Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

kleding op motorscooter

Pagina's:
«
»

Reg. datum:
05 mrt. 2012
Beste mensen, ik heb net een Burgman 650 gekocht, hiervoor had ik een BMW 1100Gs.
Voor de veiligheid draag ik altijd een goede motorbroek. Ik zie vaak mensen op een motorscooter zitten met een spijkerbroek.
Dit lijkt me niet erg veilig. Wat is jullie mening hierover?

Reg. datum:
21 mei. 2001
Ik heb jouw mening.
Die mensen met een spijkerbroek waarschijnlijk een andere.

Dit is toch wel vaak langs gekomen op Motor-forum. :P

Op m'n werk vonden ze het ook maar onzin om op zo'n 125cc motorkleding aan te doen.
Ik moest dat natuurlijk wel op mijn vorige 900cc motor, met dezelfde route en ook maximaal 80km/u.
BertV wijzigde dit bericht op woensdag 07 maart 2012 14:08 (40%)
CSR305 XJ600S YZF600R YZF-R6 748S CBR1100xx CB250 CBF250 XJ900S Honda PCX Yuminashi

Reg. datum:
12 sep. 2009
ik vind het geen gezicht...met motorkleding op een scooter.
net als alle italianen rij ik gewoon met spijkerbroek en t- shirt als het lekker weer is.

Reg. datum:
21 mei. 2001
quote:
Hezel schreef op 07 maart 2012 @ 14:38:
ik vind het geen gezicht...met motorkleding op een scooter.
net als alle italianen rij ik gewoon met spijkerbroek en t- shirt als het lekker weer is.

Italianen dragen ook lichtbruine schoenen onder een donker pak.
En brachten ons de ducati 999 en de Fiat Multipla.
CSR305 XJ600S YZF600R YZF-R6 748S CBR1100xx CB250 CBF250 XJ900S Honda PCX Yuminashi

Hebben we haast of zo?

Reg. datum:
08 feb. 2012
Als je de burgman gekocht hebt omdat je geen motorkleding meer dragen wilt, begrijp ik je vraag wel. Goeie keus! Maar volgens mij mag alles, als je maar een helm draagt. En wat verstandig is, hangt van je verstand af. Wie weet er nog een leuke reactie?

Reg. datum:
17 apr. 2009
helm ,beschermende kledij met lange mouwen, lange broek en handschoenen.

Dat is verplicht in België.

Ik persoonlijk draag een motorjas, jeansbroek of lederen broek en lederen handschoenen op mijn tmax. Je veiligheid gaat toch boven alles....of niet ??

Nu vanuit Apeldoorn!

Reg. datum:
06 jul. 2009
Er zijn ook motor-spijkerbroeken.
Het verschil:
http://motorzine.nl/wp-content/blogs.dir/1/files/2010/08/sleeptest-motorjeans.jpg
of
http://desmond.imageshack.us/Himg225/scaled.php?server=225&filename=spiekerboksve0.jpg&res=medium
Yamaha Diversion XJ600S '94 4BR
Het nieuwe rijden: hard optrekken, zuinig remmen
Gebruik Dropbox o.a. om foto's te plaatsen op MF.

Reg. datum:
18 jul. 2011
Als ik binnen de bebouwde kom rij, dan draag ik enkel een motorjas en handschoenen.
Buiten de bebouwde kom (lees: hogere snelheden) draag ik een motorjas en -broek met extra bescherming voor de ellebogen, schouders, rugmatje, knieën en heupen. Verder hoge werkschoenen en natuurlijk handschoenen. Het maakt uiteindelijk niets uit of je met 100km p/u met een scooter onderuit gaat of met een zware sportmotor.

Reg. datum:
23 okt. 2007
REMCO je weet toch wel dat dat alleen een ander overkomt???

Spijkerbroek in kevlar is trouwens wel vrij aardig veilig...

Lichter is leuker

Reg. datum:
06 sep. 2006
quote:
marcelt schreef op 07 maart 2012 @ 13:58:...Dit lijkt me niet erg veilig. Wat is jullie mening hierover?..
[sarcasme modus]
Tja, als je met 100 Km/h over het asfalt schuift maakt het natuurlijk een groot verschil of je op een conventionele motor zat of op een motorscooter.
[/sarcasme modus]

Vallen met een motorscooter is natuurlijk net zo gevaarlijk als met een ander type motor, uitgezonderd de C1.

Ik het dorp kan ik me nog voorstellen dat je niet een heel motorpak aantrekt, de bromscooters rijden je immers voorbij en die bestuurders doen ook nergens aan.
Maar ga je verder en de grote weg op dan moet je zeker goede bescherming willen.
Kritiek is gratis advies

Yamaha Majesty 400

Reg. datum:
29 mei. 2009
Er is ook een ruime keus in motorkleding in Denim of de looks ervan. Tijdens het rijden niet, of nauwelijks te onderscheiden van een gewone spijkerbroek.

Hier kun je meer meningen vinden.
Festina Lente

Estheet-Proleet

Reg. datum:
30 nov. 2008
Ik laat me niet meer vangen aan deze discussie... alleen : vreemd dat bij motorrijders deze kwestie geen issue meer is, maar dat scooterrijders toch de modevereisten vaak hoger plaatsen dan de veiligheid.
Een schuiver tegen 40 km/u kan echter reeds desastreus zijn, zoals ik aan den lijve ondervond... en die snelheid haal je zelfs met een zuinige (!) scooter !

Ook 2 cilinders geen probleem

Reg. datum:
11 jul. 2001
Toen ik nog motorscooter reed, deed ik dat ook vaak in een spijkerbroek, terwijl ik toch een meerdere volledige pakken heb liggen. Op de een of andere manier verwacht je minder snel op je plaat te gaan of misschien wel omdat je vaker onder de 100km/u blijft. Maar inderdaad, de schade aan je lichaam is er niet minder om. Nu altijd in vol ornaat, zoals ik dat ook deed voor dat ik motorscooters reed. Aan de andere kant zag het er ook niet echt uit, op een lichte motorscooter zo'n pak aan. Maarja, zeg dat nog eens als de stukken vlees aan je been hangen. ;)
25kilowatt.nl - Van alles over 11kW, 25kW en 35kW motoren

Honda SW-T600

Reg. datum:
19 feb. 2003
Ja, vroeger reed ik op mijn Benelli bromfiets ook 70 km/u in mijn t-shirtje, maar toen deed ik wel meer zonder na te denken |(

Eigenlijk is het geen vraag, wel of geen beschermende kleding: hoe belangrijk vind je het "voertuig" waar je dagelijks mee onderweg bent en dat gemiddeld 75 jaar mee moet: je eigen lichaam !!! Beschermende kleding is gewoon noodzaak.
SW-T600 = Comfort met een grote C

Reg. datum:
17 okt. 2007
quote:
Hybride schreef op 07 maart 2012 @ 19:20:

[...]
[sarcasme modus]
Tja, als je met 100 Km/h over het asfalt schuift maakt het natuurlijk een groot verschil of je op een conventionele motor zat of op een motorscooter.
[/sarcasme modus]

Volledig mee eens.

Al doe ik zelf ook geen motorbroek aan op de scooter... :X

HONDA SH 150I 2006

Reg. datum:
23 jul. 2011
Ik draag alles,helm,jas,broek,handschoenen,schoenen,kevlar string.....ohnee die niet haha.

Als het hoogzomer en 25 + graden is buiten zal ik de broek waarschijnlijk laten liggen,verder gaat alles aan.

Het is jou keuze en jou lichaam.
Doe wat jij vind dat werkt voor jou.

Maar 1 schuivertje en je bent klaar.
150 cc motorscooter, het enigste wat dat bewijst is dat ik niets te bewijzen heb :P

Kawasaki Versys

Reg. datum:
03 okt. 2011
Uit ervaring kan ik je zeggen dat motorkleding boven een snelheid van 30km/h al een heel verschil maakt t.o.v. een spijkerbroek... Ik zie hier in het ziekenhuis waar ik werk meerdere motorrijders per jaar binnenkomen, en ben altijd blij als ze beschermende kleding dragen; scheelt een hoop in de verwondingen...
Hoezo brokkenpiloot? Een Versys kan toch niet vliegen!

Atlantic 400 sprint

Reg. datum:
28 sep. 2010
@nutty

ook voor temp +25° zijn er veilige alternatieven. ik draag dan een met kevlar versterkte denim van Alpinestars - je zit het veschil niet met gewone maar het scheelt pakken vlees wanneer je over de tarmac raspt...
Stop jerking me off, I already came

houdt van Peetje xxx

Reg. datum:
15 apr. 2011
het scheelt pakken vlees wanneer je over de tarmac raspt...

mooi geformuleerd :)
Aprilia SR300 Max, BMW F800GS

HONDA SH 150I 2006

Reg. datum:
23 jul. 2011
Mja het geld is voorlopig wel effe op hoor.

Rijbewijs 1150,-
Honda 1650,-
Jas 95,-
Broek 60,-
Handschoenen 50,-
Windscherm 90,-
Spatbord 30,-
Nieuwe banden 90,-
Fluo vest 25,-
------------------------ +
3240 !!!!!!!!!!!!

Tis wel effe mooi geweest ondertussen. B|
150 cc motorscooter, het enigste wat dat bewijst is dat ik niets te bewijzen heb :P

Reg. datum:
12 sep. 2009
fluo vest?? die doe je toch hopelijk niet aan op de motor.

poldercoureur

Reg. datum:
07 jan. 2010
Zo kan het óók.
naakt-kussen.jpg
naakt-toeren.jpg

En de vespa rij ;) ders maar zeggen dat ze niet maf zijn.
supertip wijzigde dit bericht op vrijdag 09 maart 2012 20:11 (18%)
Hardlopers zijn snel thuis

HONDA SH 150I 2006

Reg. datum:
23 jul. 2011
quote:
Hezel schreef op 09 maart 2012 @ 19:54:
fluo vest?? die doe je toch hopelijk niet aan op de motor.

De meeste motorongevallen gebeuren omdat ze over het hoofd gezien worden,door het vest ben ik veel beter te zien.
Ik werk alleen maar avonden en nachten dus ik rij elke werkdag minimaal 1 keer door het pikkedonker,wil wel gezien worden he.

Estheet-Proleet

Reg. datum:
30 nov. 2008
Wedden dat de dames hierboven wél gezien worden ???

En meteen is je onderschrift bewezen , Nutty !

HONDA SH 150I 2006

Reg. datum:
23 jul. 2011
???

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2013 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Cookies?Motor-Forum maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.