nog mensen naar de beurs geweest? Ik ben er morgen te vinden, word me 1e keer trouwens. Het zijn meer mijn vrienden die echt kleding nodig hebben of een heel motorpak maar, toch rondsnuffelen hier en daar.
 
Dank jullie beide :)

Uiteraard zal ik in de loop van de tijd wat handige links e.d. plaatsen in de OP van het topic.

Nog mensen naar de beurs geweest? Ik ben er morgen te vinden, word me 1e keer trouwens. Het zijn meer mijn vrienden die echt kleding nodig hebben of een heel motorpak maar, toch rondsnuffelen hier en daar.

Wel even stemmen om mijn motor hè? ;)

foto93q.jpg


custombikecontest2012.png
 
Die staat daar dus ook in Utrecht :9~
Je hebt er alvast 4 stemmen bij voor morgen O-)
 
Morgen ook naar Utrecht met collega's, misschien een jet helm kopen voor op mijn xt500 :Y
EmilleR, mijn stem heb je ook te pakken :}
 
Voor als je nog wat sportiever met de 690 wil rijden:

mototech

3408.jpg


Ik vind het prachtig, zou het zo doen alleen de prijs staat me een beetje tegen. Even wachten totdat het in de aanbieding komt...;-)
 
Laatst bewerkt:
Heb er eerder foto's van gezien. Het ziet er wel leuk uit met het kuipwerk maar, zie een Duke liever als futuristiche naked. En de set is idd behoorlijk aan de prijs :/ !

Als je dan toch kuipwerk wilt hebben en je hebt geld uit te geven

KTMRC8R.jpg


:+
 
Heb er eerder foto's van gezien. Het ziet er wel leuk uit met het kuipwerk maar, zie een Duke liever als futuristiche naked. En de set is idd behoorlijk aan de prijs :/ !

Als je dan toch kuipwerk wilt hebben en je hebt geld uit te geven

[afbeelding]

:+

Heb vandaag op een RC8R gezeten op de Motorbeurs in Utrecht. Voor mijn beperkte lengte van 162 cm (met moeite) valt die echt te groot uit. Ik had een zee van ruimte, gewoon teveel. Blijft een wereldfiets, nog een beetje compacter maken en het wordt een superwereldfiets ;-).
Ook meteen op de 2012 690 Duke gezeten en die is echt een stuk lager dan de III. Maar ja, de veer achter was ook al aardig zacht. De voetsteunen zitten ook wat lager dan voorheen. En de kwaliteit van de aanbouwonderdelen is echt wel wat minder (geen radiale pompen, geen verstelbare vering, achter simpele schokbreker, eenvoudige koplamp). Maar goed, daar is de prijs ook naar. Ik zou het blok (zelfde als de Duke R) wel willen ruilen, maar er zitten wel extra dingen (sensors e.d.) aan het blok geschroefd, ik weet niet waar die voor dienen, maar met een beetje pech beperken ook die het vermogen.
Kwa design blijft de III toch echt een meesterstuk, zelfs niet-KTMmers vonden het 2012 model wat rommeliger ogen dan de III (er stond er eentje in het wit). Maar hij is zeker een stuk toegankelijker geworden voor het grote publiek, minder hard core, maar dat hard core heeft natuurlijk ook wel wat ;-)
 
Thanks Ronny, de foto doet het erg goed idd :Y

Voor de mensen die in zijn voor een voorjaars meeting eind April, deze word gehouden op de 28ste van die maand en de verzamelplaats is bij Andre Motors te Ermelo. Valt op een zaterdag, alleen de precise tijd is nog onbekend. Hierover volgt nog info ;)

Lekker LC4 en LC8 gebrul :] })
 
De 2012 uitvoering.probleem is dat het verlagings setje nog niet te leveren is.

De 2012 uitvoering is al heel laag, vooral vergeleken met de III.

Gelukkig heb ik het nu ook voor elkaar. Zithoogte hetzelfde als het 2012 model. Inkorten achterschokbreker met 1 cm en meteen een hydraulische preload adjuster erbij laten zetten. Was een heel gefriemel om de schokbreker er weer tussen te krijgen, moest zelfs het achterframe iets losmaken en wat lichten. Maar uiteindelijk gelukt en nu kunnen de voetjes wat beter bij de grond en heb ik toch veervoorspanning. En de hydraulische preload adjuster scheelt beschadigde framebuizen en verstelmoeren op de schokbreker. Met dank aan HK Suspensions. Nu nog even wachten op het weer. Gisteren was het OK, maar toen moest er gesleuteld worden.

DSC_9027.jpg

DSC_9026.jpg

DSC_9030.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gewoon schuinsweg op je motor gaan zitten als je moet stoppen :+ !

Volgende week gaat mijn Duke weer richting Verpalen voor een luchtfilter ombouw waar ik al een behoorlijke tijd op aas *O* De gehele box gaat eruit en inplaats daarvoor komt er een K&N openluchtfilter met een 3" siliconen verloop naar het gasklephuis.
Standaard aanzuiging is volgens mij minimaal door het gat aan de achterzijde van nog geen 15 vierkante centimeter.

Wilde ook nog graag voor de snellere nokkenas gaan maar, heb daarvan een uitdraai op de Dynojet gezien van een collega Duke rijder en het gebied onder de 5000 toeren neemt behoorlijk af zoals ik kon zien. Pas daar boven schiet het vermogen erin tot aan de begrenzer. Gaat hem niet worden dus.
 
Gewoon schuinsweg op je motor gaan zitten als je moet stoppen :+ !

Volgende week gaat mijn Duke weer richting Verpalen voor een luchtfilter ombouw waar ik al een behoorlijke tijd op aas *O* De gehele box gaat eruit en inplaats daarvoor komt er een K&N openluchtfilter met een 3" siliconen verloop naar het gasklephuis.
Standaard aanzuiging is volgens mij minimaal door het gat aan de achterzijde van nog geen 15 vierkante centimeter.

Wilde ook nog graag voor de snellere nokkenas gaan maar, heb daarvan een uitdraai op de Dynojet gezien van een collega Duke rijder en het gebied onder de 5000 toeren neemt behoorlijk af zoals ik kon zien. Pas daar boven schiet het vermogen erin tot aan de begrenzer. Gaat hem niet worden dus.
Bruut... Waar heb je dat filter en die buis vandaan?
 
Beide onderdelen komen vanaf de Evo kit, normaal bedoeld icm de snellere nokkenas maar, Andre van Verpalen heeft het voor mij los besteld.
Het filter, siliconen slang, bevestigingsset en wat klein spul kost €175,- +-
 
Terug
Bovenaan Onderaan