Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

downsider

Offerings to the God of Speed
30 mrt 2008
33.886
20.626
Welkom dit is het topic voor mensen dit graag met een Triumph daytona 675 over de circuits knallen.
Ook de "oudere" 650 en 600 cc's zijn welkom.

full


Ik weet dat er op MF nog meer mensen zijn die graag met deze fietsen stoeien :9 ,dus laat van u horen :Y

Downsider (Harrie van Erp)

full




Pedr (Pieter)

http://www.cazzovecchio.nl/

full


- Voorvork Ohlins cartridges en K-tech upgrade en wilbers veren
- wielen 2011 model en brembo schijven
- Rizoma rem-schakelset
- Arrow slip-on
- Tune boy en rev limiter verhoogd
- 520race ketting en tandwielen 16x48
- raceluchtfilter
- exup uitgeschakeld
- GB-racing blokprotectie
- stompgrips
- GPT- laptimer

Marc_tien (Marc)

full


- Racekuipen van Hotbodies zwartgelakt met helder kuipruitje;
- Valbescherming van GB Racing, deksels, frame en door de wielassen;
- Triumph plug-and-play Quickshifter;
- Air-intake flapper verwijderd;
- CNC Rem-/Koppelingshendels, opklapbaar;
- Speed Triple snelgas;
- Voortandwiel 15 tands;
- Teenbeschermer voor achtertandwiel;
- GPT Laptimer;
- Snelwisselwielbussen;
- Setje regenwielen met schijven;
- en nog wat klein spul...

Bitaktus_Snellus (Johan Mulder)

http://www.mulder-racing.nl/

full


- TRW Lucas rem/schakelset
- K-tech voorvorkaanpassing
- Bitubo XXF31 shock
- Powercommander 3 USB
- Leo Vince SBK-demper
- intakeflapper verwijderd
- exup-valve verwijderd
- GB-racing blokprotectie
- SES-stuuruitslagbeperker

Motorgrover (Geert van Ek)

http://www.motobreda.nl/

full


- Racekuip
- Hoger stationair toerental
- Ohlins schokbreker
- BOS raceuitlaat
- Voetsteuntjes
- Carterdeksels

Flinkie (Mr. Incredible)

full


Timj (Tim Jamlean)

full



Facebook

Ohlins 30mm cartridge
Nitron Race Pro Shock
Pitbull Stuurdemper
TRS Billet oliekoeler
Promach rem- schakelset
520 ketting met 15/47
Tank grips
Speed Triple snelgas
Air flapper, EXUP en SAI verwijdert
APE nokkenaskettingspanner
SES stuuruitslagbeperker
Bubble ruitje
Alu topkuip frame
Contactslot verwijdert (nu via killswitch)
Snelsluit tankdop

Triple Power (G.J Leek)

full


Basia (Vivian)

http://www.gogirlsracing.nl/ (Gogirlsracing.nl)

full


Hornet46 (Stephan)

Street triple R power })

full


Lithnickvan (Nick van Lith)

http://www.nickyracing.nl/

full


trw remschakelset
trw clip ons
arrow slip on
carbon frame en achterbrug protectie
valdoppen
brembo rcs rempomp
eazi-grip tankpads

Craxy-rrx

full


BOS competitie uitlaat systeem
Race ecu Triumph
Race kabelboom Triumph
Race kuipframe
Quickshifter rapidbike
Hyperpro stuurdemper
Hyperpro schokbreker achter
Voorvork 2 aangepast door HK suspensoin
Rem schakelset PP
Race clipon set PP
Brembo rc19s rempomp
Rem- en koppelings hendel PP
AIM SOLO laptimer
Gb moto carterberscherming
Triumph race inlaat kelken

robinjohnson95 (Robin)
ABFH8586 -rsz-motorsport-26-6-20 1[10926].jpg



Tarwetijger

DF0AEBA4-B1C9-45FB-AF75-DA4F372D6ECD.jpg


lennart0r

IMG_20201013_161643_521.jpg






UNDER CONSTRUCTION
 

Bijlagen

  • robin2.jpg
    robin2.jpg
    124,1 KB · Weergaven: 85
  • e8e0fe42-5310-4d48-ad01-052369873e13.jpg
    e8e0fe42-5310-4d48-ad01-052369873e13.jpg
    228,5 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Ah! Had ook al het idee dit topic te openen maar je bent me voor. Ik ga dit jaar deelnemen aan de KNMV Cup met een 675 uit 2009. De bike is nog niet klaar maar begint z'n vormen aan te nemen. Een kleine preview:
kZQBW6Rz

HXp3KDmu

sawgETwe
 
Ook present!

full


mods:

- TRW Lucas rem/schakelset
- K-tech voorvorkaanpassing
- Bitubo XXF31 shock
- Powercommander 3 USB
- Leo Vince SBK-demper
- intakeflapper verwijderd
- exup-valve verwijderd
- GB-racing blokprotectie
- SES-stuuruitslagbeperker
 
Laatst bewerkt:
Ah! Had ook al het idee dit topic te openen maar je bent me voor. Ik ga dit jaar deelnemen aan de KNMV Cup met een 675 uit 2009. De bike is nog niet klaar maar begint z'n vormen aan te nemen. Een kleine preview:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Sorry :$ ;)

Een zwarte :P ,ik ben benieuwd als de jouwe klaar is,heb je hem ook motorisch aangepast?

Ik laat de mijne vrij orgineel,omdat ik alleen vrij rijd en ik de grenzen vooral bij mezelf moet gaan zoeken :) .
 
Ook present!

[afbeelding]

mods:

- TRW Lucas rem/schakelset
- K-tech voorvorkaanpassing
- Bitubo XXF31 shock
- Powercommander 3 USB
- Leo Vince SBK-demper
- intakeflapper verwijderd
- exup-valve verwijderd

Ha Johan,

Ik zie dat je een sticker van lotens op je kont( :P ) hebt plakken,ik wil daar een reserve koppelings hendel bestellen en evtueel een set velgen(die van 699 euro).
Heb je goede ervaringen met die zaak?
 
Ha Johan,

Ik zie dat je een sticker van lotens op je kont( :P ) hebt plakken,ik wil daar een reserve koppelings hendel bestellen en evtueel een set velgen(die van 699 euro).
Heb je goede ervaringen met die zaak?

Arjen hebt mij uitstekend geholpen toen ik een ander blok zocht. Geen slecht woord van mijn kant.
Ook heeft hij mij geholpen aan aan tweedehands rempomp. Ook helemaal tiptop.

Doe hem de groeten!
 
Heeft ie ook een bedrijfspand,ik kan daarover niks terug vinden op zijn site?
Ik zou hen nl graag willen bezoeken,zeker als ik de velgen wil kopen,dan haal ik ze zelf op.
 
Heeft ie ook een bedrijfspand,ik kan daarover niks terug vinden op zijn site?
Ik zou hen nl graag willen bezoeken,zeker als ik de velgen wil kopen,dan haal ik ze zelf op.

Hij zit in Kerkdriel, heeft een pand aan huis en heeft de meeste spullen op voorraad. Aardige vent, heeft mij ook een aantal keer geholpen in het verleden.
 
Sorry :$ ;)

Een zwarte :P ,ik ben benieuwd als de jouwe klaar is,heb je hem ook motorisch aangepast?

Ik laat de mijne vrij orgineel,omdat ik alleen vrij rijd en ik de grenzen vooral bij mezelf moet gaan zoeken :) .

De Daytona is standaard al een vrij goede racer. Ik heb bewust gekozen voor een 2009 model aangezien daar al een aantal modificaties zijn doorgevoerd die nuttig zijn voor racegebruik. Denk hierbij aan verbeterde klepveren, olieschot, diverse relais, vering en monoblock remklauwen.

Ik heb naast het aanbrengen van protectie onderdelen een paar extra mods doorgevoerd zoals een Ohlins TTX shock, Gilles rearset, quickshifter en Arrow uitlaatsysteem. Luchtflap en EXUP klep hebben blijkbaar geen dienst voor racegebruik, die heb ik uitgeschakeld in de ECU.
 
Helemaal top,mensen :)
Ik ga eens contact met hem opnemen :Y
 
Cool ik ga dit topic ook zeker volgen.

Vorig jaar voor het eerst met mijn (straat) daytona op Zolder gereden en vond het echt fantastisch.
Pas dan leer je die fiets echt goed kennen. ;)
 
Helemaal top! Ik zat ook al eens te denken om zo'n topic voor te stellen bij de jongens van "Motor-Forum > Sport > Triumph Daytona 675/650/600"; had het er van de week nog met een racemaat over...

Ik heb deze winter ook de stap gewaagd naar een 2010 Daytona, vanaf een https://www.motor-forum.nl/media/5/full (1991 Honda CBR600F circuitmotor) is dat waarschijnlijk zelfs een reuzesprong! Ik ga dus van 20 jaar oud naar 2 jaar jong!
Hij was volledig standaard, 1500km oud en geïmporteerd uit Engeland. Hij had een kleine schuiver meegemaakt, met wat cosmetische schade tot gevolg, maar is geheel hersteld op de stuuruitslagbegrenzer aan het frame na. Hiervoor is een SES Lockstop in de plaats gekomen, ideaal dus! Mede dankzij een paar slapende eBayers was de prijs zeer interessant en was ik de gelukkige winnaar. Met de boot naar Hull en met de motor terug and Bob's yer uncle!

full
full


Zelf heb ik hiervoor 3 Speed Triples gehad (T509, 955i en 1050) en mijn meisje heeft een Street Triple, dus de driecilinders zijn hier al tijden favoriet. Hell, zelfs mijn auto is een driecilinder! Inmiddels ben ik papa geworden, is mijn straatmotor verkocht en ben ik volledig op het circuitrijden gericht!

Ik heb hem deze winter omgebouwd tot racer en heb de volgende dingen al ondernomen:
- Racekuipen van Hotbodies zwartgelakt met helder kuipruitje;
- Valbescherming van GB Racing, deksels, frame en door de wielassen;
- Triumph plug-and-play Quickshifter;
- Air-intake flapper verwijderd;
- CNC Rem-/Koppelingshendels, opklapbaar;
- Speed Triple snelgas;
- Voortandwiel 15 tands;
- Teenbeschermer voor achtertandwiel;
- GPT Laptimer;
- Snelwisselwielbussen;
- Setje regenwielen met schijven;
- en nog wat klein spul...

Voorlopig laat ik het hier maar bij, want je kunt er behoorlijk op leeglopen als je eenmaal bezig bent! Ik had ook nog geld nodig voor wat slicks, immers! Dus, alleen nog wat stickers plakken en binnenkort maar eens buiten wat fotootjes maken... en ook hier posten! En aldus geschiedde!

full

full
__________
full
__________
full
__________
full


Zoals ik al eerder heb begrepen zijn de vering en demping van de Daytona om te beginnen best heel goed en bruikbaar zijn (zeker in vergelijking met die CBR600F!); is dat ook jullie mening?
En de zitpositie voor iemand van ruim 1900mm; gaat dat goed met de standaard clipons en voetsteunen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 675 uit 2007. Hiervan is de demper achter niet echt geschikt voor racegebruik, hij verliest dan snel zijn demping. Ik heb hem bij HK laten modificeren, voor mij werkt het nu prima. De vork is beter, alleen als je wat sneller gaat rijden is ook hier een modificatie zinvol (heb ik ook laten doen, dus).

Verder een heerlijke fiets, gefeliciteerd en veel plezier ermee!
 
Op mijn gsxr750(srad)98 had ik de vering laten vervangen door veren en olie van hyperpro,dat voldeed,bij mijn tempo,prima. :) (bleef mooi de gekozen lijn volgen,aanremmen mooi stabiel)

Mijn straat daytona was slechts door hyperpro afgesteld,heel mijn gevoel zegt dat die vering,standaard,al een stuk beter is dat de aangepaste hyperpro op de srad :P

Ik heb de settings van mijn straat fiets overgenomen,alleen de veervoorspanning,voor, 1 ring strakker gezet(hoor wel eens dat de voorkant,bij hard aanremmen, te diep in kan duiken en dan op"slot"kan schieten :') )

Ik ga het eerst zo proberen :Y ,tekortkomingen laat/ga ik later wel aanpassen :)
 
Helemaal top! Ik zat ook al eens te denken om zo'n topic voor te stellen bij de jongens van "Motor-Forum > Sport > Triumph Daytona 675/650/600"; had het er van de week nog met een racemaat over...

Ik heb deze winter ook de stap gewaagd naar een 2010 Daytona, vanaf een https://www.motor-forum.nl/media/5/full (1991 Honda CBR600F circuitmotor) is dat waarschijnlijk zelfs een reuzesprong! Ik ga dus van 20 jaar oud naar 2 jaar jong!
Hij was volledig standaard, 1500km oud en geïmporteerd uit Engeland. Hij had een kleine schuiver meegemaakt, met wat cosmetische schade tot gevolg, maar is geheel hersteld op de stuuruitslagbegrenzer aan het frame na. Hiervoor is een SES Lockstop in de plaats gekomen, ideaal dus! Mede dankzij een paar slapende eBayers was de prijs zeer interessant en was ik de gelukkige winnaar. Met de boot naar Hull en met de motor terug and Bob's yer uncle!

[afbeelding] [afbeelding]

Zelf heb ik hiervoor 3 Speed Triples gehad (T509, 955i en 1050) en mijn meisje heeft een Street Triple, dus de driecilinders zijn hier al tijden favoriet. Hell, zelfs mijn auto is een driecilinder! Inmiddels ben ik papa geworden, is mijn straatmotor verkocht en ben ik volledig op het circuitrijden gericht!

Ik heb hem deze winter omgebouwd tot racer en heb de volgende dingen al ondernomen:
- Racekuipen van Hotbodies zwartgelakt met helder kuipruitje;
- Valbescherming van GB Racing, deksels, frame en door de wielassen;
- Triumph plug-and-play Quickshifter;
- Air-intake flapper verwijderd;
- CNC Rem-/Koppelingshendels, opklapbaar;
- Speed Triple snelgas;
- Voortandwiel 15 tands;
- Teenbeschermer voor achtertandwiel;
- GPT Laptimer;
- Snelwisselwielbussen;
- Setje regenwielen met schijven;
- en nog wat klein spul...

Voorlopig laat ik het hier maar bij, want je kunt er behoorlijk op leeglopen als je eenmaal bezig bent! Ik had ook nog geld nodig voor wat slicks, immers! Dus, alleen nog wat stickers plakken en binnenkort maar eens buiten wat fotootjes maken... en ook hier posten!

Zoals ik al eerder heb begrepen zijn de vering en demping van de Daytona om te beginnen best heel goed en bruikbaar zijn (zeker in vergelijking met die CBR600F!); is dat ook jullie mening?
En de zitpositie voor iemand van ruim 1900mm; gaat dat goed met de standaard clipons en voetsteunen?

Dat gaat hard he :') ,ik ken het,welkom :)

Ik moet nog mijn srad,een set velgen een racekuip en wat klein spul kwijt zien te raken,oftewel cashflow genereren 8-)
 
Laatst bewerkt:
Iedereen welkom *D ,mogen we allen een leuk,gezellig en vooral ongeval vrij seizoen hebben *O*
 
Het klopt dat de standaard demping voor race gebruik te wensen overlaat. Bij de nieuwere modellen is dit wel verbeterd maar de achtershock laten modificeren of vervangen door een betere shock is een goede investering. Al is 't maar dat je banden minder snel en netter slijten. Ik kon voor weinig een betere shock op de kop tikken, kon hem niet laten liggen... *D
 
Mocht er iemand nog een set wielen te koop weten... Ik hou me graag aanbevolen!

Ik vind dit een nette prijs(2e hands kon ik zo gauw niks vinden).

http://webshop.lotensmotoren.nl/Webwinkel-Product-5003178/Velgenset-Daytona-675.html (Eigen gratis webwinkel beginnen of meer?)

Ik wacht nog even,(tot ik weer meer knaken heb O-) ) (schijven en banden komen er ook nog bij)
 
Ik vind dit een nette prijs(2e hands kon ik zo gauw niks vinden).

http://webshop.lotensmotoren.nl/Webwinkel-Product-5003178/Velgenset-Daytona-675.html (Eigen gratis webwinkel beginnen of meer?)

Ik wacht nog even,(tot ik weer meer knaken heb O-) ) (schijven en banden komen er ook nog bij)

Da's echt te duur. Als je weet wat schijven nog extra kosten, dan je bijna 1000 euro voor een set wielen kwijt..
 
Setje China-schijven. Kosten 130,- links+rechts. :+

Via marktplaats vond ik vorig jaar een jongen die een set verkocht voor 550,- (incl schijven)
Daar zaten ook nog eens bijna nieuwe Dunlop bandjes onder. Die verkocht ik voor 100,-.
Goedkope velgjes *O*
 
Laatst bewerkt:
Setje China-schijven. Kosten 130,- links+rechts. :+

Via marktplaats vond ik vorig jaar een jongen die een set verkocht voor 550,- (incl schijven)
Daar zaten ook nog eens bijna nieuwe Dunlop bandjes onder. Die verkocht ik voor 100,-.
Goedkope velgjes *O*
En wat heeft Flinkie aan dit verhaal? Of biedt jij ze voor dit bedrag aan :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan